20 Ekim 2010 Çarşamba

Turkcede en anlamsiz ifade "bekar"; onu hemen arkasindan " cikolata muptelasi" takip ediyor..


Hâlâ bir erkek arkadasim yok.. Aslina bakarsaniz gercek anlamda (sanal haric, o da iki kisiydi) hic olmadi.. Elini tuttugum, sarildigim, öpustugum hic kimse olmadi. Ama aldiris etmiyorum..
Nadiren, cok nadiren, mesela bugun ki gibi yagmurlu bir sali gunu ögleden sonra dehsete kapilip yalnizliktan bogulacakmisim gibi hissediyorum kendimi..

Telefonum bile calmiyor hic.. Bir iki kez acip calisip calismadigini kontrol ediyorum sadece.
Bazen gecenin bir saatinde telefon sesiyle uyanmanin ne kadar guzel olacagini dusunuyorum: " Taksideyim," ya da " seni görmeliyim, konusmamiz gerek".
Bazen de kendimi roman kahramanlari gibi hissedyorum. Bagimsiz, kitap kurdu, keskin zekâli, gizliden gizliye romantik.
25 yasina gelmis ve hayatinin bir bölumunu Avrupa'da gecirmis modern bir kisinin kutsal rahibe hayati surmus olmasi bir cok kisiye inandirici gelmiyor ama dogru kisiyi bulana dek ne yazik ki bu gercek devam edecek..

Arkadaslarimin nerdeyse hepsi evlenmis.Eskiden eglenceli, eglenceyi seven, muhtesem ve ilginc tiplerdiler; ama uzun zamandir yorgun, rahatsiz edici ölcude bos gözlerle bakan,bebekleri emeklediginde, bu sanki hic beklenmeyen bir olaymis gibi coskulu cigliklar atan ciftlere dönusmusler. Ne bekliyorlardi acaba, ucmasini mi? Bitkin ama iyi huylu, bezgin ama blucin ve tisörtten olusan kilik kiyafetleri icinde modern görunumlu, dunyaya bir ufaklik armagan ettikleri icin kendilerine saygi duyan, gururlu ve göbekli tipler.. Buluzlarinda bir parca cis ve saclarinda biraz kusmuk olan cesur ebeveynlere dönusmusler. Hayatin duzeni bu yapicak bir sey yok.. Sayet bekarsan ve arkadaslarin evlendiyse, ilgi alanlarinizin degismesi cok normal. Ayak uydurmak icin ya evleneceksin ya da yeni bekar arkadaslar bulacaksin.. Cunku biz onlarin muhabbetlerinden sIkIldIkca mutsuz, kiskanc ve yalniz oldugumuzu dusunurler..

Turkcedeki en anlamsiz kelime "bekar"; onu hemen arkasindan " cikolata muptelasi"takip ediyor ve ben pazar gazete eklerinin hayat tarzi fenomeni olmayi reddediyorum.

Ara sira ruyalarimda elimi tutan bir adam oluyor; ama yuzu inatla belirsizligini koruyor ve bu da uzerinde kafa yormamayi sectigim bir fantazi olarak kaliyor..

Oldugu zaman ( eger olursa), ona ve cocuguma tapar, kucucuk ellerini anlamlandirir, konakli kucuk kafasinin kokusunu bile alirim.. Bingildaktan, uykusuzluktan, gaz sancilarindan, her ne halt varsa hepsinden söz ederim. Gunun birinde ufacik patikler karsisinda kumrular gibi ötebilirim hatta.. Ama o zaman gelene kadar sakinligimi ve dinginligimi koruyup, bunlari yapan evli arkadaslarimi yadirgamaya devam edecegim sanirim. :)

Hayalim uc kelime o da söyle evli, cisli, göbekli..



Bugun kü arka fon müzümüüz
Erkin Koray- Sevince

16 yorum:

Mia Wallace dedi ki...

Telefona bakıp bir şey gelmemesi sinir bir durum ben de sıkça yaşıyorum o durumu bu aralar..
Ama bence yakında karşına şöööyyle yakışıklı bööööyle hayırlı bir insan evladı çıkıcak merak etme:)

Syrakusa/Beter Böcek dedi ki...

Birgün bu dileğin gerçek olacak ve sen buraya yazarken tepende bir çocuk saçını çekiştiriyor olacak Ella :)))
Hayallerin ve dileklerin gerçek olsun arkadaşım...

hippilazman dedi ki...

lan bekarlık sultanlıktır diye bir şey duymadınız mı özenmeyin öyle şeyler :D

Nida Ersin dedi ki...

Postuna cevap olarak yazacağım çok tema olabilirdi,susmayı tercih ediyor senin gibi sanal dünya'lar da zorunlu nefes tüketmeye devam ediyorum.Hakimleri,mühendisleri de es geçiyoruz ya.. Helâl süt emmiş birini bulmak ta tavla'da zar atmaya benziyor,n'palım kısmetimiz elbet çıkacak bir gün, arap atlı prens mi olur,hasta ruhlu ozan mı olur zamanla görerceğiz, ben de telefonu kendi kendime açıp ya sabır ya sabır yareppii diyorum;))
Gün ola harman ola yaşımız daha ne ki 35 lik bekar bıdı bıdıcıların ah,vah larını duydukça alaha şükrediyorum.:)):))

Korhan dedi ki...

Güzel ve romantik bir bekleyiş.Ama sonunun illa ki evliliğe bağlanmasına gerek yok.Ufak cilveleşmeler,çalan telefon senin de dediğin gibi hayatın güzel yanları. Olur umarım birileri.Ha beyaz atı olmayabilir.Yani beklemenin sonu romantik komedi filmi çıkmasa da ne biliyim yaşadığımız aşırı tüketim zamanında olabilir geldi bana.Evli insanların ilişkilerinden sıkılıp çocuğa sarmaları, sonra da ondan başka konuşacak iki kelimelerinin olmaması genelde olan bir durum. "hayatımın içine sıçtım" diyemedikleri için de ona buna bok atıyorlar kıskançlık v.s

Son olarak çikolata müptelalığı, nutella krizi gibi cümleleri hayatımıza sokan abuk sabuk köşeleri işgal eden kadın yazarlar ve bloggerlar.Dünya'da bilmem kaç milyar kadın var bi tek bunlar regl oluyo ya da nutella yiyor sanki..özetle evet ben de kılım bu cümlelere :)

thales dedi ki...

evli çişli ve göbekli ben oluyorum şu an ellacım :)))))))) ihi ihi

Ayshegül dedi ki...

Duygular anca bu kadar güzel dile getirilir :))
Rabbim hayirlisindan sööyle güzeeel hayirli bi nasip cikarsin karsina Ellacim :)
DipNot: O evlenen arkadaslardan bendede var akillarina tüküreyim (:

Çakma Çalıkuşu dedi ki...

bi tek kendimi rahibe bilirdim blog dünyasında, gör bak kimler de varmış :)

Adsız dedi ki...

iykkk sürekli ayyy hic erkek eli däägmediii baaanaa diyen siz kizlar igrenc kusuncsunuz
ayrica anlattigin tam tersi oldugunu düsünüyorum nedense

éLLa dedi ki...

* Adsiz hayatim boyle cemkirdigine göre sen elini erkek elinden cekmeyenlerden olmalisin. Kimligimin bile bilinmedigi bir yerde kimden cekinerek yalan söylemis olabilirim ki.. Benim anladigim kadariyla sen baskalarini da kendin gibi göstererek gunah cikarmaya calisiyorsun ama uzgunum sana bu zevki tattiramam, hayatta senin gibi olmayan insanlarda var.
Zaten yaptigin sey övunulecek bir sey olsa adinla yorum birakirdin, gizlenerek degil.
Neyse biz kusunc olalim, siz cekici olun hic önemli degil :))

éLLa dedi ki...

arkadaslar iyi dilekleriniz icin hepinize cok tsk ederim. Allah hepimizn hakkinda hayirlisini versin..

Korhan eniste yorumunla yazimi tamamlamissin. yine son noktayi koymussun :)

♥pemb€sinti♥ dedi ki...

Ella sana kaç kere deıdm abim var gül gibi diye... tamam anladık kız evi naz evi ama bu kadarda olmaz kikikikiki :)

hayalci dedi ki...

Ella boşver yaa unutma : bekarsan,sultansın ;)

Aleysa dedi ki...

Blogunuz harika, ellerinize ve yureginize saglik. Bende Stockholmde oturuyorum.
Konuyla alakali degil ama resimdeki sizmisiniz? Eger sizseniz ustunuzdeki hirka cok hos. Nerden aldiginiz acaba? Kesin Turkiyedendir..
Selamlar´
Aleysa

HAKANIUM dedi ki...

Genelikle cidsiz şeylerden bahsetmeyi severim. Ama ciddiyetim geldiğinde 10 ciddi gücünde yazarım. Hele ben eskiden bir zeybek oynardım, dizimi yere vurduğumda yer gök sarsılırdı. O kadar ciddiyim yani.

Yukarıdaki yazıya istinaden ciddi bir yorum yapayım istedim. Şimdi efenim, insan bekar kaldı diye illa ki de evli arkadaşlarından uzak kalacak, yeni bekar arkadaşlar edinecek diye bir şey yok. Dostluklar yine devam ediyor. Ancak evli arkadaşların, eşleri sayesinde tanıştıkları yeni insanlardan (ev gezmeleri misafirlik falan gibi can sıkıcı şeyler) siz edinemiyorsunuz o başka. Ve gereksiz zaten.

Bir de şu var ki, "ona ve cocuguma tapar, kucucuk ellerini anlamlandirir, konakli kucuk kafasinin kokusunu bile alirim.. Bingildaktan, uykusuzluktan, gaz sancilarindan, her ne halt varsa hepsinden söz ederim. Gunun birinde ufacik patikler karsisinda kumrular gibi ötebilirim hatta.." Dediğiniz bölümde aslında şaşkınlığınızı ve dinginliğiniz korumaktan vazgeçip o arkadaşlara özenme moduna girmişsiniz zaten. Şayet öyle bir şey olmasa bunu düşünemek bile gereksiz olurdu. ツ

Bence asıl sıkıntı insanların birbirlerini "seni seviyorum" adı altında sahiplenmeleridir. Halbuki hiç kimse kimsenin sahibi değildir. Sevmek bir insanı sahiplenmek değildir ki. Belkide tam tersine özgür bırakmaktır. Kimsecikler bir elmanın iki yarısı değildir. Dahası herkes elma değildir. Armutlar vardır, muzlar vardır, mangolar vardır, kestaneler vardır falan filan işte. Dolayısıyle iki ikişi bir bütünü oluşturamaz.

Ayrıca şu bekar kelimesi gerçekten de gereksiz. Evlenmemiş olanlara bekar deniyor. Sanki evlenmek şartmış da, evlenmeyenler için özel bir kelime gerekirmiş gibi. Sanırım insanlar yalnız kalmaktan korkuyor. Ama bakınız ne demiş Charles Bukowski amca, "Yalnız kalmaktan daha kötü şeyler de vardır hayatta. Ama genellikle bir ömür alır bunun farkına varmak. O zaman da çok geçtir ve çok geçten daha kötü bir şey yoktur hayatta!"

Ha unutmadan, şu resimde olan hırkanın içindeki kız çok hoşmuş. Nereden alınır acaba. ツツ

ayse dedi ki...

ay bu yazıya bayıldım...