8 Eylül 2010 Çarşamba

Amaaaann.. Deliye her gun bayram..

Cocukken bayram öncesi sevincten midemde kelebeklerin ucustugunu hissederdim.. hayir hayir o zaman ki sevincimin buyuklugune bakilirsa onlar kelebek dahi olamazdi. Kelebekler son derece narin ve kirilgan yaratiklardir, midemde dönup duran seyler bundan cok daha fazlasi olurdu.. Kelebekten cok kaza benziyorlardi. Hatta bir kaz surusune. Kanat cirparak garip sesler cikarir ve beni serseme cevirirlerdi. Sanki dusunmeden agzimi acsam dudaklarimin arasindan garip bir gaklama ya da bir tuy cikabilirdi.. haha dusundum de, ne komik bir göruntu olurdu ama. :)


Geceden elimize kinalar yakar, bayramliklarimizi basucumuza koyar sevincten uyuyamazdik. $eker toplayacagimiz kisilerin listesini önceden yapar, kimlerin daha cok ve daha kaliteli seker topladiginin muhasebesini gun bitiminde yapardik. O zamanlar tekstilin fazla gelismediginden mi, gerek görulmediginden mi, yoksa tamamen maddi sIkIntidan mi nedir pek fazla kiyafet almazlardi bizimkiler , bu yuzdendir ki tapilasi derecede sevilen, göz kamastiran ve herkesten sakindigimiz kiymetli pabuclarimiz, elbiselerimiz olurdu. simdi bakiyorumda bi dolap dolusu yeni camasir bile mutlu etmeye yetmiyor bizi.

Peki ne degisti o zamandan bu zamana?

Buyuyen biz miydik yoksa beklentilerimiz mi?
Bunu yanitlamak biraz zor acikcasi, cevabini bulanlarsa eminim cok nadirdir.

7 yil sonra ilk kez memleketimde bayram gecirecegimi dusundukce mutlu muyum? eh istee. Babaannemin rahatsizligi nedeniyle pek gezebilecegimizi sanmiyorum..
Tam anlamiyla mutlu ve tatminkar olabilmek icin yetinmeyi bilmekte yetmiyormus demek ki bazen..Buyuduk diye artik harclik bile vermiyorlar. Bayramin pek eglenceli tarafi kalmadi artik, yorgunluktan ibaret sadece..Yok bayram alisverisiydi, yok temizlikti, yok hazirlikti, yok gelene gidene hizmet hörmetti insanin cani cikiyor valla..


Böyle gunlerde insan her ne kadar dusunmemeye calissa da , cok hassas oluyor mazur görun karamsarligimi..

Yarina zinde ve $IkIr $IkIr olmak icin erkenden zibarsam iyi olacak..
hem demedi demeyin bayramda gec vakte kadar uyuyanlara domuz güttürürlermis, öyle derdi babaannem :P

$imdiden seker tadinda bir bayram gecirmenizi diliyorum.. agzinizin tadi hic bozulmaz insallah..
bol harclikli, bol eglenceli bayramlar dilerim hepinizeee...
Güccüklerin gözlerinden, böyüklerin ellerinden öperim..

5 yorum:

Mystery dedi ki...

çok duyargaçlıyımdır allah için, iyi bayramlar diliyorum sana. gerçi bana da her gün bayram :)))

TuTsİ dedi ki...

Benden de iyi bayramlar geçsin dileğim ile.

enk dedi ki...

iyi bayramlar sister..

Nida Ersin dedi ki...

Güzelim! el insaf Yazıyı koydun postuna,yine kayıplardasın!Hiç bir yönden ses vermiyorsun,sana ulaşmak bu kadar mı zor,Sabır taşı gibiyim lakin görüyorsun çatlıyorum..!"welahavle vella guivevette" Rahatsızlığımın bir bölümü senin yüzünden bunu hatırlatayım cünki sensiz bayramın da tadı tuzu yok bea ellacım!ve öyle geçtiii...

Bir türküyü hatırlattın bana;
"Önce tuttun elimden,sonra niye bıraktın,Yıllanmış şarap gibi,yaktın ah beni yaktın" yanılmıyorsam ismi "çile" bu türkünün.)

Ne varki hemşerilik yaptığını da unutuyor değilim,allah yardımcın olsun belki de benim ellam bayramı hastahanede geçirdi büyük ihtimal,olsun yine de ses ver,ben de hastahanedeyim üstelik doğum günümde değil ama tüm odamı süslemişler,anlayamadığım bir durum var haliruhiyemde katlanamadığım insanlarla dost oluyorum artık "yolun sonunu mu? yok yok düşünmek istemiyorum,gitmedem tüm sevgileri yakacağım ardımdan kimse ağlamasın diye" ne dersin?

Haklımıyım sevgili élla benim yerime sen karar ver dileğin başım üstüne,Romaya'yı yakar gibi yakar gidermiyim sevgileri dostlukları sen beni herkesten çok iyi tanıyorsun!:)

Hemşeriliği öğren seni yanıma aldıracağım nasıl sa türkiye'de işsizsin! Zaten TC de çoğunlukta Ünİ. mezunları işsiz, interigasyon durumu-n- sıfır hı mı? değil mi?
Sevgi dolu kal benim beyaz kepli meleğim:)):))

(BU PARTIMI YAYINLAMAYABİLİRSİN)

éLLa dedi ki...

saolun canlar.. gecmis bayramlariniz kutlu olsun sizinde.

Nida sana ayriyeten cvp vericim yavrum.