29 Ağustos 2009 Cumartesi

Sallamasyon yemek tariflerim :) usengeclere özel

Ramazan oruc falan derken , iyice usengec bir insan oldum ciktim :) blogumuda ihmal ettigimin farkindayim, gerci ihmal etmedigim ne kaldi ki? Kendimden bile haberim yok desem inanir misiniz? Eminim benim gibi hissedenler de vardir aranizda, degisen hava sartlari, migde dengesi, uyku duzeni derken allak bullak olduk. Bugun sunu yaptim bunu yaptim demeye takatim yok valla ama benim gibi usenenler icin, hayatlarinda birazcik kolaylik olmasi acisindan, benim sallamasyon pratik yemekleri paylasayim dedim ;) Bu yemekler hem cok basit hem de lezzetli, me$akkatli yemeklere harciyacaginiz vaktin en fazla 3 te 1 ini harciyorsunuz.. Geri kalan zaman dilimdeyse ne isterseniz yapin ( bakim, cay keyfi, tv vs size kalmis ;) )


1. Makarna Salatasi:
$ekil a'da da görmus oldugunuz uzere, uzun duduk makarnalari her zaman ki yöntemle haslayip, uzerine marul dogradiktan sora, konserve misir ve ton baligini ekliyoruz. ( dilerseniz misir yerine tavuk gögsude kullanabilirsiniz ek olarakta maydanozya da ne bileyim minik tursular ekleyebilirsiniz. rus salatasi tarzinda.. Ama ben böyle sade seviyorum. )
Hepsini karistirdiktan sora da, ayri bi kapta sosunu hazirliyoruz. Mayonez ve birazcikta yogurtu karistirip elde edilen sosu, makarnaya dökup karistirin. bu kadar. Ha tuzu unutmayin.

2. Sosis sote :
Benim buluslarimdan bu da :) Sallamasyon falan ama bu da hic fena olmadi. Yapilisi cok basit, biraz domates, biraz yesil biber biraz da sosis.. ( baharatlar : karabiber, kirmizi biber, tuz) Sosisin tavuk sosis olmasi tavsiye edilir. Geriye hepsini kavurup afiyetle yemek kaliyor hanimlar ;)
eveeeet sira geldi ayaklarimizi uzatip tv basinda en sevdigin diziyi acip hapur hupur bunlari mideye göturmeye.. Afiyet olsun sekerler ;)

2 yorum:

Pinky dedi ki...

süpersin :D

makarna salatasını çok severim ama hiç tonbalığı koymak aklıma gelmemişti. deneyeceğim mutlaka. sosis soteye de bittim :) çok güzel sallamasyonlar bunlar. icraatlere devam :D

é L L a dedi ki...

hehehe begenmene sevindim :)) o zaman tam gaz devam sallamaya :D