19 Nisan 2010 Pazartesi

Hip hip Hurraaaa ! [ bir harf bir insani nasil malamat eder?]


Rober Hatemo'nun yeni albumu cikmis.. Hurra sarkisini duymayaniniz kaldiysa aranizda muhakkak dinlesin..! Yazin geldigini bu sarkiyla anladim desem yeridir, icindeki dum tIs sesleri insanin kanini fokurdatmaya yetiyor..

Hurra adini duyunca aklima bir anim geldi. En az turkce kadar garip bir dil olan isveccede, yazilislari ve okunuslari neredeyse ayni ama anlamlari tamamiyla ters noktalarda olan o kadar cok kelime var ki, bu dili ögrenme asamasindayken cumle aleme madara olmuslugum coktur.

Isvec'e yeni geldigim siralar hemen bir dil kursuna yazilmistim, ama nedense kursa baslar baslamaz, seviyemin ve zekamin digerlerinden yuksek olduguna kanaat getiren hocalar iki uc sinif birden atlattirmislardi bana. Sinifa bir girdim herkes sular seller gibi konusuyor, biri bi sey dediginde ben mal mal bakiyordum yuzlerine.. Gunlerden bir gun ecnebi bir arkadasin dogum gununu kutlayacaktik, tabi ben hemen dogum gunu sarkisini ezberledim.. Sarkiyi dogru söyledim söylemesinede sonunu mok ettim.. tam " hurra hurra hurra" diye bagiracaklarken ben en tiz sesimle bi bagirdim " hura hura hura" diye. herkes aniden sustu, butun gözler bana cevirildi. ne oldugunu anlayamadim ben. acikladiklarinda malamat maskara olmustum tum sinifa :))

Hurra : ya$a ya$asin demekmis
Hura : orospu fahise demekmis ( hora diye yaziliyor)

utancimdan birakin yerin dibini magmaya indigimi hatirliyorum.. kisa resmen " orospu" diye bagirdim ya, hem de vurgular gibi uc kere..
hurra yerine hura demisim. tek 'r' ile. bir harfin yoklugu bakin nelere yol aciyor. Hey allam sen nelere kadirsin.

Bi keresinde de ablam resmi bir makami aramisti, biriyle konusmak istedigini söyluycekti ama onun isveccesi benimkinden de beterdi.. Prata diyecegine pruta demez mi .
prata= konusmak
prutta= osurmak.


dusunsenize mevki sahibi birini ariyor ve en kibar tavriyla diyor ki " prd, falanca beyle osurabilir miyim? "

kjfdifkfjdk :)))) karsi tarafin halini dusunmek bile istemiyorum.
Yaklasik bir yil dil bilmeyen masum köyluler modunda dolandik böyle .. hey gidi hey ne gunlerdi ya.

neyse lafi daha fazla uzatmadan sizi bu kipir kipir sarkiyla basbasa birakayim, bana kalirsa bu sarki yaza damgasini vuracak gibi geliyor.

haydin bakalim hep birlikteee " hora, hora horaaaaaaaa" :)))




Rober Hatemo Hurra Full Klip
Uploaded by bulindir. - See the latest featured music videos.

25 yorum:

lazanya dedi ki...

şarkıyı dinlerken sözleri anlamakta cidden zorlandım.

Gözünde ışıklar yansımıyor ruhundan
Gözüm kamaşıyorsa inan onsuz kopar
Sevgilinin koynuna uzanmışsın plajda
Eski aşklar aklını yalıyor kıyısını
No ve no hayır
Bir dahamı seninle
Nafi na asla artık günlük aşklara
No ve no hayır
Bir dahamı seninle
Nafi na asla saldırıyorum hurra
Çıkarım shovlara ra
Koşu bantlarına ra
Basarım tuşlara ra
Yine bulurum valla
Hurra
Kimler geldi kimler geçti
Doğru söylüyor aşkla
Çaldığın eriklerin
Unuttum sayısını
No ve no hayır
Bir dahamı seninle
Nafi na asla artık günlük aşklara
No ve no hayır
Bir dahamı seninle
Nafi na asla saldırıyorum hurra
Çıkarım shovlara ra
Koşu bantlarına ra
Basarım tuşlara ra
Yine bulurum valla

google sağolsun :) eğlenceli cidden paylaştığın için saol. şarkıları hep 2-3 ay sonra duyarım bu iyi oldu :)

éLLa dedi ki...

valla ben de bi cogunu anlamamistim, aydinlattin beni saol :)

lazanya dedi ki...

rica ederim

*takipteyim! :) yeni yaz şarkıları isterim.

Anti-Kahraman dedi ki...

rober hatemo mu muzik mi yaz mi tanrim :) cehennemden beter.

éLLa dedi ki...

* Anti-Kahraman aslinda ben de pek bayilmiyorum Rober Hatemoya ama bu sarki eglenceli geldi nedense.

*lazanya tamam cnm bulursam eklerim

C3Moi dedi ki...

gülmek istorum hemde katıla katula

éLLa dedi ki...

gul öyliyse :)

Larien Beyinütüleyen dedi ki...

ahah ella çok güldüm ya.
iyisi mi sen dikkat et bundan sonra :D

éLLa dedi ki...

yok yok söktuk artik iyice isvecceyi, 7 yil oldu :)

nazlıece'ecevit dedi ki...

Çok güldüm ya haha iyiymiş :D
Umarım başına bunun gibi bişi gelmez bidaha :)

éLLa dedi ki...

insallah :)

TuTsİ dedi ki...

Pekde alıngan milletmiş isveçliler :p
sonu noldu partinin biri dedimi kıs yeni anca bukadar öğrendi kızmayın diye yoksa dayağı yedinmi ?
Kuzey dilleri tam türk düşmanı içlerinde bolca
j k felan var gerçi biz türkçeyi düzgün konuşamaz olduk neyse..

éLLa dedi ki...

* TuTsi yok ya adamlar alismis artik böyle durumlara, bize komik geliyor ama onlar gayet normal karsiliyor. ama yine de insan utaniyor iste :)

enk dedi ki...

:)) aman Allah korusun böyle yanlislardan..
sarkinin sözlerini ne acayip öylee :))

éLLa dedi ki...

sana hic olmadi mi enk can :)
ben de daha bunun gibi hikayeler coook.

style m dedi ki...

ellacim cok guldum bu postta dogru konusabilirmiyim demek istedigin kisim coook komikti napalim oluyor bazen nede olsa sonucta yabanciyiz dimi

éLLa dedi ki...

* style m evet , sIkIysa onlar gelsinde turkceyi konussun dimi.

yuzunuzden gulucukler eksik olmasin efenim.

Lillie dedi ki...

Bi ara benim de Fince öğrenme hevesim vardı (gerçi hala var aslında, İstanbulda kurs bulamadığım için askıya alındı biraz. :D) kelimeyi yanlış söylediğim için rezil olmuştum, o aklıma geldi. Emin ol yalnız değilsin :D

éLLa dedi ki...

* Lillie Finceye olan merakin nerden geliyor, orda mi yasiyorsun.. fince garip bi dil ya.

sürüden ayrılan koyun dedi ki...

çocukluğumun jetonlu ateri salonlarında geçtiği dönemlerde king of fighters diye bir oyun vardı. o oyunda elemanın birisi karşısındaki rakibini el işareti yapıp çağırırken "hora, hora" diyordu.

allımorlu dedi ki...

doğum günü kızı şoke olmuştur:P
dil öğrenmek kolay iş değil,olur o kadarcık:PP
ahahaha:))

Eylül, dedi ki...

haha sabah sabah pek bi neşe kattı yazın :) şarkıyı dinlemeyen bi benmişim. vay be. :)

éLLa dedi ki...

* sürüden ayrılan koyun belki o baska bir dilde diyordur bilemiycem :)

* allımorlu aynen öyle oldu valla, kiz saskinlikla öfke arasinda bakip dondu kaldi.

* Eylül'cüm ne mutlu bana o zaman. nesen eksik olmasin.

Maye dedi ki...

Çok eğlendim okurken, biraz geç okumuşum ama olsun:)

éLLa dedi ki...

gec olsunda guc olmasin :)