9 Şubat 2010 Salı

Risk al, guclu kal.


Gülmek; "SAF" denme riskini göze almaktır.
Ağlamak ise; "DUYGUSAL" görünme riskini...
Birine yakınlaşmak; "KENDİNİ KAPTIRMA" riskini,
Duygularını açmak; "KENDİNİ ORTAYA KOYMA" riskini,
Hayalleri ve düşünceleri sergilemek ise;
"ONLARI BAŞKASINA KAPTIRMA" riskini göze almaktır.
Sevmek; "KARŞILIK GÖREMEME" riskini...
Yaşamak ise...; "ÖLME" riskini göze almaktır.
Umutlanmak; "HAYAL KIRIKLIĞINA UĞRAMA" riskini
Çabalamak ise; "BAŞARISIZ OLMA" riskini göze almaktır...

Ama riskler yaşanmalıdır, cünkü; hayatımızın en büyük riski hiç risk almamaktır. Hiç risk almayan kişi, belki acı ve üzüntülerden konunabilir ama büyüyemez, sevemez, değişemez, hissedemez, öğrenemez. Garanti arayışlarıyla zincirlenmiş bir köle olarak yaşarken, bedelini; özgürlüğünü kaybederek öder. Sadece; riski göze alabilen kişi hürdür.

Leo F.Buscaglia

"kendimi de koysam ayağımın altına
yine de yetişemiyorum ey aşk,
omzunun hizasına.
çünkü bende birikiyor her şeyin tortusu
ve ayağını kaldırıyor dünya, konuşurken benimle.
budanan oğullar gibiyim sessiz ve narin
nereye konsam geri sayım başlıyor
kurcalıyor beni bir çırağın elleri
ah, unufak olsam ve desem ki
ağzın tat görmesin hayat
kandırdın beni…"

ps: Ablacim yazmis bu yazilari yorumlara, cok begendim araya kaynamasin diye post olarak paylasiyim dedim..

$imdi bir sahil kasabasinda, $irin bir pansiyonda tek basima kalip kafa dinlemek vardi ahh ahh..


11 yorum:

bossa nova dedi ki...

O sahil kasabası için her gün uçak bileti bakıyorum. Hangi ülkenin neresine gitsem ordan şu arabayı kiralasam diye:)
Her gün farklı bir yere gidiyorum.
Çok güzel oluyor bir gün gerçekleşeceğini bilmek:)

yeşocan* dedi ki...

şirin sahil kasabası..şu soğuk kış zamanlarına inat özlemini çektiğim en ballı-kaymaklı ve de beni gülümseten yakın ve güzel hayal:)
tez zamanda hayaller gerçek olsun!
sevgiler élla :D

Süleyman dedi ki...

yenilerini yolluyorum........
TEĞET
Herkes kırılamaz
ipince bir dal olmak gerekir
kırılmak için

ama dünya kütüklerin...

Ağlayamaz herkes
ağlayabilecek kadar büyümek gerekir

dünya ise küçüklerin...

Sevemez herkes
bir orman olmak gerekir sevmek için

bak ki dünya çöllerin...

Ve vakur bir damla olmak
dalga için

katılmak okyanusa aşk için,isyan için...

YILMAZ ODABAŞI

é L L a dedi ki...

yesocan insallah :)

é L L a dedi ki...

bu siirde guzelmis sister saol.

Süleyman dedi ki...

SON
Sabahı gözlerinde demledim
yetinmeliydik yüreğimizin kıyısına vuran güneşle
dudağımda karanfil kokusu
yanağında gül dokunuşu

sözlerimiz
sınırı çizilmiş iki şehrin ortasında kalmış gibiydi
daha yakındık evrene,
dokun gecemize
yağmurlu bir günün bereketidir hüzün..

yağmalı bugün üzerimize acılarımızı sürükleyen yağmur,
gök...kuşağını çaldılar mı
güneşimi çaldı bu sonlar,
ilklerle başladık sonlarda bitiriyoruz,
son gecemize ağıtlar yakışmaz
gel halaya duralarım,önümüz kış,
baharı bıraktık sabaha bürünmüş meydanlarda
kimsesiz kalakalmışlığımdır sana son deyişlerim
umut saklı cennetin kapısını açmıyor bize
bizim cennetimiz bu gecenin bitmemesidir
elimizde dünden kalan sigara izmariti
sancılı bir günün habercisidir birden bire çıkan rüzgar
fırtınaya dönse de kayıp iklimlerin poyrazı
seni döndüremeyecekse her yanım alabora olsa ne yazar,

son gecemiz sokul biraz daha bana
açık bir çay tadına geldi hüzün..
yudumlayalım,

yarı yolda bırakılmış sevdaların toplayıcısı yüreğim
sessiz sonlara dokunuyor bu gece
fazla söze gerek yok
dudağımda karanfil kokusu
yanağında gül dokunuşu

ilklerin başladığı sonların bittiği,durak köprüsü
acemi sevmelerin son öyküsü...

Süleyman dedi ki...

Hayatla röportaj yaptığımı gördüm rüyamda.

"Benimle röportaj mı yapmak istiyorsun?" diye sordu Hayat.

"Zamanın var mı?" diye sordum.

Gülümsedi ve ‘’Benim sonsuza kadar zamanım var.’’dedi.

Ne sorular var yüreğinde?İnsanlarla ilgili en çok neye şaşırıyorsun?diye sordum.

Hayat basladı anlatmaya:

"Çocukluktan sıkılıp büyüm...ek için acele ediyorlar, sonra yine çocuk olmanın özlemini duyuyorlar. Para kazanmak için sağlıklarını kaybediyorlar, sonra sağlıklarını kazanmak için paralarını kaybediyorlar. Gelecekle ilgili edişelenmaekten şimdiyi unutuyorlar. Sonra da ne şimdiyi ne geleceği yaşayabiliyorlar. Deneyim iyi bir öğretmendir diyorlar ama deneyimin faturasını ödemek istemiyorlar. Hayatlarını kazanmak için eğitim alıyorlar ama yaşam ustası olmayı bilmiyorlar. Bu nedenle de, hiç ölmeyecekmiş gibi yaşıyorlar, hiç yaşamamış gibi ölüyorlar."

Hayat elimi tuttu sıkı sıkı.. Bir süre sessiz kaldık,birşey konuşmadık.Sonra derin bir nefes aldım. Ona, insanların neleri öğrenmelerini istediğini sordum.

Hayat yanıtladı:

"Hiç kimseyi seni sevmeye zorlayamayacağını, yapabileceğin tek şeyin seni sevmelerine izin vermelerini isterdim. Affetmenin affederek öğrenilebileceğini öğrenmelerini isterdim. Başkalarıyla kendilerini kıyaslamamayı öğrenmelerini isterdim. İki insanın aynı şeye bakıp farklı şeyleri görebileceğini öğrenmelerini isterdim."

"Zengin insanın en çok şeye sahip olan değil, en az şeye ihtiyaç duyan insan olduğunu öğrenmelerini isterdim. Bir sevecen yüreği derinden yaralamanın bir anda olduğunu; ama iyileştirmenin çok uzun sürdüğünü öğrenmelerini isterdim.Hayata pozitif bakmanın yaşama sevincini bir kat daha artırdığını öğrenmelerini isterdim..’’
Hayat derin bir nefes verdi. Hayatın nefesi kelimelere dönüştü.

"Söylediklerimi yüreğine kaydet.’’dedi.söylediği cümleyi yüreğime kaydetmiştim..

"Başkalarını affetmek yeterli değil, kendini de affetmeyi öğren".

Yüreğim kuş gibi hafiflemişti. son olarak bir soru daha sordum’’Hayat benden ne istiyorsun?’’dedim usulca..

Bütün odayı beyaz bir ışık kaplamıştı ve Hayat yanıtladı.

"Senin kendin olmanı istiyorum, yoksa başkası olurdun. Sana bugün ihtiyacım olduğunu bil, yoksa bugün benimle olmazdın. Kendi eşsizliğini ve biricikliğini bil; çünkü ben kendimi tekrar etmeyecek kadar yaratıcı ve zenginim. ve gerçekten TEK değerli olanım. Değerimi bil." ..

Süleyman dedi ki...

AYRILIK NİKAHI

Seni bilmem ama ben kararlıyım
Şu garip sevdadan cayalım gitsin
Bu aşkta senden çok ben zararlıyım
Bir kumar oynadık diyelim gitsin

İçimde bir his var benden pes diyor
Olmayan duadan ümit kes diyor
Madem ki bahtımız böyle istiyor
Kaderin emrine uyalım gitsin

Seninle burcumuz tutsaydı keşke
Aslanlar bir b...aşka yengeç bir başka
Yarını olmayan hayırsız aşka
Ayrılık nikahı kıyalım gitsin


Farzet ki bir rüya gördük ikimiz
Gerçekte bu hissi tanımadık biz
Böyle bir masalı yaşamadık biz
Bir varmış bir yokmuş sayalım gitsin

Marifet feleğin elinden çıkmış
Dünyada başka bir terzisi yokmuş
Keremi Aslıyı narına yakmış
Ateşten gömleği giyelim gitsin

Tiryaki gönlümde olmasın kuşkun
Tek sana müptela tek sana düşkün
Ardından bir ağıt yakalım aşkın
Adını elveda koyalım gitsin

(( CEMAL SAFİ ))

é L L a dedi ki...

super hepside

Süleyman dedi ki...

yine yollarım sister..uzun uzun yazarım..o sahil kasabasına da söz ben götüreceğim seni nereyi istersen..ama şimdi yemek yapma zamanı :)))

é L L a dedi ki...

kismet insallah :) kolay gelsin. enisteme selam.