1 Eylül 2009 Salı

Abladan SandaL'a



Bir insan ancak bu kadar guzel ifade edebilirdi icimdekileri.. Edebi yönum zayif diyen ablam, cumleleriyle aglatti beni. Cok duygulandim, cok icten bir hediyeydi cunku bu.. söylenecek cok sey olabilirdi ama, sen öyle guzel deginmissin ki her seye, sözunun ustune söz söyleme curetini bulamiyorum kendimde.. Sadece sunu söyleyim ; Kendimi her zaman özel hissetmemi sagladigin icin sana minnettarim canim ablacigim.. iyi ki dogmusumda senin gibi bir ablam olmus.. Seni seviyoreeee :)

iste ablamdan gelen duygu yuklu mail:

İYİKİ DOĞDUN SANDAL IM...‏

Bitanecik kardeşim,,

Bugün doğum günün..Bir yaş daha alıyorsun hayattan..belki buna yaş değil de yaşanmamışlık demeliyiz aslında..çünkü bu yaş senden çok şey götürdü..bizdense daha fazlasını ..yani senii götürdü...
Doğum günü mesajıma bu şekilde başlamak istemezdim ama bugununde yanında olamamamın yada yanımda olamayışının hüznü çok büyük..keşke yanımda olduğunu bilmenin büyük mutluluğu bana doğum gününü unutturmuş olsaydı..seve seve razı olurdun eminim..

Benim ayrı geçirdiğimiz yıllar içinde edebi yönüm çok zayıfladı..yazı yazamıyorum..yada yazmak istesem de bişeyler boğazıma düğümleniyor..
yalnız doğum günü geçirmenin ne kadar kötü bir duygu oldugunu bilirim..ben de yalnız ve mutsuz cok dogum günü geçirdim..bunlardan biri de 2005 teki dogum günümdü..sabah bir heyecanla kalkıp üstüme güzel şeyler giyip,kuaförde sacıma fön cektirip yurtttaki odama çıkmıştım..kimseler yoktu..çalışma masamın pencere kenarındaydı..üzerine oturdum ve sabahtan akşama kadar pencereden dışarıyı izledim.. o zamanlar bir iki cümle karalamıştım..(..(bir hatıra defterim var ve ben hatıra değeri taşıyan herseyi bunun içinde saklıyorum..belki saçma gelen herseyi..ipi,kağıdı,sinema biletini,anlamı olan parfüm kutusunun bir parcasını:)) aynen aktarıyorum:


'' Bugün doğum günüm..ve yalnızım..Anladım ki insan doğarken de ölürken de yalnız..yaşarkense bir kat daha yalnızlık..Beklemek ne zor şey..Dört köşeli bir camdan hayata bakmak kadar anlamsız bakmak..Baktığın yerde kimseleri bulamamak..Beklenilmeyenleri yaptın,mutlu ettin onları ama beklemeye hakkın yok..Evet anne ,bugun benim doğum günüm..Keşke doğduğum gün gibi olsaydı herşey..Üzerimde bana sevgiyle bakan gözler beni kucaklasaydı..
Yaşım 22 ama yaşlandığımı hissediyorum..Dolu dolu yaşayamadan hiçbirşeyi bardağın dolu tarafını görmek payıma düştü..Aslında çoktan kırılmadı mı camdan yaşantımız ? Onun kadar sert ve bir kez elinden çıktığında paramparça..''(429 nolu oda masmın üzeri 14.05.2005)

Şuan bakıyorum da edebi yönü ve anlatımı bozuk bir yazı..ama o anki duygularımı çok iyi yansıtıyor..

Bir de 21.11.2004 te bir şiir yazmışım..bu şiir de sana doğum günü hediyem olsun..


=== SANDAL ==

Birgün bir sandal olup sürüklenmişsin
Kimi gün dalgalar almış seni
Küreğin kaybolmuş
Kırılmışsın..

Nereye varacaktın unutmuşsuun
Unutturulmuşsun..
Gün olmuş maviliklere boğulmuşsun
Gün olmuş yapayalnız rıhtımına terkedilmişsin..
Ve gün olmamış..

Hani umutsuz yaşanmaz ya
Bir yudum mutluluk aramışsın
Çölde susuz kalmıştan öte
Tadamamışsın..

Dev dalgalar mı önünü kesmiş,
Yoksa bu korkak saklambaçmı araya girmişti?
Vuslat yasak,hüzün tutsakmış..

Bir ayışığı bir mehtap göremeden
Paramparça olmuş yüreğinden
Su mu alıyordun içeri?
Damlalar haykırış,
Damlalar yakarışmıydı?
Yeniden var olmuştun gözyaşlarında..

Yavaşça aşağıya çekiliyordun,
Bunun adı batmaktı
Canı yanan sevdalar haritasında
Batıyor,batıyordun..
Ama ne geldiğin güneş seni geri alıyordu
Ne de geçilen saf ve temiz akıntılar..
Etrafında ötüşen martılar da nerde ?
Kaybolmuşluklar ülkesinin kraliçesi
Yalnızdın..tahtın ve sen..

Karanlıktan aydınlığa bir yol vardır elbet..
Sana umut olan,senin umut olduğun yollar..
Nankör sevgilere inat,
Yaklaştıkça büyüyen ışık seni çağırıyor..

Unutma..
Ummadığın anda,ummadığın zamanda birleşir yollar..
Ve korkusuzca açılırsın engin denizlere ..
Ne kırık gövden kalır,
Ne kaybolan küreğin

Mesajıma bugun de devam ediyorum.yeni kalktım.saat 08.33.dün baya melankolik yazmışım akşam saati olunca..hatta yer yer saçma bile olmuş:)) şimdi yeni güne daha iyi başladıgımdan olsa gerek iyi şeyler geldi içime..her şeye ragmen yeni güne uyanmak,nefes almak güzel..her sıkıntının sonunda refah olacaktır eminim..mükafatı vardır..yeter ki sen umudunu kaybetme..bugun sanki yanımızdaymışsın ,istediklerin olmuş gibi düşün ve hergunkinden farklı ol,bizim için mutlu ol..bu bizi de mutlu eder ..
İyi ki doğmuşsun,iyi ki varsın,iyi ki senin gibi bir kardeşim var..bana en çok yakın olan,dilimden anlayan,bazen de farklı açıdan bakmamı sağlayan,duygularıma tercüman olabilecek kadar edebiyatçı olan :)) o bir güzeller güzeliiii...o bir dürüstlük abidesiii...o birr cesur yürek...o bir yılmaz savaşçıı...o bir fedekarrr....işte sarı çiğdemmmm :))

Seni çok seviyorum..

Abılannnnnn:))




8 yorum:

Güz Çiğdemi dedi ki...

doğum gününüz kutlu olsun.Bi gün geç gördüm ama yeni okudum sabah, birbirinden daha güzel nice yıllar dilerim.Yazılarınız çok güzel ve içten, içli.Eylül çocukları hep mi içli oluyo ne? Bende öyleyim.

é L L a dedi ki...

Eylul sonbaharin habercisi huzunlu bir aydir, bu ayda doganlara da yansitiyor sanirim ruh halini , bilemiyorum :) ayni zaman da da ada$iz sanirim :) böyle dusundurebildiysem size ne mutlu bana..

Güz Çiğdemi dedi ki...

adaşmıymışız :)

é L L a dedi ki...

adim cigdem

Güz Çiğdemi dedi ki...

adaş değilmişiz.Adım Aysel.Çiğdem benim için çok özel ve önemli bi çiçek adı.Özellikle güz çiğdemi.Fmflilerin tek kullanacağı ilaç bu çiçekten elde edilir.:)

é L L a dedi ki...

aaa öyle mi pardon o zaman canim :) nickdasmisiz :p hmm bak bu kadar sifali oldugumuzu bilmiyordum :p

MaviGiz dedi ki...

ne kadar duygusal bir yazı böyle. insanı sanki kendi yaşamışcasınahissettiren bir anlatış.. super cok begendım. paylastıgın ıcın tesekkurler eminim okuyan herkese birşeyler kazandırmıştır. umarım bir dahaki yaşgunlerınden bu yazıları bir defa daha beraber yanyanayken okuma sansınız olur. :)

é L L a dedi ki...

tskler, insallah bakalim kismet :)