21 Haziran 2010 Pazartesi

Melekler Korusun Dizisinde dini nikahla dalga gecildi


Bir gunde iki post girmek adetim degildir ama suan inanilmaz derecede sinirliyim.. Bunu sizlerle paylasayim ki siz de böyle siyonistlerin masonlarin kurbani olmayin, cocuklarinizin beyninin yikanmasina musade etmeyin !!!

Video'yu izleyin sonra devam edin bu yaziya.
burdan tikla.

izlediniz mi?

Melekler Korusun dizisi $uana kadar favori dizilerimden biriydi ve severek izliyordum. Yalniz imam nikahinin kiyilacagi bir sahne vardi ki, iste orda cuvalladilar. Bundan böyle asla izlemem, izlettirmem , siz de izlemeyin..

imam nikahi bir adet degildir, dinimizin geregidir.
insanlar inanir inanmaz bunu tartismiyoruz. imam nikahini eski bi turk adeti, sacmalik diye asagilamak saygisizliktir edepsizliktir.. ..Ve dini nikah bir adet yada gelenek degil aksine yuce Allah'in huzurunda evli olmanin tek sartidir ki bu da insanlarin ya da devletin gozunde evli olmaktan cok daha onemli ve ulvidir. Resmi nikah tabiki olmali, dini nikahla kalinmamali hatta kalinmasida hic dogru degil. Ama once rabbinin rizasini alacaksin sonrasinda resmi nikahla evliligi garantileyip insanlara duyuracaksin. Asil amac budur! Yaziklar olsun evlilik disi cocuk edinmeyi bukadar basitlestiren kendini bilmez senaristlere ..
sonrada yeni nesil gencleri git gide bozuluyor diyorsunuz. Misal orda kadin haklari savunuluyor, ayrildiktan sonra kadinin biseyler istemesi kadin haklaridir, resmi olarakta vardir bu nafaka adi altindadir...

7 yildir hristiyanlarla, yahudilerle, budistlerle her dinden insanla icice yasiyorum, hic birinin dinlerine bir saygisizligini görmedim, böyle kepazelik görmedim ben.Ayrica basörtusunu firlatip atmasi da igrencligin baska bi yönu!! Yani ne demek istiyorlar cok acik aslinda, insanlari dinden sogutmaktan baska amaclari yok!! Sadece resmi nikah kismini cekseler, dini nikaha hic dokunmasalardi cok daha iyi olurdu! ama niyetinizi anlamis olduk!!!

iki konu önce bu haftasonu isvec veliaht prensesinin klisede nikah kiydigindan bahsetmistim. $ahane bir nikahdi ve prenses duygulanip aglamisti..
Koskoca kraliyet soyundan gelenler bile yok sacim bozulcak yok etegim kiriscak demeden dinine sahip cikip saygi duyarken iki tane kiytirik senarist bizim dinimizi tiye alip dalga gecme hakkini kendinde bulabiliyorlar.. Senaristler yada bu isin arkasinda her kim varsa, sizin haddinize mi dini vecibelerimize dil uzatip, alay etmek. Haddinizi bilin. Yoksa bu Turk milleti aptal degil, onlar size haddinizi bildirir.
hadi senaryoyu yazan serefsizin en önde gideni diyelim, ya dizide oynayan serfsizlere ne demeli. Ustelik bu ilk degil, defalarca kez Allah'tan Allah baba diye bahsettiler. Ha$a !!

Ben yurtdisinda yasiyorum Turkiye'nin nabzini tutamiyorum, onlar kadar avrupai olmuyorum fakat bu ve buna benzer dizilerdeki hayatlar türk gencligini yansitiyorsa, gercekten üzgünüm.. Turklugumden utaniyorum..
Türkiye modernlesiyor diye dinimizi, adetimizi unutacagiz anlamina gelmiyor !!! $u gaflet uykusundan bir uyanin artik..!!!!

59 yorum:

enk dedi ki...

uzuldum acikcasi öcu görmus gibi hareket ediliyor yazik..

pixis dedi ki...

*bu konuyu başka bir sitede tartışmıştık,yorumumu aynen yazmak istedim..
''senarist dediğimiz çarpık ilişki uzmanları,
hayatın her kesiminde herkes için -kendi yaşadıkları- anlamsız hayatın geçerli olduğunu düşünüyorlar sanırım..

senaryoyu da ona göre hazırlıyorlar,e birçok oyuncunun da durumu onlardan farklı olmadığı için *yok biz oynamayız*demiyorlar..

e tabi aralarında dini nikahın nasıl yapıldığını da bilen olmayınca böyle kendilerince komik,izleyenlerce tiksinç bir durum ortaya çıkıyor!

sonrada klasik -halk bunu istiyor lafları- dönüyor ortalıkta..merak ediyorum..bunları isteyen halk kim?
iyi ki televizyon izlemiyorum...net ten istediğimi izleyebiliyorken,hiç de gerek duymuyorum!
ne o gereksiz şovları,
kadın programlarını,
sürekli hayatın sillesini yiyen sözde aile dizilerini
nede magazin programı kalitesindeki haberleri!!!''

Peyton Sawyer dedi ki...

Sinirini anlayabiliyorum ama sonuçta bu bir dizi ve yeni neslin çoğu aşağı yukarı böyle düşünüyor.Bence orada amaçları dini kötülemek değil,sadece ailesi ve kızın arasındaki kültür ve gelenek uçurumunu göstermek için yapılan bir şey.
Tekrar söylüyorum seni anlıyorum,ama bu kadar sinirlenmeni gerektirecek kadar vahim bir şey yok bana göre;)

cem dedi ki...

inanmayabilirsin, inançlı olmayabilirsin v.s. ama birilerinin inançlarıyla dalga geçmek nedense moda bizde...

bütün tv lerde hocalar kadınları okuyup üflerken tecavüze yeltenir, hep karikatürist tiplerdir inançlılar falan falan.. oysa avrupada kilise, papaz v.s. alabildiğine saygıderdir söylemlerine de yeltenmeyeyim de el insaf inanmıyorsan da dalga geçme alemin maneviyatıyla... inansam da dini nikah beni sarmaz ona inanmam de ........... aman neyse, ülkem insanı böyle garip işte....

velhasıl sana katılıyorum arkadaş, konunun altnı çizdiğin için de eline sağlık...

TuTsİ dedi ki...

DİZİ para kariyer sağlıyorya hiç bilmeseler bile dini nikahın ne olduğunu para kazandığın bir iş bile olsa merak edip araştırmazmı insan ?
bunlar üniversite ye giden insanlar hiçmi okumadınız semavi dinleri ?
birde ekrandan ne verirsen çocuk büyük demeden hepsi alıyor beynine kazıyor, yaptığından haberi olmamak diye birşeye inanmıyorum.peki bildikleri halde itiraz etmek fikrini söylemek nasıl olmaz bunlarda yönetmen senarist dediğin nedirki.
İnsanlara yararı dokunmayan dizilere para veriliyor rayting düşük olsa bile yayınlanıyorsa hele içinde bu tür aşşağılayan alaycı irrite edici sahneler varsa ben ard niyetli olduklarını düşünürüm.Yok bilmiyorduk araştırmadık kimseyi kırmak rencide etmek istemezdik yalanlarını kendi kafa yapısı olanlarına osursunlar
aklımda birkaç küfürden birleşik bir küfür var amma, etmeyip herşeyi bilen gören ALLAH tır diyor havale ediyorum.
"Hesap günü yaptıklarını önlerine koyarız" der mevlam
ve dilerim pişman olurda tövbe ederler

vivian dedi ki...

kesinlikle sana katiliyorum izledigin nadir dizilerden biriydi son iki bölümdür tuhaf bende cok sinirlendim herkezin izledigi bir dizi ve gencler kendine model ariyorlar genclerin yani ergenlik donemindeki kizlárin yanlis yapmasi an meselesi iken bu dizi ne yapmaya calisiyor modern olmak demek dinimizin gereklerini görmezlikten gelmek degildir dalga gecilmesine,evlenmeden hamile kalinmasi ve bununda gayet normal karsilanmasi her ne sebeple olur sa olsun kabul edilemez

TuTsİ dedi ki...

Ayrıca
evet bir dizi her yönüyle gösterebilir senaryoyu ülkemizde bunlar gibi çok var buda doğru bu sadece bir dizi dememeli bence
yapılan olaya ben üstte yazdığım gibi bakarken
radikal adı ile anılan yada dini bütün diye adlandırılanların tepkisi çok daha farklı oluyor
Aradaki uçurumu böyle göstermek yerine farklı bakış açıları ile anlatılabilirdi anlatılmalıydıda
bu mevzu uzar gider yinede sonuç çıkmaz tek olay herkes kendi fikrini yazmalı elbet ama kırmadan inançlarla oynamadan

prenses dedi ki...

bence kimse bu diziyi takmaz üzülmene gerek yok.

pofiş dedi ki...

inanamadımm yazıklar olsun diyorum bi yolu yordamı olamlı ve bu adamlar bence özür dilemeli!!

sen söylenebilecek herşeyi söylemişsin zaten iyki paylaştın ben bu bölümü bilmiyordum ve seviyorduM gözümüz açıldı...

modamakyajveben dedi ki...

ayni seyleri düsünmüsüz.bende diziyi severek izliyordum,hatta o kismini izlerken esimde yanimdaydi.senin cüm lelerinin aynisini kurduk.dalga gecmelerini ve bunu adet,eski bir gelenek olarak görmelerini cok sinirlendik.yani bu show tv nin yaptigi ilk degil.daha öncede benzeri olaylar yapmislardi,simdide yapiyorlar.
umarim bunu izleyenler uyumuyorlardir.farkindaliklari vardir umarim

TuTsİ dedi ki...

Malesef benim kızım ve onun yaşındakiler seyrediyor yanımda olsaydı tv seyrettirmezdim bırak diziyi ama çocuk olduğu yerde dursun diye tv karşısına oturtulunca envai dizi aklında kalıyor gün içinde telefonla anlatmaya kalkıyor birde
ulan bir konuya bukadar yazmamıştım hay anasını

zeynep dedi ki...

Ahh be canımm ne kadar haklısın öfkende de tepkinde de duyarlılığında ötürü ayırca teşekkür ediyorum kendi adıma ve konuyla alakalı söyeyebilecek söz dahi bulamıyorum esefle kınıyorum tv izlemiyorum açıkcası iyikide izlemiyorum, kaldı ki bu bir saçma tv dizisi sanki Amerika burası nerde yaşıyorsunuz kardeşim,kimse tepki vermedikce hadsizliklerinde sınır tanımamaya başladılar, ben daha acısını dile getirmek istiyorum senin vesilenle Türkiyede hatta dünyanın pek çok yerinde satışda bulunan tesettür sektörünün nerdeyse liderliğini yapan Aker eşarp firması bu yıl ki koleksiyonunda iskambil kağıtları kullanmış bu durumu şikayet etmediğim yer kalmadı firma bile kaale almadı şikayetimi dahası bazı facebook dahil bazı hesaplarım kapatıldı sırf şikayet ediyorum diye.:(( bir iki gazetede yayınlandı fakat ne acıdır ki sanki benden başka tepki veren yok bu duruma şimdi bu paylaşımını gördüğümde inan nasıl mutlu oldumm hala birşeylerin farkında olan insanların bulunduğunu farkettiğimde, çook uzaklardan da olsa konuyla alakalı duyarlılığın harika..tekrar teşekkürler..sakıncası yoksa paylaşımına bloggerimdede yer vermek istiyorum ..

éLLa dedi ki...

hepinize göstermis oldugunuz duyarlilik ve yorumlariniz icin ayri ayri tsk ederim. Tutsi abicim aklina estikce yaz, benim blogum senin blogun sayilir :)

zeynep'cim ilgin icin ben tsk ederim tabiki yer verebilirsin. mutlu olurum.ayrica her ne olursa olsun sen dogru bildiginden sasma.

Dela dedi ki...

ne güzel söylemişsin ya yeni moda bu aşağılayınca bişey yaptıklarını sanan insanlar dolu çevremde ben utanıyorum artık onlarla aynı havayı solumaktan terbiyesizlikten başka bişey değil bu yabancılar bile daha saygılı söylediğin gibi...

zeynep dedi ki...

Şimdi izledim videoyuda gülsemmi ağlasam mı bilemedim acınacak hallere cahilliklerini ortaya koymuşlar ne güzell..:(S ya zamanın birinde ismi lazım değil kendide lazım olmayan mankenin birisi bir yunan vatandaşıyla evlenip kilisede nikah yapmıştıya zavallıcık burda camide nikah kıyalım desek kıyameti koparırlarr....ayy ayy canım çok su kaldırı bu konularrr susayımm ben en güzelii ellerine kocamann yüreğine sağlıkk...

zeynep dedi ki...

Hımm buda benim cici daha yeni doğmuşş sizlerin arasına sığışmaya çalışan bloggerim..kabul ederseniz çokda mutlu olurum.;))http://istezeynep.blogspot.com/

chyrkyn dedi ki...

senaryo resmen,dini nikahı küçümsemek için yazılmış ve adı gelenek olmuş.ben o dizide göreceklerimi daha önce gördüğüm için(ki,dizi saplantım yoktur ancak,dizilerin çekiliş amacına endekslenerek izlerim zaman zaman)artık hiç bakmaz durumdaydım.fragman gözüme çarpmış,kızın yüz şeklini görmüş,"işte mesaj verme sahnesi"demiştim.hani bunun adına da çağdaş hayat derler , olur biter.çağdaşlık adı altında,dinsizliğe hizmet ederler,masonluğa hizmet ederler.ne diyeyim! ya millet mal yerine konuyor,ya bu senaryoyu yazan MAL.maalesef sorunun cevabı sanırım ilki.

Mavi Kuş dedi ki...

talihsiz bir sahne olmuş çok itici

SeRiOuuS dedi ki...

Bende ilk yayınladnıgı gun ızlemıstım ve gercekten cok sınır bozucu bır durumdu. evlıloık dısı cocugu zaten gayet normale ındırgedıler bır de dıne bulasmadıkları kalmıstı yazık walla.

TuTsİ dedi ki...

son yazına yazdımda yazdım tıkladım anaa yazın gitmiş nası bi düş kırıklığı nası bi surat bende bi bilsen
neyse giden gider kalan sağlar bizim

éLLa dedi ki...

abi sirf senin yorumun icin geri yayinladim:)

éLLa dedi ki...

bu arada destek cikan herkese sevgiler.

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ нandan dedi ki...

bende bugün tekrarını izledim kardeşimle şok geçirdik, dediğin cok dogru sadece resmi nikahı kıyıp dini nikahı göstermeseler sorun yok ama bunlar resmen konuyu işliyorlar ve ne kdr iğrenc bir şekilde bahsediliyor. Dini nikah olmadan bir insanla ilişkiye girilmesi direkt zina ve o ilişkiden doğan cocuk zina bebeğidir. sosyetik olma askına bunları cok normal geliyor bizim türk halkının bir kesimine. hristiyanlar her pazar günü ayinlerine giderler gitmeyenler asagılanır bizde ise tam tersi durum söz konusu cuma vakti cuma namazına giden insan asağılanır gitmeyen alkıslanır. benim abim doktor ve namaz kılan doktor arkadasları tuvalette gizlice kılıyorlar düşün ülkemizin halini.. ve dizide MEHR konusu ile feci derecede alay edildi. bizim dinimiz öyle mükemmel bir din ki kadının hakkını korumak için mehr koymustur, bir nevi kadını sigortasıdır mehr.mehr sayesinde kadını erkek zor boşar ödeyemeceği için boşasa bile kadın gecim sıkıntısı cekmez, bu sekilde hakkı korunur. banane bizi ilgilendirmez ben bu şekilde davranmam dini nikahımı kıyaım demek bencilliktir, ates düştüğü yeri yakmaz bilip de uyarmamak o günaha ortak olmaktır. allah bu insanlara akıl fikir versin. ıslah eylesin ne diyelim be ellam.

AidaSalem dedi ki...

"Bunu sizlerle paylasayim ki siz de böyle siyonist köpeklerin kurbani olmayin, cocuklarinizin beyninin yikanmasina musade etmeyin !!!"

Bu cümledeki "siyonist köpekler" e takıldım... Bir dine yapılan haksızlığın eleştirisini neden başka bir dine yüklenerek çıkardığını anlayamadım.
Dizinin senaristleri yahudilik propagandası mı yapıyor?

Aslında kızdığın şeyi anlayabiliyorum ama bir sonraki postta demişsin ya, kafanıza ters gelen varsa söyleyin diye, buna istinaden yazıyorum.

Kişisel fikrimi sorarsan, dinin insanın içinde olduğuna inananlardanım ve dürüst olmak gerekirse ailem bana hadi dini nikah kıy dese, kıymazdım. Bu aldatmaca gibi geliyor çünkü. "Hayır Tanrım, ben emrettiğin farzları yerine getirmiyorum. Beş vakit namaz kılmıyorum, ülserim var ve günler uzun diye oruç da tutmuyorum, zekat ve hac hak getire, param olsa öncelikli gideceğim yer Küba olur Arabistan değil... Ama dini nikah kıyıyorum." İslam'ın kuralları denen farzları yerine getirmeden, mesela beş vakit namaz kılmadan, dini nikah kıymak... Bana anlamsız geliyor.

Sevgiler.

éLLa dedi ki...

Aida Salem göruslerine saygi duyuyorum ama bi konuda yanlis anlasilmisim. Siyonist dedigim kisileri ben bir dine mensup olarak görmedigim icin o sekilde hitap ettim, cunku bu gurubun hic bir dine saygisi yok, sadece kendi dusuncelerini empoze etme derdinler anliyor musun? Bu insanlar her gun ellerinde kitap ve dergilerle benim kapima dayanip kendi saflarina cekmeye calisan insanlar. Hayir benim dinim inancim baska dedigimdeyse utanmadan diretip bu tarafa gec cehennemden kurtul, cennetle bizimle yasa diyebilecek kadar bagnaz ve saygisiz insanlar.. Bu yuzden benim uslubumun sertligini kimse yadirgamasin ve yanlis yönlere cekilmesin lutfen.
ben orda acik ve net bir sekilde yabancilarin dinlerine ne kadar sadik oldugunu yazip kendimizi hayifladim ve bundan bir kac konu önce de onlara ne kadar saygi duyup takdit ettigimi de belirttim..

Senin din hakkindaki fikirlerine gelince elbette neyi yapip ne yapmayacagin, neye inanip neye inanmayacagin sana kalmis bi sey, zaten konumuz da kimin neye inandigi degil, ortada belli bir kesimin inancina, duygularina, kriterlerine yapilmis bir saygisizlik var.. Orda pekala sadece resmi nikah gösterilip gecilebilirdi, özellikle bunun ele alinip ne kadar sacma diye asagilanmasinin arkasinda art niyet oldugu ayan beyan ortada.

Ha bir de benim ailem bana " zararin neresinden dönersen kardir" disturunu ögrettikleri icin zaten diger ibadetleri de yapmiyorum batti balik yan gider diyemiyorum..

ve birakin saygisizlik alay etmeyi, baska dinler hakkinda yazdigimiz en ufacik imalarda bile bu kadar savunmaya gecen sizlerin, söz konusu bizim dinimiz oldugunda neden bu kadar kayitsiz kaldiginizi anlamis degilim..

göruslerine sonuna kadar saygi duydugum ve keyifle okudugum bir insansin, bahsettigim sey de buydu iste simdi burda fikirlerimiz cakisti diye bunu butun yazilarina mal edemem. iyi ki geldin, iyi ki fikrini söyledin. tsk ederim.

đerkenαя dedi ki...

éLLa, ben TV izlemem, diziyide çok bilmiyorum, senin paylaştığın videoyu izledim. Söylediğin gibi Dini nikaha hiç dokunulmadan sadece resmi nikah yapıp olayı bitirebilirlerdi. Ancak bu insanların amacı dini aşağılayıp, kendi küçük beyinlerince gelişmek,modernleşmek.

Dini nikah hoca nikahı değildir. Gelenek/görenek de değildir. Bu Peygamber efendimiz (S.a.v)'den beri vardır ve kıyamete kadarda yapılacak dini bir kuraldır. İnanırsın inanmazsın mevzu o değil ama insanların inançlarıyla dalga geçip, küçümseyemezsin.Umarım birileri bu yazı ve yorumları okur ve bu tarz hataları devam ettirmezler..

Konuyu ele alıp bizlerle paylaşman güzeldi.. Duyarlılığın için çok teşekkür ederim. Mutlu oldum..

Sevgiler..

éLLa dedi ki...

derkenar aslinda bu isyanim sadece bu diziyle sInIrLI degil, o kadar cok sahit oluyoruz bu tur olaylara bu bardagi tasiran son damla oldu sadece.

bizim milletimiz alisiktir milletini sevene fasist, dinini sevene yobaz damgasi vurmaya.. Yurt disinda insanlar pazar gunleri kliseye gitmedigi icin ayiplanirken, bizimkiler cuma namazina gidiyor diye ayiplanir.

Beyaz Büyü dedi ki...

Tam yerinde harika bir eleştiri yazısı olmuş bu.. Sonuna kadar haklısın hemde en dibine kadar.. Dinsizliği inançsızlığı bir moda haline getirmeye çalışıyorlar inanan kitleyi cahil olarak adlandırıyorlar.. Oysa bunlar tamamiyle insanları amaçsızlandırmak için yapılmış salak saçma oyunlar.. İnsan ne için yaşadığını bilmezse hiç bir olaya karşı mantıklı yaklaşamaz boşluğa düşer işte tamde istenilen bu.. Birde bu tarz fikirleri entelektüel biri tarafından empoze edilmeye çalışılır hep.. Neden ? "Bakın okuyan bilen gören inançsız cahili beş parasızı inançlı aradaki ayrımı yapın" demek içindir..

Bu yazından ötürü duyarlılığından ötürü sana kocaman bir teşekkür ediyorum !!!

)-( Asabi BalıK )-( dedi ki...

élla güzel yazı olmuş, takdir ve tebrik ediyorum. Sayende ben de beklettiğim bir konuda yazacağım.

Burada epey şey söylendi benim de düşündüğüm doğrultuda, klavyenize sağlık.
--- Gün geçtikçe bazı bizim alışık olmadığımız ve iğrenç olarak gördüğümüz olaylar bu maksatlı dizilerle toplumumuza yerleştiriliyor. ---

^ Aida -- Sen çekinme bir yerden başla, tersi gibi ben şunu yapmıyorum o zaman diğerlerini yapmak da abes olur deme. Bu çok basit bir aldatmaca. Yada bana göre değil bu de ve inanmadığını söyle. Sonuçta ibadet inandığın yerde başlar. Ayrıca yapmadığın yerde günah işlemiş olursun, dinden çıkmış olmazsın. Allah affedicidir, daha çok tövbe etmek lazım.

-- élla sana teşekkür ediyorum, bazı şeyleri hatırlattığın için, ben de gelin bu damarında bozukluk olan dizilerin sayfalarına negatif yorumlarımızı ekleyelim. Herkes bunların yaptıklarını beğeniyorlar diye düşünemesinler.
élla arkadaşımıza tamamen katılıyo

)-( Asabi BalıK )-( dedi ki...

aaa çok kötü yazmışım, her yeri bozuk. Sinirlendim gene idare edin. Elim yetişemiyor düşüncelerime.

Doğa dedi ki...

insanlar böyle yaparak ya da düşünerekk kendilerini cool falan zannediyorlar birde. Modernmiş onlar böyle düşünenler geri kafalıymış. Aaa tamam geri kafalılık buysa evallah ben öyleyim derim yani.. Keşke biraz değerlerimize sahip çıkmayı öğretebilsek böylelerine..

Adsız dedi ki...

Dediğimi anlayan anlar..
Gidiyoruz alamete,elbet bi gün verir herkes hesabını kıyamette:)

éLLa dedi ki...

ilginiz icin asil ben tsk ederim arkadaslar.

mademoiselle dedi ki...

ella, postunu görür görmez girip okudum ve verdiğin linki izledim zira ben dizi , tv pek izlemem. fakat anladığım kadarıyla bu dizideki kadın evlilik dışı hamile. bir kere evlilik dışı çocuk sahibi olmak kadını ciddi sorun altına sokan bir durumdur çünkü doğacak çocuğun haklarının korunması açısından çok zorlu bi süreçtir birincisi buna özendirilmesi yanlış. ikincisi üniversite okuyan gençlerin çok afedersiniz 'sikişe' gidiyormuş gibi lanse edilmesi zaten eğitim göremeyen kızlarımızın, örümcek beyinli ailelerinin ekmeğine bal kaymak sürmekten başka bir işe yaramıyor. ve üçüncüsü ben bu aptal şeyi kafama örtmem diyen sürtüğün gidip ben saçını başını yolsam ah ne güzel olur bu nasıl saygısızlıktır anlamış değilim ki dediğin gibi en kült gavur filminde millet kilise nikahı kıyıyor(bkz:kill bil) ayrıca dini nikah bir adet değil, dini bir vecibedir allah katında evli olmak için gereklidir(inananlar için, kaldıki inanmayan birisi de buna saygısızlık gösteremez inanmıyordur yapmaz bu kadar basit ben şimdi budist adamı karşıma alıp buda ne saçma lan desem ne kadar çocukça olur öyle değil mi) resmi nikah ise devlet altındaki haklarımızın korunması için gereklidir doğacak çocuğun aileye aidiyeti için önemlidir. bunları kıyaslayan sözüm ona -modern- gençlerimiz en az Atatürk'le Allah'ı kıyaslayan örümcek beyinli fetocular kadar cahildir gözümde değil 5kuruşluk sıçtığım bok kadar değerleri yoktur (kusura bakmayın az biraz edep dışı oldu ama çok sinirlendim)

mademoiselle dedi ki...

ayrıca senin 'siyonist köpeklerden' kastının mason camaati ve rockafeller gibi aileler olduğunun farkındayım bir arkadaş sanırım o nüansı görememiş. yoksa yahudilere geçirmek gibi bi derdin olmadığından eminim. ben 'peder gel beni çarmıha ger' diyen piçlere de çok sinirlenmiştim izlediyseniz istanbul'da bir kilise de böyle bir olay yaşanmıştı. yani leblebi kadar beynine bakmadan kim neyle taşşak geçmeye çalışırsa ona tepkinizi gösterin, olaya islamiyet bazında semavi dinler bazında, kitaplı kitapsız bazında bakmayın. son olarak saygı görmek istiyorsan önce sen saygı göster.

éLLa dedi ki...

mademoiselle alnindan öpuyorum seni :)

TuTsİ dedi ki...

Saygılar mademoiselle :)

chyrkyn dedi ki...

yorumların hepsini birer birer okuyunca,bir millet uyanıyor demeden kendimi alamadım.arada bir kaç arızalı yorum varsa da,genel olarak herkesin aynı paralellikte yazması mutluluk verici.
bu arada söylenmiş olmasına rağmen yine de altının özellikle çizilmesi gerektiğine inandığım şey;SİYONİZM BİR DİN DEĞİL,TAMAMEN SEMAVİ DİN DÜŞMANLIĞIDIR.VE TÜM SİYONİSTLER KUDUZ KÖPEKLERDİR.SİYONİZM YÜZÜNDEN;SAMİMİ YAHUDİLERE DAHİ(KUR'AN AZINLIKTA OLMALARINA RAĞMEN VARLIKLARINDAN İYİ ŞEKİLDE SÖZ EDER)İNSANLAR YAN GÖZLE BAKMAKTADIR.
uyanık olmaya devam,aynı zamanda sivil toplum örgütü gibi hareket edip,körler,sağırlar birbirine ağırlar kıvamından çıkıp, gerekli yerleri mail yağmuruna tutmalıyız, tepkilerimizi,gerekli yerlere ulaştırmalıyız.
sevgi ve saygı ile...
chyrkyn

TuTsİ dedi ki...

Bu konuda gün içinde kafama takılan birşey vardı içimde kalmasın.

Birileri çıkarda o bölüme istinaden senaryoyu değiştirir hani herşey yerli yerine oturtulur sonrada ' bakın biz aslında yanlıştan doğruya gittik sizler nekadar cahilsiniz anlamsızca tartıştınız bizi dinsiz gösterdiniz bizler kötü değiliz bu bir dizi sabredemediniz ' gibi salak saçma şeyler yaparlarsa
-Hay Allah bizler ne fesatmışız afedersiniz diyenin anasını avradını ecdadını... böyle iyimi.

éLLa dedi ki...

iyi iyi :)

éLLa dedi ki...

chyrkyn bazilari buraya yorum yazmaktan cekinip yazimin linkini friend feed mi ne öyle bir yerde paylasmis. ve bunun siyonistlikle ne alakasi var demis.. uzaktan töhmet altinda birakmis beni, google de tesadufen gördum.. dilerim o sahis sizin siyonizm aciklamasini da okuyordur. ek bilgilerle eksiklerimi tamamlamissiniz tsk ederim. saygilar benden.

chyrkyn dedi ki...

siyonizm hakkında ayrıntılı bilgi

http://www.harunyahya.org/kitap/siyonizm_felsefesi/siyonizmf3.html

éLLa dedi ki...

Bazilari siyonizmden kastimin yahudiler oldugunu dusunmus. Ama hayir, her ne kadar muslumanmis gibi görunen teröristler yuzunden islamin adi karalanmis ve muslumanlara teröristmis gibi bakilarak önyargili yaklasilmissa, siyonistler yuzunden de yahudilerin adi lekenlenmistir.. Bunu hangi yahudiye sorsaniz inkar etmez. O yuzden siyonizmi bir din olarak görmekten vazgecin.

chyrkyn dedi ki...

bilmeyince öyle algılamış ve üstüne de bilmediği şey için yorum yapmış:)

MeL' jones dedi ki...

Çok güzel bir post gırmıssın ellam!
harıkasın kuzum yıne,ehemmıyetlı noktalara dıkkat cekıyosun supersın!
Bu dizi yayınlanmaya basladıgı ılk gunden berı klişelerı yıkıcaz bız mınada koycaz mantıgıyla cekılıyodu.Yok kız anasına karsı gelıyo yok evden kacıyo yok bırı piç doguruyo vs vs...
hep boyle kusak catısmalarını gostertıp aslında dogru olan yenı nesıl eskı kusaklar harbı cok gerıcı msjı verılıyodu.
Ama harbıden aştılar artık.
abarttılar.
Batıya ozenmenın bokunu cıkartıp batıyıda gectıler.Kendı dınlerıne sovmeyı asagılamayı ne kadar cok sevıyorlar? İleriye donuk olmanın bı mılyon erkekle yatıp piç dogrumaktan ıbaret oldugunu dusunen tıpler bunlar.Mehir olayıylada dalga gecıyorlar ama o suslu kokanaların hepsı bosanınca mahkemelerde nafaka dıye aglıyorlar.Bu sorun bızde teaaa cumhurıyetın kuruldugu yıllardan berı var.Batıyı taklıt etme de keske yatıp kalkmalarını cegılde egıtımlerını ve teknolojılerını almıs olsaydık.
Sözün dogrusu yazık cok yazık
bu dızıde oynayanlara,bu dızıyı cekenlere,bu dızıyı yayınlayanlara ve ızleyenlere

éLLa dedi ki...

Mel yavru kusum kattigin yorumla konuya renk, ahenk getirmissin..
arada ugra böyle.

Leyla dedi ki...

uzun zamandır internetsizdim.. yığınla yazı birikti okumak istediğim.. bu diziyi izlemezdim, bazen hani izleyecek birşey yoksa göz ucuyla bakmaca hariç.. bildiğim bu dizide bir sürü çarpık çarpuk durum var.. bu da olmuş tam olmuş.. yorumlara üstün körü bakabildim ama bir çoğunda aklımdan geçenler var.. bu yüzden tekrara düşmek istemem. ama argo da olsa içimde kalmasın diyeyim; puşt bunlar.

Adam dedi ki...

yazı ve yorumlara bakınca çok şaşırdım. blog aleminin insanları ne kadar da dini bütün ne kadar da örfüne adetine düşkün insanlarmışsınız.

bir defa islam dini nde imam nikahı diye bir şey yoktur. peygamber zamanındaki uygulama tamamen akıl mantık olayıdır. nedir? iki kişi evlenmek isterler, şahit tutarlar ve bu iş olur. mesele bu kadar basittir. daha sonraları olaya imam girmiş. bunun sebebi de toplumda itibar görmelerindendir yoksa aklı başında herhangi biri de nikah kıyabilir. nitekim günümüzde belediyeler bunu yapıyorlar. din toplumsal yaşama ait her şeyi kuralla belirlemez. tanrı insana akıl vermiştir. evlilikte amaç "duyurmaktır, bilgilendirmektir, yeri geldiğinde bu beraber yaşama anlaşmasına şahit gösterebilmektir". imam nikahı bir adettir başka bir şey değil. adettir çünkü günümüzde olmasa da olur vaziyettedir. belediyeler resmi nikahla olması gerekeni zaten uyguluyorlar.

dine hakaret, batı taklitçiliği vb laflarınız çok içi boş eleştiriler arkadaşlar. burada ahlakçılık, din savunuculuğu yapan arkadaşlar yaşadığınız hayat, gezindiğiniz bloglar, yazdığınız yazılar çok mu dine uygun çok mu türk örf adet ve geleneklerine uygun?

bırakın dalga geçilsin, bırakın eleştiri olsun. adama saçma geliyorsa dini nikah, imam nikahı gibi kavram ve uygulamalar bunu söyleyecek elbette. sen de onunkini saçma buluyorsan söyle.

birileri dininizi, adetinizi eleştirdi, alay etti diye din de adet de elden gitmez. din inanan kişiler var oldukça var olacaktır, adetler de zamana ayak uydurabildikleri, yaşamı kolaylaştırabildikleri ölçüde yaşarlar. adete, geleneğe kutsallık atfederseniz bir sürü mantıksız, haksızlığa sebep olan, günümüzde geçerliliği kalmamış şey çıkar ortaya.

velhasıl hiçbir şeyin elden gittiği yok, herkes kendi ahlakına, davranışına, düşüncesine , duygusuna baksın. önce kendinize dürüst olun. siz düzgün yaşıyorsanız, siz iyi örnekseniz birileri zaten sizi örnek alacaktır. böyle laflarla ahkam kesip, uygulamada tezat yaşamakla olmaz.

not: blog yazarının vesilesi ile bunları yazıyorum. eleştirideki hedefim yalnızca Ella değildir.

éLLa dedi ki...

" haksizlik karsisinda susan, dilsiz seytandir " der bir hadis-i serifte.. O yuzden ben banane kim ne dusunurse dusunsun, beni ilgilendirmez diyemiyorum.. Elbetteki herkes istedigini dusunmekte ve istedigine inanmakta özgurdur.. Kimse benimle ayni inancta olmak zorunda da degil ama saygi göstermek zorundalar, göstermiyorlarsa saygi da göremezler o zaman.. Saygi göstereceksin saygi göresin.. Aksi halde tepkimi ortaya koyarim kimse de buna bir sey diyemez.. Ayrica imam nikahi bir adet degildir, Kur'an-i Kerim'de de yer alir, bir farzdir.. Nikah disi birlikteliklerse zinaya girer ve haramdir.. Bu acikca belirtiliyor orda, göz atarsaniz görursunuz.. Ha bu arada disardan gördukleriniz sizi yaniltabilir, ben ne haci hoca görunumde dini istismar eden kafirler gördum.. Ibadet Allah'la kul arasindadir, kimse kimsenin icini bilemez. O yuzden o konudaki elestirinizi cok haksizca buldum.

Adam dedi ki...

ella;
kuran ın hangi ayetinde imam nikahının farz olduğundan bahsediyor, bir zahmet gösterir misin?

saygılı olmayı hep karıştırıyor insanlar. fikirler de, inançlar da eleştirilebilir.

nikah dışı birliktelikten bahsederken burada sen dahil kaç kişi evlenmeden önce sevgili sahibi olmamıştır? zina günahı için ille de cinsel organların birleşmesi gerekmez değil mi? o yolda olan şeyler de dinen günahtır. bloguna göz attım, bazı yazılarını da okudum.(yorumculardan bazıları da dahil) yazılan yazıların, paylaşılan video ve fotografların ne kadarı dine ve örfe adete uygun?

dışarıda olan biteni biliyorum, buradakileri de biliyorum. ben ibadetten bahsetmedim. görünen, uygulamada olanlardan bahsediyorum. giyilen kıyafetler ne kadar dine uygun, hangi farzları yapıyor hangi haramlardan kaçıyorsunuz? bu anlamda ahlakınızı hiç değerlendirdiniz mi? (genel söylüyorum)

içindeki inanca laf etmiyorum. madem bir dinden bir ahlaktan örften gelenekten bahsediyoruz ve madem onların bekçiliğini yapıyoruz o zaman önce kendimiz uygulayacağız. herkes kendini sorgulamadan, yargılamadan başkalarına bunları yapıyor. kolay çünkü bu.

éLLa dedi ki...

"madem onların bekçiliğini yapıyoruz o zaman önce kendimiz uygulayacağız. herkes kendini sorgulamadan, yargılamadan başkalarına bunları yapıyor. kolay çünkü bu."

bu ne perhiz bu ne lahana tursusu? aslinda bunlari derken ayni seyi kendiniz yapiyorsunuz. o halde sende buraya gelip neyin dogru neyin yanlis oldugunu söyleme, o zaman sen de görus bildirme yaptiklarinla örnek ol. burda ahkam kesip insanlarin hayatlarini hayatlarini bilmeden etmeden yargilama..! bu hareketinle sen de kolayi secmis oluyorsun ve kendinle celisiyorsun.. Istedigimiz arzu ettigimiz sey yalnizca saygiydi, burda konumuz kimin neye veya ne kadar inandigi degil inanmasa uygulamasa bile saygi göstermesi gerektigiydi.. icerigin bu kismina neden dikkat cekmedigin yorumlarindaki futursuz sözlerden de anlasiliyor.. O yuzden tartismiycam.. Cunku dediklerimi anlamadigin apacik.

O zaman ben de sunu diyeyim: " Lekum dinikum veliyedin" yani senin dinin sana benim dinim bana. inandigin gibi yasa, ama baskalarina da saygi göster..! kimsenin hayatini, inancini yargilamak kimsenin haddine dusmez.

Adam dedi ki...

tamam ella. tartışmayalım. iddiası olan, bir şeyleri eleştiren ben değildim. hem daha çok insanların düştüğü yanılgıdan bahsettim. kendimi çok dışında görmüyorum zaten.yapılan ve düşünülen , inanılan çok farklı olabiliyor.

saygılarımla.
fütursuzluğum için özür dilerim.
aranızdaki en örfsüz adetsiz, dine uymayan, pislik insan da benim.

éLLa dedi ki...

estgf Adam göruslerine katilmiyor degilim ama bazi cumlelerin durumu öyle bir noktaya getirmis ki, dinimi kufreden musluman olsa hesabina dönmus. inan hic bir sey görundugu gibi degil, elbette hic birimiz dört dörtluk musluman degiliz keske olabilirsek ama konunu sapmis olmasi beni uzdu acikcasi.. benim veryansin ettigim sey sadece bir dine yapilan saygisizlikti. yoksa kimseye din dersi verdigim veya kendimi bu konuda yucelttigim yok.. Her ne kadar görunuste de oldugu gibi görevlerimi hakkiyla yerine getiremesem de her konuda duygularimi belirttigim bu konudaki saskinligimi ve öfkemi de belirtmek isterim. ama katilirsiniz ama katilmazsiniz ama yargisizca infaz etmeden fikir beyan ederseniz daha ilimli yaklasabilirim.

saygilar benden.

Adam dedi ki...

benim için mesele müslümanlık falan değil zaten. insanlara dinine, örfüne adetine göre yaklaşan biri değilim. yazılan yazıyı ve gelen yorumları bu konuştuğumuz konularda çok iddialı buldum ayrıca yanlış bilinen bir şeyi de dile getirmek istedim. kimseyi küçük düşürmek, hakaret etmek gibi bir amacım olmaz. kendimce gerçek gördüklerimi dile getirirken direkt konuşmayı tercih ederim. bu şekilde tartışmayı kaldıramayan varsa durmam orada.

toplum olarak bu konularda iki yüzlü bir ahlak anlayışımız var. yanlış bildiğin bir şeyi söylemek istedim (imam nikahı konusu)ve bir de bu vesileyle toplumda ve bireydeki tutarsızlık konusuna değinmeye çalıştım. üzerinize alınırsınız alınmazsınız size kalmış.

Adam dedi ki...

yargısız infaz yapmadım. ben bir tutarsızlık gördüm ortada. ve bu toplumda çok yaygın. hepimiz içindeyiz.

ayrıca herkesin inancı kendine elbette ve ibadet vb şeyler değildir kişiyi iyi insan yapan. değinmek istediğim, kişi önce kendini sorgulamalı konusu. davranışlarımız, yaşantımız ne kadar uygun inançlarımıza, söylediklerimize? kişi düşündüğünü, inandığını yaşamıyorsa o zaman ona zaten inanmıyordur bir yerde. o zaman bunu da sorgulamalı. neden uygulamıyorum. mantıksız olduğundan mı yoksa zor geldiğinden mi vs.

elimde silahla gelmedim. yorumumu yazdım. gideyim.

éLLa dedi ki...

istedigin zaman gelebilirsin. göruslerine acigim.. katilsam da katilmasam da farkli göruslerin ortamlari zenginlestirdigine inaniyorum. saygilarimla.

Ahmet Cihat Kahraman dedi ki...

Hassasiyetin ve bu konuyu buraya taşıyan duyarlılığın için tebrik ederim. Ayrıca gözümden kaçan bu ayrıntıyı hissettirdiğin için teşekkür ederim yeni sayfamın sahibi...

Hande dedi ki...

Yazdıklarına sonuna kadar katılıyorum cnm bende o gün fazlasıla sinirlenmiştim. Fazla söze gerek yok sen zaten söylenmesi gereken herşeyi söylemişsin.

lemon blossom dedi ki...

uzun zaman önce bi yazını okuyup takibe aldım sonra okumayı hep erteledim şimdi tekrar okuyoru gözüme çarpanları haklısın gerçekten bu bölüme bende sinir olmuştum ne saçmalık zaten dizi tutunamadı bi türlü o hoş tims'in yaptığı hangi dizi tutunabildiki hepsi aynı karanbole sürüklendi..aynı senin dediğin gibi bizde niye dini nikah göremiyorum bu yabancılar filmlerde evlenme sahnelerinde hep klisedeler bi kere bile masa başında imza atarken görmedim adamları:D bizdede tam tersi