31 Ağustos 2009 Pazartesi

Moody :)) sevdim seniii


Sizi Moody'mle tanistirayim millet. iste bu sirin mi sirin moody benim stres atma kaynagim.Ici oyun hamurdan disi balondan olusmakta. Ve istediginiz sekle girmekte. Onu özel kilan sey de bu zaten. Ruh halinize göre sekillenen bir dost gibi :)

Bakiniz sekil A'da göruldugu uzre, moody sekillenmeye hazir. Birine kizdigimda aliyorum elime Moody'i, sanki elimdeki moody degil de kizdigim kisiymiscesine sekilde sekile sokuyorum, sIkIyorum, cimdikliyorum mincikliyorum, patakliyorum..Butun hirsimi moody'den cikariyorum.. Verdigi rahatligi anlatamam, icimin yaglari eriyor resmen :)

iyi ki varsin Moody.. seni seviyoreeeee :p

29 Ağustos 2009 Cumartesi

Teknoloji meraklilarina.



Teknolojilendik..Maksadim hava atmak falan degil, ki zaten hava atilcak kadar muhim seyler degiller. Lakin ben mp3 ve telefon secimi yaparken cok zorlandim , cunku tavsiye de bulunup fikir verenler olmamisti. Ihtiyac olanlara bir öneri sunmak amaciyla ekliyorum bunlari.




Samsung D900 un ses kalitesinin dusuk olmasi nedeniyle, cep telefonlarinda en iyi ses kalitesine sahip olan nokia 'ya yeniden bir U dönusu yaptim. Nokianin e serisinden 'e71' i aldim. Icerigi son derece anlasilir ve basit. Internete baglanmaksa oldukca basit. Bir cok özelligi barindiriyor icinde. 3g, windows live, youtube, facebook vs vs. Uzerindeki tuslarinsa kullanissiz dokunmatiklerin yani sira kalvyeye yakin olmasi ayri bir avantaj. Cunku msn e bagladiginiz anda her harfin ayri bir tusu oldugu icin rahatlikla yazisabilirsiniz. ince ve kibar telefon, bu sahane kapta hediye cikti icinden ;) e$antiyon.







Mutfak önlugume takmis oldugum bu seyse :p apple'nin ipot mp3 lerinden. Nokia gibi bunun da ses kalitesi sahane, dinledigim sarkilar bununla daha da bir anlamli ve canli geliyor nedense. Ayrica ufak olusu ve mandal gibi yakaya takilisi cok pratik. ne canta da yer kapliyor ne de cikardigimizda nereme koysam gibi sIkIntI yaratmiyor..

tavsiye edilir.

Duvar kagidi secimi

$u siralar ablamlar yeni eve tasiniyor ve ben her turlu yardimlarina kosuyorum. Duvar kagidi secimine beni de göturduler fikir verebilmem icin. Ben duvarlardan birinin digerlerinden farkli olmasindan yana oldugum icin, bir tanesi ya farkli bir renk olsun ya da farkli desenli olsum dedim. Iki tane duvar kagidi arasinda kararsiz kalinildi.




ben bunu begendim, hem daha parlak ve kaliteli görunuyordu, hem de daha otantik desenleri var.



Enistem ve asblamsa bunu begendi..

Sorasindaysa benim etkilemelerim sonucu kararsiz kaldilar. Sizce hangisi daha guzel? ben israrlar bej( krem rengine yakin) olan diyorum :)

Sallamasyon yemek tariflerim :) usengeclere özel

Ramazan oruc falan derken , iyice usengec bir insan oldum ciktim :) blogumuda ihmal ettigimin farkindayim, gerci ihmal etmedigim ne kaldi ki? Kendimden bile haberim yok desem inanir misiniz? Eminim benim gibi hissedenler de vardir aranizda, degisen hava sartlari, migde dengesi, uyku duzeni derken allak bullak olduk. Bugun sunu yaptim bunu yaptim demeye takatim yok valla ama benim gibi usenenler icin, hayatlarinda birazcik kolaylik olmasi acisindan, benim sallamasyon pratik yemekleri paylasayim dedim ;) Bu yemekler hem cok basit hem de lezzetli, me$akkatli yemeklere harciyacaginiz vaktin en fazla 3 te 1 ini harciyorsunuz.. Geri kalan zaman dilimdeyse ne isterseniz yapin ( bakim, cay keyfi, tv vs size kalmis ;) )


1. Makarna Salatasi:
$ekil a'da da görmus oldugunuz uzere, uzun duduk makarnalari her zaman ki yöntemle haslayip, uzerine marul dogradiktan sora, konserve misir ve ton baligini ekliyoruz. ( dilerseniz misir yerine tavuk gögsude kullanabilirsiniz ek olarakta maydanozya da ne bileyim minik tursular ekleyebilirsiniz. rus salatasi tarzinda.. Ama ben böyle sade seviyorum. )
Hepsini karistirdiktan sora da, ayri bi kapta sosunu hazirliyoruz. Mayonez ve birazcikta yogurtu karistirip elde edilen sosu, makarnaya dökup karistirin. bu kadar. Ha tuzu unutmayin.

2. Sosis sote :
Benim buluslarimdan bu da :) Sallamasyon falan ama bu da hic fena olmadi. Yapilisi cok basit, biraz domates, biraz yesil biber biraz da sosis.. ( baharatlar : karabiber, kirmizi biber, tuz) Sosisin tavuk sosis olmasi tavsiye edilir. Geriye hepsini kavurup afiyetle yemek kaliyor hanimlar ;)
eveeeet sira geldi ayaklarimizi uzatip tv basinda en sevdigin diziyi acip hapur hupur bunlari mideye göturmeye.. Afiyet olsun sekerler ;)

27 Ağustos 2009 Perşembe

...



Sana uzak kentlerden birinde
zamanın bir yerinde seni ve senli günleri anımsattı akşam güneşi...
Onca zamanın üstünde eskimeyen bir düşüncesin şimdi
İnsan hergün anımsar mı aynı gözleri... ?

26 Ağustos 2009 Çarşamba

Kâbus ;s

Gecenin bilmem kaci, napiyorum ben burda? Ne gunlerden haberim var, ne saatlerin ayari...

Migde dengem bozuldu, uykum duzenim bozuldu..Hepsine eyvallah, basim gözum ustune de, bu kabuslar neyin nesi uzerime karabasan gibi cöken..?



günler kisaldikca ömrümden caldiklari artmaya basladi.. Ve gecen zaman beni olgunlastirmak yerine sanki daha da cocuklastiriyor . Kucuk bir kiz cocugundan farkim yok, o kadar ki annem burda olsa " korkuyorum" diye yaninda uyuyacak kadar savunmasiz ve kucugum.

öyle bir bosluk hissi var ki yüregimde... nerelere gitsem bilemiyorum...kendimi aramaya devam ediyorum hala...

Birakin yakami kabuslar..
korkuyorum ; desteksizim. (öyle ihtiyacim va... neyseeeee )

uyu-maliyim...!



24 Ağustos 2009 Pazartesi

iftara be$ kala..



Iftara bes kala huzunler sardi her yanimi..Ne eski ramazanlarin tadi kaldi artik ne de bayramlarin.. Belkide yurt disinda oldugum icin böyle dusunuyorumdur.. Biraz sonra iftar acicam, tek basima yapayalniz. Oysa eskiden öylemiydi? Kalabalik bir aileydik, sofranin basina toplasir, dualar esliginde ezanin okunmasini beklerdik.. Savrulduk her birimiz ayri yerlere..
$imdi ne ezan var, ne de o mis kokan pideler. Oruc oldugumun bile farkina varamiyorum cogu zaman , cunku kimse tutmuyor etrafimda, sanki ben öylesine ac duruyormusum gibi. ( töbe töbe)

Yalniz oldugumdan iftar soframa bile özenmiyorum..Hazir seyler daha cok kolayima kaciyor, dogru durust yemek bile yapmiyorum. Umrumda mi ki?



Bugunde iftarimi sallamasyon yemeklerle gecistiriyorum :) ama öyle dedigime bakmayin, en sevdigim yemektir esasinda bu tur sallama yemekler.. Hazir alinmis iskender etiniz varsa, veya herhangi bir et mamulunuz varsa (köfte, pirzola, kavurmalik et gibi) yanina patates kizartip, dilerseniz altina da pide parcaciklari dograyip bir kebap tabagi elde edebilirsiniz.



Sosuda cok basit; tereyagda salcayi kavurduktan sonra birazcik sulandirip uzerine kirmizi pulbiber ve karabiber ekliyorsunuz.. Cacik sos icinse sarimsakli yogurt hazirlayip uzerine pul nane serpistirmeniz yetiyor efenim..

Afiyet olsun.



Bugün en cok sana özlem duydum be su.. Hayatsin sen..


Bir iftari daha böylece atlattim.. Özledigim cok sey var blog, siralasam sayfalarin yetmez.. Zaten kendimde de anlatacak dermani bulamiyorum.. Yorgunum gunluk , ruhen yorgunum.. Uyumak istiyorum, hem de gunlerce. Belki ruyamda o eski, tatli ramazanlari görurum..memleketimi ve sevdiklerimide tabi..

Depresifim sanirim bugun yine.. Guzel bir tatli beni kendime getirir sanirim..


tatli + krema + kola + dizi + pijama = huysuz éLLa out > huzurlu éLLa in.

23 Ağustos 2009 Pazar

Harika bir tatli daha ( isvec usulu pay)


Bu aralar oruc nedeniyle kan sekerim mi dusuyor nedir, canim surekli tatli bi seyler istiyor.. Ben öyle agir ve serbetli tatlilari sevmem, ama soslu meyveli hafif tatlilari sIk sIk yerim. Iste onlardan bitanesi "smulj paj " , bir isvec tatlisi..

Yapilimi oldukca basit ve lezzetli bir tatli.. Aniden cat kapi gelen misafirler icin pratik bi sekilde hazirlayip ikram edebilirsiniz :) zahmetten tasarruf.

Malzemeler:

Yaban mersini icin:
250 g (3-4 dl) Yaban mersini ( tazesi olmazsa marmelatini da kullanabilirsiniz.. Turkiye'de bulunmasi zor olabilir, o yuzden siz bögurtlen, cilek, ahududu da kullanabilirsiniz)
1 ymk kasigi un
2 ymk ksg toz seker

Hamuru icin:
2 cay kasigi vanilya
3 ymk kasigi toz seker
1 dl hindistan cevizi
3,5 dl un
150 g tereyagi




1.bögurtlenleri ya da yaban mersinini pay tabagimiza yayiyoruz. 2. un ve sekeri karistiriyoruz. 3. Vanilyayi , toz sekeri, unu ve hindistan cevizini karistirdikdan sonra bögurtlenlerin uzerine dökup hepsini birlikte karistiriyoruz.



4. Oda sicakligindaki tereyagini elimizde kucuk kucuk parcalara böluyoruz , unumuzu uzerine dökup yoguruyoruz. 5. yalniz hamurumuz gördugunuz gibi bir birine yapismiycak, ufalacanak. 6.daha sonra hamurumuzu bögurtlenlerin uzerine ufaliyoruz.

Hazirladigimiz payi 200 derecede yaklasik 30-45 dk pisiriyoruz. Pistikten sonra vanilya sosuyla veya kremayla servis edebilirsiniz, ama sosun akiskan olmasi sart. Tatli kasigiyla kasiklayarak yiyoruz.. afiyet olsun :)


22 Ağustos 2009 Cumartesi

Can sIkIntIsI..


"destur" deyip de niyetlendigim bi kac i$in icinden güzelce ciktim...

Gecenin bi vakti icimden yazmak geldi ve ben nereye yazacagimi bilemedim...geldim sacmaliyorum i$te : ) ve bu kez sacmaliklarim sadece beni ilgilendiriyor ..

biraz tv, biraz kitap, biraz bilgisayar derken aksami edivermisim farkinda bile degilim ;p

öylesine uykum var kiiiii...kütük gibi yaticam birazdan adim kadar eminim..aslinda hic bir sey yapmadim ama yorgunum sanki..zaten bu aralar uyandigimda yorgun oluyorum.
Kendi kendimi ödullendirdim.. SIkILdIgIm anlarda terapi mahiyetinde ufak tefek hediyeler alirim kendime.. Biraz keyifleneyim diye.. Küpeler hosuma gitti.

Alisveris hastaligim da bu sekilde basladi zaten.. Ama isin ilginc tarafi aldigim seyler eskisi kadar keyif vermiyor artik.

Gördum ki blog ahalisinin bayan kesimi alisveris, mayaj , moda vs seylere pek bi merakli.. Arada bir usenmezsem, bu tur seylere de yer vermeye calisacagim sizler isin..
adios..

21 Ağustos 2009 Cuma

Viking Girl ile Gezelim Görelim


isveclilerin eski vikingliler oldugunu bilmeyen yoktur herhalde. Bu yaz Türkiye'ye tatile gidemeyince soguk ama aslinda ho$ olan viking torpaklarindan faydalanmaya karar verdim.

Soguk ulkenin , soguk insanlari doluydu her tarafta ama buna ragmen benim benim sicak ulkelerden ( Fas'tan , Irak'tan, Turkiye'den) bana eslik eden sicak kanli dostlarim gunume nese katmaya yetti de artti bile. Bir yili askin suredir görusemiyorduk eski dostlarimla. Bir araya gelmenin keyfini cikarmak icin felekten bi gun caldik.. Bu resimleri de sizler icin cektim, digerleri bana kalsin bunlarla yetinin..




Vikinglilere iyi uyum sagladim :) Viking girl ve minik viking canavari :) cok yakismisiz dimi.. bir birimizi tamamladik :p




yuzum göstermesemde sekil itibariyle görun de yabancilik cekmeyin :p




Dilber hala'nin dedigi bir laf geldi aklima kendimi böyle habire yururken görunce :))
" kiclarina zift yagi surulmus gibi zivziv gezüyürlar " derdi o olsaydi :DDD




vee meshur dar sokaklarimiz






Osmanli mimarisidir bu binalar ;) o yillarda baya bir hasir nesirmisiz isveclilerle.. XII. demirbas Karl 'in Rusyalilardan kacip Osmanlilara siginmasi uzerine baslamis bu dostluk... Yaklasik 5 yil kadar bizim korumamiza siginan isvec kralini , ulkesine getiren turk askerlerimiz soguk hava sartlari yuzunden memlkete tekrar dönememis ve sehit olmuslar.. Bunun uzerine Isvecteki Kraliyet sarayin önunde bulunan göle askerson ( askeroglu) adi verilmis.. Kralin gemilerinden birinin adi " yaramaz" digerininkiyse " yildirim" dir :)

Bakmayin siz, tabi bunu simdi ki nesil isveclilere sorsaniz inkar ederler ama, tarihlerinde dahi gecer bu olay.. Biz kime yardim ettiysek soradan tepemize binmis zaten.. Zira pkk ya yardim ve yataklik eden ulkelerin basinda Isvec'te geliyor !!! uzucu..





Siyasi konulara daha fazla girmeden görselliklere devam edelim.. Yoksa benim Osmanli damarim tutacak ve cok fena $ahlanacagim :P













Ankara- ulus 'taki Ataturk heykeline benziyor :)




Bugunluk bu kadar .. Saglicakla kalin.. Hayirli sahurlar ve ho$ haftasonlari diliyorum anacim..

byeeeeeeee ..

Isvec sokak showlari

i$te geldim burdayimmmm...
Evet iftarimi yaptim orucumu actim :) gözumun feri kactigi icin yazi ekleyememistim bugun, kendime gelir gelmez oturdum pc basina.. Yarim kalan stockholm gezime devam etmek istiyorum..




Bu görmü$ oldugunuz hippi kilikli herif uzaktan bakildiginda ise yaramaz bir dilenci gibi görunse de bi cogumuzun hatta nerdeyse hic birimizin yapamiycagi hunerlere sahip.. Bakiniz sekil a'ya b'ye ve c'ye anlarsiniz efeeemm. yine de kisaca bi tanitalim bu isvec yarmasi hippiyi ;)



Heheyt bakin hele $u gavura :) silindirin uzerine hep saatlerce duruyor,



hem ellerindeki atesli mesaleyi ve bicagi cevirip akrobatik hareketler yapiyor,


hem de eline mikrofon alip o vaziyette stand-up yapiyor..




Yaptigi espirilerse hem turistler hem de isvec ahalisi tarafindan ilgi göruyor.. Eee daha ne olsun :) uc bes kurus bozuk parayi hakediyor dimi :) Ben de tam böyle dusundugumden gittim para attim, o an bana sana özel stand-up showda yaparim demez mi :p ben de kacis o kacis ..




aha bu da ta$ kesilmis bi abimiz :) ilk basta arkadaslar gelin bununla da resim cekelim dediginde " heykelin neresiyle resim cekincez " demistim.. O kadar gercekci duruyordu ki, aniden hareket ettiginde irkildim acikcasi.. Megerse kanli canli insanmis o da..




önundeki ta$ canaga para atmadan gectiginiz zaman böyle surat asip duygu sömurusu yapiyor :)
Bol keseden atan bonkör musterilere ise özel ilgi gösteriyor :)
butun paralarini avuclayan bu minik hirsizi ise baloncuklarla etkisiz hale getiriyor :)
biz para attigimizdaysa , az mi buldu ne oldu bilmiyorum ama öyle bi bakis atti ki dakikalarca dondu o bakis yuzunde :D korktuk valla :DD
Arkasi belki yarin belki yarindan da yakin.. adios..
Not: resimleri buyuk ekran görmek icin uzerilerine tiklayin ;)

Allah Kabul etsin..


Ey oruc, tut bizi...

20 Ağustos 2009 Perşembe

Isvec Sokak calgicilari

Calgici dedigime bakmayin, onlar aslinda hepsi tahsil görmus, profosyonel muzisyenler..
Nedendir bilinmez ( ki buyuk ihtimalle issizlik yuzundendir) mesleklerini sokaklarda icraa ediyorlar.. iyi de ediyorlar.. Bu konuda biraz bencillik ediyor olabilirim, ama kim istemez ki her sokak basinda ayri bir melodi duymayi, ayri bir muzik ziyafeti cekmeyi...




Yorgun argin eve giderken tüm yorgunlugunun kucuk bir ezgi esliginde silinmesini



Veya sevgiliyle bos bos dolasilan bir sokak basinda aniden romantik bir atmosfere girmeyi




Veya umudun yitirildigi, caresiz anlarda hayata yakasindan yapismis, pes etmemis, ve dilenmek yerine ekmegini sanatiyla kazanan bu adamcagiza bakip, kendinden utanmayi ve kendine ceki duzen vermeyi....


Ya da bu sirin teyzenin gune nese katmasini ..
Kim istemez, söyleyin bana? Onlarin acisindan bakildiginda hayal kirikligi gibi görulse de sokakta calismak, bana göre harika bi sey..
Bir gun yolunuz duserse buralara , ne demek istedigimizi cok iyi anliycaksiniz..
Ayrica Stockholm sokaklari sadece muzik yapanlarla sInIrLI degil, bir cok sanatsal etkinlikler ve ho$ showlarda yapiliyor.. Onlari da ekliycem..
Belki yarin belki yarindan da yakin ;)
[ Not : resimleri buyuk ekran görmek icin uzerlerine tiklayabilirsiniz.. ]