12 Ocak 2011 Çarşamba

Rus karilarina olan dusmanligimiz taa Hurrem'e dayaniyormus

Kucuklugumden beri kendimi Osmanli torunu olduguma öyle bir inandirmisim ki $u aciz iskeletimde hanedanin dokularini tasidigim hissine kapilip soyumdan öturu böburlenmisligim cok olmustur. Halbuki babama babasindan kalan taht söyle dursun, kIrIk igne bile kalmamis ; alt tarafi degirmenci bir dedenin siradan bir torunundan ibaretim.. Yine de gecmisin buyusune kapilip dört elle sariliyorum tarihimize. Reankarnasyon diye bir sey olsa veya gecmiste ne olmak isterdin deseler 'Osmanli prensesi olmak isterim' derdim. Haremler, sultanlar her zaman cezbetmistir beni, arastiririm okurum bunla ilgili seyleri.. Belki de etkisinde cok kaldigimdan midir nedir 50'lilerin kafa yapisi vardir ben de; eski adab-i muaseret olsun, eski asklar olsun her zaman benimsemisimdir. Bu durumu kimi yakinlarim elestirirken kimileriyse tam bir osmanli kadini ruhu var sen de diye övgulerde bulunur..

36 padisahtan yalnizca ikisi turkle evlenmis, diger 34'u ise yabanci hatunlari almis nikahina; bu da turk milletinin niye bir halta benzemediginin en buyuk göstergesi sanirim. Cekik gözlu ararsan bizde, sarisin bizde, esmer bizde, kumral biz de, uzunu kisasi bizde.. Yani dis görunus itibariyle ortaya karisik bir milletiz, her irka benzetiliyoruz. Esmersen arablara, sarisinsan iskandinavlara falan..

Muhtesem yuzyil dizisine bakarken aklima geldi bunlari yazmak.. Bir cok kisi padisahin seks hayatini elestirmis. Pardon ama Osmanli torunuyuz diyoruz, iliskiye girmeden torun sahibi olunur mu? amip gibi bölunerek mi cogaldik saniyorsunuz siz?Atatürk bir kadeh raki icti ayyas,Kanuni halvet oldu playboy ilan edildi.Yaptiklari icraatlara baksaniz "helal olsun onlara, adamlarin her sey haklaridir" derdiniz nankörler. neyse bu konuya haddiden fazla deginen olmus bir de ben beyin utulemeyecegim, aslinda butun bu sacmaliklari yazmamin tek nedeni Kanuni'nin seks hayati degil ask hayatiydi..Biz bir halta benzemeyen siradan erkeklere hukmedemezken, gercekte de pek guzel olmayan ecis bücü$ bir rus yosmasinin dunyaya meydan okuyan bir cengaveri kendine asik edip parmaginda oynatmasini hazmedemedim sanirim.. Neydi bu kadinin sirri diye kendime sormadan edemiyorum. Demek ki taa o zamanlara dayanan bir rus zaafi varmis turk erkeklerinde. Bu da biz hatunlarin icindeki rus dusmanliginin en buyuk kaniti iste.. Gunumuzde de hala isbilir rus karilari Hurremler cirit atmakta ve onlara kul köle olmaya dunden razi Sülüman torunlari ise salyalarini akitmakta.. Bizse kiyida kösede kalmis, itilip kakilmis Mahidevranlariz . Hepimiz Mahidevraniz, hepimiz rus dusmaniyiz..! Tarihin tekerrur ettigi baska bir nokta da bu iste.

Kanuni gibi dunyayi kusatmakla mesgul bir adam askina vakit ayirmayi basarmisken, zamane gencleri kiytirik bir dukkanda calisirken, sanki dunyayi kurtariyor edasiyla "cok yogundum ondan arayamiyorum" bahanesini uyduruyor ya iste buna ifrit oldum ben.
Evet itiraf ediyorum kiskandim Hurrem'i, o yuzden durduk yere $arliyorum böyle. Her kadinin ruyalarinda bir Kanuni vardir ve her kadin Kanuni'nin Hurrem'i olmak ister.. Ama söyleyin bana kim istemezdi ki Kanuni gibi guclu,zeki ve a$ik birinin agzindan $u sözleri duymayi;

Kanuni Sultan Süleyman Han’ın Hürrem Sultan için yazdığı gazel


Celis-i halvetim, varım, habibim mah-ı tabanım
Enisim, mahremim, varım, güzeller şahı sultanım

Hayatım hasılım,ömrüm, şarab-ı kevserim, adnim
Baharım, behçetim, rüzum, nigarım verd-i handanım

Neşatım, işretim, bezmim, çerağım, neyyirim, şem’im
Turuncu u nar u narencim, benim şem’-i şebistanım

Nebatım, sükkerim, genc,m, cihan içinde bi-rencim
Azizim, Yusuf’um varım, gönül Mısr’ındaki hanım

Stanbulum, Karaman’ım, diyar-ı milket-i Rum’um
Bedahşan’ım ve Kıpçağım ve Bağdad’ım, Horasanım

Saçı varım, kaşı yayım, gözü pür fitne, bimarım
Ölürsem boynuna kanım, meded he na-müsülmanım

Kapında çünki meddahım, seni medh ederim daim
Yürek pür gam, gözüm pür nem, Muhibbi’yim hoş halim!

Muhibbi (Kanuni Sultan Süleyman’ın mahlası)


Bugünkü dille;

Benim birlikte olduğum, sevgilim, parıldayan ayım,
Can dostum, en yakınım, güzellerin şahı sultanım.

Hayatımın, yaşamımın sebebi Cennetim, Kevser şarabım
Baharım, sevincim, günlerimin anlamı, gönlüme nakşolmuş resim gibi sevgilim, benim gülen gülüm,

Sevinç kaynağım, içkimdeki lezzet, eğlenceli meclisim, nurlu parlak ışığım, meş’alem.
Turuncum, narım, narencim, benim gecelerimin, visal odamın aydınlığı,

Nebatım, şekerim, hazinem, cihanda hiç örselenmemiş, el değmemiş sevgilim.
Gönlümdeki Mısır’ın Sultanı, Hazret-i Yusuf’um, varlığımın anlamı,

İstanbul’um, Karaman’ım, Bütün Anadolu ve Rum ülkesindeki diyara bedel sevgilim.
Değerli lal madeninin çıktığı yer olan Bedahşan’ım ve Kıpçağım, Bağdad’ım, Horasan’ım.

Güzel saçlım, yay kaşlım, gözleri ışıl ışıl fitneler koparan sevgilim, hastayım!
Eğer ölürsem benim vebalim senin boynunadır, çünkü bana eza ederek kanıma sen girdin, bana imdad et, ey Müslüman olmayan güzel sevgilim.

Kapında, devamlı olarak seni medhederim, seni överim, sanki hep seni övmek için görevlendirilmiş gibiyim.
Yüreğim gam ile, gözlerim yaşlarla dolu, ben Muhibbi’yim, sevgi adamıyım, bana bir şeyler oldu, sarhoş gibiyim. Bir hoş hale geldim..

Ahh uleyn ah valla cok sinir oldum.. Padisahligi bosverdikte böyle icten böyle samimi, böyle buyuk asklar kaldi mi bu devirde.? Asil mesele bu !

bu yazinin ustune bu sarki iyi gider.. TIKLA

37 yorum:

sonsprinter dedi ki...

.. :) harikasın ella...ama silahı yere bırakırsak erkekliğe sığmaz :) ...sevgiler...

Ayshegül dedi ki...

Bizim milletimiz gercek anlamda yabanci yalakasi. Boyle gelmis boyle gidiyor ne yazik ki. Guzel bi konuya deginmissin. Gel gelelim ask'a. Su an ki yasanilan dunya da var olmayan seye... Ufak bir hoslanmayi ask diye adlandirip adini kotulemektir su an dunyada dolanan 'ask'. Kimse kimsr icin askindan olmuyor, aci cekmiyor, bir baskasinin yuzune bakmaya cekinmiyor. Askim kelimesi dillerde gundelik bir sozcuk olarak telafuz ediliyor ne yazik ki. Diger guzelim ask sozcuklerine deginmiyorum bile... Kendi adima yanliz olmekten, asksizliktan olecegimi bile dusunuyorum yavas yavas... Guzel yurekli arkadasim, kalemine kuvvet... Sevgilerle.

Modafobik dedi ki...

EN İYİSİYDİ!
Kesinlikle ya, koparttın beni net başında ne diyim snaa :D

Missbone dedi ki...

Bende hep Osmanlı zamanında yaşamak istemişimdir. Özellikle şu Safiye Sultan serilerini okuduktan sonra.:D

N.Narda dedi ki...

Başka açıdan bakmak böyle oluyor demek ki :)
İyi yakalamışsın ama :)

N.Narda dedi ki...

:)

machu picchu kaymakamı dedi ki...

pek güzel tespit etmişsin ya uzun zamandır okuduğum en keyifli yazı.ve evet bende kesinlikle o dönemlerde,o kıyafetler içerisinde ortalarda salınmak isterdim.:)

zey0zey dedi ki...

İstanbulum !!!
of ki ne off !!!

mefisto dedi ki...

şarkı da gazele ziyadesiyle yakışmış :)

MeL' jones dedi ki...

Bebeğim ama şimdi şöyle bir nokta var; ozamanlar ceptel yoktu, msn,mail,sype yoktu. Adam bi çıkıyodu sefere aylar sonra dönüyodu,işte arada bi iki mektuplaşma filan oluyosa oluyodur. Dolayısıyla hatun kişisi kendınden bıktıramıyodu:) Şimdi biz hemen ulaşabildiğimizden uzaktada olsa adamın ağzına sıçıyoruz :) neden aramadın,neden sormadın,neden msj yok,neden mail yok vs :) Zaten kırkta bir gorusunce de dırdır yapmayıp cazıbesını konusturmus kadın.
Yani anacım dicem oki, aşkın ağzına yüzüne bu teknoloji sıçtı. ben söylim.

]-[erbiRenk dedi ki...

garip garip tepkiler veriyoruz benzin 4 tl oldu herkes oturuyor yerinde, ama bir dizi için herkes hop oturdu hop kalktı! Üstelik bu dizinin bazı yerlerinin kurmaca olduğu da söylendi.

Haremde padişah bu kızlara bacı gözüyle mi bakıyordu? O kadar kadın gereksiz bir araya toplanır mı? Recep İvediğin deyimiyle yanık kilotlu çorap kokar saray mazallah!

Nida Ersin dedi ki...

Atatürk bir kadeh rakı içti ayyaş,Kanuni halvet oldu playboy ilan edildi.Yaptıkları icraatlara baksaniz "haklarıdır" derdiniz nankörler.

Rus karılarına düşmanlığımiz ta Hürrem'e dayanıyormuş

Her kadının rüyalarinda bir Kanuni vardır ve her kadın Kanuni'nin Hürrem'i olmak ister..

Hürrem kendisini canlandiran
kadının bu kadar çirkin olduğunu görseydi kahrından bir kez daha ölürdü.

hürrem'den sonra nakşidil sultan'in da dizisi çikmiş.yuh

Kanuni'nin Hürrem'e yazdigi siir: Hayatım hasılım,ömrüm, şarab-ı kevserim, adnım.Baharım, behçetim, rüzum, nigarım verd-i handanım.

Herkes şehvetin kuçağına düşmüşken, benim $efkat aramam aptallik sanırım.

Bu twettler öndelikse!! bu postta biraz geç kalınılmış izlemi var.
Padişah gözdesi olmanın kriterleri var, 150-1,55 tıknaz, hamur işleri seven klasik kadınları harem ağasına getirenlerin bile başı vuruluyorsa; Padişah gözdelerinin güzelliklerini, milliyetini tartışmak, 4.ncü murad'ın tütün ve alkol kullandığını inkar gibi bişey:)

♥pemb€sinti♥ dedi ki...

ella bu kadar sözünün üstüne içini rahatlatacak bişe söyleyeyim sana evet kaldı :)

Desperate Housewife dedi ki...

ahaha :) votka falan da yok ama ortada :) eline sağlık :)

Siminya dedi ki...

gazeli okurken şarkıyı dinlemek duygulandırdı beni.
ben hem mustafa hemde kanuninin can dostu ibrahimi öldürten hürremden ziyade, hürrem ve kanuni aşkının meyvesi mihrimah sultana hayranımdır. mimar sinanın mihrimah sultana deli divane olması, adına cami yapması, mihrimahın zeyna gibi savaşçı bir kız olup babasıyla savaşlara katılması ve annesiyle babası öldükten sonra kardeşi 2.selimle birlikte devlet yönetiminde söz sahibi olması beni çok etkilemişti. sultanı mihrimahım. http://www.eksisozluk.com/show.asp?id=19332806


bu arada ella sana bir tavsiyem olacak. özellikle kısa yazılarının hemen altına birde isveçcesini yazmalısın. bir çok blog görüyorum postlarını iki dilde giriyorlar. sende uluslararası bir blog tutuyorsun ve bence gayet başarılısın, kesinlikle isveç diliyle de yazmalısın. hem bizde okuruz olmamı?

éLLa dedi ki...

* sonsprinter tesekkur ederim :)

* Ayshegül ayni duygulari paylasiyoruz gercekten, ben de gercek askin varligina olan inancimi yitirmis durumdayim.. istisnalar vardir elbet ama herkes o kadar sansli olamiyor maalesef. sevgiler benden efenim.

* Modafobik gulelim egnelim hayat bos dimi ama :p


* Missbone ben de en kisa zamanda okumak istiyorum o serileri, cok merak ediyorum acikcasi.

éLLa dedi ki...

* N. Narda detaylarda boguluyorum sanirim ben biraz :) o yuzden bakis acilarim herkesinden farkli olabiliyor, cinsim evet.

* machu picchu kaymakami, ay bu ne uzun nick kiz böyle yazana kadar göbegim catladi hehe :) böyle dusunmene cok sevindim.. kiyafetlerin asilligine ben de hayranim.. bence butun sorun giyinis tarzimizda, o tur elbiseleri kim giyse kadinsi ve cekici olur.

* zeyozey evet bence de en guzel iltifat oydu gazelin icerisinde.

* mefisto eskiden cok dinlerdim bu sarkiyi birden esiverdi aklima , begendiysen ne mutlu.

éLLa dedi ki...

* Mel'jones hahahaha senin su tespitlerine gercekten hastayim yavrum ya :DDDD butun sucu teknolojiye yuklememek gerek, bizde de var biraz saflik baksana hurremin seytanligina. valla biz onun yerinde olsak gerekirse guvercinleri devreye sokar yine de o tribi atardik kacari yok :) ama savas benden önemli mi diye söylendigimizi dusunsene ne komik olurdu yahu.

* ]-[erbiRenk, benzine gelen zama fazla tepki göstermeyenler ya benim gibi ehliyeti olmayanlar ya da ganiyle parasi olupta umursamayanlardir. Onun haricinde herkesin icinde bir kanayan yara oldu bu durum ve ziyadesiyle tepki aldigini da gördum ben.. ama söyle de bir durum var ki onda cok haklisin, dizileri biraz abartiyoruz evet, belki de baska eglencemiz olmadigindan bunlarin ardina siginiyoruz. memleketin derdi bitmiyor maalesef bazen bosvermeye ve tv gibi aracla kafa dagitmaya ihtiyaci oluyor insanin.

* Nida Ersin, neden taktin sen benim twitterima bu kadar anlamis degilim, herkes senin kadar sIkI bir takipcim degil orda yazilanlari okumayanlarda var burada.

* pembeesinti hmmmmmmmm umudumu yeserttin bebek :p

éLLa dedi ki...

* Desperate House wife ne votkasi kiz :D siz de beni iyice ayyas ettiniz.

* Siminya senin gibi bir blogger ustasindan bu övguleri duymak gercekten onur verici. ustadim sizin yazilarinizin yaninda bizimkilerin lafi bile olmaz.. Yabanci dilde yazma konusuna gelince acikcasi bazen öyle argo cumleler yaziyorum ki bunlari isvecceye cevirsem bile anlamazlar. Misal bu yazida oldugu gibi rus karilara olan dusmanligimizi anlatip atip tutsam muhtemelen bunu anlamaz hatta uzerine bir de irkci olarak nitelendirirlerdi beni :)) bir de isvecliler arasinda pek yaygin degil sanirim blogculuk pek izleyenim yok. ama turkce yaziyor olmama ragmen yabanci blogger'in izlemesi ve ingilizce olarak begenilerini yazmalari hosuma gidiyor acikcasi. lakin yeterli seviyede ingilizcem yok. o yuzden bosver biz bize yeteriz.

mihrimah sultan'a gelince hakkinda pek cok sey okumustum ama babasiyla savaslara cikacak kadar cesur oldugunu bilmiyordum, bunu ögrendigim iyi oldu.. Yalniz Mimar Sinan'in gözumden dusmesinin sebebi de yine Mihrimah Sultan. neden dersen eger yanlis hatirlamiyorsam Mimar sinan 55 yasindayken 15 yasindaki Mihrimah'a asik oluyor ve bu pekte etik gelmedi acikcasi. her ne kadar adina camiler dahi yaptirsa gözumdeki kart zampara imajini temize cikaramadi.. yine de yaptigi yapitlara ve ona hayranim o ayri tabi.

Adsız dedi ki...

sevgili élla!!
"Proksima Erboğa" Gök adanın en etkin ışıklı yıldızdır, her gün biraz daha yoğunlaştırır şavkını.
Her duyarlı düşünebilen yaratık yaşatıldığı yaşadığı müddetçe bu yıldıza benzetir kendini ve de kasavetinin tükenmesini bekler doğuşuyla...
İki gökadanın çarpışmasından yüksek yoğunluklara erişinceye dek sıkıştırılmasından oluşmuştur kainatın eşsiz ölümsüzleri, ki proksima erboğa'nın ışık plazmaları sevgi benzeridirler, bir yüreğin diğerini şevkatle sıkıştırmasıyla eşdeğer anlamda...
Yaşama susamış bedenle yaşamsal özverileri uyumlu değilse sanal partnerlerin illaki gocunmamı doğaçlamalıdır..
Söylenecek tek güncelim var; Tweetler benim dünyam 100 lercesi var Hotmailimde, niçin? takıntılı olayım ki seninkilerine....
İçgüdümde sevdiğim isanlara kendimi kanıtlama zorunluluğum hiç olmadı, olmayacakta... Ayrılık zamanım gelsede ardıma bakmadan gidemem, hasımlığı hiçbir zaman hazmedemem..Sende bırak padişah gözdelerini ellacım, Harem'deki çektiklerine mahsuben ahir dünya'daki ruhlarında biraz olsun huzuru bulsunlar...

Miray* dedi ki...

aaahhh şöyle meyleri içirerek raks etsek di mii:)))

éLLa dedi ki...

isin ucunda mor mendil var, raks edilir tabi :p ama cariyeden ziyade padisah kizi olmayi yeglerdim :)

]-[erbiRenk dedi ki...

benim demek istediğim benzin 4 tl olana kadar çoğumuz oturduk. Bıçak kemiğe ne zaman dayandı anca ozaman tepkiler çoğaldı:(

Gamze dedi ki...

haha çok eğlendim! çok eğlenceli yazmışsın :D

SEAFAKEDAYS dedi ki...

harikaaa!

hollandadan sevgiler

www.seafakedays.blogspot.com

erus dedi ki...

neden türk erkeklerin rus kızlarına, rus kızlarının da türk erkeklerine meylettiğinin, en basit ve yalın analizi, türk kızlarının türk erkeklerine, rus erkeklerinin de rus kızlarına nasıl davrandığına bakarak anlaşılır desem:-)

sueda dedi ki...

tebrikler kalemine sağlık bi solukta okudum ve hiç bu açıdan düşünmediğim için üzüldüm kendime

Fashion Delight dedi ki...

bencede harika.

éLLa dedi ki...

* ]-[erbiRenk her konuda bu böyle olmuyor mu zaten. her zaman her seye gec kaliyoruz. Allah sonumuzu hayir etsin.

* Gamze negzel eglendirdiysem ne mutlu. :)

* Seafakedays isvec'ten de hollanda'ya sevgiler. tesekkurler.

* erus bir de bu tespitini ters tarafindan dusun, o zaman bizim görusumuz de rahatlikla anlasilir. turk erkekleri turk kizlara ruslara davrandigi gibi davransaydi sorun kökten cözulurdu bence. Mesela hic bir turk erkegi bir rus kiza " coraplarimi cikar lan, bu gömlek neden utulenmemis, kalk kadin cay demle" demez.. Kaybetme korkulari oldugundan midir nedir her zaman ideal bir kilibik gibi davranirlar ruslara. turk kizlarina da ayni özeni gösterip agizlarinin icine dusselerdi durum cok farkli olabilir. demek ki sacini supurge etmek yaramiyor bizimkilere, ruslar gibi kicini basini acip iki cilve yaptiktan sonra önlerine yemek bile koymasan hora geciyor.

éLLa dedi ki...

* sueda tesekkur ederim cok naziksin. :)

* fashion delight gazeli mi diyorsun? evet tek kelimeyle muhtesem.

Sena dedi ki...

vay be demek kanimizda varmis bu
dümsanlik onlara karsi =D
ilginc =

Adsız dedi ki...

Canım rus dilberleri bovidea (ceylan) familyasıdan gibi, figurlar cezpedici çıtkırıldımsı değiller sıcak kanlılar, niye hünkarlarımız onları seçmişler ki ltn. haksızlık etmeyelim. Devleti Hümayim de farkına vardı Rusya ile vizeler Şubat'ta kalkıyor, allah sultan Tayyib'be ve AKP hükümetine zeval vermesin. türk erkeklerini düşündükleri için...
cemil

Arzu dedi ki...

kim kiskanmaz Hurrem'i?Koca Kanuni, koca haremi gormezden gelip, tek kadina siirler yaziyor, asik oluyor. Ben de istiyorum.Nerede bu Kanuniler?Elin bebeleri deger bilmiyor.

mis gibi dedi ki...

Ukrayna'ya çıkan vize de bal kaymak oldu donu düşük erkelere !

éLLa dedi ki...

he ya bi de ukrayna cikti basimiza.

Modafobik dedi ki...

Hayat boş tabi bu karneyleee ne boş sormaaa :P :D

pelincik dedi ki...

Padisahligi bosverdikte böyle icten böyle samimi, böyle buyuk asklar kaldi mi bu devirde.?

Yook anacım yook.Kalmadı.*