8 Eylül 2009 Salı

Türklerin Yüz karalari..

Oysa ne kadar da guzel baslamistii her sey........
Ne bilirdik ki sonunun böyle olacagini :)




Serin bir yaz aksamiydi..
$ili'den gelen salsacilar costurmustu milleti.. Sicak kanli kipir kipir bu latin cücükler bizleri de kisa surede etkisi altina almis ve latin muziginin ruzgarina katmisti.

Sirayla tum ulkeer sahnedeki yerlerini alip hem muziklerini tanitiyor hem de eglendiriyordu milleti.



Latinler



Süryaniler..



Kürtler..

Akabinde araplar, yunanlar, zenciler vs vs csahne aldilar.




(Bu arada kucuk bi konuya deginmek istiyorum.. Gayet neseli bir sekilde kürtleri de dinleyip hatta takdir ederken aniden acilan pkk bayraklarini ( daha dogrusu sözde Kurdistan devleti bayragiymis, olmayan ulkenin neyini temsil ediyorlarsa artik) görunce konser alanini onlara verilen sure bitene kadar terkettim.. Ama gördum ki bizim $ak$akci Türkler birakin orayi terketmeyi onlarla beraber halay cekmeye basladilar.. iyice özumuzu , milli degerlerimizi unutur olduk cok öfkelendim... Irkci bir insan degilim , hatta muziklerini hep begeniyle dinlemisimdir ama söz konusu ulkemizin birligini bozmaya calisanlar oldugunda, hic kimseyi tanimam...!)



Söylemlere göre saat 9 bucuk civari Turk sanatci sahne alicakti.. Tabi biz gurbetciler dururmuyuz saatler öncesinden yerimizi almistik..


"Ve simdi de Turk muzigine geldi siraaaaaaaaa...Turkiye'nin en iyi saz calani, saz ustasi Erdal erzincaaaaaan " denildi.. $ak$aklar isliklar havada ucusuyor tabi... Orkestra beklerken elinde saz geldi abimiz.. Olsun dedik saz calsin kulaklarimizin pasi silinsin.. Hay calmaz olaydi, calmaya baslamasiyla milletin kulaklarini tikayip kacmasi bir oldu.. Abimiz Alevi'ymis.. Yanlis anlamayin Alevilere karsi hic bir art niyetim yok, ama bilirsiniz ki aleviler sazi biraz sert calar agir calar. Ama Erdal Erzincan'in stili agirdan da öte bi seydi.. saz da melodi denen bi sey yyok sadece dan dan dan vuruyor saza baska bi sey yok.. bu böyle yarim saat surdu uzun hava mahiyetinde.. yaklasik 40 dk sora sesini duyduk, aklinca turku söylemeye yeltendi.. Ama sesi de en az saz calisi kadar kötuydu..


Latinlerle cok eglenmemize ragmen" bitse de bizimkiler ciksa , turkler ciksinda siz o zaman görun muzik nasil olurmus heheyttt " diye yabanci arkadaslarima pe$ke$ cekiyordum bir de.. Ne mok yemeye öyle diyorsun be aptal, hay kafama seyyy töbe töbeeeeeee... Rezillik diz boyu, arkadaslar kacti, bi sure sora biz de dayanamadik gittik.. Hayir yani gözu kapali kendinden gecmese sazi calarken, insanlarin meydani terkettigini görecek ama nerdeeeeeeeee....

Arap gazetecinin Bush'a attigi ayakkabiyla tarihe gecmesi gibi , ben de bu adama bir ara ayakkabimi firlatmayi icimden gecirmedim desem yalan olur :) Eglencemizin bozulduguna mi yanayim, turk muziginin kötu tanitildigina mi yanayim anlamadim... Yuz kizartici bir geceydi..

Organizeyi yapan kisiye bol bol saydim.. Allah razamazan davulu etsin hepisiniiii..

Her yil duzenlenen isvec yaz bitimi festivallarinden biri daha bitti böylece . Degisik ulkelerden gelen gurbecilerin yogunlukta oldugu bu festivalde, konserler, lunapark, panayir, pazar, her ulkeden yemekler vs mevcuttu. Fotograf makinaminpili bittigi icin sadece konserlerin bi kismini cekebildim.


Festivale Damgasini vuranlar:



Festival hatiralari : bu bileklikler, saat ve yuzuk bana göre panayirda satilan en hos seylerdi.. Ben de gören herkes almaya basladi..

( Not: gösterme amaci hepsi birden ust ustue takilmistir , o kadar kro degiliz herhal :P )






Günün Yemegi :

Türk camisi hayrina Türk hanimlarinin yaptigi gözlemeler kapis kapis satildi.. En azindan yemeklerimizden yana yuzumuz guldu.





Günün muzigi : Gunun muzigi latinlerin seslendirdigi Pitbull'a ait sarki " I know you want me " idi..

$imdilik bu kadar hoscakalin..


17 yorum:

elif keklik dedi ki...

her ne kadar inkar etsenizde abimiz Alevi'ymiş sözü bile yeterince önyargı içeriyor.
sadece şunu yazsaydınız eğer samimiyetinize inanırdım.erdal erzincan çok ağır çaldı.sıkıldım.tarzı bana uymadı.
unutmayın ki saz ve öztürkçe bugün hala ayaktaysa bu Alevi-Bektaşi ozanlarının sayesindedir.

Mulberry dedi ki...

O börek/çörek nedir öyle? Enfes gözüküyor. :)

Güz Çiğdemi dedi ki...

bende merak ettiydim nasıl olmuş festival diye, gerçekten üzüldüm bende.Bide yurtdışında tamamen farklı bilinmemize sebep oluyorlar ayrıca birilerinin böyle olmasında parmağının olmasını bilmek çok acı.Bi mozaik gibi kültürümüz varsa madem niye illaki tek bi yandan gösterilmeye çalışılıyo :( Bilinçsizlikte cabası, bizim gibi olanlarında neyin ne olduğunu bilmeden neyle kimlerle oyuna katıldığını bilmeden(belkide biliyolardı günahları boynuna) halay gördümü katılması üzücü olmuş.Umarım bütün bunlar düzelir ve umarım bu tarz kirli oyunlar çevrilmez artık.İnş. hep ummak durumunda kalmayız.:(

é L L a dedi ki...

elif keklik bence sizde yazima önyargi ile yaklasmissiniz, zira öyle yaklamamis olsaydiniz benim orda vurgulamak istedigim seyin Alevilerle ilgili art niyetli olusumdan degil ( ki ustune basa basa da belirtmistim orda) onlarin saz kulturunun biraz agir olusuydu. Dediginiz gibi agir caldi begenmedim diyip gecistirebilirdim ama burda " agir" kelimesiyle ne tur bir muzik tarzini kastettigimi insanlar anlayamamis olucakti, bunu bu sekilde belirterek daha anlasilir bi hale getirdim ben sadece.. Ha ayrica en yakin dostlarimdan biri alevi ve muziklerini keyifle dinliyorum, turk muzigine verdikleri katkinin da farkindayim.. Ama Erdal Erzincan'i dinlemis olsaydiniz gercekten olayi kisiselletirmezdiniz. Neyse belki de ben yeterince acik anlatamamisimdir.. Yanlis anlasildiysam özur dilerim.

é L L a dedi ki...

Mulberry canim o gözleme :)

Guzcigdemi umarim canim. insallah. Allah hepsini islah etsin ne diyelim

Ilker Erdem dedi ki...

Canim guzel yorumun icin tesekkur ederim. Benim de senden ogrenecegim cok sey var. Guzel bir site. Sevgiler
Ilker

Leah dedi ki...

Bizim milletimizde sürü psikolojisi hat safhada. Kürtlerin bir Kürt devleti kurma hayallerini "sözde" ne kadar çok reddetsek de sizin de dediğiniz gibi bizim milletimiz milli değerlerini çok unutur oldu, bir çamaşır makinasına oylarını satar oldu, şimdi kimse birbirini yemesin, biz sürekli söylediğimizi yiyen bir milletiz bu konuda. Ülke elden gidiyor, açılım maçılım hikaye. Çok saf çok temiz olduğumuzdan mıdır nedir bu arkadaş dost canlısı oluşumuz. Ama unutmayalım ki biz pek çok konuda elimizi verip kolumuzu kaptırmışızdır başkalarına ülke olarak sürekli imtiyazlar sürekli imtiyazlar. Bundan karlı çıkacak falan da değilliz, uyutuyorlar halkı.
Resmen dolmuşum ben ya, pardon özür dilerim yorum için.

é L L a dedi ki...

Evet Leah.. Örnek : Osmanli Isvec kralini zamaninda 5 yil boyunca himayesine almis, Ruslara karsi korumus.. Simdiyse Pkk 'ya yardim ve yataklik eden ulkelerin basinda isvec geliyor. Besle kargayi oysun gözunu.. Safbir milletiz safff... örnekleri sabaha kadar cogaltabilirim ama neyse, bu konusursam susmam diye korkuyorum. ortalik karismasin.

é L L a dedi ki...

Ilker'cim hosgeldin , rica ederim gercekten cok beceriklisin..

* ஐ * : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : * ஐ * dedi ki...

Valla insan ah biz ne zaman adam oluruz da adımızdan söz ettiririz övgü ile demeden edemiyor

é L L a dedi ki...

haklisin.

Merope dedi ki...

gözlemelerden lütfen gönderin bana daaa çok nefis görünüyorr oy oy oy

é L L a dedi ki...

gözlemelerin krali Turkiye'de , bizim sizden istememiz gerekir aslinda :)) siz gönderin buraya bolca lahmacun gözleme kebap ;p

sentekbizikimiz dedi ki...

kahvaltı yaptık az ama benim canım gözleme istedi feci halde. yalvarıyorum efeye git al diye, yeni yedik insan ol azıcık diyor. ühühhhhüü

é L L a dedi ki...

:) oy ya kiyamam ne cok gözleme isteyen oldu :) dusuncesizlik ettim galiba, karni tok olanlarin bile cani cekiyorsa niyetli olanlar napiyordur acaba. zira ben baktikca of of diyorum :S acimm

aysema dedi ki...

Yurt dışında yaşayan insanlarımızın yazması çok güzel. Resmi haberlerin dışında neler olup bittiğini doğrudan anlamamıza yarıyor.

Blogunuzu Parpali'nin blogundan fark ettim. Yine geleceğim.

Sevgiler...

é L L a dedi ki...

her zaman beklerim :)