11 Eylül 2009 Cuma

Yaziklar olsun.


bazilari konforlu evinde yagmurun sesinden keyif aliyor ve bundan eglence cikariyor, bazilari ise evi kullanilmaz halde, yakinlarini kaybetmis ve uzerine de esyalari yagmalanmis sekilde feryat ediyor. Hayat cok garip..


Ve ölen onca insan ( selde ölenler , sehit olanlar) varken ve benim taaaa yurt disindan icime bunun sizisi cökerken, uykularim bölunurken, yemeden icmeden kesilirken, yasadigi sehirde burnunun dibinde bunlara sahit olan insanlar keyifli bir haftasonundan bahsedebiliyor..

Birde utanmadan "yagmur yagiyor seller akiyor arap kizi camdan bakiyor laylalayyy" diye sarki söyluyorlar. Nerde kaldi sizin insani duygulariniz?

Cok yazik!!

COK BUYUK HAYAL KIRIKLIGI...

17 yorum:

Noni dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
é L L a dedi ki...

elinden geleni ardina koyma !

Noni dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
é L L a dedi ki...

neden sildin ki yorumunu, mahkeme verecekmis arkadas beni bu sözlerimden öturu..

é L L a dedi ki...

istedigin islemi baslatmakta özgursun noni. tehditlere karnim tok benim ne dusunursem yazarim. özgur bir insanim. ismini de burda vermemistim, sen kendi kendini desifre ettin .

Noni dedi ki...

İnsanları çok kolay deşifre eden sensin, bana yorum bırak buraya bu yazıyı yaz, herkes yazmakta özgür ise ben de özgürüm, sana göre duyarsız olabilirim başkasına göre çok duyarlı sen benim maneviyatımı ne kadar bilebilirsin ki? Kalkmış yazılarıma göre beni yargılıyorsun, ayrıca hakaret ediyorsun önceki yazında gördük bunu... biliyor musun inan ben senden daha duyarlı biriyim, ben insanları kıracak en ufak birşeyden kaçınırım, sen kendi tarzını insani buluyorsan o zaman durma devam et, yolun açık olsun!

Gofrett dedi ki...

Özgür bir insansın herkes öyle ama bilip bilmeden insanların insaniyetleri hakkında yorum yapma hakkını vermez bu sana!!!


İşin kolayı tanımadıkların hakkında atıp tutmaktır , madem o kadar duyarlısın bloğunda belediyeyi eleştiren bir yazı göremedim halbuki belediyeyi yönetenleri tanımayan yok :))) ayrıca yorumunda bahsettiğin üzüzü olaylardan da bahsettiğin yok yazıkki , şimdi bizde sana mı yazıklar olsun diyelim???



sel ve ölümler bir gerçek şiir gibi "Gelmekte olan yeni günler nelere gebe biliyor ve kendimi sel suyuna birakmamak icin bir sandal hazirliyorum..." yazman ironik...



sandalını da al git o zaman :)

é L L a dedi ki...

noninin mahkemeye basvurmasina gerek yokmus ki , burda zaten yeterli sayida avukati varmis -ki savunmasini yapmaya göndermis bile.-

é L L a dedi ki...

http://kanatlariminrotasi.blogspot.com/2009/09/insanca-yasamak.html burda bahsetmistim iyi dolasmamissin blogumu :)

Gofrett dedi ki...

hımmm evet çok kopyala yapıştır ! ben sel felaketinin vehametinden çok memleket hasreti gördüm o yazıda :)

2-Chic dedi ki...

ayy şu sen gibilere da hastayım haaa memleketi beğenmeyip yok para için yok bilmem ne için terk edip sonra waah waah canım yurdum falan filan muhabbetine...geç bunları.

é L L a dedi ki...

komik :)

é L L a dedi ki...

ne mutlu bana ki uzakta da olsam icimde vatan sevgisini yasatabiliyorum, ama kisi kendinin aynasiymis, sen kendini ve icindekileri böyle cirkin bir sekilde yansittigina göre benim bu yansimaya karsi ancak gulup gecmem söz konusu olabilir :)

dilerim gurbetciler bu yazini okumaz, cunku bu yorum hepsine yapilmis bir hakarettir.

é L L a dedi ki...

ha bu arada orda yorumlarim yayinlanmiyor burdan yanit vereyim, ben yemek tarifi veriyorum gidipte restorantta yedigim tabagin resmini cekmiyorum. ok?

iyice cirkinlesti yorumlariniz da cevap bile vermiycem..

Söz gumusse ben susuyorum. eyw.

Süleyman dedi ki...

Ella yaşanan felaket olayının üzerine belki yağmur konulu şarkılar söylenmesini, yadırgamış ve duyarlı davranılması gerektiğini söylemiş olabilir.Gerçekten noninin yazısı bu konuda hassasiyeti olan insanları rahatsız edebilecek bir şekilde ele alınmış.Bu size doğru ya da yanlış gelebilir.Yanlış algılamış olabilirsiniz.Ben bu yazıdan insaniyetle ilgili bir yargıya özellikle isterseniz ancak o şekilde ulaşabileceğinizi düşünüyorum.Çünkü somut bir olayla ilgili tek bir yorum yapılmış genel çıkarımlardan kaçınılmıştır. Her olay kendi bulundugu durum ve koşullar içinde yorumlanmalıdır.Tabi ki insan sınırlar çerçevesinde istediğini istediği yerde paylaşır ama bunun zamanın yanlış seçilmesi anlayış gerektirilmesini gerektirecek bir durumdur maalesef ki tam tersi bir durum ortaya çıkarılmış.


‘’…hiçbir zaman da kimseye karşı yıkıcı bir eleştirim olmadı, ne insanların insani duygularını yargıladım ne de kişiliklerini.’’ ' Diyen Noni Ellanın ne art niyetini bırakmış ne zehrini ne de problemli olduğunu.. ne de ''Ellanın kendisiyle barışık olmadığı için başkalarına saldırmayı erdem saydığını ….BU nasıl perhiz bu nasıl lahana turşusu..İyiki kişilikleri yargılamamışsın Noni..kimin neyi erdem saydıgını ,kendisiyle barışık olup olmadığını en iyi insanın kendi bilecekken onu bile bilecek kadar müneccim görünüyorsun maşaalah…Ben de senin yazında sordugun soruyu sana soruyorum: ‘’Hiç tanımadığınız bir insanı sadece burada okuduğunuz kadarıyla eleştirmek ne kadar insani oluyor ki?’’Hem yapılan en ufak bir eleştriyi kaldırma ardından etrafındaki yapmacık ağır ve yanlı yorumları yayınla ve onayla sonrasında insanilikten bahset? Sence hangisi daha ölçülü olmuş?


‘’Siz bir insanı kişisel günlüğünde yazdığı şeyler için suçlar mıydınız?’’ diye sormuş. Kişisellikten anladığımız farklı şeyler sanırım.Sadece kişiye özel ona özgü olan şeyler kişiseldir.Kamuya açık bir alanda her isteyenin ulaşabileceği bir yere günlük yazıp yoruma açık tutarsan bu savunmayı yapamazsın.

Ayrıca seni eleştiren yazıları yayınlamayıp sadece sana destek olanları yazmak ne kadar demokratik?

Şimdi gelelim acil durum sireni gibi ‘’Noni noni noni ‘’ diyerek çil yavrusu gibi üşüşen ve eleştirmeyi ve eleştirinin dozunu bilmeyenlere..zaten okudugumda anlıyorumki yorum yapmayı bilmeyen insanlar noniye destek verse ne olur? Eğer sen insanilikten bahsediyorsan o ağır yorumlara karşı sessiz durmaz insanları kendi meselenle ilgili olarak bu kadar konusturmaz ve arkana alıp belden aşağı vurmazsın..belki ellanın yazısı senin insanilikten farklı bir yönden uzak oldugunu düşündürtmüş olabilir ama diğer yönlerini de bunlara göz yumarak sen ortaya koymuş oldun…O kadar sacma yorumlara göz yummak onlara eşlik etmek demektir..Ne belediyeler kalmış ne vergiler..gercekten çok komik…ha mahkemeye verme işi de beni bir hayli eğlendirdi..bence hiç durmayın verin mahkemeye..


Bu tip şeylerle ugrasanlar sorunlu tiplermiş ben de noniden öğrendim.’’Kişi kendinden bilir işi’’demişler..noninin bu işlerle ugrasma evveliyatı da ellanınkınden daha eskıye dayanıyor)

Bir bahis olsa size yatırırdım heralde..Ella bir vermiş size bire 10 veriyorsunuz…Sizin güzel parmaklarınız Elanınkinden daha cok yorulmuş, daha da yorulacaga benziyor..

é L L a dedi ki...

Yorumun icin tsk ederim. Aslinda burada yapilan olumlu olumsuz hic bir yorumu yayinlamiyordum olay buyumesin diye, ama gördum ki noni hic usenmemis konu ustune konu acmis ve saksakcilariyla bana saydirmista saydirmis.. Madem öyle ben de yayinliyorum. Ve tipki onun yaptigi gibi sadece isime gelenlere yer verecegim. Bu asagidaki yorumuda onun blogunda yapmistim ama yayinlamayacagini bildigim icin buraya ekliyorum..

é L L a dedi ki...

Noni bakiyorum da hirsini alamamissin.. "bos teneke cok ses cikarir" demis bi arkadas. kimin ne kadar cok ses cikardigi ortada, hirsini alamayip konu ustune konu acan surekli nickimi zikreden uzerine de $ak$akcilarini toplayip beni topa tutan sizler , bunu cok guzel ortaya koymussunuz.. Ben blogumda noni adli sahisin adini bile yazmamistim, o konuya gelen olumlu elestirilerimi dahi yayinlamadim ki konu uzamasin diye. Ama

Noni hanimefendi, isine gelen yorumlari yayinliyor , isine gelmeyenleri yayinlamiyor. Madem ki elestiriye acik bir insan degilsin o zaman yayinlama, ya da blog basligina " ben olumsuz elestirilere gelemiyorum, olumlu yazacaksaniz yazin yazmayacaksanizda hic dokanmayin bana " diye not gecseydin ..! Insan kaldiramayacagi islere kalkismamali.

Dikkat ettim de kim senin hakkinda olumsuz yorum yapsa, konu acip bu bana söyle dedi bu bana böyle dedi, yok blogumu kapatiyorum, yok yorumlara kapatiyorum diye hep bir isyan halindesin..! cok komiksin gercekten. Bir velini cagirmadigin kalmis, kocaman kadinsin ama cocuktan farksizsin. Bence bu sekilde sadece reklam yapip prim toplamaya calisiyorsun.. Sana bi sey diyyim mi , sayet sen benim o yazimi ufacikta olsa hakli bulmasaydin ve kendini suclu hissetmeseydin kesinlikle bu olayi bu kadar abartip konu ustune konu acmazdin, bu kadar umursamaz gulup gecerdin. Belli ki vicdanini rahatlatma cabasi icerisindesin. Zaten buraya yorum yapanlarin cogunu reelden tanidigin icin onlarin bu konuda yaptigi elestirileri daha dogrusu hakaretleri objektif bulmuyorum, o yuzden hicte umrumda degil. Hepsi noni $ak$akcilari, konuya tarafsiz bakan yok, varsa da yorumlari yayinlanmiyor.. Zira yorumumu tarafsiz objektif okuyan benim ne demek istedigimi anlardi, ki benim blogumda bu konuya bir cok destek veren cikti.

Haaa noniyi kiskaniyor, nefret ediyor vs vs abuk subuk seyler yazanlara gelince, noni'yi kiskanmam icin bana tek bi sebep gösterebilirler mi acaba? Bu yaziyi noni degil her hangi biri yazmis dahi olsa benden ayni tepkiyi alirdi. Benim hic kimseyle kisisel bir problemim yok olamaz da. !topu topu 3 aydir blog sahibiyim, kimseyi tanimam, görduklerimiyse tarafsizca yorumluyorum. Kaldi ki ben daha önce bu bloga olumlu elestirilerde birakmisim, hic birinden söz edilmemis. Yigidi öldurrum hakkini verrim.

Birde benim blogumu gözuyle degilde götuyle okuyanlar var :) dil konusuna deginilmis.. ben orda uzerine basa basa demisim ki benim de turkcem mukemmel degil ama duzeltmeye calisiyorum diye, yemeklere gelince ben restorantta yedigim tabaklarin resmini cekmiyorum yemek tarifi ekliyorum :) gurbete para icin gitmisler vs vs diye gurbetcileri asagiyanlarin seviyeleri hiiiiiiiiiic inmeye bile gerek görmuyorum zaten. Aciyorum sadece onlara. Her gurbetcinin yurdu terketme hikayesi vardir, hepsi zorlu yollardan gecmistir, para gibi cirkince tabirleri kullanip onlari asagilamaya hic kimsenin hakki yoktur, herkes haddini bilecek !!

daha yazacak cok sey vardi ama emin olun benim yapacak cok daha önemli islerim var. Sizlerle ugrasamam, anlasilan gundeminizde bi kac gun daha ella olacak :D benim vaktim sizlere laf yetistiremeyecegim kadar degerlidir.. Bunca yorumu , konuyu bi kac gun sonra farketmem de bu yuzdendir :)

Neyse noni hanim nasilsa bu yorumuda yayinlamiycak bosuna yorulmayim, olumsuz ne de olsa ya da yayinlayip yeni konularda daha acip izleyicilerine sikayet eder beni. :) ha bir de ella yorumunu silmis demissin , ben hic bir yorumumu silmedim sen yayinlamadin, söylediklerimin arkasindayim.. yorumunu silen biri varsa o da sensin .. benim bloguma gelip bana tehditler savurdugun yorumlarini silip burda da cici kiz rolune burunup duygu sömurusu yapmissin. biliyormusun beni mahkemeye verseydin inan daha az kuculurdun. bu yaptigin cocukluktan baska bi sey degil.

isin gucun rast gelsin ..