19 Ocak 2011 Çarşamba

"Marifetin babanin evinde kalsin" derdi annem..



O kadar halsizim ki, uzerime bir ton agda dökulmuste altinda yapisip kalmisim gibi hissediyorum. Elim kolum yapismis, kimildayamiyorum.. Hic bir sey yapmak gelmiyor icimden, eskaza Ugur Dundar odami görse "cöp oda" diye Arena'ya konu edebilirdi..

Arada bir misafir de gelmese evi temizleyecegim yok.Misafir gelecegini ögrendigim an ki perfomansimi görmeniz lazim, evi toplama hizim super mario'nun böcüklerin uzerine ziplamasindan daha hizli oluyor, sonuncu levele kadar basariyla tamamliyorum oyunu. Topladigim bonuslari kuyumcuya göturup bozdursam kesin köseyi döner, ulkenin ileri gelen kodamanlarindan olurdum. :) Bes dakika da o savas alanini nasil yasanilabilir bir hale getiriyorum sasiriyorum gercekten.. Halbuki daha önceden yapsam da su zorlu maratonun stresini yasamasam olmaz mi? olur tabi ama yumurta kapinin agzina gelmeden kipirdayamiyorum.. Illaki birilerinin dürtmesi gerek beni yerimden.. Misafirleri kan ter icinde dilimin yarisi disinda kucuk yavru köpekler gibi soluyarak karsilamamsa ayri bir olay ..



Halbuki anamiz bize mi böyle mi ögretmisti? " Yer yarilir, adam gelir" dusturuyla bizi sabahin körunde asker gibi diken, "ellerin kizlari safakla kalkip evin her yeri mani mani oynatiyor" sözunu her sabah slogan haline getirerek dip bucak temizlik yaptiran valide sultanin evlatlari degil miydik biz? Ve her gun "biz sizin yasinizdayken her isi yapardik" sözleriyle baslayip ardi arkasi kesilmeyen kiyaslamalari duyan yine bizler degil miydik? Yarin öbur gun el kapisina gidince görursunuz dunyanin kac bucak oldugunu derdi annem. Artik bizleri ( ablalarimi ve beni) o kadar iyi egitmisti ki yeri gelince bir kontez kadar asil, yeri gelince de pestemali önune baglayip hamur acan köylu kizlari olabiliyorduk.. Saca göre tarak vurmak deniyor bu duruma..

Mesela eve ne zaman misafir gelse tek bir kas-göz hareketiyle bosalan cay bardaklari aninda doldurulur, dolan kültablalari temizlenirdi.. Ya da bir buyugun eli tek bir bas hareketiyle öpulur, disaridaki ayakkabilar, uclari disariya dönuk sekilde itinayla duzeltilirdi.. Bunlari yapilmamasi dahilinde annemin dudaklarinin buzulup, gözlerin pörtlemesinden ve biseyler mirildanmasindan anlardik ki misafirler gidince buyuk bir zilgit bizi bekliyor olurdu.. " Ögrenin, her seyi ögrenin" diye kizardi annem..
Kucuklukten bu yana sirf bu nedenlerden dolayi gözumuz korktugundan mi yoksa gercekten onlari hakli bulup prensiplerini benimsedigimizden midir nedir, her turlu hamaratligi ögrenmisizdir.. Tipik bir ev kizi degilim belki ama örgu, dantel, yemek, temizlik konusunda uzerime tanimam mesela.

Bu anlattiklarimdan yola cikarak annemi sakin ha despot biri sanmayin o dunyanin en fedakar, en sevgi dolu, en anlayisli annesidir.. Iyi ki de vakti zamaninda bunlari bize ögretmiste yalniz yasamaya basladigim da zorluklar cekmemisim.. Bir cocugun gelisiminde disiplin gercekten cok önemli.. Annemin hem bu kadar sevecen, yumusak huyluyken hem de nasil oluyorda bizi korkutmadan kirmadan sözunu dinlettirebildigine bir turlu aklim ermezdi, bunu nasil basariyordu acaba? Belki de bu basari da en buyuk pay bizim simarik olmayisimizdi kimbilir. Simdi ki veletleri birakin kas-göz hareketiyle korkutmayi falakaya bile yatirsan gözleri korkmaz vesselam..
'$imdi ki' ve 'zamane' sözcuklerini kullandigima göre eski topraklar gurubuna dahil olmama az biraz zaman kalmis demektir, yaslaniyoruz krembürülelerim.. :(




Icimde bir yerlerde sakli olan Emine Beder ruhu patlak verdi son gunlerde. Yeni yemek tarifleri deniyorum. Hatta gecenlerde kendimi tv karsina oturmus örgu örerken buldum, arik gerisini siz dusunun.. Yukaridaki foto'da siradan bir öglen ustu durgun bir pazar gununde sevgili enk'cigimle yaptigimiz kahvaltidan bir kesit..



Iste bu da benim uydurmasyon tatlilarimdan biri, aslinda bir benzerini balböcukleri blogundan serpil'de görmustum ama o milföylerin icine damla cikolata katmis ve yagda kizartmis. Bense milföyleri dörde böldum ve daha sonra normal cikolata donar diye her zaman akiskan kalmasi acisindan nutella tarzi krem cikolata koydum ve istedigim gibi sekil verdim.



Milföyleri kesip cikolatalari ben koydum, seklini de enk verdi imece usulu hallettik..






Hafif olmasi acisindan yagda kizartmadim ben, firindan pisirdim. Uzerine de pudra sekeri döktum, ortaya sahane bir tatli cikti. Ustelik cok basit, cayin yaninda harika gidiyor. Tavsiye ederim.



Hizimi alamadim her gune bir kurabiye kek yapar oldum. Etrafimdakiler begendikce iyice gaza geliyorum.. Ben bu pasta börek isini cözmusum arkadas.



Bunun tarifini hatirlamiyorum spiral kurabiye diye internete yazin cikar tarifi. Ben de gogIldan aldim.





Bu da siradan bilindik yumusacik agizda dagilan turden nisastali kurabiye. Vazgecilmezlerimden..



Ablalarim benden cok daha marifetlidir.. Foto'da da gördugunuz hanimefendi anaokulu ögretmeni ama suanda baska bir is yapiyor.. Anlayacaginiz cocukta yapti, kariyerde, ustelikte marifetli... Gecenlerde perde diktik.



Kestik, bictik ve ortaya bu cikti.



Nasil olmus?



Yukaridaki hanimefendi ise diger ablam. Kendisi bir avukat, kariyer yapti ama henuz cocuk dusunmuyorlar :D yarismaci arkadaslara basarilar dilerler :p Icimizde en hamarati kucuk ablam sanirim zira yukaridaki etegi dikis makinasiyla degil eliyle dikmis. Kullanmadigi bir etekten yapmis bunu, cepleri de kullanilmayan coraplardan yapmis. Ne harika degil mi?
Ablalarima cekmemisim fazla, ben tuvalete bile gitmeye usenirken onlar neler yapiyor göruyorsunuz..

Kaynanasi cat kapi evin temizligini kontrole gelen zavalli domestos reklami kadini ben olsaydim eger,hic sansim yoktu. Domestosa ragmen.

super mario song dinle

55 yorum:

STYLE M dedi ki...

ooo becerikli hatun allahtan elin kolun kalkmiyor kalksa neler yapmayi düsünüyorsun bayildim odanin dekorasyonuna ;))

küfkedisi dedi ki...

Korhan a iki aydır kek sözüm var benim de yapıcam inşallah, fotoları görünce aklıma geldi:)))

éLLa dedi ki...

* STYLE M ooo bakma sen ben de daha marifetler var da useniyorum :) tskler.

* küfkedisi Allah seni napmasin. Adam sana cesit cesit pizzalar , sosis soteler yapsin sen iki ay bir keki yapma puuu gözun kör olmasin. hemen git enistemize en afillisinden bir browni yap. kinim kinim kiniyorum su anda seni.

Elvan dedi ki...

Yok yok maharetlisin sen de :) o kek ve pastalar ancak maharetli ellerden çıkar...:) canım çekti walla:)

Kediye Kafa Atan Psikopat Fare dedi ki...

Hep mi böyle annelerimiz? "Öğrenin, herşeyi öğrenin, elinizin ucuyla iş yapmayın" diye diye yetiştirdiler bizi. Sonuç, elinden her iş gelen ama iş dünyasına dalınca hiçbişey yap(a)mayan, yapanları gördükçe iç geçiren kadınlar olduk.

Geçen kış binbir hevesle dikiş makinasını alıp odasının köşesine koyan ve asla kullanmayan kadının serzenişlerini dinlediniz :)


Vee ellerine sağlık, hepsi çok güzel görünüyolar özellikle çikolatalı milföyler :)

éLLa dedi ki...

*Elvan tesekkur ederim eh iste biz de kendi capimizda yapiyoruz bi seyler :)

* psikopat fare ahahaha ben nasil unuttum onu ya evet "elinin ucuyla is yapma, bak bak hic yakisiyor mu eline" laflari da var tabi :)

zeynep dedi ki...

Kuzumm sen az biraz bekle valla oğluma alıcam maşaallah 40 binkere:)Yada şimdiden vereyim sen büyüt :)))Ellerine sağlıkk

Not;oğlum 16 yaşında aslan burcu ..;p

Adsız dedi ki...

Şimdi anladım élla bacı,26 yaşına kadar senin niçin! kendi esvabınla hane kurup barklanamadığını(A)
"no komment":(
cml

éLLa dedi ki...

Zeynep'cim senden iyi kaynana mi bulacagim :)) ama turkan soray'in filmi vardi hatirlar misin? eline kucucuk bir oglan cocugu veriyorlardi " buyut besle, sonra kocan olacak bu senin" diyorlar. Cocuk buyuyor, sonra kendi yasiti bir kizla kaciyor, turkan soray'da el elde bas basta kaliyordu :) benim akibetim de böyle olmasin sakin hehe :D

zeynep dedi ki...

Yok kuzumm yok öyle bir akıbetin olmaz vefalı yetiştiriyorum meraklanma sen:))Arada böyle mamalar yaparsan kölen olur sölim;)

éLLa dedi ki...

* Adsiz hooyyyttt naptin sen ya ben daha 25 yasindayim :) ne alaka simdi? ben istesem bugun bile hane kurup barklanirim talibim cok :)

* zeynep haha vardim gitti o zaman :D

Erkan Şen dedi ki...

Yani diyorsun ki göze hitap ettik olmadı, kulağa hitap ettik olmadı.

Eee artık bu olsun. Hepsini bir arada yapıyorum ve mideye de hitap ediyorum.

Olur... Olur...

Bu sefer olur... :D

éLLa dedi ki...

ne olur yahu :) siz de iyice beni evde kalmis kiz bellediniz cok kiriliyorum ama :( :p

éLLa dedi ki...

tek maksatim elinden is gelmez kizlara ilham olmakti oysa. her sey vatan icin.

S▲lly♥..... dedi ki...

wow i love youre blog and follow, hope you follow back

xoxo

http://yeahhrangers.blogspot.com/

AyGun_İ dedi ki...

Ayy alemsin:) ellerine saglik:) Azerice laf vardir: "Qız qızıla dönüb yox xeberi oğlanların". Yani Kız altın olmuş ama erkeklerin haberi yok:)))

Adsız dedi ki...

Güzel kadınlar aşkla aptallaşır ama hem akıllı hem güzel kadınlar, aşıkken de akıllıdır. Bu yüzden hep yalnız kalırlar..
cml

e.n.k dedi ki...

basligi görunce su yazi geldi aklima :)

http://simdilerdeben.blogspot.com/2010/03/tuhhhh-marifetin-anayin-evinde-galsin.html

éLLa dedi ki...

* Sally thanks :)

* Aygun haha ne guzel lafmis o öyle bayildim :))

* Adsiz vay be ne guzel yorumlar bugun ben böyle.. Daha önce hic duymamistim bu sözu sahaneymis. Mahcup oldum teveccuhunuz efendim. bi kenara yazicam bu lafi.

* e.n.k hay Allah seni napmasin ben onu tamamen unutmustum , niye gun yuzune cikariyorsun yine uyuzz ahahaha :DD ay baslikta ayniymis löhehehe.

Ferit dedi ki...

aa şu milföylü olan ülker kat kat tat'ın minisi gibi olmuş ımm canım çekti şimdi.


on parmağında on marifet var. : )

bendiss dedi ki...

off canım spiral kurabiye istedi :(
misafir gelceğini öğrendiğin an ile geldikleri an arasındaki koşuşturmacayı başka hiçbir yerde yaşamadım.Öle diyim ben sana :)

FNGRDEK DLP dedi ki...

ellerine sağlık..ne beceriklisin...perdeler hele wauuw:)

e.n.k dedi ki...

unutma ,unutturma ;)
azcik gul diye hatirlatiyim dedim :p

♥pemb€sinti♥ dedi ki...

Elciklerine saglık ellam:) siz aile boyu hamaratanesiniz mesallahh :)

Urfa Tutkunu dedi ki...

Ablalarına da sana da maşaAllah =) Milföylü böreklere bayıldım. Dediğin gibi hem basit hem güzel.
Annelerin bir de "yaptığın banaysa öğrendiğin kendine" sözü vardır ki, hakikaten doğrudur =)
Sevgimle.

éLLa dedi ki...

* Ferit o cok basit sen de sipsak yapabilirsin. bu arada tesekkurler :)

* bendiss evet anlatilmaz yasanir, yasayanlar bilir yani :)

* FNGRDEK DLP tesekkur ederim, bloglarda öyle becerikli hatunlar var ki ben yanlarinda halt etmisim.

* e.n.k guldum bol bol saol :) ama bence sen yine de unuttur bize onu :p

* pembeesinti tesekkur ederim pembe seker.

* Urfa Tutkunu tesekkur ederiz :)milföylu olan cok basit gördugun gibi, herkes yapabilir sipsak. Unuttugum o kadar cok kaliplasmis sözleri var ki annelerimizin hepsini yazamadim. "yaptığın banaysa öğrendiğin kendine" sözu de annemin favorilerindendir :)

crazywomenrosemary dedi ki...

Bende zaman zaman balböceklerinin Serpil hanımın tariflerinden yaralanıyorum..bu günde size uğradım aslında üye olmadığım haalde ara sıra sizin bloğunuzuda okuyordum..milföy hamurlarını dörde bölmeniz daha şirin bir hava vermiş...))

éLLa dedi ki...

* crazywomenrosemary öncelikle arada bir de olsa ugradigin icin tesekkur ederim, sefalar getirdin bloguma. Serpil cok becerikli bir hatun gercekten, hepimize ilham kaynagi oluyor. :)

iρєквσcєgι~ dedi ki...

annem aynen seninki gibi ve yerden göğe haklılar:)şu varki pratiğe bağlamışlar onlara basit geliyor.
ben de çekmişim sanırım biraz hoş,üşenmem de lakin aynen senin gibi annem rahatsız aman yarın misafir gelicek diye dün gece onu uyutup 4 e kadar evi yedim akıllara zarar ama gözümü açamıyorum şu an:S

crazywomenrosemary dedi ki...

kendime güldüm valla ..bir listenize baksanız epey eski üyenizim ya..sadece yorum bırakmamanın azizlikleri bunlar..ben bile şaştım kendime ayol..:))tam crazy durumları gülünesi..;))

habinos dedi ki...

harika hepsii...tebriklerr...
tatlıyı en yakın zamnda denicemmm !!! :)

Nida Ersin dedi ki...

éllacım! bilgeliğinden kuşkum yokta! görsellettiklerinin hepsini bir günde mi yaptın? brova valla senin pek hamarat biri olduğuna tamamen kanaat getirdim. Ya hu sende, daha bilmediğimiz ne marifetler varmış:)
sevgiler.

3kişilikDünyam dedi ki...

Waawww kurabiyelerde gözüm kaldı. Perdeler de süper.

SerpiL dedi ki...

beeeee noluyo bu blogada.istediğim gelin modeli.poğçalar kurabiyelr neler neler.ellerine sağlık.ayrıca milföyün bu hali daha hafif olmuş.bide bunun elmalı tarçınlı ve ayrıca vişnelisi var dehşeeeeet:)onuda yaparız kiloları alırız.

Özlem.. dedi ki...

Herzamanki gibi yine cok eglendirici bir yazi olmus ellacim :)

Ayrica masallah, demeden edemeyecegim, o kekine bittim, ne gzl kabarmis ya o öyle :)

Allah degerini bilen, biri ile
karsilastirir seni insallah.

Ya bide cok alakasiz olacak biliyorum ama, kol saatinin markasi ne acaba ? Coktandir dikkatimi cekiyor resimlerde, bir türlü soramadim :)

Allaha emanet Ol Canim :)

éLLa dedi ki...

* ipekböcegi evet onlarin eli alismis 5 dk da besiktas yapiyorlar :) bizden de ayni perfomansi beklemeleri hata ama dimi :) gerci canim annem bana bulasik yikattirmaya bile kiyamaz, her sey ögrenene kadardi ögrendikten sonra her isi kendisi yapar oldu.

* crazywomenrosemary hehe önemli degil cancacagizim. Ama arada bir böyle gelip varligini hissettirirsen mutlu olurum. Binin uzerinde izleyici var guya ama sanki onlar sadece rakamlardan ibaretmis gibi geliyor, sessiz topluluklar olduklarini ancak yorum biraktiklarinda anlayabiliyorum :)

*habinos tesekkurler denemelisin bence pisman olmazsin.

* Nida Ersin Kurabiyeleri ayni gun icerisinde yaptim keki baska bir gun.. Abartmayalim canim aslinda herkesin yapabilecegi turden basit seyler benim yaptiklarim. yine de övgulerin icin tesekkur ederim.

éLLa dedi ki...

* 3kisilikDunyam cay demledim gel beraber yiyelim kiz. gözun kalmasin :p

* SerpiL isteeeeeeee yazimizin kahramani milföylerin sultani :p senden ögrenecek cok sey var serpil'cim cook. tarif icin tekrar tesekkurler, elmali ve visnelisi de hic fena fikir degil hani hay aklinla bin yasa. sevgiler öpucukler.


* Özlem ne guzel dilekler bunlar, amin ecmain cok tesekkur ederim :) eglendirdiysem ne mutlu bana. ben zaten kendimden baska herkesi eglendiriyorum hehe :)

Saate gelince bu posttaki saat e.n.k'e ait ama dikkatini cekmesi normal cunku ikimizde de ayni saatten var birlikte almistik. diger postlardaki bana ait. markasi guess 2-3 yildir kullaniyorum cok memnunum. su kacirmiyor, ustelikte $Ik. burada yakindan görebilirsin http://www.bisepet.com/Guess-GUI14503L1-Bayan-Kol-Saati_40953.html#0

éLLa dedi ki...

pardon ya perde keserken benim saatte cikmis fotoda. :) tamam

Özlem.. dedi ki...

Cok sagol canim saatin linkini verdigin icin, cok hos görünüyor saat, ayrica birde markasi guess olunca :)

Umarim bende temin edebilirim, ve daha cok umdugum sey, insallah bendede sende/sizde durdugu gibi hos durur :)

Saglicakla kal..
Berlinden Selamlar..
:)

Adsız dedi ki...

kız ella seni alan yaşadı dertleri kederi boşadı.

KaRaMeL dedi ki...

bu saatte bakmak iyi gelmedi hiç.canım şuan acayip bir şekilde spiral kurabıye ve mılföylü çikolatalı şeyden istıyor:)

Adsız dedi ki...

Kız ella seni alan keremin arpa tarlası gibi yanar hayatının baharını hazan mevsimi sanar.
evinin bakirı kal, mutfağın robotu ol, bir garibanın mevt'ine sebep olma.
cml

http://belguzaranne.blogspot.com dedi ki...

merhaba hepsı nefıs görunuyor elıne sağlık

Ayshenur dedi ki...

acaba daha ne olacak cnmm yaaa

Gök dedi ki...

önlüğü çok sevdim ne cici birşey olmuş oo öylee :))

garlutti dedi ki...

Hola desde VIGO ESPAÑA ...acabo de descubrir tu blog y me apunto a seguirte.Me encanta compartir nis recetas y blog .Saludos MARIMI

Ece dedi ki...

kurabiyeler muhteşem! özellikle nutellalı milföy olayını deneyeceğim...

keyifli bir blog:) sevgiler!

S* dedi ki...

*.*
S*

ps.beautiful photos..but i'm so sad i can't understand! T.T
i will continue to see your beautiful photos!!!& i will imagine the text ;P

Le garçon avec les lunettes, dedi ki...

cute immages!!!

éLLa dedi ki...

hepinize tesekkurler canlar, yorum yazan elleriniz dert görmesin. islerim bir hayli yogunlasti son gunlerde. sizlere hemen cevap veremesem de bilin ki okuyorum hepsini.. sevgiler.

éLLa dedi ki...

garlutti thanks :)

S* I'm sorry. I want to writing in english also but I can little english. :(

Le garçon avec les lunettes thank you :)

Leah dedi ki...

Ya hani yemekli postların başına bi ibare koncaktı, can falan çekiyodu hani nerde nerde :(

ツ ✁✂✄ Sezgi ✁✂✄ ツ dedi ki...

perdeye Çok sık olmuş. ellerine sgalık. İstersek perde bıle yapabılrızın göstergesı:)))ehuuu:)))

FreeLife dedi ki...

Merhaba Élla,

Yazarken araya serpiştirdiğin fikirler çok güzel. Böyle gündelik yazılar yazmayı çok özledim, ama hepsi eski bloglarımda kaldı.


" Adsız dedi ki...
Güzel kadınlar aşkla aptallaşır ama hem akıllı hem güzel kadınlar, aşıkken de akıllıdır. Bu yüzden hep yalnız kalırlar..
cml

19 Ocak 2011 19:31"
demiş Adsız, çok güzel demiş. Peki aptal erkekler aşkla daha da aptallaşıp bi çuval inciri berbat ediyorsa buna ne denir? "APTAAAL!"dan başka? :) Hele ki aşık olduğu oldukça akıllı ve zıpır bir başka erkekse? :)

éLLa dedi ki...

* leah unuttum vallahi bi daha ki sefere uyaririm seni :)

* sezgi ablamin ellerine saglik o dikti ben asistanlik yaptim sadece :)

* Freelife merhaba, tesekkur ederim. evet cml'in yazdigi yorumu ben de cok begenmistim. bu sordugun soruyu ona iletelim, o yorum getirsin madem :)