11 Aralık 2010 Cumartesi

Kitap, film, yemek ne ararsan burada. Eee daha ne olsun.



Cürük kitaplarin icindeki kurdun ben oldugumu söylemis miydim daha önce? Evet evet, o kemirgen kitap kurdu benim.. Hele bir de o kitap romantik, komik veya psikolojik konular iceriyorsa orayi hemen mesken tutarim.. Ne zamandir kitap tavsiyelerinde bulunmuyordum. Turkiye'den aldigim ve yazdan bu yana okudugum kitaplardan bir kacini önereyim sizlere. Bir daha bulamazsaniz zaten, cunku turkce romanlari burada pek bulamadigim icin haliyle yabancilari okumaya basliyorum.



Elif $afak -A$k ( okumayan kalmamistir sanirim, fena degildi) Araf kitabini da okudum ama pek begenmedim..

Sophie Jordan - Dugun Gecesi ( romantizm ve tutkunun dibine vuran bir kitap. Hemcinslerim bayilacaktir.)

Judith McNaught - Kalbim Sen de kaldi (okudugum kitaplarin icinde en akici ve eglenceli olani buydu sanirim. Bir gunde bitirdim. Romantik komedi tarzinda bir kitap. siddetle tavsiye edilir)

Canan Tan - en son yurekler ölur ( ilginc bir konusu vardi. Yeni evli bir bayanin kaza sonucu esini kaybetmesiyle basliyor butun öyku. Organ nakline razi olan kadin , kocasinin kalbini bagisladigi kisiyle bir birlerine asik olur. Ama bunun sebebinin o kalp mi yoksa o kisinin ruhu mu oldugunu bir turlu cözemez. Okuyun derim ben)

Bozkirin Sirri ( bir turk peygamberin yasanmis öykusunu anlatiyor. tarihi sevenler icin cok degerli bir kitap. Eski turkler hakkinda genis bilgiler edinebilirsiniz)

David Nicholls - Bir gun ( 20 yil iki insan. Bazen insan burnunun dibindeki mutlulugu ancak aradan yillar gectiginde farkedebiliyor)

Victoria Alexander - Sonunu bile bile ( biraz erotik bir kitapmis okuyunca anladim. Eski zamanin ingiliz asillerinin asklarini anlatiyor. Enteresan)

Jhon Gray - Erkekler Mars'tan Kadinlar Venus'ten ( erkek ve kadin arasindaki farkliliklari anlatip empati kurmamizi saglamaya calisan bir kitap. Biraz sIkIcI ama iliskiler hakkinda faydali tiyolar veriyor)

Ayse Kulin - genis zamanlar ( bu da insan psikolojisine dair hos bir kitap)

En sevdiklerim bunlardi, unuttuklarimi daha sonra paylasirim. Kitap tavsiyelerinizi zevkle kabul ederim..




Gittigim restorantta ben kebaplara yumulurken, yan masalarda salatayla beslenen insanlari görunce azicik kendimden utandim. Tevekkeli degil adamlar 120 yasina kadar yasiyor, bizse 60 yasinda tahtali köyu boyluyoruz. Artik saglikli beslenmeye adiyorum kendimi. Sebzeleri pek sevmiyorum ama en azindan meyve tuketmeye özen gösterecegim. KI$ geldi bol bol vitamin almak lazim.



"iyi kizi el över, kötu kizi anasi övermis" ; ben ikisini de yapmayacagim. Görunen köy klavuz istemez ne de olsa :p yalniz fotografta cikolata sosunu daha dökmemistim, icinde de damla cikolatalar var. Tarifini isteyene verebilirim..



KI$ gunu sogukta ne yapilir ? Yapilabilecek en guzel aktivite kekini kurabiyeni alacaksin, cayini demleyeceksin, uzerine de bir battaniye alip film izleyeceksin.
Dun kuzenle bu filmi izledik, bugune kadar izledigim en guzel filmlerden biriydi diyebilirim. Ben izlerken cok keyif aldim, size de tavsiye ederim..
Linkini de vereyim aklinizda bulunsun buraya tIk tIk..
Bugunluk bu kadar tavsiye yeter. Adios.

26 yorum:

cecilia dedi ki...

Judith McNaught favori yazarım oldu ikinci kitabını okuyorum her ne kadar kitalarında kendini tekrarlasada okurken yüzün gülüyor, hoşuma gidiyor. bu arada film hakkında hiçbi fikrim yoktu şaşırdım ne zaman vizyona girdiki bu cnm?

éLLa dedi ki...

Cecilia'cim en fazla bir yil olmustur filme. cok ilginc bu kadar guzel bir filmi ben de tesaduf eseri ögrendim. Cok ses getirmesi gereken bir yapit halbuki.

Kırmızı Başlıklı Kız dedi ki...

emektar dedemizin gözlüğü yoktu, ebay den aldık biz :)) sana çok yakışmış ama ehehe

éLLa dedi ki...

Kirmizi baslikli kiz ya iste benim dedem böyle modayi takip edermis :)

caktirma, soran olunca öyle diyorum, o zaman dalga gecmiyorlar gözluklerimle :p

hippilazman dedi ki...

en güzel üçleme kitap,film,yemek...

eat,pray,love a benzedi :D

drukiyyes dedi ki...

işte tam benlik yazı bu yaa
bu arada victoria alexander'in ikinci kitabı çıktı bizde seri bunlar o daha güzel gelmişti bana tavsiye edeyim :)

modda twin dedi ki...

ay bnde ne izlesem diye dusunuydm tessekkr etmdn gidemdm :) tenk yu babe

enk dedi ki...

kırmızı pek yakısmıs dostuma masallah..
Kitaplara gelince Canan Tan - en son yurekler ölur kitabına baktım,baktım almadım iyiki almamışım senin acıklamanı görunce onun filmini izlediğimi hatırladım :) Elif şafaka gelince ask kitabini ilk baslarda hiç okuyamadım,kolay gitmiyor ama bitirdiğimde hoşuma gitmişti araf kitabinada başladım oda yine aşkla yazılmıs bu sefer kısa sürede bitiririm umarım :))
düğün gecesini de şiddetle tavsiye edince merak ettim denk gelirse alacağım öptümm yevrumm..

éLLa dedi ki...

* Hippilazman bu acidan bakinca gercekten öyle olmus :) haklisin.

* drukiyyes hmm tr'ye gidince kolacan edecegim. tavsiyen icin tskler.

* moda twin rica ederim :) senin önerilerin varsa biz de acigiz yani.

* enk o senin guzelligin sister. Ya o degilde Canan Tan'in o kitabini ben zaten sana hediye etmistim hayatim, ne almamasindan bahsediyorsun bakiyim sen :) Okumadigim hic bir kitabi sevdiklerime hediye etmem zaten, begenirsem hediye ederim. Ben yine de o verdigim kitabi oku derim.
Araf berbat bir sey, benim hic hosuma gitmedi, bir kere cok karmasik konudan konuya atliyor ve kafa yoruyor.
Ben de cok öpuyorum gel artik ya.

éLLa dedi ki...

enkkkkkkkk bu arada dugun gecesini alma benden alir okursun. yeni kitaplar al da bizde nasiplenelim , biliyorsun burda bulunmuyor turkce romanlar.

//SECHHILL\\ dedi ki...

Gözlük çok yakışmış =)
bu filmi duymamıştım bile uzun zamandır film istiyordum bunu izleyeceğim bugün.

enk dedi ki...

anaaa ben onu tamamen unutmustum bende dıyorum kapagı ve ismi nıye bu kadar tanıdık gelıyor dıye meğersem sebebi buymus ayy ıyıkı almamısım ozaman kız İsvecte okurum artık ayy nasıl güldüm varya ahanda unutkanlıgımın ispatı :)

enk dedi ki...

bu arada yandaki reklam için teşekkür ederim yevrum berhudar ol :)))

Nida Ersin dedi ki...

"Kalbim Sende Kaldı" Avatarıma kayıtlı ilk kitap, Hiciv ve dram yansıtıyor bende çok sevmiştim o romanı:)
"Sizi seviyorum" un linki için tşk.ler bir çırpıda 6 partı da izledim. eğlenceli bir filim:)

Judy Abbott dedi ki...

Ella, okumadıysan eğer Sophie Kinsella'nın romanlarını tavsiye ediyorum, mesela Yirmiler Kızı, Sır Tutabilir Misin, Alışverişkolik serisi vb. Gayet eğlencel, insanı güldüren romantik komediler yazıyor

éLLa dedi ki...

* Sechill'cim tsk ederim, izle bence de cok hos bir film.

* enk asik misin kizim diyecegim ama evet asiksin.. Kavak yelleri esiyor basinda :) Reklama gelince benim blogum senin blogun, senin blogun benim blogum dimi?

* Judy cok tesekkur ederim , cok iyi oldu bu öneri. Ilk firsatta alacagim.

éLLa dedi ki...

iyi seyirler Nida.

enk dedi ki...

şu yaptığıma oturup bi güzel gülüyorum bu günden beri, kavak yellerinin poyraza döndüğünü bilmiyordum ki bugün ögrendim :)

sophie'nin dünyası dedi ki...

oh oh kitaplar, kekler, filmler...ne güzel eğlenceler, günü iyi kurtarmak adına...

Adsız dedi ki...

http://www.dizimag.com/gecekondu-22-bolum-izle-dizi.html meloşş

♥pemb€sinti♥ dedi ki...

kekin tarifini istiyoruz sekerim :)

Banu dedi ki...

"iyi kizi el över, kötu kizi anasi övermis" süper bir sözmüş yaa tuttum bu sözü :))
Bu arada bu film konusunda boşa zaman harcamak olmasın diye teredütlüydüm şimdi ise merak ediyorum.
Ev dekorasyonun çok güzel canım cıvıl cıvıl ve uyumlu renklerle perfect diyebilirim;))

éLLa dedi ki...

* enk lodos var kizim senin basinda :D normal yani.

* Sophie'nin dunyasi, valla bu ufak tefek seyleri de yapmasak hayat gecmez. Kucuk seylerden mutluluk cikarmak gerek.

* meloss baktim beddualar harika :)

* pembi$ aslinda normal bi kek tarifi iste eminim biliyorsundur.

* Banu ev arkadasimin evi gercekten guzel dekoru. filmi bos bi vaktinde izle bence guzel.

Özden dedi ki...

e kimse sormamış kekin tarifini,bir obur benim gaiba;) rica etsem !

ladygreenriver dedi ki...

ah canım ben sana kitap göndereyim buradan,doğal olarak zordur tabiiki orda Türkçe kitap bulmak.))
sevgiler

Seyma Uzlu dedi ki...

Düğün gecesi isteyip isteyip gizemli bir gücün beni her seferinde alı koyduğu kitaplardan. En kısa sürede okuycam sanırsam...