12 Eylül 2010 Pazar

Bir kavanoz recel vermisler elime, disindan yala diyorlar..


Öglene dogru kalk, yatakta yarim saat saga sola dön..
sonra salondaki koltuga gec birazda orda debelen.
Kahvalti yap, evi topla, kitap oku, gelen gidenle ilgilen,
tv izle, yemek ye, cay ic, sonra gene tv izle,
aksam balkonda cay keyfi yap sonra yine kitap oku,
gece yarisindan sonra uykuya dal..

Gunluk yasam cizelgem bunlardan ibaret, boyum pencereden tassa da kafami cikardigim yok avlu disina.. Dusunuyorumda son gunlerde ne kadar bos ve amacsiz bir hayat surer olmusum..
Halimden sikayetci degilim, isvec'teki tempolu hayattan sonra bu bosvermislik duygusu hamlamis ruhumu dinlendiriyor.. Ama bir hadis-i serifte der ki " bugunun dununden farkli degilse, o gun yasamamissin demektir".. Velhasil bir aydir yasamiyorum ben o zaman :)

Evde hayaller ve halisulasyonlar gören yasli bir hatunun olmasi insanin hayatina biraz ek$In katmiyor desem yalan olur.. Nerden aklina geldiyse gelene gidene "bizim kiz (bu ben oluyorum) kochisarli bir polisle nisanlandi, aman bilezik aldirin" diyor.. Isin garip yani duyanlarda inaniyor, kismetimi kapatacak bu kadin.. Bilinci lastik gibi bi geliyor bi gidiyor, bir geliyor bi gidiyor. Geldigi zamanda dedim ki " canim nerden cikariyorsun nisanlandigimi ben nisanlanmadim"..
Bu lafi duyduktan sonra " elalemin icinde utanmadan nisani atmis" diye baslamasin mi. Guluyum mu aglayim mi bilemedim :)

Arada bir degisiklik yapmak adina ufak tefek girisimlerde bulunuyorum. Mesela saclarimi acik kahveye boyadim.. Kutunun uzerinde acik kumral diyordu ama boyadiktan sonra hemen hemen kendi dogal sac rengim gibi koyu durdu. Boya yuzunden saclarim yipraninca bi ara gözum döndu, kuaföre gidip kökunden kestireyim dedim, sonra seytanin agzina gem vurup bakim yapmakta aradim careyi.. Badem yagina yumurta sarisini koydum, karistirip kafama boca ettim bir de domates dograsam tam menemene dönecekti benim kafa.. Komik ama iyi geliyormus hatunlar aklinizda bulunsun..
Böyle durumlarda, özellikle de agda denen iskenceyi yaparken insan kadin olduguna lanet ediyor.. Benim canim tatlidir, gelemiyorum böyle antin kuntin islere.. Ama el mahkum naparsin.
Yapis yapis olan saclarimi durulamak icin dusa girdim, keyifli keyifli hamam sefasi yaparken birden sicak gitmesin mi.. Buz gibi su tepemden asagi bosaldi iliklerime kadar dondum. Sonra tam su normale döndu basima tekrar tutuyum dedim, bu seferde hosur hosur su fo$uuurrrrtttt diye tepemden asagi dökulmesin mi.. Ha$landim resmen. Dogru durust yikanamadan cesmeye ana avrat duz giderek ciktim banyodan..
Ama var ya nasil titriyorum anlatamam, parmak uclarim buz kesmis.. Bir sicak bi soguk tepe sersemine döndum.. Guzellik ugruna mok yoluna gidecektim, ufak capli bir soguk alginligiyla atlattim badireyi.. Suanda da salya sumuk bir arada cek cek babam cek, mendille burnumu silmekten beynim burun deliklerimden suzulmeye basladi.. Bu kadar sundurmeye beyin napsin..

Anlayacaginiz ne Turkiye'nin ne de sicak havanin tadini cikarabiliyorum.. Hava guzel, memleket guzel ama ben butun bunlari degerlendirmek yerine sadece seyirci kaliyorum..

10 yorum:

Mystery dedi ki...

tatiller uzadı mı böyle oluyo zaten, aynı şeyler her gün her gün, bayık. ben de aynı dertten muzdaribim maalesef :(

Kıllanan Adam dedi ki...

Sevgili Ella, bu sözünü ettiğin yaşam tarzı var ya yoğun tempodan çıkmış kimseler için terapi gibi oluyor. Mesleğimden dolayı ben bu yaşam tarzını yaz tatillerinde yaklaşık 2 ay yaşıyorum. Acaip dinlendirici oluyor.Bir yere yetişmek zorunda kalmamak harika bir şey. Diğer yandan, evet hadisi şerif der ki "İki günü birbirine eşit olan zarardır." hiç yol kat etmemek de bunaltıcı birşey. Ama en azından kitap okuduğunu söylüyorsun. Gerçi kitaptan kitaba fark var. Fakat okuduğumuz şeyler kalb ve ruhumuzda güzel değişikliklere yol açıyorsa boş yere okumuyoruz demektir. Saçlara gelince senin saç renginin nesi var ki ? Güzel bence. Kendini sansürlediğin resimden görülüyordu :)Evdeki o yaşlı teyze harbiden orjinalmiş. Düştüğün durumlar sitcom gibi :) Benim de dedem vardı öyle bir gün babam işten geldi ona şöyle dedi " Yahu bu eve giren çıkan herifler bellisiz bir sürü adam geliyor." Babam dedemin yaşına ve aklının gelgit halinde olduğuna aldırmasa evde cinayet işlenirdi herhalde :)

Larien Beyinütüleyen dedi ki...

aslında evde öyle bir manyak olması eğlenceli be ella. bir de soğuk su gelmesi iyi olmuş, saçları deli gibi parlatıyor, dayan.

Nida Ersin dedi ki...

Tatlım! Reçel kavanozunu dıştan yalamaktaki kasıt, kendine layik gördüğün monotan yaşam şekliyse,kavanozun kapağını açarak,dıştan yalamaktan pekala vaz geçebilirsin. Hatta istersen bal küpüylede değiştirebilisin de, şayet seni zorlayan yoksa için de bulunduğun yaşam şekline. Üstelik te bal soğuk algınlığına panzehir etkisi yapıyor.

Syrakusa/Beter Böcek dedi ki...

Yüce Ella.. Tatili güzel kılan senin yaşam tarzın ama uzun sürmesi baygınlık verir.Ama yine de güzeldir tembellikten müebbet yemek :)

M.N.Yorulmaz dedi ki...

bu yaşam tarzı moralsizlik ve burun akmasından kaynaklanıyor kesin :) yoksa böyle olmazdı. ruh halini değiştirmek biraz da senin elinde aslında. Barney Stinson ne demiş: 'Whenever I feel sad, I stop feeling sad and feel awesome instead.'

enk dedi ki...

sen seversin uyumayı sister hele sabah erken uyamaktan pek haz almazsın bence iyi bir tatil oldu senın için tadını çıkart sonra ararsın bugünleri..bu arada saç tonlarımız aynı olmuş :)) öptüm seni çokkk geçmiş olsun öpüyorum çok..

Tuğçe Bektaş dedi ki...

resimdeki kahvaltı şahane görünüyor yaaaa. Gel de bul bu saatte!

Nida Ersin dedi ki...

Tatlım! günaydın,Enk'in yazdıklarında bazı gizemler sezdim.TR deki günlerinin sayılı olduğu bazında,Seni de Şereflikoçhisarlı sanal polisle başgöz edemeyeceklerine göre,İsveç'in yolu görünüyor,uzun izin maratonun bitmek üzere en fazla 10 gün,Baban zaten sizinle değil Stockholum'da, evinize de boşaltmadınız,Şefin Papapualous izinini uzatıyor dimi babaanne nin rahatsızlığı dolayısyle. Tr de bol bol uyu dönünce seni yoğun bir çalışma temposu bekliyor:)

öpüyorum kocaman Türkiye misafirini:)

hippilazman dedi ki...

yeminle bak içim açıldı bloga girince be! Bana böle bloglar lazım.. mikemmel =)