21 Ağustos 2009 Cuma

Viking Girl ile Gezelim Görelim


isveclilerin eski vikingliler oldugunu bilmeyen yoktur herhalde. Bu yaz Türkiye'ye tatile gidemeyince soguk ama aslinda ho$ olan viking torpaklarindan faydalanmaya karar verdim.

Soguk ulkenin , soguk insanlari doluydu her tarafta ama buna ragmen benim benim sicak ulkelerden ( Fas'tan , Irak'tan, Turkiye'den) bana eslik eden sicak kanli dostlarim gunume nese katmaya yetti de artti bile. Bir yili askin suredir görusemiyorduk eski dostlarimla. Bir araya gelmenin keyfini cikarmak icin felekten bi gun caldik.. Bu resimleri de sizler icin cektim, digerleri bana kalsin bunlarla yetinin..




Vikinglilere iyi uyum sagladim :) Viking girl ve minik viking canavari :) cok yakismisiz dimi.. bir birimizi tamamladik :p




yuzum göstermesemde sekil itibariyle görun de yabancilik cekmeyin :p




Dilber hala'nin dedigi bir laf geldi aklima kendimi böyle habire yururken görunce :))
" kiclarina zift yagi surulmus gibi zivziv gezüyürlar " derdi o olsaydi :DDD




vee meshur dar sokaklarimiz






Osmanli mimarisidir bu binalar ;) o yillarda baya bir hasir nesirmisiz isveclilerle.. XII. demirbas Karl 'in Rusyalilardan kacip Osmanlilara siginmasi uzerine baslamis bu dostluk... Yaklasik 5 yil kadar bizim korumamiza siginan isvec kralini , ulkesine getiren turk askerlerimiz soguk hava sartlari yuzunden memlkete tekrar dönememis ve sehit olmuslar.. Bunun uzerine Isvecteki Kraliyet sarayin önunde bulunan göle askerson ( askeroglu) adi verilmis.. Kralin gemilerinden birinin adi " yaramaz" digerininkiyse " yildirim" dir :)

Bakmayin siz, tabi bunu simdi ki nesil isveclilere sorsaniz inkar ederler ama, tarihlerinde dahi gecer bu olay.. Biz kime yardim ettiysek soradan tepemize binmis zaten.. Zira pkk ya yardim ve yataklik eden ulkelerin basinda Isvec'te geliyor !!! uzucu..





Siyasi konulara daha fazla girmeden görselliklere devam edelim.. Yoksa benim Osmanli damarim tutacak ve cok fena $ahlanacagim :P













Ankara- ulus 'taki Ataturk heykeline benziyor :)




Bugunluk bu kadar .. Saglicakla kalin.. Hayirli sahurlar ve ho$ haftasonlari diliyorum anacim..

byeeeeeeee ..

1 yorum:

Merope dedi ki...

isvecte okuyomusun calisiyomusun anlamadım ama bence ikisi de guzel olmalı :)
benim de gidip görmek istediigm yerlerden biri viking diyarı :D