23 Şubat 2010 Salı

$i$e cevirmece oynadin mi sen hic kuzum?



$i$e cevirmece oyunu, bilnen diger bir adiyla "dogruluk mu? cesaret mi?" adli oyundur..sisenin dibi kimi gosteriyorsa o soru sorar, sisenin ucu kimi gosteriyorsa o da cevap verir.. eminim bir cogunuz oynamistir bu oyunu..

özellikle lise ve ortaokul caglarinin vazgecilmez bir atraksiyonudur sise cevirmece.. Ya soru soruldugunda ecel terleri dökerek dogruyu söyluyceksindir, ya da söylenilen seyi yapmaya cesaret ediceksindir..
yalan soylerse (nerden biliyorsak yalan soyledigini) ceza verilirdi ki bu cezalar genelde kahveyi sen yap, kurabiye yap (gecenin ikisinde), bulasiklari sen yika seklinde olurdu. yoktu oyle opucuktu soyunmakti falan..

Bazilari ise kurbanin etraftaki en killi cocugu/kizi öpmesi icin zorlanmasi gibi cesitli cezalar uygulardi.Diger kisiler ise bu olaya sahit olmaktan tarifi mümkün olmayan,psikopatca bir haz duyarlardi. Bi keresinde arkadasimiza ögretmene ilan-i ask ettirtecek kadar ucarilasmistik bu oyun sayesinde :)
yani bir sise arkadasliklari ancak bu kadar ilerletebilir, yok onu gectim bir sise ancak bu kadar i$lev kazanabilir...ayrica kimleri bu oyuna öyle bir inanir ki o itiraf bölümlerinde kendini psikolog koltugunda gibi hissedip anlattikca anlatir bayginliklar gecirtir.. Kirk yilda taniyamadiginiz arkadasinizi bi oyunla taniyiverirsiniz.

Haftasonu kizlarla toplandik, sus pus oturup herkes birbirinin yuzune biri laf acsada konussak diye bön bön bakiyordu. Icimden bir an " ah ah nerde o eski koyu keyifli muhabbetler" derken yillar sonra aklima bu oyunu oynamak geldi. Hem sohbet acmak acisindan, hem de biraz gecemize eglence katma acisindan harika bir cözumdu.. Topladim kizlari yamacima, koydum ortaya bir redbulldan olma siseden bozma bos tenekeyi basladik cevirmeye.. Etrafimizda kimse olmadigindan ve oyunu oynayanlarin bir kisminin coluk cocuga karismis, deli kani agirlasmis hatunlardan olusmasindan mutevellit ' cesaret mi ' sorusunu kaldirip sadece ' dogruluk' oyununu oynamaya basladik..

Meger ben yillardir bu ani bekliyormusum, icimde insanliga karsi öyle cok soru biriktirmis ve öyle cok hinlik dusunmusum ki , bana denk gelen her kimse birakin oyun oynamayi dogduguna pisman ettim nerdeyse :)) Her kime soru sorduysam karsimda ezildi buzuldu, morardi telaffuz edeyim derken binbir sekle girdi. Eltileri, kardesleri bir birine dusuruyordum nerdeyse :) söylenen yalanlar ortaya cikti, kimin kimi daha cok sevdigi, kimin kim hakkinda neler dusundugu bir bir ortaya dökuldu.
Ama millette ne entrikalar ne olaylar varmis be kardesim.. Herkes etegindeki taslari bir bir döktu :)

baslica sorularimiz:

- söyle bakalim hangi eltini daha cok seviyorsun ( bu sirada butun eltiler etrafi cevrelemis, avini parcalamaya hazir kurt gibi verilen cvbi beklemektedir) ?

- hmm kem kum ama hepsi istee
- yoooo bi tanesini söyliyceksin mizikcilik yok
- tamam x'i seviyorum

ve diger eltiler atilir meydanee hepside bir birinden merdane ( böyle miydi la bu laf :p )

- biz de zaten sana bayilmiyorduk, zate sen hep böyle fesatsin, biz kimin tavuguna kI$ dedikse kimseye yaranamayiz zaten, ele devesi yuklu gelir bize biiippppppp gelir........

..............
........

- söyle bakalim en son ne zaman sey yaptin?
- sey ne?
- sey iste mal anlamadin mi :)
- yuh hönk :S

Ve benim sorum tam bir aile faciasina yol aciyordu. Kucuk kizini bi anlik sinirle hafifce itip, kizinin kolunun kirilmasina sebep olan arkadasim kayinvalidesine, esine ve görumcesine dustu demisti. Benim sorum ne oldu dersiniz

- hayatin boyunca söyledigin en buyuk yalan ne?
- bilmem yalan söylemem ki ben

- hadi hadi yeme beni daha gecenlerde kizi dusurunce ( ce diyorum kaliyorum orda jeton gec dusuyor)arkadas binbir turlu ka$ mimik hareketleri yapiyor. Allah'tan görumce biraz alik bir kizda cakmadi mevzuyu..

ve bir baskasi digerine sorar

- gecenlerde size sizinde sigortalariniz atti mi diye sormaya geldim. Bi hayli gec actin kapiyi, sacin basin islak yuzun kipkirmizi olmus sekildeydi. Niye öyle olmustu ? esininde sesi geliyordu

- hööönnkkkk :S dusundugun sey oldu iste


bu sirada herkes yerlerde tabi :) koro halinde : hoohoahahahahahohoha modunda :D




Tam o sirada sigortalar atmasin mi :) ugursuz sigortaci koyduk kizin adini. karanlikta mum yaktik ve oyunu ruh cagirma operasyonuna dönusturmek istedik ama ben ve benim gibi ödlekler yuzunden vazcayildi :)

daha cok can alici sorularimiz vardi ama burada yazmayim simdi, siz siz olun cok buyuk bir sIrrInIz varsa kesinlikle bu oyunu oynamayin, bi sekilde söyletiyor insana valla :) zira ben sIr olmasa da milenyumun en dedikoducu insanlarina bir sevdigimin olduguna varana kadar neler anlattim neler.. Ama yine de cok eglendik , cok gulduk..
bu uyarim erkekler icin pek önemli olmasa gerek.. onlar icin basli basina farkli bir amac tasiyor cunku bu oyun. Konuyu acmadan direk örneklendireyim :)

Bknz:

erkek 1: heh bana geldi
erkek 2: dogruluk mu, cesaret mi?
erkek 1: cesaret tabii
erkek 2: su kizi dudagindan öp
erkek 1: tesekkür ederim kardesim benim
kız 1: öoahhhhhhhh


anladiniz siz onu :)))

28 yorum:

zeynep dedi ki...

lise zamanında ne sık oynardık:) yine olsa yine oynarım ama bu sefer daha açık konuşurum ama:))

é ℓ ℓ a dedi ki...

daha mi cesur oluyoruz ki buyudukce :)

Mia dedi ki...

haha çok eğlenmişsiniz bayıldım :)

é ℓ ℓ a dedi ki...

evet cok eglendik :) daha neler neler vardi da rtük izin vermez koymama :p

Hamiyet dedi ki...

Hay sen çok yaşa, öldürdün beni gülmekten :)

Sayende gece renklenmiş, iyice eğlenmiş herkes en başta tabiki sen :) ve... aile faciası çıkmamasına çok sevindim :)

é ℓ ℓ a dedi ki...

Allah yuzunuzden(yuzumuzden) gulucukleri eksik etmesin canim :)

Hamiyet dedi ki...

é ℓ ℓ a, huzurlu mutlu bir gün dilemeye gelmiştim bi baktımkine dua etmişsin ee bize de amin demek düşer. AMİİİN canımcım :)

Tenbel kız:) dedi ki...

hahaha alemsin yaa:) cok komik:) ben hic oynamadim bu oyunu (iyikide oynamamiwim:P) en cokda smiliklerine bayildim.hele birinci olanda supeeeeer:) tewekkurler:* muck:*

sELIFm dedi ki...

millet aile faciasindan kurtulmus ama sende itirafda bulunmussun heheh :)

é ℓ ℓ a dedi ki...

* Hamiyet'cim saol canim benim cok dusuncelisin. gunum pek huzurla baslamadi ama huzurla devam eder umarim bundan sorasi.. hem ben hem de sizler icin :) sevgiler.

* Tenbel Kiz, smilik ne kiz :) anamadi ben

* sELIFm sorma ya dillere dusiciiim :S

sELIFm dedi ki...

hulennn kendi nazarini kendin degdirme oyarim gözleri haaa :))

é ℓ ℓ a dedi ki...

benden baska bana nazar eden olur mu kanki, $om agzim saolsun ne zaman neyi dillendirsem olay olur :)

Berrin'deniz' dedi ki...

hehehhe

ya ben hiç oynamadım, ama duymuştum böyle bir oyunu..
cesaret mi doğruluk mu diye sorulsa cesaret derim ben ;)

é ℓ ℓ a dedi ki...

Berrin'cim oyunu bilmedigin cok acik zaten :) yoksa cesaret demezdin :) zira etraftaki en killi ve sisman adami öpturebilirler sana, ya da soyunup balkondan sallandirabilirler :D daha neler neler :) ben hic bi zaman cesaret diyemedim :)

é ℓ ℓ a dedi ki...

haa bu arada sELIFm hatirliyor musun bi keresinde okulun yemekhanesinde oynamistik bu oyunu, herkesin icinde sana sener $en'in göbek atisini yaptirmistik :D ne gulmustuk ya tum okul sana bakmisti :))

sELIFm dedi ki...

:) KANKA VARYA NERDEN AKLINA GELDI SIMDI BU SUS BAKIYIM :)) O OYUN TARZINA BITYORUM ZATEN REZILLIKTE DIZ BOYU YANI BUTUN OKUL ÖNUNDE BIDE TURK FORMASIYLA CIKMISTIM AHH AHH GENCLIK ISTE NE GUZELDI :)

é ℓ ℓ a dedi ki...

löhehe cesaretine hep hayran olmusumdur zaten :)

Adsız dedi ki...

http://kanatlariminrotasi.blogspot.com/2010/02/ie-cevirmece-oynadin-mi-sen-hic-kuzum.html#comments

Adsız dedi ki...

yorumları ben yazdım :)) Meliha yani:))

é ℓ ℓ a dedi ki...

hangi yorumu :) ?

'Berrin' dedi ki...

bazen doğruyu söylemek en büyük cesaret oluyor değil mi ;)

é ℓ ℓ a dedi ki...

ehh, o da cesaret gerektirir aslinda.

Adsız dedi ki...

ay yorumlarım gitmemiş.çok güldüm yazına:)) ben de değişik dönemlerde oynadım bu oyunu çok da eğlendim.Ama daha masumane oldugu için liseden örnek vereyim.Cesaret dediğim için kafası bonus gibi olan matemtikçinin saçlarını çektim, beni seven ve bunu herkesin bildigi ama benim hiç hoşlanmadıgım fellik fellik kaçtıgım bir çocugun karsısına geçip seni seviyorum dedim :)) her ikisi de şoke olmuştu..Ha bir de cesaret dediği için bir arkadası dersin ortasında camdan aaşağı atlatmışlığım da var :)) MELİHA

é ℓ ℓ a dedi ki...

haha onlarda guzelmis :)

Urfa Tutkunu dedi ki...

Sevgili ella, Urfam'ı sevmenize sevindim. İnsanları da çok iyidir. Urfa resimleri muhtelif yazılarımda var. Resimlerim kategorisine ya da 2008 ve 2009 yıllarındaki Urfa gezi hatıralarıma bakarsanız görebilirsiniz. Sevgiler.

é ℓ ℓ a dedi ki...

tsk ederim

MeL' jones dedi ki...

hahha! super!
bızde oynardık ogunlerde acayıp seyler ogrenırdık! :)

é ℓ ℓ a dedi ki...

aslinda blog alemini $öyle bir silkelesek hepsinden bu oyunla ilgili acayip anilar dökulur :)