16 Mayıs 2010 Pazar

Cemkirsem sesimi duyar misiniz misralarimda?


Yazim ki$a, gecem gunduzume karismis bi haldeyim, butun dengelerim alt ust oldu. Haziran ayina sunun sirasinda ne kaldi biz hala kI$I yasiyoruz, gunes desen batmiyor.. gecenin bilmem kaci ve hava hala apaydinlik.. kavramlari bile karistirir oldum .. Gunes tepemde I$Ildiyorken gözume uykuda girmiyor.. saatlerde olmasa da zamanin neresindeyiz, gecede miyiz yoksa gunduzde mi anlayacagimiz yok.. kI$In gunes dogmaz, yazin gunes batmaz.. bu durum iyice cileden cikariyor beni, cekip gidesim var bu diyarlardan.. Bir dokunan bin ah isitir benden, cemkirmeye meyilliyim su siralar.. uzak durun, gazabimdan kurtarin kendinizi..

hava 20 dereceye bi ulassin coluk cocuk, torun tombalak herkes kendini sokaklara dökuyor, isigi gören geliyor misali adim attigin her yerde piknik yapan yapana. özellikle yabancilara cok icerliyorum, gariplerim ne kadar hasret kadilarsa artik sicaga, aninda dökulup sacilip bulduklari ilk bos yere yayiliyorlar, cayir cimen, ta$ , mera hic farketmiyor .. maksat guneslenmek, bronzlasmak olsunda ne olursa olsun, camur caylak bile sezlonk gibi geliyor adamlara... Bu konuda cok sansli hissediyorum kendimi, sicak bir ulkede dogup buyumek gercekten paha bicilmez bir ayricalik.

Calisirken bir turlu gecmek bilmeyen zaman, neden tatil gunlerinde su gibi akip gider hic anlamiyorum.. ne olurdu sanki haftanin 6 gunu tatil, bir gunu de i$ olsaydi.. cok sey mi istiyorum yani? Karga bokunu yemeden sicacik yatagimdan kalkmak, otobuse kacircam diye tIslaya tIslaya kosmak, insanlarin mahkeme duvari gibi suratlarini cekmek, angut iscilerime laf anlatmaya calismak, sabah sabah guleryuzlu olmak icin kendimi kasip gelene gecene gunaydin demeyi kendime borc bilmek, butun gun kosusturmak cok zoruma gidiyor aga..!

Icimdeki cocuga essek sudan gelene kadar sopa attim, korkudan altina sicti.. Küsmü$ simdi bana, olgun takiliyorum bu siralar.. Ya$im gelmi$, teyzem demis onun gibi evlenmek gerekmis.. 13-14 yasinda evlenmis birine göre pek tabi ki evde kalmis kiz kurusu gibi görunmem cok normal.. Kadinin derdi ben olmusum isteyenlere varmiyorum diye söylenip duruyormus, vay efendim su kadar zenginmisler, bu kadar villalari arabalari varmis.. ask sevgi bir yere kadarmis. Varlik sevistirirmis, yokluk dövustururmus.. o degilde benden 8 ay kucuk olan kuzenimin evlenmiyor olmasini da bana mal etmeye baslamis, benden aliyormus bu akillari.. Annemin amcasinin iki tane kizi var simdilerde 40-50 yaslarindalar ve evde kalmis kiz kurusu olduklarindan bizimkilerin icini de genetik bir durum mu var acaba diyerekten korku sarmis sanirim, evlenmiyceksiniz de napicaksiniz emmilerimizin kizlari gibi evde mi kalacaksiniz diyip duruyorlar. Allah'tan annem ve babam onlar kadar geri kafali degilde, basimi agritan yok.. Evlenmeye karsi degilim ama her seyin bir zamani, usulu var degil mi..


Ruyamda mavi bir arabam varmis, ehliyetim olmadigi halde arabayi ucuruyordum resmen.. havaalanindaymisim park yerine giriyorum , daha sonra bi sey oluyor arabadan cikmak zorunda kaliyorum ama anahtari cikarmayi unutuyorum.. Sora bir bakiyorum araba calinmis, ruya boyunca arabami bulmak icin dedektiflik yapip duruyordum. Lan var ya ne aciymis insanin arabasinin calinmasi, Allah arabasini caldiranlara sabir versin.. cok zor cok yasamis kadar oldum..


hmm bi de blog aleminin vefasiz blogIrlarI, denizi gunesi, sicagi bulunca gurbetteki gariban blogdaslarini unutmus post most girdikleri yok. sIkIntIdan patliyoruz burda , adami dinden imandan cikarmayin ulan yazi yazin yaziiiiiiiiiiii... kumanda paneli tu$um bozuldu yenilemekten.. Nüffen geri dönun, bak tr'ye gittigimde hic birinizi tanimam, unuturum haberiniz olsun.

18 yorum:

Loana dedi ki...

millet yazı yazmaktan kaçar oldu benimse çenem düştü bu aralar :D:D içindeki çocuğun korkudan altına sıçması çok iyiymiş ya çok güldüm gece gece :D:D:D

éLLa dedi ki...

gece gece mi :S burda hala gunduz gunduz.. arada bi saat fark olmasina ragmen hem de. off uyuyamiyorum.

Aslı dedi ki...

Yazın oraya gelmeyi planlıyordum tatilimde, vazgeçtim :)) Vazgeçme sebebim sen değilsin ama ne desen haklısın, Allah kavuştursun sıcağa ne diyeyim ella.

sentekbizikimiz dedi ki...

evet ya çok vefasızlar, yazıyorum yazıyorum kimseden tık yok, küsücem bak yinee :)

éLLa dedi ki...

* Asli temmuz agustos gibi gel, o zamanlar buralari cok sicak olmasa sahane olur, gunes batmadigi icin gönlunce dolu dolu yasarsin tatilini.

* sentekbizikimiz gev$emiz hepsinin gönul yaylari, unuttular bizi, kuselim hadi.

AidaSalem dedi ki...

Feci sinirlenmiş birileri :)

Ama benim yazmamamın sıcaklarla hiç alakası yok. Günlerdir rüyalarımda grigözlümutlubiriyle uğraşıyorum, hep kötü rüyalar.. Ya aldatıyor, ya geliyor İstanbul'a ama beni aramıyor... Sanırım bitti, sanırım cidden aşık olmuşum. Kendime gelemiyorum.. E bir de ödevler var. İsveç'deki islam fobisiyle ilgili bir şeyler yazmamı istersen yazarım ama :)

éLLa dedi ki...

uff anlasilan asktan yana herkes dertli bu aralar, benim sinirimin baslica nedenlerinden biri de bu olabilir aslinda ama blogIrlari cemkiriyorum nazim onlara geciyor :)

isvecteki fobi Turkiye'deki kadar fazla degil emin ol, adamlar en azindan saygi duyuyorlar. turkiyede turbanla bile girilemeyen ortamlara isvecte peceyle girilebiliyor.. kimsenin kimseye karistigi yok. isvicreyle karistirmiyorsundur insallah :)

TuTsİ dedi ki...

Acıdım oranın insanlarına yasık

blogdaşlarımızın yazmaması gariptir gerçekten kıçım yapıştı sandalyeye tüm gün ekranda yeni yazı ararken,eski olanları okuyup cansıkıntısını gidermek nekadarda salakça bi hal oldu anlatamam.
Millet gezmelerde güneşi, dallarda çiçekleri gören attı kendini dışarılara.Birde birçok kentte eğlenceler düzenleniyor yaz havasına girdi alem napsınlar hak veriyorum ama yinede arada bir girin bi yazın dimi

éLLa dedi ki...

valla TUTSi senin bile gunahini aldim, bak dedim artik o bile yorum yapmiyor, kesin o da gunese sicaga kaptirmistir kendini dedim :) ben de hakveriyorum hepsine ayni zamanda kiskaniyorum, ondandir bu serzenislerim.

enk dedi ki...

angut iscilerime laf anlatmaya calismak,, ayy sen bi alemsin sister yaaa! duydum ben misralarindaki cemkirmeni :))

éLLa dedi ki...

ravshan angutunu kovdum gecen isten, calismaya gönlun yok senin dedim. sora geri acidim bi sans daha verdim ama sinirlerimi cok yipratiyorlar sister bildigin gibi degil. ise gitmek gelmiyor icimden.

iyi iyi sesime kulak ver.

enk dedi ki...

acima bence cunku acincak insan degiller..eger calismaya gönlu olsa zaten elinden geleni yapar,sallama is yapip ,saat doldurmaz..sakin ol ,sinirlerine hakim ol..ne kaldi sunun surasinda :p

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ нandan dedi ki...

ay ben orada olsam cıldırırım sanırım ısıkta uyumak saat olmasa dediğin gibi gece mi gündüz mü belli olmaması ve en kötüsüde sıcaklığın artmaması allah yardım etsin senle enke.

Of millet işi varken böyle işten kacıyor ya sinir oluyorum ben harıl harıl iş arıyorum millete işi olmak batıyor.

valla bizimkilerde anne babam harici cevrem evde kalmıs muamelesi yapıyorlar takmıyorum , aşksız evliliği ne edeyim ben, yatagımda bi yabancıyla mı uyucam almıyım.

éLLa dedi ki...

* enk valla acidigim icin acinacak hale usuyorum zaten. sabir tasi catlamak uzere.

* Handan'cim aslinda gezip tozanlar icin gunesin batmamasi harika bisey ama biz ev kusu oldugumuzdan ve tavuk gibi erkenden yattigimizdan rahatsiz edici bir durum olabiliyor.
is konusuna gelince evet gercekten öyle, aslinda öylelerine basacaksin tekmeyi, anlayacaklar o zaman islerinin kiymetlerini.

evlilik konusunda hemfikiriz, ben de ask evliligi yapmaktan yanayim.

Pell-in dedi ki...

pöff benımde hiç yazasım yok buralar

éLLa dedi ki...

kimsenin yok anlasilan

)-( Asabi BalıK )-( dedi ki...

Benim norveçte akrabalarım var, oradan nasıl olduğunu biliyorum. Ruhsal karöaşıklığın, iç kararmasının, en büyük nedenlerinden biri de iklim zaten, en iyisi sen kalk bir şekilde cennet vatanına gel...

éLLa dedi ki...

hI hIm öyle yapicam zaten.