27 Eylül 2010 Pazartesi

Vade degil Vedaydi bu gidis..


19 eylul gecesiydi.. Yaklasik 2 bucuk aydir ilk kez saat 10 gibi erkenden uyudum.. Uzerime tarifi mumkun olmayan bir kasvet cökmustu, tanimlayamiyordum icimdeki bu sIkIntIyI.. Vurup kafayi yatarsam bir nebze olsun bu hislerimden siyrilirim zannetmistim ama uykuda da rahat birakmadi bilinc altim beni.. Babaannemle ruhlarimizi takas etmisiz, ben ona benimkini veriyormusum, o da bana kendininkini, böylece birazcik kuvvete gelip yurutebiliyormusum babaannemi. Etraftakilere "ben ona ruhumu verince iyilesiyor" diyorum "git surdan sacmalama" diyorlar bana. Saat 3 gibi debelene debelene uyandim uykumdan. Bir baktim annem ayakta, halamda o gece bizde kalacakti. Isik acik degil, gece lambasi var ve oda bi hayli lostu. Yuzlerindeki ifadeyi, mimikleri göremeden ruyami anlattim. Hatta dedim ki anneme " ben korkuyorum gel bu oda da yat, daha babaannem ölmeden onun ruhunu burada hissediyorum, sanki burdaymis gibi geliyor. kimbilir ölse ne buyuk paranoyalar yasayacagim".
Annemden tIk yok, yat uyu kizim diyor habire. Bi de sabahleyin Avrupa'daki halalarim gelecegini söyluyor, anneleri hastadir gelsinler tabi diyorum.

Neyse guc bela uykuya dalmisim, saat 8 gibi bahceden gelen seslere uyandim. Tam uzerimi giyindim cikacaktim ki, odaya uzaktan bir akrabamiz daldi.. Hosgeldin bes gittin hatir sorduktan sonra, oturttu beni " seninle konusacaklarim var " dedi. Koltuga oturduk bileklerimden sIkIca kavradi. Ama öyle böyle degil sanki söyleyeceklerinden sonra bi yere kacacakmisim gibi kavriyor bileklerimi.. Annemle halamda girdi odaya. Bana babaannem ölurse metin olmami, yasli oldugunu, aci cekmesindense ölmesinin onun icin daha iyi olacagini falan söyluyor. baslarda her zaman ki nasihatlarden ettiklerini sandim, sonra baktim annem agliyor, halam agliyor.. Onlari aglarken görunce konusulanlari duymamaya basladim, beynim uguldamaya basladi sadece..
Iste o an icimden bi seylerin koptugunu hissettim, gece hissettigim sey bosuna degildi, cok sahiciydi.

"öldu mu? " dedim.. " yok ölmedi deeee..." diyor halam ama o " deeee" nin arkasi gelmiyor.. Ben diretince " gece 12 ye 10 kala vefat etti" dediler.. Oldugum yere cakildigimi biliyorum gerisini hatirlamiyorum. Meger o gece gercekten ruhu yanimdaymis ve ben korkmayim diye gizlemisler uyandirmamislar beni. Her gun gece 2 den asagi uyumayan ben o gece nasil uyumustum anlam veremiyordum, rivayete göre sevdigin kisiyi kaybedecegin zaman agirlik cökermis insanin ustune..


Bu kadar basitmis iste, tek bir sözcukle bi anda yalan oluyordu hayatini paylastigin insan.. Sanki hic yasamamis, gezmemis, yememis, icmemis, dogurmamis... Kucukken saclarimi oksayip masallar anlatan o degilmis, beraber uyudugum, beraber guldugum insan o degilmis.. Her sey bir yalandan ibaretmis gibi... Sanki butun bunlar bir hayalmis, kurguymus gibi.. Uzun zamandir hasta oldugundan bahsetmistim size, kendimi en kötusune alistirdigimi hazirlikli oldugumu saniyordum ama degilmisim.. Duydugum andan sonra titremem gecmedi..

Evden cikarilisi tabutla gidisi gözlerimin önunden gitmiyor. Arkasindan öylece bakakaldim hic bi sey yapamadan.. Bir ara kollarimdan tutup zorla iceri getirdiklerini hatirliyorum. Etrafimdaki hic kimseyi görmuyordu gözum, aglayamiyordum bile bogazima bi seyler dugumlendi, sadece zangir zangir titriyordum.. Butun organlarimin yanip tutustugunu hissediyordum, mideme koca bir ökuz oturmus, gögsumde tonlarca agirlik varmis gibiydi...


Babaannem annemden öteydi benim icin, arkasindan tek bir kisi bile kötuydu demedi. Kimseyi kirmayan, incitmeyen, son derece ahlakli ve agirbasli bir kadindi.. Guzelligi zaten meshurdu, cansiz bedeni bile pamuk gibi o kadar guzeldi ki.. Korkarim saniyordum ama o korkulmayacak kadar guzel ve masum uyuyordu. Cenaze yikanirken Allah tarafindan hos bir koku sacilmis etrafa. Mezarini kazan kisi de, ben hayatimda böyle mezar kazmadim, un gibi ufalaniyordu toprak hic zorlanmadim demis. Temiz kalpli bir insandi, dilerim mekani cennet olur.

Bu yaziyi yazarken bile icim öyle aciyor ki, öldu derken sanki bu durumu ilk kez duymusum gibi sarsiliyorum. Sanirim hala kabullenemedim gidisini. Sanki hastanede veya baska bir yerdeymis de cikip gelecekmis gibi..


Bunun disinda taziye gelenler arasinda hic görmedigim akrabalarimi tanima firsatim oldu. Her biri ayri bir hikaye vakit bulursam yazarim..

Su siralar kendimi teknolojiden soyutlamis durumdayim.. Merak edenler olmus haberdar etmek istedim.. Ahvalim budur sevgili izleyicilerim..


Hayat gercekten bos, gecen zamaninizi iyi degerlendirin... Hepimiz siramizi bekliyoruz, bunu asla unutmayin..


24 yorum:

Leah dedi ki...

Başınız sağolsun eLLacım. Ruhu şad olsun babaannenin.

Çakma Çalıkuşu dedi ki...

dayım vefat ettiği gece de annemi kimse uyandıramamıştı.. komşular zor kaldırmıştı yataktan.. öylesine bir ağırlık var derler..
başın sağ olsun eLLa..

CEPAYNASI dedi ki...

başınız sağolsun:(
mekanı cennet olsun...

éLLa dedi ki...

dostlar sagolsun..

sophie'nin dünyası dedi ki...

başınız sağ olsun ella.
yaşadığın olay biraz ürkütücü ama çok ilginç.oluyor demek ki böyle şeyler.
sevdiklerini kaybetmek ne demek ben çok iyi biliyorum malesef.keşke kimse bilmese...

French Oje dedi ki...

başın sağolsun.
o kadar güzel yazmışsın ki o anı yaşadım resmen ve yazının başından sonuna ağla ağla öldüm.
çok çok üzüldüm.

elif dedi ki...

başınız sağ olsun ,Allah sabır versin sizlere.
mekanı cennet olsun rahmetli babaannenizin.

enk dedi ki...

en çaresiz olay ölüm ve ne kadar hazırlasanda kendini malesef kabul etmek imkansız..Allah sabır versin canım mekanı cennet olsun inşallah ..:(

cips yiyemeyen kız dedi ki...

Başın saolsun... İnsan çok yakınından biri ölmeyince anlayamıyor ölümün soğukluğunu, ne zaman en sevdiklerinden biri gidiyor onun en acımasız haliyle karşılaşıyorsun, amcamı bir buçuk sene önce kaybettim ve hala çıkıp geleceğini falan düşünüyorum. Ve o günden beri bir insanın tamamen kaybolup gideceğine yokolacağına inanmıyorum, inanamıyorum... Tekrar başın saolsn.

éLLa dedi ki...

sizler sagolun canlar.. amin butun ölmuslerimizin mekani cennet olur insallah.

french oje canim uzulme, aslinda hazirlikli olmaliyiz bu tur durumlara..

Nida Ersin dedi ki...

Canım ella!
Üzgülerimi nasıl ifade edeceğimi bilemiyorum. başın sağ olsun. Allahü teâlâ mekanını cennet ettsin

Nunuş dedi ki...

başın sağ olsun canım..mekanı cennet olsun babaannenin.. sabır diliyorum..

Syrakusa/Beter Böcek dedi ki...

Ruhu şad olsun. Başın sağolsun Ella.

đerkenαя dedi ki...

Ölümlere hiçbir zaman alışmak mümkün olmayacak.. Soğuk..

Başın sağolsun eLLa, Allah sizlere uzun ömür versin, Mekanı cennet olur inşâAllah..

♥pemb€sinti♥ dedi ki...

Canım ellam benım. Allhım mekanını cennet etsın, iyilerden eylesin inş. Emin ol sabrını verecek yaradan unutmayacaksın ama ilk günü gibi yanmayacaksın. her acı ilk gunkı gibi kalsa kimse yasamazdı. bizde ayın 18 inde yakın bi akrabamızı kaybettık 30 yasında 10 yıllık evlı 8 yasında bi oğlu vardı. ama kötü hastalık peşini bırakmadı... Dünya yalan ölüm gercek. Diğer dünyamızı unutmadan yaşasak hersey bu kadar zor olmaz aslında. Cnm ellam benım k.i.b seni seviyoruz...

éLLa dedi ki...

amin Allah razi olsun hepinizden. sizler sagolun.

pembeesinti canim sizinde basiniz sagolsun , cok uzuldum cok gencmis.

özLemBLN dedi ki...

Basiniz sagolsun ellacim, cennet ile mücdelenir babaannen insallah.

Seni cok iyi anliyorum, bende 2 ay önce Dedemi kayip ettim...

Rabbim geride kalanlara sabir versin insallah

éLLa dedi ki...

amin, tsk ederim özlem. sizler sagolun. senin de basin sagolsun. dedenin mekani cennet olsun.

Tuğçe Bektaş dedi ki...

Ellacım yaşadığın şeyler çok zor. Gerçekten sabırlı ve güçlü olmak zorundasın bu ne kadar zor olsa da. Başın sağolsun canım benim

Hamiyet Akan dedi ki...

Hiç kimse sevdiklerinin ölüm haberine hazır değildir, ne kadar beklense bile.

Canım çok üzgünüm :(
Başınız sağolsun. Rabbim mekanını cennet eylesin. Sizlere de uzun ömür ve sabır versin.

Erkan Şen dedi ki...

Allah rahmet eylesin, geride kalanlara sabır ve güzel hatıralarla güzel anılar versin.

Lilja Saaga. dedi ki...

Başın sağolsun éLLa. Eminim babaannen şimdi daha iyi bir yerdedir.

küfkedisi dedi ki...

başın sağolsun canım.

éLLa dedi ki...

sizler sagolun... tsk ederim.