13 Şubat 2011 Pazar

Benim baktigim yerden dünya dönmüyor. (+ kitap tavsiyeleri)

Ne zaman "Kozalaklarin islevi ne ki bu hayatta? Neye yariyorlar?" diye sorsam kendi gereksizligim ve ise yaramazligim duser aklima, susarim.

Son zamanlarda o kadar hissizlestim ki sanki ruh bedenden ayrilmis, mal gibi bosbos bakiniyorum etrafa. Kim nereye isterse oraya surukleniyorum "suya sürek b.ka kürek hesabi".. Dusunmuyorum, gezmiyorum, eglenmiyorum, uzulmuyorum bombosum yani.. Kitaplara ve dizilere kaptirdim kendimi, oradaki karakterler neyi yasiyorsa onlara eslik ediyorum.. Kâh bir kitabin icine isinlanip azili katil oluyorum, kâh bir dizide seven, guclu erkek karakterlerle buyuk ask yasiyorum. Bu durum bloguma da etkiledi tabi; yeni kayit butonuna basiyorum, sayfa bana bakiyor ben sayfaya bakiyorum ama tek bir cumle kurmaya dahi beceremiyorum.. Uzun süredir kargalarin her sabah ki bok yeme merasiminden önceki vardiya da bana ait.. Gündüzleri deli gibi uykulu,geceleri cin gibi. Yatakta 333 kere saga dön,sola dön;sonra kendimi ya tvnin ya da pc nin karsisinda buluyorum..

Bir de pasaklilastim ki sorma gitsin. Esofman bagimlisi oldum onsuz yapamiyorum. Saclarim tepemde daginik topuz, makyajsiz bir surat, yarisi cikmis ojeler, spor ayakkbilar.. Tevekkeli degil sevgililer gununu yalniz gecirecegim, bu haldeyken kim bakar bana.. :p 14 subat yaklasmakta, bazilarinizin karnina ufaktan sancilar saplanmaya baslamaktadir, bilirim..

Mirim, artik yas kemale erdi. gelecek kaygisi sardi dört bir yanimizi..
Her yalniz gibi Can Yücel'in sözuyle avutuyorum kendimi ; "Yalnızım.. Çünkü herhangi biriyle değil, Beklediğime değecek kişiyle devam etmeliyim bu yola". yersen :p Ben eros olsam hepinizin agzina yuzuneeee nerenize denk getirirsem artik, sikardim oklari canlarim.. Bu arada yarin kandilmis, halvet olmayi planlayan sevgililere duyurulur, carpilirsiniz vallahulazim. Sevgilisi olanlar da fazla nispet yapmasin, malum mübarek gün beddualarimiz tutabilir.
Ellerinde binimum cicek ve pofuduk ayiciklarla dolasanlari görmemek icin inzivaya cekilmeyi dusunuyorum canlarim..
Ilahi aska inanirim ben en cok, sevgili Rabbimle kutlayacagiz yarini..

Arada böyle error veririm ben okuyucu, sonra kendi capimda terör estiririm üstüne bol demli cay icerim gecer gider.
Aslinda yazi yazma sebebim söz verdigim gibi kitap tavsiyelerinde bulunmakti, cenem durmadi yine.. Buyurun :

Canan Tan - Yuregim seni cok sevdi : Mutlu olmak icin sadece mantigin yetmedigini vurgulayan bir kitap. Hirslar ve kariyer ugruna hayatta bir cok seyi iskalar insan, bunun yanlis oldugunun farkinaysa ancak yillar sonra varir. Lakin zamani geriye almak mumkun degildir ve yasanan pismanliklar keskelerle dolu bir hayat sunar önunuze.. Keske dememek icin bazen, hayati dusunmeden icinden geldigi gibi, sadece ve sadece yureginin sesine kulak vererek yasamak gerekiyor. Unvanlarimiz, diplomalarimiz, mal varligimiz degil, doya doya yasadigimiz sevgimiz kalacak bizden geriye.. Gurbette egitim yapma hakkinda da önemli tiyolar vermis yazar. Okuyun okutturun..

Khaled Hosseini- Bin muhtesem günes : savasi, dostlugu, aciyi, kederi, umutsuzlugu, caresizligi, hayata tutunma azmini, aski öyle guzel anlatmis ki yazar, kitabi okurken siz de onlarla beraber aci cekiyor, onlarla beraber gulumsuyor, onlarla beraber isyan ediyorsunuz... Afganistan'da cocuklara, kadinlara ve masum insanlara yapilan zulmun gercek yasamda da suruyor olmasidir belki beni bu kadar etkileyen.. Veya savastan kacip gelen Afgan kardeslerimle gurbette yolumun kesismesi, onlarla ayni ekmegi paylasmis olmam da etkilemis olabilir..
Kitapta öyle aci dolu yasamlara rastladim ki, icinde bulundugum kosullardan hosnut olmadigim tüm zamanlar icin kendimden utandim. Okuduktan sonra her ne yasamis olursam olayim, sukretmeyi, yetinmeyi daha da bir ögrettim kendime.. Okuyun bence.

Tuna Kiremitci - Git kendini cok sevdirmeden : Gecmisle gelecek arasina sIkI$mI$ bir hayat.. Bir kadinin yillar sonra ilk askiyla, baba ocaginda tekrar karsilasmasinin ve bu nedenle yasadigi icsel calkantilarin öykusu.. idare eder bence..

Elif $afak - Siyah süt : Ask ve Araf romanindan sonra siyah sütü de okudum. Acikcasi iclerinde en iyisi ASk'ti. Ikincisiyse bu. Elif Safak'in bu kitabi biraz otobiyagrafik bir kitap olmus.. Kendi ic dunyasini, annelige adim atis nedenini, logusalik döneminde yasanilan depresif evrelerini anlatiyor.. Bir yazar anne olabilir mi? Bunun yazarligina etkisi nedir? Artilari eksileri nelerdir hepsini ele almis ve her iki yolu da secmis olan yazarlarin hayatlarini mercek altina almis Elif Safak.. Böylece hem bir cok yazar hakkinda bilgi ediniyorsunuz hem de anneligin bilinmeyen yönlerini ögreniyorsunuz.. Icerigi öyle aman aman olmasa da ic dunyasini yansitis sekli, yaptigi tasvirler, zekice kelime oyunlari hosuma gitti dogrusu..
Benim cikardigim sonucsa; asla, asla diye bir sey yoktur, "ben bunu yapmam, sunu yapmam, benim prensiplerim var " diye buyuk laf edenlerin gun gelip nasilda pasa pasa o buyuk laflarini yuttugunu anlatiyor.. Aslinda insanlarin zamanla degismedigini, sadece zamanla icindeki farkli yönlerini, kisiliklerini kesfettigini anlatiyor.. Hamileler ve ane olmayi dusunenler icin ideal :P

Bu sarki da ben ve benim gibi saplar icin gelsin..


Halil Sezai Paracıkoğlu - incir receli-duman

13 yorum:

adasehir dedi ki...

Canan Tan'ın bütüm romanlarını okumuş biri olarak "En Son Yürekler Ölür"ü okumanı kesinlikle tavsiye ederim. Khaled Hosseini'nin ilk okuduğum kitabıydı Bin Muhteşem Güneş, Uçurtma Avcısı'nı da okudum ama Bin Muhteşem Güneş çok daha güzel. Elif Şafak'ın Siyah Süt bana ağır gelmişti, ama hamilelerin ve anne olanların neler hissettiklerini anlamamı sağlayan bir kitaptı,dediğin gibi bu otobiyografik roman anne olmayı düşünenler için ideal... Tuna Kiremitçi - Git Kendini Çok Sevdirmeden kitabını çok merak ediyordum, övenler olmuştu kitabı, okunacaklar listeme ekledim:)

éLLa dedi ki...

Adasehir en son yurekler ölur'ude okumustum hatta tavsiye de ettim blogumda. guzeldir. Yalniz Tuna Kiremitci'nin kitabini ben o kadar da begenmedim idare eder yani.

Sumimizakura dedi ki...

peki ya Meryem'in ölümü :( Yeni bitirdim ve çok etkilendim o kitaptan. Yaşıtım kızların evlenmesi , şiddet görmeleri, cinselliğin bi eziyet haline getirilmesi... İnsan korkuyo yahu.

julia dedi ki...

Elif Şafak'ın en iyi kitabı bence Mahrem.Üstüne tanımam.

éLLa dedi ki...

* Sumimizakura sorma ya cok o kisimlar kahretti beni zaten. bugun bitirdim kitabi.

* Julia'cim okumadim ben onu. bi dahakine onu okurum :)

kutsalfahise dedi ki...

Elif Şafak'ın Baba ve Piç'ini ve Bit Palas'ını da şiddetle tavsiye ederim!

Adsız dedi ki...

Mrb. Sevgilinizde yok ama "kandiliniz mübarrek olsun" derken sevgililer gününüzüde kutlayalım, belki! "ikisibirarada" size uğurlu gelebilir:)
cml

Sümeyye dedi ki...

siyah süt,yüreğim seni çok sevdi,bin muhteşem güneşi okumuştum...bence de elif şafağın şimdiye kadar okuduğum en güzel kitabı aşk'tı...şimdilerde ise Ahmet ümit istanbul hatırasını çok merak ediyorum...

Nllla dedi ki...

Siyah sut enteresandi ama yeterince beni sarmadi, bencede baba ve pic ve tabiiki ask!
Khaled Hosseini:Bende o kitabi okumak isterim, ucurtma avcisini okumustum, cok begenmistim.

Selenia dedi ki...

I like your blog!
Come on http://selenia-levolchanel.blogspot.com

Baci Selenia

Le garçon avec les lunettes, dedi ki...

Love those pictures... they are so gorgeous!!!

éLLa dedi ki...

* Kulsalfahise sirada onar var zaten

* Adsiz cml, hicte ugurlu gelmedi ama saol yine de guzel dileklerin icin :)

* Sümeyye onu ben de cok merak ediyorum, bir cok yerde duydum adini. Turkiye'ye gidince ilk isim onu da almak olacak.

* Selenia thanks bacim ama reklami da basmissin sonuna aferin :)

* Le garcon yes :)

aksilaz dedi ki...

Kupa çok hoş.