24 Ocak 2010 Pazar

IssIz kIz ve bilgisayari Pakize.. [ Stockholm Sendromu]


Muhtemelen hava yine soguk, ki sabaha karsi bunu iliklerime kadar hissettim.. Muayyen gunumde oldugumdan g.tüm basim sisti , ucan balon gibi havalanmazsam iyidir.. Kadin olmak zor zanaat azizim..
Bir ruya gördum icinde bir adam... Yooook sarkidaki gibi terkedip gitmemis, tam aksine yanibasimda duruyordu öylece.. Eleleydik..( valla mustehcen bi sey olmadi :p ) En guzel yerinde kahrolasi ustkat komsularimin gurultusune uyandim bir ara. Cikip o veletlerin agzini burnunu kirmak geldi icimden, tum cabalarima ragmen devamini göremedim o ruyanin ama sizmisim yine de.

Gözumu actigimda saat 12'ye geliyordu, pazar vazgecilmezlerimden biridir ögleye kadar uyumak.. Yine kimsecikler yok, bombos bir eve actim gözumu.. Annem gittiginden beri sanki daha da bir IssIzlasti ev.. IssIz kIz oldum vesselam :) Sac-bas daginik, ustumde hic cikarmak istemedigim ve bagimlisi oldugum esofmanim.. seviyorum sala$ halimi..

Odamin hali perisan, ben perisan kimse yok isime karisan..

Sonra kendime cay ve tost yaptim.. Farkettim ki "tostumu yidim, seni bekliyorum" diyebilecegim kimsem bile yok lan..
ühü

Bilgisayarimin basina oturdum karsilikli kahvalti yapiyoruz.. Masaya oturup karsidaki bos sandalyeyi izleyecegime pc ile yemek daha dogru geldi. Hatta bilgisayarima bi de isim koyayim.. Hmm ne olsun adi.. Hah Pakize olsun.. Evet yavrum bundan sonra senin adin Pakize.. Simdi bi de pakizemden dizi acarim, söyle en afillisinden.. Artik dizinin temasina göre bi seylere aserrim.. Kucukken o kadar cok pembe dizi izlerdim ki, gunun birinde ustu acik spor arabasiyla Fernando Hosénin beni gelip alacagini zannederdim :D

Bu Stockholm'lular manyak lan ( bu lan 'a da iyi alistim ha, hec iyi olmadi bu)
Bi suredir ortalikta Stockholm Sendromu diye bi laf kol geziyordu.. Stockholm'da yasiyorum ama bunun anlamini bilmiyorum dusunun artik.. Kör cahillik denmezde buna ne denir.? Ama ne demisler bilmemek ayip degil ögrenmemek ayip.
Arastirdim Stockholm'de bir banka soygunu esnasinda rehinelerin kendilerini soyguncularin tarafindaymis gibi hissetmeleri sonucu adini almis psikolojik durummus.baski ve siddet altinda baskalarinin yonlendirmelerini, kararlarini kendi karariymis gibi benimseyerek kendi istegi ile yaptigini sanarak, benligini bilinc altindan savunma durumuymus..
1973 te olmus bu olay, polisler rehineleri kurtarmak isteyince rehineler polise karsi direnmis ve soygunculardan da sikayetci olmamis.

kabaca söylersek yani psikolojist bir tanimla mazlumun zulme tahammülü ... birinin sizi duygusal bir baglamda hapsetmesi ve tehdit etmesi ama öldürmemesi ..aslinda hemen her uzun ve mutlu ozel iliskide gorulen sendromdur. "baskici" ve "baski altinda olan" taraflari vardir.bu hep vardi, adini stockholm sendromu koymuslar.bu aslinda "boyun egmeye", "alttan almaya" mazeret bulmaktan ba$ka i$ degildir.bunu her zaman ve her konuda yaparsaniz stockholm sendromu cali$iyordur... mutlu olursunuz ama bu $ehirden korkmamak mi lazim ne?

Buraya geldigimden beri bende de bir anormallik basladigini hep hissediyordum ama adini koyamiyordum :DD Havasindan midir suyundan midir , aykiri ve farkli olmayi basariyor Stockholm insanlari.. Sadece negatif yönde degil tabiki.. Ayni zamanda isvec halki son derece medeni ve asillerdir..
Blogun adini Stockholm sendromu olarak degistirsem mi ? ama kesin vardir böyle bir blog. Baski altinda oldugumdan degil ama benimkisi de bi nevi sendrom iste, gurbette olmak istemeyip yine de sIkI sIkI sarilma hali...
Böyle iste..

Bir seeeeeey eksikkkk o da enerjiiiiiiiiiiiiiiii..




Youtube-zedeler tIk tIk

Cirkinim birşeye benzemem balık etliyim süzülemem
Biraz da sıyrık diyorlar, niye kapimda agliyorlar

5 yorum:

Elâlemin akıllısı dedi ki...

fernando benim kapıma gelsin diye ben de pek hayaller kurardım, luz clarita'daki çocuk değil miydi o, hastasıydım :)

koyusiyah dedi ki...

:)

é L L a dedi ki...

Elâlemin akıllısı yok benim ki rosalinda'ydi ama bilirsin her latin dizisinde bir fernando vardir, bizim ahmet mehmetler gibi :)

style m dedi ki...

evet ella, gurbete olmak istememek kadar sImsIki sarilma
ne guzel özümsemissin duygularimi.
sanki ben yazmisim.
bunu uzakta olan herkes anlar,iki kati ilgi bekledigimizi.

é L L a dedi ki...

anlasilmak ne guzel.. yalniz degilmisim .