5 Mayıs 2010 Çarşamba

Al basmadan donu var, suya gider yolu var..



Al basmali entareleriyle, citmik citmik fistanlariyla, pamuk gibi beyaz teniyle ve upuzun saclariyla mahallenin bickin delikanlilarinin göynune taht kuran ebem ( babaannem) bir zamanlarin maryline monroe'si, fatma girigi gibiymis.. Minyon tipine ragmen hala adindan sözettiren guzelligiyle dillere destan olmus bir hatunun torunu oldugumdan mutevellit birazcikta olsa albenisinden cazibesinden kapmisim. :p Genlerine kromozomlarina kurban oldugum bu guzel insan, manileriyle buyuttu beni. O zamanlar ne telefon varmis, ne telgraf.. Simdikiler gibi nerde aksam orda sabah takilip, yatip kalkmak söyle dursun sevdiklerinin yuzlerini bile dogru durust göremezlermis.. birbirlerine olan sevdalarini dile getirebilmenin en guzel yolu manilesmekmis tabi. Dedem ebemi nasil tavladi bilmiyorum ama, ona bu kadar duskun olmasinin diger bir sebebide bildigi o muthis manilerdi sanirim. Neden bilmiyorum ama eski zaman asklari, davranis bicimleri ve duygularini ifade etme sekilleri bana her zaman cok daha samimi gelmistir.. Bir de simdikiler derler ya "o ne len eskiden nezaket mi varmi$?" "nezaketle mi dogdun len?" diye, iste oracikta buldugum en sert cisimi bingildaklarina saplayasim geliyor.

Ya$landigi halde hala formunu koruyan, guclu kuvvetli ,hos,yardim sever, merhametli, candan ve en önemlisi bizden olan ,benimsedigimiz insan figurunu barindiran bu videoyaya bayildim.. eski toprak dedikleri bu olsa gerek. Cocukluguma indim resmen freud amca..

Bi cogunun komik bulup " ahaha yurdum insani degil mi lan, her bok beklenir " , " ulkenin diger insanlari $öyle böyle ama ben degilim, görguluyum, zekiyim " diyenler $unu du$unduruyorlar: isvicreden mi geldin ulan. kraliyet soyundan misin? cok mu matah, mutebersin sen? yere in... Bakmaz kicinin samsagina cikar dagin yuksegine iste...

Ilerde bir gun nasip olurda basim baglanirsa kina geceme böyle guzel turku cigiran hatunlar surusu gelsin istiyorum. Cok sukela olurdu dogrusu.. En cok $u kismini begendim turkunun:

isteyene varmadim,

sevdigim alsin diye ninanay nay nay


Yazimi kisa ceviren gavur ellerinde havalarin tekrar sogumasiyla kendimi eve tikamaya basladim. Ayazda dibimi dondura dondura gezmekten hic hoslanmam, bu yuzden son iki gundur sicacik odamda internet uzerinde paso dizi izliyorum. Beynim o kadar sulandi ki artik, dizideki entrikalar ruyam girmeye basladi. (hani bir erkege uc baci asik olur, erkekte onlarin analarina göz koyar, halbuki analari da cocugun babasina bos degildir falan turunden $emalar cizip, anlasilmasi acisindan okla kim kiminle birlikte diye gösterilesi genis surumcemeli dizi senaryolarindan..) Uykudan nasil terler icinde kalkip uyandigimi siz tahmin edin artik. Gidisatim hic iyi degil hic.


Her zaman akil kupu olusumla methedilmis olsamda, bugun gösterdigim muthis performansla abakus gibi kafam oldugunu bir kere daha net bi sekilde kanitlamis bulunuyorum. ben ekmeksiz bir sey yiyemem, makarnayi, patates kizartmasini, mantiyi bile ekmekle yiyen bir ekoburum. Isten yorgun argin geldim, acliktan nevrim dönmus direk mutfaga daldim.. Bi de ne göruyum ekmek bitmis.. Kafami kesseler markete gidipte alamazdim, ekmeksizde doydugumu hissetmem.. Birden kafamda bir ampul yandi. Buzlukta anacigimin yaptigi yufka ekmekler vardi cikardim, icine bir tane yumurta kirdim, sucuk dilimledim, kasar peyniri ekledim, katladim tavada kizarttim.. Ortaya iste bu yukarda görmus oldugunuz supersonik sey cikti.görsel acidan her ne kadar eci$ bücü$mü$ gibi görunse de gayet lezzetli bir bulusum oldu. Valla yoklukta birebir, deneyin ve görun. Ölmuslerimizin canina degsin.


Bi koku alma niyetiyle cikip, tam 6 tane parfumle dönen baska bir psikopat daha var midir acaba? Hayir yani feri$tahin kizi da degilim ki, saciyorum paralari. sonra aysonu gelmeden hint fakirleri gibi dolasiyorum etrafta. ne yapacaksam bu kadar kokuyu, artik kicima basima sikarim.. Otobuste pIssIran olursa havayi degistiririm felan filan. ya da ne biliyim hediye götururum tr'ye. Nasilsa buluruz kullanacak yerler.

Bu arada bir gs'li olarak, 28 yildir her bi taraflarini yirttiklari halde bir turlu kupayi alamayan acilarin takimi fenerbahceye gecmis olsun dileklerimi sunar, laz u$aklara da " uyy cözunuzun pepegunu sevduklarim, kesileyrum size " diye sevgi gösterisi sunaraktan tebriklerimi iletirim. efferun usaklar.

17 yorum:

thales dedi ki...

ilahi ella günlerimin kahkaha kaynağı ne deyim sana günlerin de o tatlı dilin gibi tatlı olsun
teyseler deahşetttt

éLLa dedi ki...

* thales'cim yuzunden gulucukler eksik olmasin tatlim. teyzelere bittim ben zaten, muthisler. canlarim benim ya.

enk dedi ki...

az almissin sister 6 tane ne yetecek dukkani toplasaydin bari :)) teyzeler pek guzel söyleyor yaa..ninanaayyy nayy.. simdi bugunun serefine bi kolbasti iyi giderdi ts nin serefine :)) bende hic cikmiyom evden yaaa hic canim istemiyorumm :((

éLLa dedi ki...

aslinda ben cikiyorum ara ara ama keyif almadigimdan sanki hic bi sey yapmiyormusum gibi bos geliyor her sey. bilemiyorum iste. ama bugun hic cikmadim

TuTsİ dedi ki...

élla
can sıkıntısına iyi gelir desem
Blogda hikaye yazmak diye başladık düşünürmüsün ?
En azından Türkçeyi doğru yazabilecek kişilere ihtiyaç var,seni düşündüm ne dersin ?

mustafa dedi ki...

ekobur nasi ya:)hay azina salik

éLLa dedi ki...

* TuTsi neymis ki o dedigin.? bu arada hikaye yaazmaktanda hic anlamam :)

* mustafa ekobur ekmek oburun kisaltilmisi :)

Larien Beyinütüleyen dedi ki...

parfümlere bayıldım. ve yaptığın o ekobur yemeğine de.
soğuklarda çıkamıyorsun diye kendini yemeğe verip sonra pişman olma.
aman dikkat diyeyim ella :D

éLLa dedi ki...

evet ya dikkat etmem lazim. :/

♥pemb€sinti dedi ki...

:) yazıların da senin gibi güzeller okurken yüzümde tebessümle okuyorum sürüklüyor beni :)

éLLa dedi ki...

tsk ederim pembe esinti teveccuhun.. :)

inci dedi ki...

ELLA`cım harikasın döktürmüşün.
Keşke kınan da bende olabilseydim yazıların ruhunu yansıttığına göre muhteşem bir kına olacağına eminim.Sevgilerimle..Sevgiyle kal..

éLLa dedi ki...

* inci'cim henuz kinam falan yok ortada :) kimbilir belli mi olur, belkide gelirsin kinama. o zaman kim öle kim kala. kimler olucak bakalim. kismet.

Onuncu Köyün Adamı-Mavi Tutku dedi ki...

dedeler neneleri genelde çeşme başında tavlıyorlardı sanırım.:)
Benim çocukluğumda ise ufak bir çocuk bulunur mümkünse kırmızı bir kağıtla veya kırmızı kalemle yazılı bir notla bu hoşlanılan kıza gönderilirdi.:) Veya tabiki komşularla haberleşme yöntemi.:)

éLLa dedi ki...

aslinda bu yöntemler bazi yerlerde hala deneniyor :) tam olarak mazide kalinmis sayilmaz. cesme kismi haric belki.

Wanted dedi ki...

gece Alem Fm de matrax var bilen bilir.
o programın kapanışında da bu çalıyor. bitiyorum.
yüzümde gülümseme ile uykuya dalıyorum

éLLa dedi ki...

öyle mi ne guzel, hic dinlemedim o programi.