27 Nisan 2010 Salı

Kraliyet bahcesinde görkemli Türk $enligi ..


Elemterefi$ kem gözlere $i$... Maa$allah demeden bloga girmeyin..!

En nihayetinde yazimi usenmeden tamamladim, bu ulvi görevi layikiyla yerine getirmis olmanin gururunu yasiyorum.. efferin bana, tebrik edin beni. (cicekler odama lutfen.... )
enk hanimda wc'ye gitmeye bile erinip altina ededursun, o ekleyene kadar ben coktannn girdim bile postu. Vayy arkadas yav videolar onda kaldi. isyan edecem simdi haa..neyseee videosuz idare edin artik..

Bayagi uzun bi yazi olacak bu, sen de enk gibi usenenlerdensen derhal terket burayi lanet olasi pislik..! ben calisiyim didiniyim, yemeyim icmeyim sana post yetistiriyim, sen nankörluk et okuma...! bi resim duzenleme kac saat suruyor biliyo musun sen ha? gözlerim pörtledi burda, sirtim icine göctu, bingildagim yamuldu.. kim icin?
en azindan bi yorum yapar insan dimi !
Serzeni$lerime daha devam ederdim, ama kafaya koydum bugun bu postu bitiricem .. o yuzden yikil ulan karsimdan.



Belki duymussunuzdur Isvec Parlamentosu 11 Mart tarihinde sözde soykirim tasarisi nedeniyle aralarinda oy kullanmis ve sadece bir fazla oyla Turkiye'yi madara etmisti.. Buna tepki duyan isvec’teki Türkler yani bizler Stockholm’un en unlu parki Kraliyet Sarayi bahcesine akin ederek 23 Nisan'i büyük bir co$ku ile kutladik..İsvec Parlamentosu'nun kararina rekor bir katilimla birlik ve beraberlik anlaminda en güzel yaniti verdik..



Son 8 yildir Stockholm merkezindeki kutlamalar bu sene yakla$ik 8 bin ki$inin rekor katilimiyla adeta bir büyük Türk $enliği atmosferinde kutlandi.



İstanbul Büyük$ehir Mehter Takimi'nin seslendirdigi mar$larla yeri gögu inlettik.. Bi ara kendimi savas meydaninda gibi zannedip o kadar $ahlanmisim ki, önume cikan ilk isvecliyi gebertebilirdim :) eminim onlarda heybetimizden ve gucumuzden tIrsmI$tIr. aslinda isvecliler cok medeni iyi insanlardir ama, parlamentosundakileri at cöpe gitsin.



Gurbet elde tek yurek olmanin verdigi gururu ve sevinci kelimelerle tarif etmek mumkun degil.. Hele bir de buna özumuzu, soyumuzu, sopumuzu en iyi anlatan mehteran eslik edince sevincimiz daha bi katlandi.. Onur duyduk..



Katilimda bir cok yabancida vardi, kulturumuz ve bagliligimiz karsisinda sasirip hayran kaldilar..
Osmanliyiz biz, ceddin deden, cirpinirdi karadeniz ve daha fazlasini hep bir agizdan coskuyla söyledik. Stockholm inledi.. Bu da bize camur atanlara verdigimiz en guzel cevapti.



Grup Badem'de isvec'e tesrif etti. Sarkilariyla hepimizi costurdular.. Cok icten ve sicak kanliydi grup uyeleri. cok sevdim.



Neyse ki hava gecen haftaya nazaran (gecen hafta kar yagiyordu) cok guzeldi.. Biz 10- 15 derecede hava isindi diye bayram ederken konuklarimiz usumus :) Istanbul biz gelirken 22 dereceydi dediler dumur olduk resmen. ah ulen ah..
"Dog gunes batma" sarkisini söylediler, gunes duasi yaptik :)



Cumartesi gununun biraktigi tum yorgunluga ve rehavete ragmen dostum enk ile kosa kosa geldik..



Marslara ve sarkilara can-i gönulden eslik ettik.. enk tam bir milliyetcidir, bir ara marslari söylerken kendini kaybedip bögurmeye basladi :D sanki karsimda duran yillardir tanidigim can dostum guzel insan degildi de, bi sehir magandasi , bi holigandi.. :)urkuttu yanindaki yabancilari..



iste konserin en cok keyif verdigi an.. Konser alanina bi cok cadir kurmuslardi. kimileri turk kulturunu anlatan seyler satarken, kimileride turk yemeklerini satiyordu. Gözleme, mercimek köftesi, sarmalar dolmalar, börekler, cörekler , tatlilar... vs ..

Bir de köfte+ayran vardi, biz enk ile nasil sevindirik olduk anlatamam. Size göre basit gelebilir ama biz disarda satilan ekmek arasina bile hasret kalmistik .. Bu köftenin ugruna ne emekler harcadik bi bilseniz, bi ton kuyruk vardi kac saat bekledik alabilmek icin. Alinca da cölde su bulmus gibi saldirdik köftelere.. oh icimizin yaglari eridi.. Yarasin.



Bu da grup istanbul. ama isvec'te yasiyorlarmis daha önce hic görmemistim.. Cok basarili buldum kendilerini, hatta grup bademden bile cok costurdular milleti.
Darbukaci konserin gözdesiydi, bizim kizlar asik oldu cocuga.. Harbiden yakisikli ama.. :p
Allah sahibine bagislasin.



23 nisan cocuklardan cok bize yaradi valla. Onlara hitap eden tek sey zannediyorum miniklerin oynadigi folklördu.



Bu grupsa avrupa mi, dunya mi bilmiyorum. ucuncu olmuslar. Almanya'dan geldiler, cok basarililardi.

Daha bir suru yerli yabanci muzik ve dans grubu katildi ama eklemeye usendim.. Muzik yarismasi da yapildi, thy ve daha bir cok unlu sponsor cekisilislerde buyuk öduller dagitti.
Buyuk Elcimiz ve turkleri destekleyen isvec milletvekilleri de aramizdaydi..



Kapanisi bu resimle yapayim. $u renklerdeki asalete bak..! Galatasaray cadirinin ustundeki dev gs bayraginin önunde fotograf cektirmeseydim gözum acik giderdi..

Daha önce söylemismiydim bilmiyorum di$i bir aslanim ben. kimileri destekler , kimileri topa tutar simdi beni ama hic gerek yok böyle seylere.. Spor = kardeslik diyelim, her hangi bi polemige zemin hazirlamadan durumu tatliya baglayalim.. (ama yine de söylemeden edemiycem, en buyuk Cimbombombom :p )



grup bademle kapatmasak ayip olurdu. :)
adios.

28 yorum:

Üfürükten Prenses dedi ki...

Gurur duydum,harika bir günmüş :)

éLLa dedi ki...

öyleydi valla :)

enk dedi ki...

ulennnn kufurmu ettin iltifatmi ettin anlamadim iyi saymissin masallah banaa :)) holigan haaa bilememisim kardesssssssss bilememisim ...sen herseyi yazmissin benim yazmama gerek kalmadi :)) videolarida biarda usb ye eklerim onlarida yayinlarsin artik öptummm...pislik haa holigan haaa bilememisim hahahah :P

AyGün dedi ki...

Cok guzel yaaa:) senin yazin ne kadar uzun olursa olsun bana az geliyo yinede:) cok keyifli seni okumak:) resimlerde wahane. ellerine saglik:*

éLLa dedi ki...

abooofff enk gurban olurum ben sanaaa, iki gözumun ciceeeee :p alinmis mi.. kasap sevdigi postu yerden yere vururmus manyak, bilmiyor musun :) olsun sen de yaz, herkesin anlatim bicimi farkli, hem anlatacak daha cok sey vardi, millet sIkIlmasIn diye kisa kestim ben. diger gruplari ve videolarida sen ekleyiver bi zahmet. hadi canim hadi.

* AyGün tsk ederim. insallah herkes senin gibi dusunuyordur :) muck :*

enk dedi ki...

ulenn benim kasaba bak ,pek disli cikti :)) neyse ben sana sorarim kuzummm:))

éLLa dedi ki...

hi$$$$$$ aloo ne korkutuyon öyle, ben aslinda iltifat ettim sana orda. nankör.

Loana dedi ki...

çok güzel anlatmışsın ben de orda olmak istedim valla okurken :)

éLLa dedi ki...

aaa bak ne guzel sen de usenmeden okumussun :) tsk ederim Loana'cim. keske olsaydin valla.

Paris dedi ki...

Ben de okudum keşke bizde orda olsaydık diye düşündüm :)

éLLa dedi ki...

gözlerine saglik :)

kepazeyim dedi ki...

afiyet olsun, makarnayı özlemek gibi sanırım köfte ekmee özlemek.

TuTsİ dedi ki...

Nekdarda güzel görünüyor ama canım ülkemin medyasında senin yayınladıklarının biri dahi olsaydıda bizler burdan bilseydik önce oda güzel olmazmıydı ?
Gurbettekilerin uğraştığı kadar uğraşmıyorlar malesef.
İsveç parlemantosunun kararını duydumda sizlerin birlik olup katılımınızı duymamıştım şükür bilinçli insanlarımıza.

éLLa dedi ki...

* kepazeyim onun gibi bi sey iste. tsk ederim saol.

* TuTsi evet maalesef medyamiz nerde bir luzumsuz konu var onu haber yapiyor. halbuki guzel seylerde oluyor, ama onlar felaket tellalligi yapmakta israrcilar.

Turkler dunyanin her yerine yayilmis durumda. hic bir zaman, hic bir yerde, hic bir sey cevapsiz kalmaz. iciniz rahat olsun.

AycaCaglar dedi ki...

masallah demek geldi içimdeen :)

éLLa dedi ki...

saol ki :)

Cilekli Sakiz USA'da dedi ki...

Ne guzel bir post olmus :)En cok da basta soyledigiklerin hosuma gitti valla haklisin post'u hazirlarken her an kriz geciricek gibi oluyorsun bazen hele de anlaticak cok sey varsa ve resimlerde coooksa!
Gercekten de keyifli gecmis, ben de okurken cok mutlu oldum...Gurbette olan birini en iyi gurbette olan biri anlar.Kofte ekmek muhabbetini de tahmin edebiliyorum, aynisi tipkisi bize de oluyor uzak diya Amerika'da!

éLLa dedi ki...

Cilekli sakiz dimi ama biz sacimizi supurge ediyoruz, izleyiciler iplemiyor peh :p saka bi yana saolsunlar cogunlugu destegini esirgemiyor.

halimden anlayan birinin olmasina ayriyeten sevindim.

Elâlemin akıllısı dedi ki...

bence saksafoncu daha iyi gibi.
:d

style m dedi ki...

ahhh alin bendende o kadar bende simit cay istiyorum ama turkiyeninki gibi nerdeeee bulcan almanyada dimi ;(

Eylül, dedi ki...

oh ya, mutluluk bu sene 23 nisan pek şerefli pek şanlı şatafatlı geçti, iyi geldi zira TR de kıyamet kopuyor, yarım metre açık ağzımızla şok üstüne şok yaşıyoruz.. köfteler yarasın oh, bir de pabuclarınıza bayıldım :)

éLLa dedi ki...

* Elâlemin akillisi valla tipim degil o :p ya o cocukta aslinda bana cok tanidik geliyor. tv'de bir yerde gördum ama nerde bir turlu hatirlayamadim. emre aydinin gurubundanmiydi acaba, manganin mi :S

* style burda simit var ama ordaki tadi vermiyor evet.

* Eylül'cum anlasilan baya detaycisin sen de benim gibi.. :) begendigine sevindim.

evet dedigin gibi bu sene baya coskulu kutlandi 23 nisan.

Elâlemin akıllısı dedi ki...

o çocukta daha çok izdivaç programlarına çıkmış tipi var, hani arkada çalarlar ya grupçana :d

éLLa dedi ki...

mumkundur :)

sürüden ayrılan koyun dedi ki...

hafız şimdi işin puştluğunda değilim ama ilk fotoğrafta sansür için kullanılan bayraklar ters duruyor.

éLLa dedi ki...

he öyleymis hakkaten :)

sürüden ayrılan koyun dedi ki...

bir fotoğraf editörü ve mirror efekti herşey düzelir.

éLLa dedi ki...

valla o islerden pek anlamam. hem sakincasida yok ruzgar ne yöne estiyse o yönde cikmis.