18 Nisan 2010 Pazar

Saldim cayira, mevlam kayira.. dogayla butunlestim been.


Dunyanin butun yemeklerini önume sersinler, hic bir sey beni abur cuburlar kadar cezbetmiyor.. Cok tuketilmemesi gerektigi halde, en cok tuketilen yiyecekler grubuna hic bir zaman karsi koyamamisimdir zaten.

bilimum cips gofret mesrubat vs. gibi maddeye zararli maneviyata yararli(gerci totoyu buyutunce maneviyat ne sekilde etkilenir bilemem),bilgisayar ba$indayken(en cok da dizi izlerken) tüketilmesi acayip keyif vericidir. ye hapir hupur cipsleri, ardindan cikolatayi, sonra $ekerleri. sonra bitir bir litre kolayi. bak bakalim bir derdin uzuntun kaliyor mu? (mide fesatindan ba$ka.)
Evde genel tadilat oldugundan mutfagim yerle bir olmus durumda, mutfak dolaplari yerde, tabak canak salonda, masa antrede, feci bir durumda ev. Kuduran enigini azdirir. Yemek yapmak icimden gelmedigi icin abur cubura saldiriyorum, gerci bunlar bahane, ben zaten hep yerim.

Bu sevdam yuzunden vucudumda dirhem vitamin, zerre kadar kalsiyum yoktur. Sebzeymis , meyveymis agzima surmem, nerde bir faydasiz besin varsa ona bayilirim.. sirf bu yuzden hastanelik oldugumu bilirim, ama yine de akillanmiyorum.. Atalarimiz ne demis " atin ölumu arpadan olsun".. hem cips yiyenler öldude, brokoli yiyenler ölmedi mi diye de örnekleri cogaltabiliriz.



Ben de dedim ki madem dengeli ve saglikli beslenemiyorum en azindan spor yapmaya baslayim.. Nisan yagmurlarina inat, yuruyus yapmaya basladim ablamla.. Yuruyus yaparken resmen dogayla butunlestim, beyne giden bol miktardaki oksijen sayesinde ufkum acildi diyebilirim..



i$te bunlarda objetifime yakalanan guzellikler.. resimdeki ördege cok uzulmustum, bir ayagi yok diye ama megersem ayagini kaldirmis sakliyormus namIssIz ördek, bosu bosuna duygularimi sömurdu pis hayvan. ( hayvan severlerden firca yemeyelim simdi pis dedik diye.. severiz sayariz hepsini. )


I$vec'te bir gunde 4 mevsimi yasamak mumkun.. Oynak bir havasi vardir, ne zaman kar yagacak ne zaman gunes acicak, ne zaman dolu baslayacak hic bir zaman kestiremezsiniz. bu yuzden her durumda ve kosulda hazir ve nazir olmayi en nihayetinde ben de ögrendim.. 6 ay gece 6 ay gunduz yasanir burada. Kislari cok sert gecer ve nerdeyse hic gunes dogmaz. Yazinsa tam tersi gunes hic batmaz, hep gunduzdur. Mesela bu fotograflar saat 9 civarinda cekildi, haziranda tamamen aydinlik olacak.. Burda yaz dedikleri mevsim aslinda bahardir, ve görsel bir sölene dönusur butun ulke.. Doga tutkunuysaniz veya kafa dinlemek istiyorsaniz, yaz aylarinda isvec'e gelmenizi tavsiye ederim.. aman ha kisin geliyim demeyin, bunalima girersiniz karanliktan ..Olurda yolunuz duserse uyarayim ki sonra bana kufur etmeyin.



Gunleri bo$ geciriyor,bo$ ya$iyormu$um gibi hissetsemde aslinda baya yogunum..Bu aksam bir Türk Gecesi 'ne davetliydik. Organizasyonu yapanlar akrabalarim oldugundan gitmesem cok ayip olurdu. Gittik yedik ictik, eglendik, bir guzel de kurtlarimizi döktuk.. Gerci bizim masa piste kalkmaya pek niyetli degildi ama sahnedeki ailemizin sanatcisi, medar-i iftarimizi olunca oturmak pek mumkun olmadi. "sol tarafi halaya alalim, sol taraf niye kalkmiyor, aloo sol taraf " diye diye zorla kaldirdi bizi :) kalkinca da "sol taraf halaya kalkmis, aglasak mi ne yapsak" diye sarkinin sözlerini degistirdi.. iyi kafa buldu bizimle :) canim abim ya.
daha sonra kuzen kendini iyi hissetmeyince erken ayrildik ordan.
Ne yazik ki geceye dair fotograf cekemedim.. Nedense bu gece sadece anin tadini cikarmaya odaklandim ve icimden fotograf cekerek zaman öldurmek gelmedi.. Yazinda disarda mangal partisi vereceklermis turklere.. pek bi sosyallestik son gunlerde, hadi hayirlisi.

adios ben kacios..

24 yorum:

C3Moi dedi ki...

umarım o ilk fotodakileri aynı anda yememişsindir

Miyaw dedi ki...

Oyy ben o ördekleri yirim :) Ne tatlılarrr!

éLLa dedi ki...

* C3Moi dogru tahmin :) aslinda baska seylerde vardi da oha bu ne bicim mide diye hayiflanmayim dedim ve bu yuzden kaldirdim bi kismini

* Miyaw sorma tatlilardi ama pekte kurnazlardi

Pell-in dedi ki...

off 6 ay gece çok fena ya. Orda doğup büyümedikten sonra insan alışamaz heralde :/

thales dedi ki...

yarasın desem olmaz yaramasın desem hiç olmaz :))) kafana göre takıl ellacım sen bi daha mı gellecen dünyaya :))))

style m dedi ki...

ne guzel manzara ...
cilekte guzel görunuyor bak gecenin bi yarisi yiyesim geldi ;DD

cilekperisi dedi ki...

uuf ben de çok severim abur cubur. hele hele akşamları televizyon karşısında cips olsun, çikolata olsun yemeye bayılırım... özellikle kış akşamlarında. yazın da dondurma tabi ki... ama pis selülit yapıyoo, tecrübeyle sabit.

éLLa dedi ki...

*Pell-in evet ben epey bi zorluk cektim, hala da cekyiorum, ama yazlari cok guzel oluyor.

* thales dimi ya, atin ölumu arpadan olsun

* style m benim de canim cekti yeniden, bi daha almak lazim. ama hepsi hormonlu daha tam cilek mevsimi gelmedi.

éLLa dedi ki...

* cilekperisi kisin ortasinda bile yiyoyrum ben dondurmayi. dedigin gibi cok keyifli oluyor yemesi ama, soradan cikiyor acisi :)

enk dedi ki...

himm canim cekti :) hele cilek pek alimli duruyor afiyet olsun canim ama yemekte ye arada yemiyorsan bile ilaclarini al :))

éLLa dedi ki...

aklima geldikce aliyorum canim :)

MeL' jones dedi ki...

Wow,süper fotograflar...
anaa 6 ay gunduz 6 ay gece muhabetınde yaşıon hee
ne degışık :)
Tek hayalım tum dunyayı dolasmak
bu gıdısle gerceklestırırım ben :)
Yanınada gelırım :)

éLLa dedi ki...

insallah canim :) ama sen geliyim diyene kadar ben terkederim her halde bu diyarlari.

kepazeyim dedi ki...

çileklerin yanındaki çikolatalar erimiş olsa da yense pek daha tatlı olur sanki, alınan şeker ve diğer kilo yapıcı zımbırtılar önemli diil, yolundan sapma yoldaş.

éLLa dedi ki...

eyvallah :)

sophie'nin dünyası dedi ki...

al benden de o kadar.o değil de yaz geliyor.millet bikini giyerken ben "göt göbek fora!" diyeceğim. ama yalnız değilim sanırım =)

öykü dedi ki...

Fotograflar cok guzel
ama umarım ılk karedekılerın hepsını bı anda yemedın:)

AyGün dedi ki...

hehe bende severim cips falan:) gorduyum kadariyla sevmiyen yok:P Dogru yoldayiz:D

éLLa dedi ki...

* öyku'cum kem küm kem :/ onlari ve daha fazlasini yedim desem, cok mu pis bogaz gibi görunurum gözunuzde :/

* Aygün hI hIm aldigimiz kilolarla dogru yoldayiz evet :)

éLLa dedi ki...

*sophie aslinda ben yiyip yiyipte kilo almaya tiplerdenim ama son zamanlarda nedesen göbegim cikmaya basladi. dikkat etmek gerek. malum yaz geliyor dedigin gibi.

asmabahce dedi ki...

Türk gecesini çok merak ediyorum ama

éLLa dedi ki...

gurbette olupta, turklerle bir araya gelmek inanilmaz guzel bi sey. insan tanimasa bile boynuna sarilasi geliyor memleketlisini görunce. o derece yani. o yuzden turk geceleri vazgecilmezlerimizdendir. bir dahakine resimlerle anlatirim.

Lillie dedi ki...

Anaam ne güzelmiş oralar. Gitme isteğim daha bi kabardı :/

éLLa dedi ki...

buyur gel , bekleriz :)