9 Nisan 2010 Cuma

Hem Kontez, Hem köylu kizi

Leydi iz centilimini bi duruma aciklik getirmek istiyorum.
Modasal mevzulara degindimden beri gözunuzde, süsünden püsünden ev islerine vakit ayiramayan,elinden is gelmez, cIt kIrIldIm bir hatun profili cizmisim gibi hissettim.. halbuki ben blogumda herkesin ilgi alanina ve zevkine hitap etmek istedim -ki kimsecikler yabancilik cekip kendini dislanmis ve garip hissetmesin.
Bu sözun altinda yatan derin manalari anlamissinizdir umarim.. $öyle ki : elimden her is gelir her telden calarim demek istiyorum :p cok ukalayim dimi.

"Aayyy inanmoyorooom, tirnagim kirildi cildirazzzzzaaaaamm, rujumda bitmissssss, aman tanrim rimelim akmisss" diye eften püften seylere kafayi takmayan, aksine gayet rahat, zaman zaman kezbanimsi hatta pasakli bir kizim.. Yeri gelir asortik olurum, yeri gelir ev kizi.. Saca göre tarak vuran cinsten..

yemek blogu yazan hatunlar kadar marifetli olmasamda nacizane kendi capimda bi seyler yapabiliyorum ben de. en azindan kimseyi ac birakmiyorum :) bu da bi sey.



kankam enk'e hazirladigim sofralardan biri. Genelde o baskin yapmayi sevdigi icin hic bi zaman hazirlikli yakalanmam. Sikayet ettigimden degil aksine bana supriz yapilmasina bayilirim. Ama gördugunuz uzre son dk gelene, pratik olmasi acisindan ancak sallamasyon yemekler yapilir.

menudekiler: patates puresi, citir balik ve coban salatasi..



elimin hamuruyla kalktim bi de blog yaziyorum heheyyyt. Bu yemekleri aslinda daha önce yapmistim ama yazmaya usendigimden bi turlu ekleyememistim kismet buguneymis..
Gurbetin kahrini herkes cekemez, mesela canin memleketinin nadide besinlerinden birini ceker ama yiyemezsin, her yerin siser felan kimsecikler derdine care olamaz. Yine o gunlerden birinde annemin patatesli pizza turu böreginden istedi canim, ama nasil a$eriyorum anlatamam resmen krize girdim. derken yahu dedim kendim niye yapmiyorum ki? tirnagin varsa basini kasiycaksin dimi. Basladim hamur yogurmaya, ve sonunda annemin ki kadar lezzetli olmasa da guzel bir börek cikti ortaya.



duymayan kalmamistir artik bana en cok neyin keyif verdigini.. Alicaksin mamalari önune, uzatacaksin ayaklarini, tv veya pc'den de sevdigin dizilerden birini acacaksin ve huzura ereceksin. iste keyif bu bee..

Ve tatlilarim:



Sizinde ara ara tatli krizine girdiginiz oluyor mu? benim ki manyakca bi sey, sara krizi gecirir gibi cikolata ve tatli krizine giriyorum. yine öyle gunlerden biriydi ve supangle yaptim. görsellik acisindan beceriksiz oldugum icin biraz vasat bir göruntu oldu ama tadi guzeldi. muz ve ananasta yakisti,ayri bir tat verdi. tavsiye ederim.




ve halleyli pastam.. uzun suredir yapmak istiyordum ama halley bulamiyordum burda. bir turk marketinde görunce bi koli aldim.. Sahra cölunde su bulmus gibi saldirinca halleylere bi sure sonra bayginlik vermeye basladi.. sora kafamda bir ampul yandi, halleyli pasta diye bir zimbirti vardi ya éLLa onu yap dedim kendime. Coooook pratik ve cok lezzetli oldu. Cat kapi gelen misafirler icin birebir. Ve biliyorum görsellik yine sifir :p tadi guzeldi ama yaaaaa vallaha bak.




Marmelatli kurabiyelerim.. Olayi a$tim ben iyice ya.. Mumkun mertebe profosyonellesiyorum sanirsam. yakinda yemek bloglarina guclu bir rakip cikabilir haberiniz olsun :p

Bu arada dun gece acayip kabuslar gördum, habire mezarligin etrafinda yuruyordum.. ailecek bir yerdeymisiz, soracima suru halinde azrailler beni kovaliyor.. hani su siyah pelerinli , elinde de orak olan turden.. Böyle yazinca baya komik görunuyor ama ruyada ben uc bucuk attim haberiniz var mi? gulmeyin !!! tez zamanda geberip gidersem uzulursunuz sonra, iyi gecinin benle, sevin beni, ilgi gösterin uhuhu :(
Ebem hep sey derdi kötu bir ruya görunce uc kez sunu de :
" Ali'nin gördugu ruyadan olsun, Yusuf'un yordugu ruyadan olsun" ( Hz Yusuf ruya yorumlardiya ondan herhalde) aklinizda bulunsun emi.

bu gunlerde Sari laleler sarkisina takmis bulunmaktayim, her gun defalarca kez dinliyorum. uzun zamandir dinlemeyince tekrar ilk kez dinliyormusum gibi keyif verdi..

Size sari laleler aldim kabustaki mezarliktaann.. :p dinleyin lan bak cok guzeeeelll.

29 yorum:

thales dedi ki...

of of of senin kankan ben olayım ellaaaaa nasssı güzel göründüler becerikli hatun senniiii

éLLa dedi ki...

aaa ayipsin thales gel sana da yaparim

thales dedi ki...

valla ne iyi olurdu keşke gelebilsem taaa oralara :))))

éLLa dedi ki...

olsun kiz ben gelirim taaa oralara :) yaza tr deyim :p

đerkenαя dedi ki...

ella, bayıldım yaptıklarına :D:D özellikle tatlı bölümleri ilgimi çekti, yokki bi tatlı yapan kankam benimde.
Sarı laleler muhtesemdi, bayadır dinlemiyordum dediğin gibi banada ilk kez dinliyormusum keyfini verdi :P
Gördüğün rüyada çok ilginç, fena tırstım bende :D Hayrolsun inşaallah. Korku filmi falan çok izleme :D Hep ordan kalıo bu oraklı pelerinli seyler :D

Sıhhatte kal..

C3Moi dedi ki...

siz çok kötüsünüz. bu blogun derhal yasaklanması gerek. off ya cnm çekti.

C3Moi dedi ki...

bak bak bide demiş ki ''aaa ayipsin thales gel sana da yaparim'' tabi bilio arada mesafe var ahahaha :)

éLLa dedi ki...

* derkenar tsk ederim canimcim, senle de kanka oluruz :p Ya isin ilginci ben hayatimda hic korku filmi izlemem, cok korkagimdir, izlesem kalp krizinden giderim herhalde. niye böyle bir ruya gördum anlayamadim. hayir olur insallah.

* C3Moi ya vallaha el degmemis ortamlarda hazirladim ben bunlari niye muhurlettiriyorsun simdi bakiyim blogumu hI? ugur dundari cagir kontrol etsin istersin hehe :p
Ya yok yaparim nolcek, Turkiye'ye gelcez elbet. :)

thales dedi ki...

:)))) gel kız gel c3moi de çatlasın he he he

éLLa dedi ki...

thales dimi dimi dimi :P

Mystery dedi ki...

off offf enk'in yerini almak istiyorum 1günlüğüne :)))

enk dedi ki...

patates puresi :)) halleyli pratik tatliyi ben hep cat kapi gelmeme ragmen görmedim sorarim bunun hesabini sana hihh :( o ruya ne lan öle abowww Allah korusun !!!

C3Moi dedi ki...

bana yok mu :(

éLLa dedi ki...

Mystery :)) bunun icin enk olmana gerek yok, sana da yaparim.. bufemiz herkese acik :p

* enk yedirmedim mi sana hic ondan. tuh valla sansina kus evde halley bitti. he ya ruya bi tuhafti.

* C3Moi sen blogu muhurlettircen yok sana :p

enk dedi ki...

kustum ozaman :((

éLLa dedi ki...

herkese bi halley oluyoy :) halley bulursan getir yapariz ya kusme

Larien Beyinütüleyen dedi ki...

ellerine sağlık ella.
gördüm acıktım vallahi deli gibi.
olsa da yesek.

éLLa dedi ki...

valla bu yemekleri daha önceden yapmistim. simdi useniyorum ve ben de diyorum olsa da yesem diye :)

Hamiyet dedi ki...

Akide şekerim, birincisi; yemekler harika ellerine sağlık, boşver görseli filan zaten mideye inince görseli mörseli kalmıyo :)

İkincisi; rüyanı Allah hayırlara erdirsin. Kötü rüyaları iyiye yormak lazım ve iyi çıkar büyük ihtimallede zaten.

Ve üçüncüsü; bugün çamlıca tepesindeydim müthiş sarı lalelerle doluydu ve daha bir sürü renk çünkü bu mevsim İstanbul'da lale zamanı göreceksin parklar caddeler her yerde laleler var. Çamlıcada baktım lale satıyolar dayanamadım aldım getirdim eve hem lale hem başka çiçekler. İtiraf ediyorum ben çiçek delüsü bi hatunum :) Üşenmezsem fotoğrafları makinemden bilgisayara aktarıp bir ara yayınlarım.

Hadi ben ufaktan kaçayım kapına kocaman bir yürek dolusu sevgi bıraktım al içeriye de o yaban ellerde üşütme :)
Sevgiler akide şekerim...

melodi dedi ki...

tanrım!
çıldırıcam.
elinden zhir olsa yenilir dedikleri bu olsa gerek.
enfes görünüyolar..

éLLa dedi ki...

ehhum sevindirik oldum :p

Hayat dedi ki...

Benim yemeklerden daha profesyonel duruyor ne yalan söyliyeyim.Yanlız "ben yapabiliyorumun" forsunu anladım da "siz de yapın"ın tarifi yok bu postta:)?

éLLa dedi ki...

Hayat kimse ilgilenmez diye ben seyettirmedim , ne biliyim begenilecegini ummuyordum. hangisini merak ediyorsaniz sorun tarif edeyim. :)

Hayat dedi ki...

Halley pastası olabilir bak:)(tatlı konusunda oldukça başarısızım da)

éLLa dedi ki...

halleyleri küp küp dogra. kremsantiyle vanilyali puding yap (hazir seylerdir zaten) hepsini karistir. soracima buzdolabinda dondur. ustune de cikolata sosu dök. al sana halley tatlisi :)

Hayat dedi ki...

Teşekkür ederim.Oldukça hazırmış:) Ki o hazır dediğin şeylerin yine ve eminim bir uğraş isteyeceğini düşünecek olursak ben bir süre sadece halleyi tatlı olarak ikram etsem daha iyi olacak sanırım:) (Kremşantiyle vanilyalı puding yapabilsem halleyli pastayla kim uğraşır yaa:p)

éLLa dedi ki...

hehehe ben de kendimi usengec sanirdim :) valla bundan daha kolay tatliyi bulamazsin. en iyisi sen git azir al veya otur kuru kuru ye halleyini.

Ben Keyfim ve Kahyası dedi ki...

ama bunlar çok güzel görünüyoor :)

éLLa dedi ki...

tskler :)