1 Aralık 2010 Çarşamba

Beyaz bir tül gibi örtundu Stockholm..

Turkiye'de sokakta kimse yokken ustune yatip debelendigim kari özledim. Burada kardan adam yapmaya kalksan soguktan ölursun.. Bugun disarisi tam -19 dereceydi. Yarin sicaklik daha da dusecekmis sanirim, ise giderken donmazsam iyidir.. Mayis ayina kadar bu böyle devam eder artik, bir de uzerine 6 ay gece yasayanacaginin hesabini katarsak ufak capli bir tirlatma söz konusu olabilir.

Surekli kar guzeldir diyen insan; kar görsel acidan harika evet.. Ama -25 derecede disari cik, ayak parmaklarin uyussun,burnunda sumugun donsun, buz tutan yerlerde yurumeye calisirken surekli ayagin kaysindü$ o zaman da ayni göruste olacak misin bakalim. Nerde Turkiye'nin kari nerde kutuplarin kari...

Butun bu zorluklara ragmen yilmadan o muhtesem görselligi ölumsuzlestirdim bugun..Ortaya guzel fotograflar cikti ama o kadar usumusum ki sifayi kapmam an meselesi.. Simdi sicak bir cikolata paklar beni..

Adios.

















34 yorum:

Zuzuların Annesi dedi ki...

Kar isitoruuuum, bende kar istiyoruum kaar:(
Bayıldım fotolara...

CherrybLossomgirL dedi ki...

ayıptır söylemesi burası 20 derece civarındaydı, soğuğu sevmem her ne kadar bu kadar hoş kar grüntülerine bayılsam da , ama kıskanamadım be :):):) afiyet olsun ella

Korhan dedi ki...

Hacı bak şöyle yapıyoruz. 2 hafta siz bizim eve biz sizinkine. Bu ne muhteşemm bir manzara ya! Bu arada kar ı ve soğuğu camdan sevenlerden değilim ben. Kutup ayısı metabolizması taşıyorum. Yazdan,güneşten ve sıcaktan nefret ederim. Yazın resmen mutsuz oluyorum. Kışın düzeliyo ruh halim. Geçen sene burada 3 gün kar gördüm görmedim çoook özledim :(

yeşiL dedi ki...

fotolar güzel; ama bülbülü altın kafese koymuşlar, ille de vatanım demiş.

vatan = Türkiye
altın kafes = isveç
bülbül = ella :)

C!lekl! k!z ♪ dedi ki...

kesınlıkle sana katılıyorum...kar ıyı hos ama cook soguk burasıda...tr de olmak ıstıyorum ben de!

MODA GEZGİNİ dedi ki...

çokk güzel fotoğraflar çekmişsin canımmm.harika..-19 derecemi dedin ayy inanamıyorum.ankara +17 derece ydi bugün canım.gel ankaraya hadi:)öptüm sewgiyle kal

NK dedi ki...

ben de kar istiyorumm... fotolar çok güzel... yatasım yuvarlanasım geldi valla...

éLLa dedi ki...

* Zuzularin annesi gönderelim sana burdan kar :)

*Cherry bunu yapmayacaktin isteee.. bi sn ben bir kac ayligina bunalima girip geliyorum.. görusuruz :(

* Korhan yapar misin bana bu iyiligi? yap nolur yaaa! ben gereken konforu saglarim kufkedim ve senin icin..
Senin gibi olmak icin neler vermezdim. bence biz yanlis yerlerde yasiyoruz, hemen degis tokus yapmaliyiz. öyle 2 haftaligina da degil temelli.

* Yesil dogru tespitler yapmissin :) benzetmelerinde super.

éLLa dedi ki...

* Cilekli kiz nerdesin canimcim sen?

* MOda gezgini disindan baktim yesil turbe icine girdim estagfrullah tadinda olmus fotograflar. burdan cok guzel görunuyor evet :)
Ya bunu bana yapmayin iste demeyin dereceyi ya. intihar ediciiim ;(

* NK valla o kadar soguk ki insanin hemen eve kosasi geliyor.Turkiye'de ben de bayilirdim karda yuvarlanmaya.

timeout dedi ki...

buraya da kar gelsin artık :)

Dylana Suarez dedi ki...

Beautiful snow!


xoxo,

colormenana.blogspot.com

çizer (drawer) dedi ki...

ayyyy ben de istiyorum,şimdi kar yağacaktı camdan elimde fincanımla bakacaktım :) uff ne güzel olurduu :) tadını çıkarın ;)

Adsız dedi ki...

Beautiful snow! not enough to say I should write my dear dylana comments. Create a bridge of love between Sweden, California, somehow exciting site members embrace each other.
josef/deuchland

♥pemb€sinti♥ dedi ki...

Burdan görüntü hoş geliyor nede olsa Adanada karı hiç görmedik :)
İnşallah hasta olmazsın sekerim.
Bu arada tekrar eski işne döndun mu cok sevindim

Zeynep Şeker dedi ki...

Sevgılı Ella ,
Blogunu yenı takıp etmeye basladım ve tek kelımeyle BAYILDIM :)

Cok ıcten ve sıcak yazıyorsun , yazılarında bır okadar eglenceelı.

Kısacası gec de olsa tanıstgımıza memnun oldum:)

Bende bloguma beklerım, http://zeynepsek.blogspot.com

Cook sevgıler,
Zeynep

sirinanne dedi ki...

Çok güzel..

Biz burda kara hasretiz.

Ama üşümeden doyasıya oynayamayınca da ne anlamı var dimi!?

widfara dedi ki...

çok güzel görünüyor oralar. çok şanslısın burası (istanbul) hala çok sıcak ://

enk dedi ki...

15 gün sonra bu manzarayı seyredeceğim için üzülsemmi sevinsemmi bilemedim soğuk olmasa ve bu kadar uzun kalmasa inan iyi anlaşabilirdim bu tabiat harikasıyla..
ama gel gör ki çekilmiyor arkadas 5 ay kar-la yasamak ..

küfkedisi dedi ki...

ella gel benimle yaşa zira ben sizin oralar ölsem gelmem.

en güzel foto sıcak çikolata benim için:D

Nida Ersin dedi ki...

élla!
Tr de güney marmara da,dışarıda güney almanya'dayım ama bizde böyle soğuklar ve böle kar olmuyor,walla insanın dibi donar -15 lerde çok sıkı giyinmek lazım:) almanyada da havalar soğukmuş ama, ben geçici emekli oldum ya...işe gitmiyorum. Rum asıllı işletme şefi Zafiris Papaduapulas'ın yüzünü kar şeytanı görsün gayri:P:P

Müge dedi ki...

bi de kare ekmek üzerine ciğer pate, onun üzerine de salatalık dilimleri koydun mu, değme keyfine di mi éLLa?? :=))

éLLa dedi ki...

* timeout burdakilerin hepsi oraya gider insssssallah.

* Dylana Suarez yes it's beautiful but very cold. :/

* Cizer camdan bakmasi guzel de ise gitmesi pek keyif vermiyor :)

* Josef, you are absolutely right.Why I like writing blog.as you said, somehow exciting site members embrace each other. It's really fantastic.

éLLa dedi ki...

* Pembeesinti Adana olasim geldi bak simdi. Evet canim eski isime döndum. tsk ederim.

* Zeynep Seker, seker gibibir yorum birakmissin. Begendiysen ne mutlu bana. Ben de tanistigima memnun oldum. iade- ziyaret yapariz tabi.sevgiler benden..

*sirinanne biz de gunese hasretiz :(

* widfara bakis acisina göre degisiyor sans meselesi. mesela bana göre de sizler sanslisiniz :)

éLLa dedi ki...

* enk yevrum bal yiyen baldan bikiyor ortaam..

* kufkedisi yapma ya biz Korhan enisteyle anlasmamizi yapmistik bile yan cizme :p yalniz bi sey var o da kafadar olmamiz. benim de en sevdigim kisim sicak cikolata kismi oldu.

* Nida Ersin hayat sana guzel.. Tadini cikar.
Bu arada Almanya'da ve diger ulkelerde de soguktan donanarak ölenler olmus. dun aksam haberlerinde izledim.


* Muge ciger degilde hindi pate tercihim. sen deyince canim cekti, gidip yiyyim bari :)

Admin dedi ki...

Teşekkürler sXe Injected

Mathilda dedi ki...

Ella sen Türkiye'nin karını özluyorsun ben Amerika'nın köylerınden birinde kışa hasretim.Al hepsini çarp birbiriyle eşittir:Türkiye hasreti kısacası..

STİLETTO dedi ki...

keşke biz de yasayabılsek o soguk ve karlı havayı..
hasret kaldık vallahi :)

fotograflar da harika..



Berrin..

éLLa dedi ki...

* Admin ne icin tsk?

* Mathilda durumun kisaca özeti bu sanirim. evet.

* Stiletto soguga hasret kalanlar beni gercekten sasirtiyor. dibimiz donuyor huley burda ;(

October Swimmer dedi ki...

Valla iyi hoş görünüyor ama, 18 yıl diyarbakır'da yaşadım her kış kar gördüm. -17 olmasada -10 civarlarını tecrübe ettim. Bazen kar yağdığında hava çok berrak olurdu, yerden yansıyan beyazlık da havayı değişik bir pembe yapardı geceleri, onu her gördüğümde de mutlu oldum

sonra 8 yıldır izmir'de yaşıyorum. bir iki şakacıktan yağması hariç hiç bir kış kar yağmadı. hava genellikle 7-8 derece ortalama ile seyretti.

yani ikisini de yaşadım ve bütün romantizmine rağmen, gerek yok kara, kışa o içiniz bayılarak baktığınız fotoğraflardaki kar iki gün sonra takır takır donarak nice canlar yakıyor efendiler:)

Depresif ama yine de anormal dedi ki...

Çook güzel yazıyorsun

gezinim dedi ki...

Sayin Ella;

Sayfanizda bir e-posta bulamadigim icin buradan yaziyorum.

Gezinim.com; ekibinin yaşayarak edindiği izlenim ve deneyimleri, henüz gidememiş, görememiş meraklı okurlarla paylaşan online bir içerik sağlayıcıdır. Bir tür güncel seyahatnamedir. Devamlı zenginleşir, gitmeye görmeye değer bulduğu etkinliklerin duyurularını yapar.


Blog sayfanizda gordugumuz kadariyla siz de bu tarz bir takim yazilar yazmaktasiniz.

Uygun gorurseniz bu tur yazilarinizi Gezinim.com da yayinlamak, sizi de aramizda gormek isteriz.

Bize gezinim@gmail.com veya
http://www.gezinim.com/iletisim/

sayfasi araciligiyla ulasabilirsiniz.

gorusmek uzere.

éLLa dedi ki...

* october yorumunla yaziyi tamamlamissin tskler :9

* depresif teveccuhun. tsk ederim :)

* gezinim öncelikle bloguma hosgeldiniz. begeninize tsk ederim. Arada bir gezip gördugum yerleri tanitmayi seviyorum, karma bir blog zaten burasi her seyi konu aliyorum..

Ama sitenize yazmaya pek vaktim olmayabilir.. Isterseniz siz "kaynak veya link" göstermek sartiyla benim yazilarimi sitenizde paylasabilirsiniz. saygilar.

HAKANIUM dedi ki...

Demek oralarda kardamadam yapmak zor ha? Asıl oralarda yapılması gereken bir şeyken, biz Türkiye'de yapmaya çalışıyoruz.

Ben geçenlerde bir kardanadam yaptım. Ama sonra baktım ki çok yalnız ve mahzun duruyor. Ben de kardanadamın ikinci kaburga kemiğinden bir kardankadın yaptım. Akşam olmuştu ve ben de yorulup üşümüştüm. Eve girmem gerekti ve gitmeden önce bunlara sıkı sıkıya tembihledim, sakın dedim antin kuntin işler yapmayın yoksa sizi saç kurutma makinesiyle suya çeviririm.

Neyse efenim sabah bir baktım ki kardankadına tecavüz etmişler ve kaçırmışlar. Kardanadamı da rezil etmişler kardanibne yapmışlar. Çok zoruma gitti tabii. Namus meselesi bu boru değil. Kardandamı düzelttikten sonra hemen kardakadının peşine düştük beraberce. Eskiden özeldedektif olduğumdan iz sürmeyi çok iyi bilirim. Hemen en yakındaki yeni yapılmakta olan bir inşaatın içine girdik. Gördüğümüz manzara çok korkutucuydu. Ameleler kardankadını esir almışlar ve defalarca tecavüz etmişlerdi. Ama sanırım geç kalmış olacağız ki, kardankadın stockholm sendromuna yakalanmış ve kendine bu zulmü yapanlara aşık olmuştu. Bizimle gelmek istemedi. Dahası kardanadam da (kardanibne) orada kalmak istedi. Lanet olsun lan size deyip köskös evin yolunu tuttum.

O günden beridir ne kardanadam yapıyorum ne de kadın. Zaten türkiye de kadın yapıp dışarı bırakmayacaksın arkadaş, kar mar demiyor bizim zontalar. Yani başta da dediğim gibi asıl kardanadam yapılacak yer orası. burası değil. (:

éLLa dedi ki...

yuh hayal gucune bak :)