15 Eylül 2010 Çarşamba

Gamsiz Yapti dunya beni kadere raziyim ben..


Gece yarisinda bitirdigim kitabin etkisinde ne kadar kaldiysam artik, ruyalarimda romanin tam ortasina isinlandim.. Yamactan atladim, katledildim, gercek aski buldum hatta halka mal oldum.. Sonra sabaha garip bir enerjiyle basladim.. Her zamankinden erken kalktim..Sabah ezani hic bu kadar tilsimli ve etkileyici gelmemisti kulagima. 4 yil bu sesten uzakta kalmam, eskiden yabanci turistlerin ezan sesinden neden bu kadar etkilendigini anlamama sebep oldu..


Gunes piriltilarini pencereden sacmis, tereyagli sucuklu yumurtanin kokusu evi sarmis, cay ocakta fokurdayip kaynaya dururken durup dusundum de asina oldugumuz ve siradan adleddirdigimiz seyler meger ne kadar da huzur vericiymis.. Isin sirri tamamen senin olaylara hangi gözle baktiginda gizliymis.. Anlardim, bilirdim de uygulamaya gecemezdim..
Mahallenin delisinin sabahin körunde evin dibinde yaptigi seranat bile sinirimi bozamadi bugun..
dirarara nanam eslik ettim uydurdugu ritme :) neyse ki sinirli aninda degildi de basima zumzugu gecirmedi.. Normalde o durumda kafama boyum kadar tasi firlatmis olmasi gerekirdi..
Babaanne hatunun bazen sitkom, bazen de korku filmi tadinda sayiklamalarini bile öyle benimsedim ki.. Hatta eve zirt pirt dalan komsular bile sinirimi bozamadi..

Bunda abimin yarin aksam isvec'e ucmasinin etkisi var mi derseniz, gercekten yok.. Ha ama kaprislerini cekmekten ve internetten daha fazla mahrum kalmaktan kurtulduguma sevinmedim dersem Allah carpar :p

Dumani ustunde ekmegime eslik eden peynir ve yag tadindan yenmezken, o sirada calan sarkinin sözleri de pek makbule gecti..
dinlemeyenin duvarina yarasa boku suruyorlarmis. Isleriniz ugursuz gitsin diye..

15 yorum:

Mia Wallace dedi ki...

vayyçç çok etkileyici bir yazıydı. Çay içmek tereyağlı ekmek yemek istedim:) abine şimiden iyi yolculuklarr

pelininstyle dedi ki...

Delisin sen:))) Cok guldurdun beni:)))

Nida Ersin dedi ki...

Ahhhh. Ellacımm.. Keşki, yarasa boku sürülseydi evimin duvarlarına, ayol! onuncu yıl marşı bundan on kat daha güzel,ama ne demişler; zevk meselesi, saygı duymak gerek:(

Ezan sesi deyince aklıma geldi efem?

Benim kaldığım hospitalde de imam varmış,yani arada bir gelmesine Hastahane yönetimi izin veriyormuş,"hasta kabul ederse şartlı" iyimi? bana sordular,kabul ettim:)

Dün ziyaretime geldi,hastahane yakının da "Mevlâne" camisinde DİTİB kadroluymuş hoş bir insan alçak gönüllü,ziyareti duygulandır dı beni, önce dini bilgilerimi sınadı,fekat babamın Türkiye'de ne iş yaptığı yönündeki ısrarcılığı ne yalan söyleyeyim hoşuma gitmedi yine de tşk.ettim kendisine,sağolsun gelmesi yeterliydi:))

-Çok uzun bir yorum oldu kesiyooom-

Öpüyorum. Twitter civ civini..Muckkk muckk

Syrakusa/Beter Böcek dedi ki...

öğle yemeği yemeden bu yazıyı okumak... heyhatt ve arya söyleyen midem...

Adsız dedi ki...

:)

Gercektende dedigin gibi sanirim, cok kitap okuyorsun ?

Hic önerecegin bir kitap varmi ?
Cok begendigin!?

enk dedi ki...

oo keyfine diyecek yok sister ..abinin isveçe gitmesine çok sevindim hayırlı yolculuklar ...

éLLa dedi ki...

* Mia'cim cay ocakta gel icelim :) ekmegimiz de hazir.

*pelininstyle yuzunden gulucuk eksik olmasin yavrum ;)

* Nida'cim sözlerini sevdim sarkinin, ahim sahim bi sey degil ama tarzim olmasa da kendimi buldum icinde :) sen uzun yaz nida, zevkle okuyorum..

* Syrakusa iyi ki bal baklava yiyyorum dememissim :D yav cok mu abartili yazdim acaba bi kuru ekmekle cayi :)

* Adsiz en son Elif Safak "Araf"i ve "Ask"i okudum.. Biraz sIkIcIydi ama yazi dili iyiydi. Kisa bir kitap olmasina karsin Ayse Kulin'in Genis zamanlar kitabini da begendim.
Bunlarin disinda Canan Tan " en son yurekler ölur" kitabini okudum. icerigin de hem ask hem organ nakline deginilmis.. cok dugusal bir kitap ben cok sevdim..
Romantik kitaplardan hoslanirsan da " Dugun Gecesi" ve " Kalbim sen de kaldi" yi önerebilirim.

éLLa dedi ki...

*enk saol cnm :) Allah hic birimizin agzinin tadini bozmasin.

Nida Ersin dedi ki...

Ahh canım ellam! a wallahi kalblerimiz bir,ayrı ayrı vücud'ta,başka başka ülkelerde atsada,sen bakim benim profilimeki kitabı nasıl bir başkasına önerirsin,darıldım ayol önce bana tavsye et,adsız kalsın ikinci planda, sonra sen kitap kurdumusunki sana soruyor!)

Bak benim bir kardeşim var 17 yaşında Kendi blogu var "Aquamarine's" ,A dan Z ye kitap yazıları,benimde ailemde edebiyatcı olduğundan tüm eleştiri ve kritiklerini ben yapıyorum,şayet ilgileniyorsan blogunu ziyaret et,biraz kural dışı yazımları olsa da bilgi ve ilgi birikimleri harukulade,tavsiye ediyorum güzelime, kitap ve yazar hayranlığına hitap edebilir.
Öptüm! twitterci civcivi.

éLLa dedi ki...

Nida'cim nick degilde blogunun linkini verirsen bakarim hemen.

Nida Ersin dedi ki...

Merhaba cannnııımmm!

http://dalgaesintisi.blogspot.com/

Burdan bulazsan başka linkte verebilirim!!!

Korhan dedi ki...

Yazıdan çıkardığım sonuç; tereyağlı sucuklu yumurta bizi mutlu eder. Katılıyorum hatta duyduğum en bilgece sözlerden biri.Yaşasın şişmanlık. Evli,mutlu göbekliyim oley:)

Hamiyet dedi ki...

Ohh ortalık sana kalıyor desene :) Hadi bakem abine hayırlı yolculuklar sana da internette iyi uçuşlar :)

Sevgiler akide şekerim...

éLLa dedi ki...

* Korhan eniste sen mutlu olmayacksinda kim olacak. kaptin fistik gibi kizimizi ohh keyfin yerinde. Yalniz ben o evli mutlu göbeklinin, göbek kismini bebekli veya cocuklu olarak degistirmeni dilerim :) Teyze olalim.

* Hamiyet caan valla öyle oldu biraz :) suan ucmak uzeredir, eger evde olsaydi muhtemelen nette ben degil o olurdu :)
öpuyorum pamuk sekerim.

LoLLa dedi ki...

ihihhhhihhi birakiniz yapsinlar birakiniz gecsinler o zamannnn loyyy ;)

we luv ya liberalism .)