9 Eylül 2009 Çarşamba

İnsanca yaşamak

Bugun yine guzel sensakrak seyler yazmak isterdim buraya. Ama memleketimizin icler acisi haline uzaktan da olsa sahit oluyorum. Ben nasilsa yurt disimdayim tuzum kuru, rahatim banane demeyi kendime hic bi zaman yakistiramam.. Ismail Turut'un bi sarkisi geldi simdi aklima "erzurum'da kar yagsa , rize de usuyorum, bir asker sehit olsa yanip tutusuyorum" diyor ya, benim ki o hesap 'Turkiye'de ne olursa, ben isvec'ten yasiyorum acisini. Bugun garip bir ruh hali icerisindeyim, bir turlu yazamiyorum.. yazmaya yeltendigim her dk bogazima bi seyler dugumlendi. ve aslinda icinde oldugumuz durumu anlatacak kelimeleri bulamadim.

Sevgili Parpali öyle guzel ifade etmis ki memleketin durumunu, yazmak yerine onun yazisini paylasmayi uygun gördum, duygularima tercuman olmus. Affina siginarak yazisini burda paylasiyorum.. Tskler..

"Koşarsak yetişiriz sanıyoruz, daha hızlı hareket edersek bitiririz... Ama olmuyor işte, gün bitiyor... Yarım kalmış işlerin arasına sıkışmış, bir yanı eksik insanlar olarak dönüyoruz evlerimize. Bazen insan demeye dilim varmıyor türümüze ya, bir ismi söyler gibi yineliyorum ara sıra. Alelacele ya da özenle hazırlanmış sofralarda, ülkeden haberler alıyoruz, karanlık çökünce. Trafik kazalarını, ufak tefek yangınları aperatif olarak sunuyorlar; felaketleri, terörü ana yemek. Arkası yarın kuşağı gibi, her gün bir başka ayrıntısıyla rengarenk boyanan cinayetleri ise tatlı niyetine. Nasıl alışıyoruz bu ülkede her şeyin normal olabileceğine?İnsanca yaşayabilmenin açılımını yapabilseydik önce. Kürt, Türk, Laz, Çerkez, Alevi, Sünni, hatta kadın erkek demeden, insanca yaşamanın hakkı olduğunu bilseydi herkes. Zaten bizden çaldığıyla lütfedip bir parça ekmek verdiğinde, yüzüne tükürebilseydi mesela... "

3 yorum:

Afet-i Devran dedi ki...

İnsanca yaşamak için öncelikle insan olmak gerekiyor. Atacaksın kini, öfkeyi aklından. Haber seyredemez olduk, bi' Kurtuluş Savaşı'na daha ihtiyacımız var bence!

иαℓαи dedi ki...

selamlar

yeni keşfettim blogunu ve çok beğendim yazılarını.sevgiler..

é L L a dedi ki...

a. selam , tsk ederim nalan begenmene sevindim :)