1 Şubat 2011 Salı

kafe de lö paris soslu biftek (bildigin kuzu kavurma yani).. Ooo mond yöö !



ciao signore, signori !
Fransizca baslikla girip, italyanca selam caktim ki blogumun forsu artsin.. Takdir edersiniz bir kelimenin turkce karsiligi yerine ecnebi karsiligini yazmak elit-i iftiharlarimizin gözunde arti puan kazandiriyor ve sizi itibar bakimindan en ust duzeye tasiyor. Misal ben 'selamun aleykum blogdaslarim' diye giris yapsaydim belki de bu sayfa cok az kisi tarafindan tiklanacak hatta bir cok kisiye göre kiroca bir hitap sekli olarak degerlendirilecekti.. Nerden cikariyorsun bunlari éLLa dediginizi duyar gibiyim.. Bu kadar kesin yargiyla konusmama sebebiyet veren ilginc bir olay yasadim ve hipotezim teori haline geldi dostlarim... $öyle ki;



Hepinizin bildigi gibi biz kiz milletinin "cisim geldi" der gibi aniden bastiran "alisverisim geldi" gereksinimi vardir ve bu alisveris istegi aniden giderilmezse o gun catlar öluruz, siskinlik yapar, apadistimiz patlar maazallah. Yine böyle gunlerden bir gun kuzenle bu krizimizi alisverisle yendikten sonra midemlerimiz guruldamaya basladi.. Karsimiza pizzalariyla unlu bir iltalyan restoranti tabelasi cikinca, firsat bu firsat daldik iceri.. Siparislerimizi restoranin sahibi aldi, adamla bir iki hosbes ettikten sonra anladik ki o dahil butun calisanlar türkmüs ve restorantta tek bir iltanyan calisan yokmus.. 'Peki madem yemek disinda italyaya özgu tek bir sey yok, neden isyerinize turkce bir isim koymak yerine italyan ismi verdiniz? ' dedim adama. " italyan yazinca daha ilgi cekici oluyor, sirf adindan öturu hic tereddutsuz gelenler var.. Ayrica turkce bir isim koysaydik ayni ilgiyi göremeyebilirdik, cunku turklere karsi bir önyargi söz konusu. Bir italyanla bir turku karsilarina sunsaniz sizce hangisini secelerdi? " dedi. $asirdim kaldim dogrusu...

Lezzet bizim lezzetimiz, bizim ellerimizden cikma ama balini baskalari yiyiyor... Halbuki korkularina yenik dusmeyip, turk restoranti oldugunu göguslerini gere gere söyleseler bize duyulan önyargilari da curutmus olurlardi belki kimbilir..

Bana göre sebebi ne olursa olsun kimse kimsenin geleneksel yemeklerini ne onlarin ulkeleri adi altinda, ne de kendi ulkelerinin adi altinda sunmamali..

Isvece ilk geldigim zamanlar da halis muhlis Turk baklavasini, Yunan baklavasi diye gördugumde tum milliyetcilik duygularim isyana kalkmisti. Yuzyillarin gelenegini nasil olur da kendilerine mal ederler diye ortaligi bir birine katmistim..

Bizler bu basit hesaplar pesinde kosarken, komsunun cocugu mutfagimizi tasiyor dört bir yana.. Bizim tek sorunumuz bu tatlara yeterince sahip cikamayisimiz ve tanitim eksikligi.. Tipki muzikte de oldugu gibi bize özgu seyleri baskalarina kaptiriyoruz.. Erovizyonda bile biz bati muzikleriyle ugrasirken, elin gavuru kemencemizi, zurnamizi, davulumuzu caliyor.. Eeee napalim yemeyenin malini yerler...


Kebabimizi , dolmamizi araplar, baklavamizi, kahvemizi yunanlar caldi.. Cok yakinda cigköftemizi de birileri sahiplenir diye cok korkuyorum acikcasi.. En azindan buna sahip cikip, baskalarina kaptirmamak icin TURK CIGKÖFTECISI diye dukkan acmak istiyorum ama imkanlarim el vermiyor..




Fotograflar geleneksel cigköfte gecemizden. Hamileler bakmasin :p

Gece gece gerildim, sizi de gerdiysem sarkiyi dinleyin keyfiniz yerine gelsin canlarim.. Adios..


Taylan Abe Kaynana Naptın Bize Vermediler..

20 yorum:

Urfa Tutkunu dedi ki...

Haklısın Sevgili Ella,
Ne yazık ki bizler uyudukça elin oğlu çalmaya devam edecek. Bir akrabamız Yunanistan'a gittiğinde bizim Bursa İnegöl'de üretilen çıbrıka adlı baharatın etlere konduğunu ve ecnebice bir adla "bizim baharatımız" diye empoze edildiğini görmüş, şaşırmış. İlk değil bu örnekler. Ve biz amaaan bişey olmaz dedikçe son da olmayacak.

tinker dedi ki...

ellamm neyazıkki bu böyle biz sesimizi bir kuş kadar bile duyuramayız..çiğ köfteyide yakında çinliler alıcak gerekçede çiğ köfte çi ile başlıyor diyecekler düşün durum okadar vahim olacak..ama bak sen orda kazan ben burda kaznim birikim yapalım sen türkiyeye döndüğünde birlikte kurabiye dükkanı açalım adınıda annemin kurabiyesi koyalım :)) bak hayallerim var benim :))

yeşiL dedi ki...

Şarkıya koptum :D Yurtiçi yurtdışı farketmez. Bir işyeri açarsam adını asla yabancı bir dilde koymam. Bu konularda çok hassasım. Malesef vatandaşlarımızın kendi dillerine olan duyarsızlığı sonucunda kendi ülkemizdeki işyerlerinin yarısından fazlasının ismi Türkçe değil. Güzel bir konuya değinmişsin, tebrik ediyorum :)

mis gibi dedi ki...

ÇOk keyifli bir yazıydı. Yazının sonundaki gülümsemem, müzikle beraber kahkahaya dönüştü :D

pelininstyle dedi ki...

hamileler coktan bakti gordu ve acikti sekercim:)))))))

Adsız dedi ki...

abe ella apandisitim (apandis) patladı "taylan abe kaynana naptın bize vermediler"e eşlik edeyim derken, üstüne bide acılı çiğköfte" yetiş éllammm! ayran getir diyesim geliooo yanıyem yanıyem içim yanyooo:P.
cemil

Giz dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Giz dedi ki...

Yunanlar sadece baklavayı araklasa iyi. Dolma, Türk kahvesi (adı bu bir de utanır insan),lokumun da üstüne oturdular. Yunanistan'a gittiğimde feci sinir olmuştum, yıllarca azınlık yaşadıkları toprakların değerlerini çalip herkese de bu şekilde lanse ediyorlar.

Plasebo dedi ki...

Giriş cümleleri süper :)

Goktan's Chest ! dedi ki...

Yok aga yok ben okumıycam bu yazıyı ya. En çok sevdiğim yemeklerin bir arada bulunduğu bir yazıyı okumam ben protesto ediyorum :D

e.n.k dedi ki...

Kendisini bu kadar asagilayan bir millet daha varmidir bilmem, daha kendilerini toplum icine kabul ettirmek yerine baska ulkelerin ismi altinda kendine hakaret etmesi diger irklarin dislamasina mum tutuyor anca..
Istiklal Marsimiz bile Almanya´nin olduguna göre yemek ,tatli cart curt cok anormal gelmiyor bana :/

BêbÉT/Ocica's dedi ki...

melhor que isso só mesmo lasanha!

fashion house by zeto dedi ki...

Son noktayı da İspanyolca yapmışsın:)) Çok haklısın her dediğin de eğer kaygın varsa zaten yapma bu işi.Umarım yapmak istediklerini yaparsın da sen bizim şanımızı yürütürsün orda éLLa'cım:)

Korhan dedi ki...

Bana ne adından pizza dehşet görünüyor!!!

Saydığın yemeklerden başka bir dolu yemek ve rakı da yunanlıların sayılıyor.Bireysel çaba ve benim zamanında yaptığım "o yemek öyle olmaz böyle olur" pişirmeleriyle biraz olsun çevirebiliriz ama sonuçta devletsel bir konu biraz da hacım.

éLLa dedi ki...

* Urfa tutkunu daha neler var neler. Yunanlilar komple turkiye'yi tasimis memleketlerine..

*tinker saka maka bu cafe isi aklima yatti benim. cidden bak ilerde istanbul'da $Ik bir isvec cafesi acabilirim (imkanlar el verirse tabi) sayende benim de hayallerim var artik.

* yesil tesekkur ederim. sarki super dimi :)

* mis gibi, sarkida senin gibi mis gibi ama :)

éLLa dedi ki...

* pelininstyle ayyy kiyamam ya keske basliga yazsaydim bakmayin diye.. neyse hamilelerin esleri ne gune duruyor ne aseriyorlarsa bulup bulusturup getirsinler. erkeklere acimayin anacim, o bebisi tek basiniza yapmadiniz azicik da onlar ceksin ceremesini. caniniz ne cekiyorsa isteyin. cigköfte yogurtun hatta ehueheu cok kötuyum :p

* cemil yanani görur Allah :)

* Giz ayy simdi anladim formspringe yorum birakanin kim oldugunu ahaha Allah seni napmasin :) Valla yunanistan'a gitmek istemezdim cinnet gecirirdim herhalde orda.

* Plasebo tenk yu :) aha bak bu da ingilazca :p

éLLa dedi ki...

* Goktan's Chest, iyi ben de sana inat her postumda leziz yemek fotolari koyarim hIh ! ben de seni protesto ediyorum hodri meydan :)

* e.n.k bebisim artik sen e.n.g oldun öncelikle bunu bi hatirlatiyim. soracima kimin kankasi ya yine dörturmus diyerekten alninda öperim. Yalniz su Almanya'nin marsimizi aldigi konusunu pek anlayamadim, o da nerden cikti?

* Bebet/ocica's ne diyorsan ben de seni canim :) bi suru yabanci dilde yorum aliyorum ve bi cogunu siliyorum. sen araya karismissin gözum :) yayinlamasina yayinliycam da ya kufur ettilerse diye tirsiyorum.

éLLa dedi ki...

* fashion zeto'cum araya isvecce katmayi unutmusum ayip etmisim onlara. puss puss diyyim hatirlari kalmasin :) olur da bir cigköfteci acarsam butun bloggerlarla bi sira gecesi duzenleriz artik :) tesekkur ediyorum, sevgiler.

* Korhan, ooo korhan abi ve göbegi de burdaymis :D uzumunu yerim bagini sormam diyorsun yani ee o da guzel :) dogru diyorsun biraz degil bayaaaa bir devletsel .

e.n.k dedi ki...

hahah sister cok guldurdun yenimi geldi aklina kiz evleneni kac ay oldu :) engk oldu ama bu kisaltma simdilik iyi :) cumle dusuklugu olmus ama sen anladin iste icimdeki yangini ;)
Istiklal marsinin patenti Almanya´da bilmiyormusun canim :(

Goktan's Chest ! dedi ki...

Hahahh şaka şaka okudum yazını tabikide. Çokta beğendim ve seninle aynı fikirleri paylaşıyorum bu konu hakkında...maalesef kültürlerin birbirleri ile olan etkileşimi felsefesini abarttık. Hatta o kadar abarttık ki kendi değerlerimizi unutur olduk. Benimde hayalim bir kokoreççi dükkanı açmak ama malum imkanlar sağolsun :( Ben bu noktada en azından "Muhteşem yüzyıl" dizisini takdir ediyorum. O kadar eleştiriye rağmende olsa unutulmuş Osmanlı mutfağını arada birde olsa hatırlatıyor bize...