14 Mart 2011 Pazartesi

Bir rüya gördüm, hayatim degisti...



Yatagimin ucunda otururken, duvarda asili kocaman ayna ilisti gözume.. Yillardir odamda duran aynanin kenarlarinin bu kadar keskin oldugunu ilk kez farkediyor olmam sasirtmisti beni.. Dokunsan paramparca olacakmissin gibi bir hava veriyordu.. Nedendir bilmem bedenim her zamankinden yorgun, uzerimden fil gecmiscesine halsiz geliyordu bana.. Guclukle ayaga kalkip aynanin karsisina gectim.. Fakat o da neeee!!! 70-80 kilolarinda, boyu benimle neredeyse ayni, sirti hafif kamburlasmis, ak sacli, sarkik göguslu, kirisik suratli bir kadin duruyordu karsimda. Muhtemelen 60 yaslarinda falandir diye kafamdan hesaplar yaparken, bir anda gözlerini farkettim. Acik kahverengi, biraz hüzün dolu, biraz muzip, biraz alayci, bir cok anlamlari barindiran gözleri vardi.. Gülümsüyordu.. Aman Tanrim bu benim gözlerimdi, bu yasli kadin bendim ! Vucudum titremeye, bacaklarim salinmaya basladi.. Tekrar eski halime dönerim umidiyle dehset icinde gözlerimi kapatip tekrar actim, ama ise yaramadi, yasli kadin hala oradaydi...

Bir gecede nasil olurda bu kadar sismanlayip yaslanirim, yillar nasil gecti de ben farketmedim diye cildirmanin esigine gelmisken birden kapi caldi..
Gelenler Ajda Pekkan ve Nebahat Cehre 'ydi. Uzerimdeki $oku atlatamadan, hala dipdiri capcanli olduklarini görunce o kadar yikildim ki, karsimdakilerin birer ünlü oldugunu bile kaniksayamadim.. Tam bana teyze diyip elimi öpmeye kalktiklarinda kan ter icinde sicrayarak uyandigimi hatirliyorum.. Meger hepsi bir kabusmus, ama ben bunun bir kabus olduguna sevinmekten ziyade hala nasil olupta o kadar igrenc bir insana dönustugumun uzuntusunu yasiyordum.

Allah cezasini vermesin éLLa sen misin o kebaplari, patates kizartmalarini cikolatalari hüpletip, millet yeme dedikce "atin ölumu arpadan olsun" diyen. Sen misin yiyip yiyip sistikten sonra pantolonun ust dugmesini acip sele serpe yan gelip yatan.. Sen misin bakim yapmaya usenip, paspal paspal gezen. Al iste Allah'in sopasi yok, dedim ve hemen o gün spor salonuna kaydoldum.
Erken yasta mortingen olamazdim, neden ben de 90 yasima geldigimde arkadan liselik önden muzelik gibi durmayaydim, hI?

Butun bunlara teyzemlerdeki o lanet tarti sebep oldu aslinda. Tartinin ibresi alinan 4 kiloyu zonkkkkkk diye gösterince, bilinc altim yerle bir oldu tabi.. Oysa ben hep yiyip yiyip kilo almayan o nefret edilesi kizlardan olmustum.. hayatimda hic rejim yapmamistim.. Kesin nazara geldim..!!!!!
Velhasil hirs yaptim canlarim.. Hatta..... O kadar gaza gelmisim ki 25 yilin acisini bir gunde cikarttim, yuklendim spor aletlerine. Ve suanda parmagimi kimildatsam acidan kivraniyor, ciglik cigliga bagiriyorum...

Avrupa kitasinin kalabalik,isiltili büyük bir kentinde 25 yilin cogunlugunu tv karsisinda marshmelow yiyerek gecirdigimi dusunursek, ne kadar istikrarli ve mucadeleci bir insan oldugumu gözler önune sermis oluruz zannumca.

Ama yoook...! Artik bu hantalliktan kurtulmanin vakti geldi.. Saka bir yana esas önemli olan sebep saglik.. Iyice unutkan, usengec, halsiz ve cekilmez bir insan oldum ciktim. Gögsumdeki kistlerin sayisi giderek cogaliyor.. Bana biraz enerji, motivasyon lazimdi.. Hem Atatürk ne demis " saglam kafa, saglam vucutta bulunur"..

O halde dedim; uygun adim ileri, mar$ !



Kenan Dogulu - Kursun Adres Sormaz Ki

Ah ne cok severim bu sakiyi, ne cooook , ne cookkkkkkkkk...

10 yorum:

hayalci dedi ki...

Allahım nolurdu bu azmi ucundan bana da verseydin,nolurdu bende deli gibi hırslanıp ölene kadar spor yapsaydım :) Süper yazı olmuş,hatta benim gibi tembel bi insanı bile spora teşvik etti düşün arttık :D

e.n.k dedi ki...

anam duyanda 100 kilo sanir saglik icin de, canimi yee ama fazlalik mazlalik hic yok .. nereye? ,ne zaman? kimlè? yazildin beni beklemedigine göre baya kararliymissin yevrumm hadi hayirli olsun ama dikkat et öyle ilk gunde yuklenip sakatlama kendini yevrumm öptum..

Adsız dedi ki...

bişeyler yazmak için sallamasan daha iyi olurdu sanki. komik olmuşun.

éLLa dedi ki...

* hayalci o kadar ruya uydurduk hala baslamaya karar vermediysen ne diyyim sana :) usenme, erinme ! bak kendine.

* e.n.k var kanka ya olmaz mi. Senden umidi kesince kuzenle kayit oldum.. Ame bekle deseydin beklerdim, ben en son sordugumda vazgecmis gibi konusmustun :( neyse ne zaman vaktin olursa seninle de gideriz kayit olursun.. bundan sonra hafif hafif ilerliycem canim.

* Adsiz amac komik olmakti zaten :))))

e.n.k dedi ki...

yok canim vazgecmedim ama suara hic vaktim olmuyor okul ve is yorucu bide bitmeyen ödevler psikolojim daha da yorgun ..zamanimin oldugu ilk firsatta bende solugu spor salonunda alicam iyi ki de beklememissin,bu sevkini kaybetmeden yazilman daha iyi olmus ..

Syrakusa dedi ki...

Ella yazın çok iyi :) Ama o kadar da kötü değilsin be kardeş .. hani eski yazılarından bilmesek taam :)

zağanos dedi ki...

bende öyleydim ta ki 3 ay öncesine kadar sonra bir gün farkettim ki göbeğim gelmeye başlıyor diğer bölgelere yayılmadan o önlemimi aldım. 27 yıl sonra ilk kez akşam yemek yememenin ne demek olduğunu anladım. kaderdaşım benim :D geçecek bu günler de :p

SerpiL dedi ki...

gebertcem seniii aşşağıdaki böğürtlenli payı yaz hemen.kiloyu dert etme ayın birinde beraber girek rejime he ne diyon

éLLa dedi ki...

* e.n.k sen de fazla vakit kaybetme bence.

* Syrakusa tesekkurler kardes, moral oldun. :)

* zaganos, oysss yalniz degilmisim desene. ama ben bogazimdan kisamiyorum ya, hala homidi girtlak yiyiyorum. rejim yapima ters.

* Serpil sekerim simdi acayip uykum var, yarin yazarim tarifi. Pazartesi rejime girelim tamam ama ben anlamam bu islerden sen bir rejim listesi cikar da sebeplensin blogger hatunlari ha olmaz mi :)

crazywomenrosemary dedi ki...

ella cım; diyet başlangıç günleride çok önemliymiş geçen aylarda bilirkişi biri söyledi...istersen uygula..

dolunay sonrası ay küçülmeye başladığında başlayan diyetler daha başarılı oluyormuş..

bana biraz mantıklı geldi o küçülürken bizde kilo verme daha az uğraşla oluyormuş...

dene derim ne kaybedersin.?.;))