9 Ekim 2009 Cuma

Aksani Iran'li, Göruntusu Italyan, kani ise % 100 Türk



oowwww maayy gaaaaaat :S

Yuzde yuz safkan bir Türk'e delinecek laf miydi bu huleeynn..! depresyonlara mi gireyim, bunalima mi ? ne tarafa dogru giriliyordu bunalima, sagdan miydi soldan mi? ay yol gösterin.

ehhum tamam la kizmayin meselenin özune gelicem, catlatmadan sizleri..

Bugun kankiyle ehliyete basladik, ilk gunumuzdu. Surus dersleri hocasi bana demez mi " senin aksanin da yuzunde turklere benzemiyor.. yuzun italyanlara benziyor, aksaninsa iran'lilara " diye.. ki ben nefret ederim iranlilarin aksanindan , cunku cok acayip bir konusma tarzlari var , ne biliyim nono$lar gibi kiritarak, harflere uzatarak konusuyorlar :D Arkadasim icinse " yuzunu görmeden, arkadan dahi konusmasini duysam aksanindan anlarim turk oldugunu " dedi.. O da aldi eline sazi calmaya basladi tabi, girgir gecti epey. " ee tabi insan has türk olunca kendini hemen farkettiriyor " vs vs diye.. Huleeyn hic bu kadar dislanmis hissetmemistim kendimi, yakarim bu gezegeni.. !

Acaba diyorum bizim $ivenin etkisiyle mi öyle konusuyorum ( ki siveli konusmam pek , hatta hic). bilemiyorum yani eger öyleyse hepinize angara-gonya ( daha cok kulu) sivesini ögretmem farz olur :)) ben duzelmem siz bana uyun derim baaaneeee. Baslayalim bakalim.


ic anadolu $ivesi ders 1 :

dember aşşa= tepe aşagı
töbemi len iii=tövbemi ulan
bidaaa yapacaaa=birdaha yapacakmısın
pörtekel=portakal
ekmaa yidiii =yemegı yedinmi ))
gaçma len :=kaçma ulan
velespit =bisiklet
yirli- daha cok anlamina gelir
sesi gavur elinden gelesice: öncelerin bedduasi artik pek sayilmaz heralde ( ahh biri bana bu bedduayi cok etti herhalde , sesim gavur ellerinden geliyor)
boynun altinda kalsin: degisik bi dilek
zimaranin agi: benim gidecegim yer cok uzak yani
ekmek var yiyea: ekmek var yermisin ama cok derin manali
elini altina salma : sacmalama sapitma


aslinda daha cok söz var ama yazilmasi sakincali :D

isvecteki siveleri :
arkadasa sordum,

-Sahin nerede?
-DIzgada len! ( normali diskrum) [bulasikcilik anlamina geliyor fakat daha bi hava katmak amaciyla söylenilen isvecce söze bile sive katilmis :D].
-Nereye gidiyorsun?
-apotaaa len (apotek- eczane )
-eoo Nicminin flikvangini görduu ?( normali flickven'dir , anlami ise necminin kiz arkadasi :) aradaki farki fark edin)


Anadolu'dan demecler vericiim daha sonraki gunlerde de..
yasasin anadolulular :DD yasasin dilbilgimiz :p

5 yorum:

Adsız dedi ki...

hehehehe...ehliyete guzel basladik kanki..sonundada böyle neseli biter umarim..pisss iranli italyan seni hade get sen italya`ya ben konusuyum anadolu sivesiyle :)

é L L a dedi ki...

böhüüüü ;((

cecilia dedi ki...

hehe ellacım yalnız değilsin beni de türk sanmıyorlar napim :( konuşmamda ne var anlamadım yani, tipimde ayrı telden çalio zaten :))

BİgarİpwoMen dedi ki...

Hehehe züpermişş :) Ben bu şivelere çeşitli kelime dağarcığımıza bayılırım bayılırım :) Sen yaz ben cümle içinde kullanırım :)

é L L a dedi ki...

cecilia'cim yalniz olmadigima sevindim diyerek bir bencillik yapabiler miyim :p

Birgaripwomen devami gelcek zaten canim ;)