29 Haziran 2010 Salı

adam sandim essegi, alnimiza degdi her seyi..

Milletin agzi kulaklariyla raks ediyor, ben cilekes nevriye dertlerle bogusmaktan gulup eglenemiyorum bile.. Bir gunum de sorunsuz gecse kendimi balkondan asagi atacagim.. Bir insan bu kadar mi sansiz olur.kucukken de böyleydim ben.. Misal en kincifilli kostumumu giymisim diyelim, sac bas muntazam sekilde taranmis, inege yalattirilmis gidiyorum,binanin tekinden uzerime sofra bezi cirparlardi.. Gunun onca saati dururken, benim gectigim saniye milletin is yapasi tutardi.. sans iste. éLLa sarhos, éLLa varo$.. Acilarin kizi.

Olayi en basindan anlatiyim.. Bundan bir bucuk yil önce babami ise aldim. Kaderde baba patronu olmakta varmis.. Bnim babamla öyle kanka muhabbetlerim falan yoktur, öyle olanlara da hep özenmisimdir. Bizim peder kendi halinde sessiz sakin bir adamdir, zorunlu olmadikca pek diyalog kurmaz konusmaz.. Bu yuzden onu ise aldigimda, hem saygidan, hem utangacliktan, hem de normalde de zaten pek konusmuyor olusumuzdan ona yapmasi gerekenleri söylemek " sunu yap bunu yap, su söyle olacak , bu böyle olacak" demek epey bir zorlamisti beni.. Ama alismis kudurmustan betermis, zamanla en cok bidibidi yaptigim kisi babam oldu.. Cunku o ayni zamanda beni temsil ediyordu, her seyi 4-4 luk olmaliydi. Zaman zaman kendi isimi biraktim onunkini yaptim, ee onunkini yapinca baskalarina da yardim etmeye basladim. cunku niye aman millet éLLa'nin babasi iyi calismiyor demesin, aman millet éLLa babasina torpil geciyor demesin.. Eskiden elimde cayim kahvem millete is buyururken, simdi stres yumagina döndum, surekli bir kosusturmaca halindeyim, artik isyerim, isim bitse de eve gitsem diye dklari saydigim bir azap yeri gibi olmaya basladi.. Aman diyyim akrabanizla birlikte calisiyim demeyin, yeri geliyor yuzgöz oluyor insan, bir de yaranmanin asla imkani olmuyor. o ne öyle akraba evliligi gibi. Akraba i$i de sakata geliyor. Neyse asil konumuza dönelim..

Peder bey sabahlari ise benden erken gider, ben $ef olmanin verdigi avantajla ise hep gec baslarim.. Sabah tam fecr zamaninda daha karga bokunu yemeden telefonum caldi, baktim babam..

- efendim baba
- kizim ben yolda hastalandim, ise gelemiyorum, cok fenayim.
- tamam gelme de ne oldu?
- sekerim cikti..




Aradan yarim saat gecti, tam kapidan cikiyordum bir baktim babam duvarlara yaslana yaslana geliyor, iceri girer girmez yere yigilmasin mi.. Ödumden ödun verdim..Elim ayagima dolandi, ise de gitmek mecburiyetindeydim, hem babamin isler ustume bindi hem kendi islerim.. Daha hastaneler bile acilmamisti onu yatirip ise gitmek zorunda kaldim.. Ama hem yolda hem isyerinde aklim hep ondaydi. Kafamda bin bir turlu senaryolar geciyor " ya seker komasina girdiyse, ya ölurse, ya kör olursa, ya bacagini falan keserlerse " .. Kontrol etmek icin zirt pirt ariyordum tabi ama ben yine de fena halde telaslanmistim.. Zaten butun es dost akraba memlekete gittigi icin hepi topu uc bes turk kalmistik burada.. Onlari ariyorum gidip yardim etsinler diye hepsi binbir turlu bahane uyduruyor.. Sonra size hep bahsettigim kuzenim geldi aklima, öglen ise gidecekti. " babam hastalandi yetis git doktora götur dedim " ne dese begenirsiniz ben hazirlanacagim ise gitmem gerek dedi- ki gitmesine daha en az 2 saat vardi. Anlayacaginiz susunden pusunden bir gunlugune feragat edip bes dk lik yere göturmedi babami.. Tepemden kaynar sular bosandi, birinci dereceden yandigimi hissettim.. Tamam ben hallederim dedim kapattim.. Aklina odun attigimin cirasi gec yanmis olacak ki tekrardan aramaya basladi ama ben de sarteller atmisti bir kere cevap vermedim.. Halbuki bugune dek sartsiz $irazesiz yaninda olmustum ben onun, zoruma gitti cömup kaldim. Neyse cani sagolsun, yine de kuzen candir... Cok iyiligi dokundu inkar edemem ama saglik konusu sakaya gelmezdi, bu hareketiyle butun iyilikleri sifirlandi bir ara ama benim yufka yuregim yine dayanamadi iste..


Hadi o ise gidecekti diyelim, bir de hic bi isi olamayipta seyine takmayan tayfa vardi- ki onlar babamin cok ekmegini yemistir.. elleri ekmek tutmazken biz arasina bi seyler koymaya calismistik..


simdi bu durumda napmak lazim zor mu kullanmak lazim yani bilmiyorum anlamadim. at avrat silah düsturunu mu kullansam , zor guc bela düsturunu mu? Yani deger görebilmek icin illa ki insanlara kötu muamelemi etmek lazim? Bilemedim ben bir akil verin.. Yoksa vur beline rahman gitsin mi demeli.. en iyisi araya takip mesafesi koyup cok samimi olmamak...
Son olarak tirnagin varsa basini kasi disturuna uydum, ve kendi isimi kendim gördum. Ve cok sukur ki telaslanacak bir sey yok, $u an gayet iyi..

Not : yaziyi yazarken bir anda hepsi silindi ve mundar oldu guzelim post.. inatlastim ve yeniden toparlamaya calistim ama sinirden yazdigim her seyi unuttum.. Bu yuzden anlatim bozukluklarina takilmadan konunun icerigine yogunlasin canlarim..
Ha bi de bi de hani ben bugunlerde arabesk takiliyorum ya, tepemin tasi atik ya bildiginiz turkce damar sarkilar varsa bir seyettirin ya, eskilerden gina geldi.. Oynakta olabilir azucuk keyiflenirim belki..

uzun postu görenler korkar simdi, uzun lafin kisasi olmazmis ama yine de burda noktalandirsam iyi olacak..
bi de bloglarda moda olan bir sarki var cok sevdim. Dinleyin bari.

Alideverci yavriler..


29 yorum:

Leah dedi ki...

Biz çekirdek aile olaraktan hiç bir akrabamızdan, tanıdığımızdan hayır görmediğimiz için göbeğimizi kendimiz kesmeyi öğrendik zor da olsa. İki elimiz kanda da olsa kimseleri çağırmayız yardımımıza. Anne tarafımda yakın akraba yok zaten, baba tarafımdan 3 tane halam var hiçbirinden hayır yok.
Dedem alzheimer oldu, kimseyi tanıyamayacak duruma geldi. Babam bizden feragat edip ona baktı. 3 tane halamsa uzaktan seyrettiler. Vefat ettiği zamansa duyduğum şey beni çıldırttı. Altın gününün tekinde içlerinden birisi "Leah'nın babası, babamıza hiç bakmadı, hep biz baktık ona" demiş. Ölü evi mevi dinlemedim, ortaya karışık bi sıçmışım ki ağızlarına bi daha tek kelime etmediler böyle.
İyi gününde iyi oluyorlar, kötü gününde dönüp arkalarını gidiyorlar. Gerçi dönüp arkalarını gitseler yine iyi, bok atmasalar bari. O yüzden kimseye bel bağlamamak lazım eLLa. Babana çok üzüldüm, geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum sana, umarım sen de ona iletirsin. Hasta olup da birilerine muhtaç olmak çok zor. Baban senin gibi hayırlı bir evlata sahip olduğu için çok şanslı. İyi ki varsın. :*

éLLa dedi ki...

* Leah'im o halalardan bir duble de ben de var, ayni seyleri yasadik duyduk. duymaya da devam ediyoruz. babaannem 30 yildir tr de bizle yasar ve annem bakar. Ama sene de hepi topu bir kere amcalarda kalir hemen onlar bakiyorlar derler.. Yengem lanet bir kadin onun da etkisi var tabi.. Allah'tan annem inancli bir insanda onlara aldirmayip sirf hayir duasi alabilmek adina saygida hörmette asla kusur etmez. Akrabadan dedigin akrepten farksiz aslinda hic birinin iyiligini görmedik, ama hayatimda ilk defa bu kadar caresiz kalmistim. mecbur kaldim yardim istemeye. ablamlar olsaydi hallerderdim ama elin gavurun yapayalnizdim ne yapacagimi bilemedim. isin kötusu bizim aile dayi diyene takilir , emmi diyele ..kilir. cok safiz ya biz, millet kullanmaya adam ariyormus demek ki.

ben senin kadar cesur olamiyorum iyi etmissin valla. babam icin burda yazdiklarimdan cok daha fazlasini yaptim, hatta gurbete gelince o bana degil ben ona babalik yaptim.( tum sorumsuzluguna ragmen) yine de babamdir, uzerime duseni elbette yapacagim lafi olmaz. tsk ederim canim :*

vivian dedi ki...

bu insanlar neden böyleler diye yillardir sorar dururum cevap bulamam fedakarliga devam ederim yine kazik yerim ne zaman akillanirim bilmem o nedenlede bir yorumdada yapamiyorum:))) ama babanin son durumu nedir merak ettim...

İlknur dedi ki...

Pes derim başka bisey demem:) bu aralar bende bu akrabayla aynı is yerinde calismaktan sikayetciyim. Gerce kimlerle aynı iste çalıştığımı duysan bayılırsın:) babam patronum, eniştem müdürüm, esim is arkadasım buraya kadar problem yok:) kavga dövüş gidiyor iste. Ama teyzem is yerinde temizlik personeli olarak çalışıyor ve son günlerde yaptığını anlatamıyorum acayip kırgınım. İsten çıkacak ama ben tüm iliskimi bitirmeli miyim diye düşünüyorum. Devam etsede mumkun değil eskisi gibi olmaz. Sunu daha iyi anladım ki insana en yakininin attıgı kazığı kimse atmıyor. Keske herkese hak ettigi gibi davransak ama ne mümkün.

éLLa dedi ki...

vivian bosver kazik yiye yiye tecrube sahibi oluyoruz iste. iyilik yap denize at balik görmezse haluk görur mu ne öyle bir laf ya..babamin son durumu biraz daha iyi cok sukur,

* ilknur sorma babamla olmayan diyalogum daha beter koptu zaten bu is olayindan sonra. kus degiliz ama ayni evin icinde iki yabanci gibiyiz..
seninle ayni durumda olan bir arkadasim var, o da teyzesiyle ayni sorunlari yasadi ve suanda baglarini tamamen koparmis durumdalar. kuzeniyle de kusler..
valla ben sana ne desem yalan olur, akisina birak derim.

sinemdilek dedi ki...

ben bu şarkıyı benden başka bilen yok heralde diye düşünmeye başlamıştımmm :)

pek çok severim..
özellikle maddiyat yüzünden sevgilimle görüşemediğimiz zamanlar olursa,
parası da pulu da yerin dibine batsıınnn sen bana ben sana hasret mi öleceğizz diye feryat figan söylerim :):)

éLLa dedi ki...

sinem ben de en cok o kismini seviyorum :)

Ohannes dedi ki...

dost acı günde belli olur diye boşuna dememişler.bende de eşek şansı vardır.millete çıkmayacak şeyler bana gelir.
yazın için şu sözü söyleyebilirim ''kötü günümde olmayan iyi günümde olmasın.''

éLLa dedi ki...

veeee Ohannes özlu sözleriyle son noktayi koyar :)
saygilar efem..

Kirâze dedi ki...

ellacım ben anlamadım bu olaydan sonra neden daha çok koptu, bir yanlışın olmamış ki?
bana babamın hep söylediği bir laf vardır, annen baban kardeşinden başka kimsen yok,bunu böyle bil diye.
o kadar çok tanıdım ki en yakın bildiği ailesinden kazık yiyen.
benim başıma hiç gelmedi çünkü biz çok çekirdek bir aileyiz birbirimizden başka kimseyle görüşmeyiz, yok da zaten.
ama başına gelenler çok tanıdık, çok duydum.
sen takma lafana hatta mutlu bile olmalısın,en azından güvenemeyeceğin insanları anlayıp yerlerini değiştirmiş olmuşsun. onlara hep güvenebileceğini de zannedebilirdin ve allah korusun çok daha kötü bir durumda yüzüstü kalabilirdin..
inşallah baban iyileşmiştir, umarım birbirinizden başka kimseye ihtiyacınız olmaz canım.
koccaman mucuuk!

éLLa dedi ki...

ya aslinda koptu derken baglarimiz kopmadi tabiki ama diyalogumuz iyice azaldi. sanirim onun ustu olmam ve emirler vermem zoruna gidiyor. gerci emretmem ne haddime, sadece söylerim ama o sekilde algiliyor olabilir. yanlisim dokumamistir, arada bir yaptigi isi begenmeyip duzelttigimden bozuluyor :)
evet ddedigin gibi ise olumlu tarafindan bakmak gerek.. ya iste aileden herkes tr'ye gidince bi kerelik yardim istedim akrabalardan.. gercek yuzlerini görduk görmesine de biz de durumlar yine de degismez. zorda olan herkesin yardimina kosmayi adet edinmisiz, bu yuzden bol bol kazik yeriz.

duana amin diyor ve kocaman öpucugune kokulu bir öpucukle karsili veriyorum. sevgilerimle.

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ нandan dedi ki...

seni öyle iyi anlayabiliyorum ki, normalde canım dediğin beni asla satmaz,kötü günümde yanımda olacak kişiler diye parmakla sayacak kadar az dostumuz, akrabamız vardır yada biz öyle sanırız.. En ufak bir sorunumuzda yanımızda olmak yerine sana bu yaşattıklarına benzer şeyler yaşatır aslında bizim kendimizi kandırdığımızı kanıtlarlar.iyi günümde yanımda olupta kötü günümde arkasına bakmadan gideni ben neyleyim.Bizi yüzütü bıraktıkları güne kadar biz kandırılmaya devam ederiz.içimizdeki iyilik daha doğrusu kerizlik derecesindeki saflık bu dost dediğimiz insanların kötü anlarımızda yanımızda olacağına inandırır ama kadar ağlarını örüp kötü gün gelip çattığında yanımızda kimsecikler olmaz ve biz yapayalnız kalırız.bu tipler aynı zamanda kendi sorunları oldugunda her zaman ulasılırlar fakat bizim sorunlarımızda ulasılamazı oynarlar. sadece aile diyorum ailem harici herkesten süphe duyuyorum, ne yaparsak yapalım arkamızda olan tek insanlar çekirdek ailemizdir. onlar olsun gerisi boş. Allah babana şifa versin canım sende sıkma canını fani dünya bosver.

iki tane dövmesi olan bi kız dedi ki...

mimledim ki seni

Syrakusa/Beter Böcek dedi ki...

okurken midem tuttu gerildim. lan kimse mi telaşe etmez?? çok geçmiş ola Ella. Ayaklara dikkat,anneminkiler bıçaktan döndü. İyi gün dostu olmaz ola.
Not : yazının başındaki ''kendimi balkondan atıcam'' cümlesi için kırmızı alarm veriyorum. Bloggerlar! tez Ellaya giriş katı daire buluna. Elbirliğiye hadi..

AyGün dedi ki...

Meraba canim:) Babana cook gecmiw olsun:) benim ailemde hem akrabalarindan kazik yedi.ama en kotusu o ki annem oyle insanlari hayatindan cikarir bi daha uz vermez ama babam uslanmaz.bende kazik yemesini kabul edemiyom ama anlatamiyoruzda ona. o yuzden benimde babamla aramin iyi oldugu soylenmez.neyse yaa yine baba kokar o can kokar o:) Babanada sanada kecmiw olsun :):*

♥pemb€sinti dedi ki...

Cnm ellam şeker hastalıgı kadar kötğ bi haslatalık var mı yaa :( sülalem hep o hastalıktan... Allahım babacıgına saglık versın uzun ömür versin... bide sunu söleyeyım belki kuzneın o an ne bilim gelememiş yada başka bişi olmus olabilir senın kuzenın için demiyorum ( çünkü gecen sana etek almıstı :) ama "akraba akrep gibidir" bu sözüde unutma cnm... bu arada ne iş yapıyorsun merak ettık de :)muahh

enk dedi ki...

seven s..,s... sevilir diyebiliriz milletinin a..ettigin surece kiymetini biliyor artik devir böyle ..Allahtan duzeldi baban,önemli olan o zaten bu durumlarda insan dostunu ,dusmanini daha iyi göruyor..cok gecmis olsun bacim ..himm bide akraba .is iliskisinde haklisin hemide cok :)

éLLa dedi ki...

* handan canim ailelerde bile kardes kardese baba evlata kazik atarken yabancilarin atmasi normal degil mi? cok karamsar konusmus olucam belki ama devir kötu degil devirdeki insanlar kötu..

* iki tane dövmesi olan kiz , fund'cum senin bloga artik giremiyorum ben davetli okuyuculara acikmis, valla ben henuz bir davteiye felan alamadim yane duyulur..

* Syrakusa/Beter Böcek ahahaha gercekten cok ciddiyim gercekten yapicaktim bunu, cunku niye ben zaten birinci katta oturuyorum :D ben de kendime zarar verecek göz var mi hic.

* Aygün aybalam ne zamandir yoktun sen ya , nerelerdesin? özledik seni. babalar sanirim hep böyle saf, sorumsuz vs.
haha evet baba o kokar o , can kokar o, pis kokar o :)

éLLa dedi ki...

* ♥pemb€sinti cok tsk ederim, Allah butun hastalara sifa versin.. evet kuzene kirildim ama dargin degilim yine de. bir firma da yöneticilik yapiyorum canim. isletme diyebiliriz buna. ayrintilara girmeyelim :)

* enk dun sen yanimda olunca icim rahatladi, destegin icin tekrar cok tsk ederim. kara gun dostum ben :)

Nida ersin dedi ki...

"Anne gibi yar,vatan gibi diyar babam gibi -cemal- bulunmaz.
Babam sakin ama dediği dedik biriydi rahmetle anıyorum onu,keşki sağ olsaydıda gözleriyle bizleri yönlendirseydi, ki ben gözlerinden anlardım neyi ifade etmek istediğini...nne .bba ccuklar aile olmanın insanlara verdiği haz cümlelerle ifade edilebilirmi ki? aile ortamında yetişip aile terbiyesini vakıf insanlar herzaman ayırtedilebiliniyor, akraba ortamındaki ufak tefek anlaşmazlıklarda hayatın tuzu biberi sayılır sahsen ben öyle kabulleniyorum,dargınlıklar kırgınlıklar hepsi gelip geçici olmalıdır.
He ya, unutuyordum az kalsın; "uzak menzillerde, hasret gitmenin" sırrını çözemedim, herhalde baba ile alakası olmasa gerek, baba ve aile sevgisiyle kalın....

pelininstyle dedi ki...

Evet canim maalesef kim kotu davraniyorsa ona ragbet buyuk.O huysuz ya o kil ya aman sinirlendirmeyelim,aman cirkef acmasin cenesini diye bir dedikleri iki edilmiyor.
Bizim iste mesela boyle bir hatun var.aman C.nin sinirine gelmeyin ama C.dengesiz vs vs.Bize gelince anlayisli,sevecen vs oldugumuz icin hiic kimsenin XXinde degil. Nasilsa kaldirir.Gecen bir tepem atti dedim ben sinirlenirsem C.nin sinirine de benzemez bu nedir ya dedim hepiniz gelincik muamelesi yapiyorsunuz. Nedir yani aaa oldum artik. (ben skin ve nadiren sinirlenen bir insanimdir) Millet hemen ay tabi haklisin da bilmemne de.Ben dedim kimseye mecbur degilim dolayisiyla huysuz diye kimseyi okkalamak koklamak zorunda degilim. Neyse huysuzlaninca ayy tabii tabi diye kendileri de bi kendilerine geldiler.Dunya boyle iste!! ne fena!
Babana buyuk gecmis olsun. Birsey yapabilirsek eger bari bize soyle.

éLLa dedi ki...

* Nida ersin fotograftaki sözlerin konuyla pek ilgisi yok, linkini verdigim sarkinin sözlerine taktim bu aralar yazasim geldi :)

* pelininstyle evet evet kesinlikle öyle.. Tum bunlara ragmen cizgimizi bozamiyoruz yine de.
Guzel yorumlarinizla ve desteginizle yapilacak en iyi seyi yapiyorsunuz zaten. cok tsk ederim.

AyGün dedi ki...

caaaan:) hep okuyordum yazilarini ama yorum yazamiyodum.kafami pek toplayamiyodum uzucu weyler ust uste geldi:( bi tek iyi bi wey oldu o da qaliba ablam bi turkle evlencek:) vee istanbula tawinicak:) daha kesin diyil ama siz dua edin olsun:) ben cok istiyorum hihi:)

éLLa dedi ki...

hayirlisi neyse o olur insallah Aygun'cum :)

Adsız dedi ki...

hellooo elaaa

sen ne is yapiyorsun yani ne isyerin var ;)

éLLa dedi ki...

artik bi isim yok :) istifa ettim temelli memlekete dönuyorum.

Adsız dedi ki...

Yaa olsun merak ettim pozisyonunu yani nasil babani ise alma durumunu hadi anlaat :-) yada bi post yap zaten is arkadaslarindan bahsedecektin bize :-)

Adsız dedi ki...

Webmaster cok tesekkurler...

Selamlar Burcu

Hayat Belki Bazen dedi ki...

Üzerinden epey zaman geçmiş biliyorum ama (ki geçmiş olsun tekrar) o an işe gitmeseymişsin keşke ve başkalarından yardım istemeseymişsin diye düşündüm ben. Belki işe gelmiyorum diye bir haber vermeliydin sadece(izin almalıydın değil, gelmiyorum diye haber vermeliydin, çünkü sen "o işte çalışan ella" kimliğinden önce "kendin olan ella", sonra babasının kızı ella, falancanın arkadaşı ella vs vs diye diye daha öncelikli bir çok kimliğe sahipsin)Ve böylesi önemli bir durumda bırak işi, dünya yansa umurumda olmazdı benim. Uzattım biraz afedersin ve can sıkıcı bir konuyu yeniden hatırlatmış oldum.Sadece böyle düşünüyorum demek istedim, günün güzel olsun:)