20 Haziran 2010 Pazar

Onlar erdi muradina, biz cikalim kerevetine..


Veeee nihayet mutlu son, prensesimiz dun evlendi..! Daha önceki yazilarimda da bahsetmistim, bir bucuk iki yildir isvec gundeminde sadece prensesimiz Victoria'nin dugununun oldugunu.. Sacindan makyajina, gelinliginden yatagina her detayi debat haline getirilen dugun hazirliklari, aylardir ulke capinda yapilan festivaller kutlamalar, sonrasinda indirimler buyuk yanki uyandirmisti.. Bu yuzden sIkca blogumda bu konuya dair isyanlar etmistim, bitse de su dugun kurtulsak diye.. Ama dun her ikisininde gözlerinde aski görunce butun o cemkirmelerim, veryansin etmelerim uctu gitti, yerini sadece buyuk bir duygusallik aldi.. Ikisinin de gözleri hep yasliydi, mutluluktan agladilar. Gercekten böyle bir ask görmedim ben ve inanilmaz derece de özendim...

Bazen butun insanlara esit davranmadigi icin insanin kadere isyan edesi geliyor. Benim Victoria'dan neyim eksik ulan diyorum.. Dugunun ihtisamindan görkeminden, paradan puldan asaletten gectim en azindan onun ki gibi buyuk ve mutlu bir ask neden yasayamiyorum diyorum.. Ne diyelim Allah mesut bahtiyar eylesin, ucundan azicik bizlere de nasip etsin..

Fotograflari kendi objektifimden cekmeyi cok isterdim ama dun sokaklar dehset derece kalabalikti.. Tam bir izdiham vardi diyebilirim. Otobusler metrolarda bedava yapilinca ipini koparan kendini sokaklara döktu.. Bu yuzden evde mahsur kaldim, tv'den ara ara izledim. tam 16 saat naklen yayin yapildi.

Dugun kucukken okudugumuz peri masallarini aratmiyordu. Özellikle vals yaptiklari baloda aklima kulkedisinin hikayesi geldi.



vay bee :/



Lordlar kamarasi :p cesitli ulkelerden gelen krallar ve asilzadeler.
Böyle durumlarda kendimi ezik hissediyorum, sembolikte olsa Osmanli padisahlarinin ve sultanlarininda sarayda yasamasini cok isterdim..
butun ulkelerin var bizim ki niye yok diyorum, onlara da sahip cikmayi becerebilseydik de su dugunde bizi temsil etselerdi fena mi olurdu..?


Damat beyimiz accuk cirkin ama olsun :)



Bu da gelinin annesi ve babasi.. Kral ve Kralicemiz.. Aslinda onlarin ask hikayesi de cok ilginc. Kral Carl Gustav, eskiden siradan bir ucak hostesi olan ve aslen Almanya'li kralicemiz Silvia'yi görur görmez asik olmus . Ve yildirim nikahiyla evlenmisler..





Bunlarda prensesin kardesleri Prenses Maddeline ve Prens Philips.. Maddeline Victoria'dan cok daha zarif ve guzel gelmistir hep bana. Cunku o dis görunusuyle tam bir Isvec'lidir, Victoria daha cok anne tarafina cekmis esmer..
Bu arada duyduguma göre Prens Philips sevgilisinden ayrilmis hoomm hommm :p ( amma fesatsiniz ha, prens kim ben kim) ama var ya saraya geziye gittigimiz de odasini göstermislerdi acayip bi seydi ya. Bi cogunu Osmanli mimarlarinin insa ettigi altin kaplamalari tavanlari vardi. Superötesi de bir yatagi vardi.


Halki selamlarlarken..





$ato önunde halka konusma yaparlarken. Cok yakindi aslinda evime gitsem degisik bir ani olacakti ama kalabaliga bakinsana insan bayginlik gecirir.
Prensesin halka hitap sekli cok hosuma gitti. Sevgili halkim degil de Sevgili arkadaslarim demesi cok hostu.



Bu otlu direklerden her yere yerlestirmisler, neyin simgesi oldugunu hala cözebilmis degilim.



Gondolda.







Klise cikisi..




Dun canlar hic susmadi.. Kafa beyin birakmadilar dan daannn diye.




Gökten uc elma dusmus ikisi onlarin basina, diger teki de kime nasip olur bilinmez ama ben basim yukarda nerden gelecegine bakmaktayim.. :p Darisi basimiza.

18 yorum:

enk dedi ki...

dugun ne kadar gösterisliyse,prenses okadar sadeydi ..ama gercekten gözlerinde ask vardi bu arada kralicelin kaderini ,damat beyde paylasiyor..

éLLa dedi ki...

gelinligini ben de begenmedim ama duvagi ve kuyrugu cok hostu.

Lazanya dedi ki...

aaa ilk defa böyle bir şey görüyorum. cidden çok güzelmiş bende böyle evleniyim (hıı normalini buldum da:p) hiç ilgimi çekmemiş bakmamışım öyle prenslere prenseslere, teşekkürler ella.

enk dedi ki...

benim hizmetimde okadar terzi olacak ohoo saheser yaptirirdim ,hatun siradan bi gelinlikcide bulunan elbiseyi giymis gibi :)) duvakta kraliceninmis :P ondan guzelmis yani ..

éLLa dedi ki...

* Lazanya insallah darisi basimiza :p evet gercekten cok ilginc degil mi , ben de isvec'te gördum böyle seyleri. ama insan özenmiyor degil, keske biz de sultanlarimiza sahip cikabilseydik de bu konulara uzak kalmasaydik.

* enk dogru söyluyorsun :) kimbilir ne kadar para bayilmistir o gelinlige. Taci da annesinin dugununde taktigi tacmis. herkes merakla bekliyordu hangisini takacak diy

Tuğba dedi ki...

gelinlk çooook sade, damatta keşke gözlük çerçevesini değiştirseydi hiç değilse düğün için o kadar parası vardır herhalde. yoksa yeteri kadar yakışıklılık var bence.....

sinemvsinem dedi ki...

merhabalarr blogunu yeni keşvettim ve çok beğendim.Prensesin fotoğraflarına bayıldım gerçekten ya katılıorum sana çok özendirici:)

'Berrin' dedi ki...

damat bey ne işle mesguller :)
hiç isverclıye benzemıyorlar..
ama cok hoş bır düğün olmuş, birazcık görkemin kimseye zararı olmaz :))

éLLa dedi ki...

* Tugba evet bence de cok sade. damatin gözlukleri yilin modasi oldugu icin takmis sanirim yoksa pekala lazerde yaptirabilirdi ;) yakisiklidir belki ama benim tipim deel :p

* sinemvsinem öncelikle hosgeldin tsk ederim. dugune gelince özenilmiycek gibi degil. böyle dugun dostlar basina.

* 'Berrin' evet gercekten ikisi de isvecliye benzemiyorlar. Victoria yai Alman, damatta melezdir kesin.
ne isle mesgul oldugunu ben de bilmiyorum ama prensesin muhitine girebildigine göre varlikli biri olsa gerek.

TuTsİ dedi ki...

Geç buldum tez yitirdim :(

giti gül gibi prenses bee :p

neyse damat jack nickholson un gençliğine hık demiş
hayrılı olsun bakalım
İsveç muhabirimiz élla bildirdi.

éLLa dedi ki...

dimi ya haber spikerlerine döndum :) fena mi dunyadan haberiniz olsun :D Allah sana daha guzel prensesler nasip etsin TuTsi abi, bu ne ki.

TuTsİ dedi ki...

Yok kardeşim ben almayayım birini daha yetiştirmekle uğraşamam :)

küfkedisi dedi ki...

aneeemm ne şapsal tipli be o damat clark kent gibi :))))

éLLa dedi ki...

haha kufkedim ben de diyordum kendi kendime bu damadi birine benzetiyorum ama kime diye :) sen buldun valla gercekten de klark kent gibi :D

)-( Asabi BalıK )-( dedi ki...

Yaa birakalim bunlari arkadaslar, zenginin mali zugurdun cenesini yorarmis, lafi gibi ne diye geyik analamiyorum. Soy dedigin nedir ki? nasil bir degisikligi olabilir? O meydandaki kalabaligin aklina yaniyim ben!

éLLa dedi ki...

bizimkisi laf olsun torba dolsun iste, yoksa onlar da 9 aylik ben de 9 ayligim. kimsenin kimseden bir ustunlugu yok.. nostaljik tarihi seyler ilgimi ceker ama ordaki kalabalik gibi gidipte ilahmis gibi tapinmam kimseye.

)-( Asabi BalıK )-( dedi ki...

Güzel o zaman ellacan, walla bi cimdik yemis gibi oldum once.
Neyse gene bunlar birilerinin yaninda daha iyi, kimlerin?

Havaalaninda t.d. ve futbolcu karsilayan, öooooğğğğuuuww gibi ayidan bile cikmayacak sesleri cikarabilen beyinsizlerin yaninda...

éLLa dedi ki...

hahaha evet ya bunlar en azindan tarihlerine gecmislerine olan saygisidan gidip sahip cikiyorlar prenseslerine de , futbolcular veya sarkicilar icin bi yerlerini yirtanlari hic anlamiyorum :)