13 Aralık 2010 Pazartesi

Öyle sevmelisin ki beni, bu yazdıklarım korkutmamalı seni


Seneler geçsin, sen beni bil, ben seni bileyim istiyorum.

Benim olduğu kadar dostlarının,

dostlarının olduğu kadar benim ol istiyorum.

Nice sıkıntı ve zorluk yaşayıp anlatalım.

Yaşayalım ki, öğrenelim hayatı ve destek çıkmayı.

Birbirimizin omuzlarında ağlamalıyız.

Paylaşmalı ve beraber sıkılmalıyız.

Öyle ki, yalnız sıkılmak sıkmalı bizi.

Güzel günlerimizi, evimizde bir şişe şarap ve pijamalarımızla
kutlamalıyız.

Yada bazen dostlarla ucuz biralar içerek...

Böylece yaşamalıyız işte.

Sonra çocuğumuz olmalı,

Düşünsene senin ve benim olan bir canlı.

Geceleri ağladıkça sırayla susturmalıyız.

Sen arada mızıkçılık yapmalısın ve ben söylenerek almalıyım sıranı.

Yorgun olduğum için yemek yapmamalıyım, söylenerek yumurta
kırmalısın.


Hava soğukken birbirimize sıkıca sarılıp yatmalıyız.

Zaman su gibi akıp giderken, herşey yaşanmış bir hayatımız olmalı.

Herşeye rağmen hiç bıkmamalıyız birbirimizden Mutluda olsa, kötüde
olsa, yaşadığımız günler bizim günlerimiz olmalı.


Saçlara düşünce aklar, yada gidince aklar, çocukları güvence
altına alıp gitmeli bu şehirden.

Kavgasız, her sabah cinayetle uyanılmayan, sessiz bir yere
gitmeliyiz.


Geceleri balkonda denizi seyredip, sandalyelerimizde sallanmalıyız.

Eve gelip benden kahve istemelisin.

Çocuklar gelmeli ziyaretimize, geçmişteki hareketli günlerimizi
anımsamalıyız.


Ben, \"Bey\" demeliyim sana, sende \"Hanım\".

Öyle sevmelisin ki beni bu yazdıklarım korkutmamalı seni.

Tebessümler açtırmalı yüzünde.

Birgün bu hayatı bırakıp giderken, sadece mutluluk olmalı yüzümüzde.

Birbirimizi sevmenin gururu olmalı herşeyde....

Can YÜCEL
Seviyorum bu adamin kalemini.. Ne yapacagimizi bizim icin planlamis. Hazir eli degmisken o kisiyi de bulsaya bize :)

26 yorum:

Sümük dedi ki...

Fotoğrafların,evinizdeki dekorasyonlar,okuduğun kitaplar,ve yazıların çok tatlı (:

cecilia dedi ki...

çok güzel dizeler bunlar, herkesin hislerine de tercüman sanırım en azından bizim gibiler için, avuç içi kadar mutluluk yeter diyenler için harika planlar..bir gün ella..bu plana seninle ortak olacak biri gelicek ve sen de bunu bizle paylaşacaksın..bende o zaman ben demiştim diyeceğim ;) öptümm cnmm :*

zeynep dedi ki...

Stockholm denilince benim aklıma da hep sen geliyorsun.....Sevgiler.

küfkedisi dedi ki...

foto açılımı, önce ilk yarısı sonra tamamı :)))

éLLa dedi ki...

*Sümük tsk ederim :)

* cecilia'cim kismet canim bakalim zaman neler gösterecek.

* zeynep'cim bir sekilde beni animsiyor olman hosuma gitti.

* Küfkedisi Bi gun gözum, bi gun agzim , öbur gun burnum.. Yapboz gibi parcalari birlestirirsen beni görursun haha :D

Hobihane dedi ki...

Çok güzell...

♥pemb€sinti♥ dedi ki...

şiir süper... hepimize yakın.. umarım prensin geliverir aniden :)

tinker dedi ki...

ya bayıldım yaa okurken böle içim gitti içimm..

HAKANIUM dedi ki...

Ben de severim Can amcayı. Çok güzel anlatmış sevgiyi. Lakin bütün bu anlatılanlar sizinle onun arasında olmayınca ne oluyor biliyor musnuz? İşte o zaman bir üçüncü şahıs oluyor. Ve bütün bunlar onunla üçüncü şahıs arasında geçiyor. Belkide geçmiyor kim bilir. Ama yine de çok acı veriyor.

Şiirler, şarkılar, öyküler vs. genellikle ikinci şahıs için yazılır. Ama işte Attila İlhan olaya çok farklı bir açıdan bakmış ve Üçüncü şahıs şiirinde çok çok iyi ifade etmiş bu acıyı. Bu şiirde herkese dokunan asıl konu üçüncü şahıtır. Çünkü hepimiz birini sevmişizdir ve o sevdiğimizde bir başkasını sevmiştir. İşte şiir aslında bu sevgili tarafından sevilen kişiye yazılmıştır. Şiirdeki felaket ise kızın yanında o gülünce cenazeye benzeyen üçüncü şahsa anlatmaktır. Aşık insan psikolojisi kolay kolay bu üçüncü şahsı benimseyemez. Ne kadar yakışıklı ne kadar iyi olusa olsun.

Gözlerin gözlerime değince
Felaketim olurdu, ağlardım
Beni sevmiyordun, bilirdim
Bir sevdiğin vardı, duyardım
Çöp gibi bir oğlan, ipince
Hayırsızın biriydi fikrimce
Ne vakit karşımda görsem
Öldüreceğimden korkardım
Felaketim olurdu, ağlardım
Ne vakit Maçka'dan geçsem
Limanda hep gemiler olurdu
Ağaçlar kuş gibi gülerdi
Sessizce bir cigara yakardın
Parmaklarımın ucunu yakardın
Kirpiklerini eğerdin, bakardın
Üşürdüm, içim ürperirdi
Felaketim olurdu, ağlardım
Akşamlar bir roman gibi biterdi
Jezabel kan içinde yatardı
Limandan bir gemi giderdi
Sen kalkıp ona giderdin
Benzin mum gibi giderdin
Sabaha kadar kalırdın
Hayırsızın biriydi fikrimce
Güldü mü cenazeye benzerdi
Hele seni kollarına aldı mı
Felaketim olurdu, ağlardım

Üçüncü şahıssız günler dileğiyle ツ

Keddy dedi ki...

merhaba,
özellikle tasarımlarımı ve diktiklerimi paylaştığım bloguma beklerim
görüşmek üzere

http://keddynindolabi.blogspot.com/

Banu dedi ki...

Can Dündar gene dokturmus herkezin bu dizelerdeki gibi birisini bulması dileğiyle diyorum:)))
Ellerine saglık bu güzel paylaşım için canım.

Dylana Suarez dedi ki...

Lovely blog you have here!

xoxo,

colormenana.blogspot.com

éLLa dedi ki...

* Hobihane begenmene sevindim.

* pembeesinti amin insallah :p

*tinker can yucel'in yazilari hep böyle sariyor insani.

* Hakanium Allah ucuncu sahislardan korusun hepimizi. Bu arada o siiri de cok severim, hatirlattigin icin tskler.

éLLa dedi ki...

* Keddy reklamini yapip kacmissin hayatim oldu mu simdi :) nerde yorum?

* Banu rica ederim. amin.

* Dylana Suarez thanks :)

éLLa dedi ki...

Bu arada her askin sonu mutsuz bitecek diye bir kaide yok. Ask her zaman izdirap vermez, mutlulukta verir. Mesele dogru kisiyi bulabilmekte. Gidip bir serefsize asik olursan elbette ki sonumuz husran olur. Secimleri iyi yapmak gerek. Duyguyla mantigi harmanlarsak eger dogru kisiyi ve gercek aski neden bulmayalim ki?

Allah hepinize yalansiz riyasiz, sonu mutlu biten birliktelikler nasip etsin dostlar.

♥pemb€sinti♥ dedi ki...

Aminn

Kırmızı Başlıklı Kız dedi ki...

süper! hele başlığı attım hafızaya, beyin bedava nasılsa, beni soranlara bunu söylemek üzere kullanacağım o süper cümleyi ^_^

Adsız dedi ki...

Can Yücel nur içinde yatsın sevgi hassasiyetlerini yitirmişlere şiirleriyle yardımcı oluyor.
Mefta hangi eliyle size yardımcı olabilir hangi gaipten seveceğiniz insanı bulabilir...Siz, Kendinizin aşık olmaya sevmeye olan cesaretinizi sıfırlanmışsanız;)

Lilith dedi ki...

can yücel, taparım!sabah sabah yüzümde bir tebessüm yaratma sebebi oldun ella :)

éLLa dedi ki...

* Kirmizi Baslikli Kiz, haha iyi kullan bakalim :)

* Adsiz, Gercekten cok degerli bir yazar Can Yucel.O isin espirisiydi, yoksa yazdigi yazilarla zaten yeterince yardimci oluyor genc kusaklara. Fazlasini istemek nankörluk olur :)

* Lilith ne mutlu o zaman bana. Tebessumlerin eksik olmasin.

HAKANIUM dedi ki...

Bu arada şunu da belirtmek isterim ki, doğru kişi diye biri yoktur. Her zaman iyinin daha iyisi vardır. Ve de "doğru" çok göreceli bir kavramdır. Zamana, mekana, kişiye ve kültüre göre değişir. Ve gelişmekte olan insanın standartları da değiştiğinden, doğruları da zaman içinde değişir.

En doğruyu bulma yolunda ilerlerken her zaman daha doğrusu aranır ise eğer hayatınızın sonuna kadar ararsınız. Muhtemelen bulamazsınız. Ama kendinizi bulma yolunda en iyi gidişatta budur.

Hamiyet dedi ki...

İşte bunun adı sevmek. Dilerim en başta sana ve tüm isteyenlere böylesine güzel bir sevgi nasip olsun.

Akide şekerim, seni ben çok özlemişim :)
Öpüldün şeker.

Nida Ersin dedi ki...

éllacım! Yürek suskunsa sevgiye, kendini bulma ehvamkarlığı içinde. Doğruyu kutsayabilirmi gizemli varsıllıklarla:((

Enmakbul erdem suskunluktur çaresizlikte! Olur ya, kişi kendini soyutlamışsa uluorta umarlara, o zaman acı gelecek pusuda beklemez mi? gönül koyalarında!)

Bazen -yürekten kaleme- dökülen sözler tutsaktır naçar serzenişlere vede beyhudedir can yakan suskunluklar
insanın kendini arayış-ı yaşamsallığında:))

(Hamiyet geldi yaa şükür rabbıma! bana da ilham geldi)

sevgiler

MODA GEZGİNİ dedi ki...

Gerçekten mükemmel dizeler..paylaşımın için çok teşekkürler canım.bloguna ne zaman girsem beni mutlu eden,gülümseten yazılar fotoğraflar buluyorum.sewgiler

Profösör dedi ki...

O dabulunur güzelim. Biraz sbretmelisin.. Sabrın meyvesi sonradan olgunlaşır..

CherrybLossomgirL dedi ki...

ben bu şiiiri ne zaman okusam bir duraksarım hakkaten var mı be böylesi ??