2 Eylül 2009 Çarşamba

Özentiye Son..!





Ziyaret ettigim bazi bloglarda, paylasilan yazilar o kadar uzaklasmis ki turkceden, bazen anlamakta gucluk cekiyorum.. Harfleri degistirmeceler, ingilizce kelimelerle turkceyi karistirmacalar, ha bi de abuk subuk bir chat dili var tabi " sefkili, turkche, qeldim" ne bileyim ' v ' harfi 'f' olarak yaziliyor, 'z' harfi 's' , 'g ve k' harfiyse 'q' ..


Affiniza siginarak söyluyorum ; tabir-i caizse turkcenin icine sictiniz.. !!


Ben de cok duzgun bir turkce kullandigimi iddia etmiyorum ama en azindan duzeltmek icin caba sarfediyorum.. Ben yurt disinda yasamama ragmen, Turkiye'dekiler kadar yabanci kelimeler kullanmiyorum..


Arkadaslar ingilizce konusunca basiniz göge ermiyor, veya ingilizce bildiginizi belli ederek insanlarin gözunde imajinizda yukselmiyor. Turk olmaktan ve turkce konusmaktan, gelenek ve göreneklerimizden utanir bir hale geldi milletimiz ( sözum meclisten disari).. Gecmiste yedi duveli karsisinda titretmis bir milletiz biz, nedir bu yabanci milletlere özenme meraki?


Lutfen herkes kendine duseni ustlensin.. Sagduyusunu hala kaybetmemis olan arkadaslardan bu konuya blogunda deginmesini rica ediyorum.. Daha ayrintili ve uzun bir yazi yazmak isterdim ama suan ne ruhen , ne de bedenen pek yazi yazacak halde degilim. Ben ustun köru degindim, gerisini sizlere birakiyorum.Bugun dilimizi kaybederiz, yarin dinimizi, öbur gunse Allah korusun memleketimizi.. Icinde Türklügü barindiran her seye sahip cikalim lutfen..

Ey Türk titre ve kendine gel..
$imdi dagilin huleeeynnnnnn bizans kargalari ;p



7 yorum:

viva dedi ki...

Dogru yazmissin! Sadece türklere özel bir sorun degil, her ülkede ve dilde vardir. Bu sekilde dil´ler gelisir ve yeni sözler olusur, bu hep böyle olmustur. Bugünki avrupa dilleride 100-200-300 sene öncekiyle ayni degildir, hic bir dildede olamaz, tarih ilerledikce insanlar dillerini genisletecektir. Tabii yinede mümkün oldukca türkceyi dogru konusmak iyi olur, hatirlatmak iyidir, ama zorla tutmakda bence yanlis. Fransada mesela radiolarda kanuni zorunluk vardir yüzde bilmem nekadari fransiz müzigi calmalari mecburidir- bence insanlar ne tür sarkilar dinlemek istiyorsa radiolarda onlari calmakta özgür olmasi gerekir. Zorla güzellik olmaz : )

é L L a dedi ki...

Ben burda her hangi bir zorlamadan bahsetmedim canim, bazilari bunu bilincsiz yaptigi icin uyariyor ve sagduyulu olmaya davet ediyorum ben sadece.

LoLLa dedi ki...

dikkat etmeye calisiorum ben de, mesela bazen boq mu yazdim hemen farkedip bok yaziorum ama hic sheker yazmadim ya da quzu yazmadim :/
bide quzu yazilmaya baslandi bu ara bisi dicem ama gulmek yok ben ilk quzu olayini gordugumde iki saat dusundum mal gibi ing bi kelime mi acaba diye :s :)))
galiba senin de benimde bi sorunumuz var ama: ing karakterler :s noktalari atioruz ister istemez :))

é L L a dedi ki...

evet canim :) ama en azindan sen bilincli olarak , sirf havali olmak adina yazmiyormussun, hatanin bilincindesin ve duzeltmeye calisiyorsun. zaten hic birimiz mukkeml turkce konusmuyoruz ama ama ingilizceye özenilmesinin dogru olmadigi kanisina varmis olmamiz bile cok buyuk bir adim bence.

benim klavyede turkce karakterler yok maalesef :)

dedigin gibi benim de bir turlu kafamin basmadigi, anlami guya turkce ama yazilisi ingilizce tarzinda olan yazilar epey cikti karsima :)

*Asi-yeah* dedi ki...

Yalniz mause'in dogrusu mause degil mouse. 8)

minikmimik dedi ki...

çok güzel deginmişsin .fransada konuşsunlar bakalım farklı bir dil cevap veriyorlarmı fransızlar

é L L a dedi ki...

bizim milletimiz böyle iste :) iki gun önce isvecteki festivalde verilen farkli irklarin konserleri arasinda kürtlerde vardi, ben de izledim keyif aldim, taa ki pkk bayragi ortaya cikana kadar. bayragi görur görmez orayi terkettim ama bizim akilsiz turkler onlarla halaya bile durdular. yani demek istedigim irkciliktan yana degilim ama özumuzu, milli duygularimizi yavas yavas yitiriyoruz. uzucu.