25 Mart 2011 Cuma

Elemtere fi$, kem gözlere $i$. [ Kahve Fali ]

Hatir icin cig tavuk yemek bile, hatir icin kahve icmekten daha kolay gelirdi bana inanin.. Zira bu hayatta nefret ettigim iki sey varsa biri sigara, digeri kahvedir.. Bunu her söyledigimde hayatin ve agzimin tadini bilmedigimle yargilansamda bu böyle. Herkesin bir huyu var iste degistiremezsin.

Yillardir türk kahvesi görmemis olmanin $evkiyle midir nedir, bir hevesle misafirlerime özenle kahve pisirdim ve eslik etmek acisindan ilk kez türk kahvesi ictim.. (Kiz istemeye gelindiginde bile cay pisiriyorlar burda..) Bol sütlü, sekerli, köpük köpük yapinca o kadarda fena gelmedi tadi. Yeri gelince kahve sevmeyen insanlara kahve bile icirten, cok iyi kahve fali bilen insanlarla karsilastigim zamanlarda bile icmemistim halbuki bu mereti.

Acikcasi ben fala filan inanmam.. Kimi insanlar hakkinda bir seyler bildigi insanlarin , beklentilerini de sezince sallamalar yapiyor. Mesela annesi hastadir, evlenmek istiyordur, haber bekliyordur vs... " Aaa surdaki kusu gördun mu, bak sana kismet var.. Bi yol var ucunda da mutluluk görüyorum, biri o mutlulugun orda seni bekliyor, bi akraban ya da bi dostun olabilir felan" komik geliyor bana böyle seyler, o yuzden hic baktirmadim ama bazilari harbiden biliyor bu isi..

Internetten okumustum bir ara. Osmanli zamaninda fal baktiracak kisilerin her birine farkli bir fincan verilirmis, fala bakacak olan kisi ayri bir odada oturur ve de hangi fincanin kime ait oldugunu bilmezmis. Fala bakarken de simdi mavi cicekli fincana bakiyorum falan deyip baslarmis anlatmaya. Aslinda isin raconu budur, kimin falina baktigini bilmeyeceksin.. Böylece tipine bakip atmasyon yapmasi da önlenmis olurdu aslinda.



Her ne kadar fala inanmasamda, hayatimda ilk kez kahve icince hep yapmak isteyipte yapamadigim hareketi yaptim, fincanimi ters cevirip sogumasini bekledim. Kimsenin fal bakmayi bildiginden degil, tamamen girgirina :) Ama fincani kaldirdigimda gördugum manzara hic faldan anlamayan birinin bile görecegi buyuklukteydi. Ortadaki essek kadar gözu yukardaki sekilde göruyorsunuzdur. Cok fena nazara gelmisim ben dostlar, gözu olanin gözu ciksin ne diyeyim. Bir de koca basli yilan var ki, o da dusman demektir, ayagina dolassin kötulugu emi.



Ikinci sekilden hic bir sey cikaramadim maalesef. Bilenlerin yorumuna sunuyorum.

24 yorum:

e.n.k dedi ki...

Sister bu faldan bisey anlamıyorum ama var sende bı nazar buna inanıyorum kısmetini kapatan kötü nefisler kendi kazdiklari kuyuya düşsünler ...

éLLa dedi ki...

enk'cim kismet deyince simdi yanlis anlasilmalar olmasin, talipler manasinda degilde, is guc konusunda ugursuzluklar söz konusu oluyor tabi evet.

e.n.k dedi ki...

Oooo bilememişim Enk'cim oldum haa bı yabanci gibi :(
Kısmet sadece evlilikle alakalı olmadıgı icin genel anlamda yazmıştım zaten ama herkes istediği gibi algılar tabi haklisin,bı daha belirterek yazarım artık :s

éLLa dedi ki...

la sasirdin mi yabanci gibi olur mu hic yevrum. ahaha bir daha öyle demem hosuna gitmediyse tamam :)
Bu arada ben senin ne dedigini cok iyi anladim da, her lafimizi baska taraflara ceken ibi$ler var ya, onlar icin altyazi gectim. sen istedigin gibi yaz. öperim.

e.n.k dedi ki...

haa söyle :)) gitmedi pek resmi geldi kulagima sen bana sister de ,kanka de gardas de :))
anladim zaten ama onlar ne yazarsan yaz bulur cimbizla ugrasacak bi kelime salla gitsin yevrumm ::
CEKEMEYENLER ANTEN TAKSIN diye bir espride yapar giderim ..

Leylek dedi ki...

Bu diyalog çok su götürür:)))

EvA dedi ki...

aslında fala bende hiç inanmam ama dinlemesi acayip eğlenceli hele o sallayışları inanılmaz yaa :) aynı zamandan kahveyi bende hiç sevmem çok acı geliyor çünkü sütlü kahve hariç ama türk kahvesi içinlerede özenmiyor değilim :D

thales dedi ki...

ellaaam yazılarını okumayı bir özledim fırsat geldikçe okumaya çalışıyorum ama işte artık evli ve çocukluyum :))))) fal bakardım bende geyiğine arkadaşlara bir kere arkadaşa hamilesin dedim yaaa heeee güldü pöff dedi salladın dedi 1-2 hafta içinde hamile haberini aldık ondan sonra peşimi bırakmıyorlar de gidin diyom yaa attım tuttu :)))))))))))

'Berrin' dedi ki...

öyle çok anladıgımdan degıl ama bır kac yorumda bulunacagım :)
göz ve yılan dogru..
ıkı tane olmasını ıstedıgın sey var ve bunlar bırbırlerıyle baglantılı.
yakın zamnada sevınc gozyasları goruyorum :)
bunalmıslık ve monotonluk hakim..yol görünmüyor :)

Adsız dedi ki...

Nazara gelme durumunuz, biyerde kısmetinizin bağlandığının işaretidir:) Kahve falında da görünüyor.. Ama...Rabbımızın kader-kısmete yardımcı duası var, Kuran'ı Kerim Bakara Suresi 221 ayet, bilmediğinizi varsayıyor okumanızı sağlık veriyorum, mertebesini bulacağınızdan şupheniz olmasın:)

Ve la tenkihul muşrikati hatta yü'minun, ve le ementüm mü'minetüm hayrum mim müşriketiv ve lev a'cebetküm, ve la tünkihul müşrikine hatta yü'minu, ve le abdüm mü'minün hayrum mim müşrikiv ve lec a'cebeküm, ülaike yed'une ilen nar, vallahü yed'u ilel cenneti vel mağfireti bi iznih, ve yübeyyinü ayatihi lin nasi leallehüm yetezekkerun.

Günde bir defa okuyunuz seremesini göreceksiniz, Lütfen kahve fallarına bel bağlamayınız, rabbınıza sığınınız:) Selâhmetle:)

notiz: İmam Korhan referansım değildir:)

sophie'nin dünyası dedi ki...

kahve iyidir, fal da ara sıra baktırmak gerekir.afiyet olsun, gözü olanın da gözü çıksın aynen....

seksenbir dedi ki...

Nazar değil o gülen yüz. Cyclops gülüşü .)
Alttakide ingiliz anahtarı.
Yorum: Sana bir cyclops gülerek yaklaşırken sen korkuyorsun ve kafasına ingiliz anahtarını indiriyorsun.

ÖzlemBLN dedi ki...

Ben daha cok, NUN harfine benzettim ellacim :)

Ama her ne olursa olsun, insallah hayirli birseydir :)

Cornflake Girl dedi ki...

fincanın sahibini bilmeden fal bakmak, adeta sınav kağıdında isim yazmadan not vermeye benzer azizim!:P

Korhan dedi ki...

Yazıyı okudum yorumlara geçtim ve "imam korhan" diye bişi gördüm. Korhan diye imam mı olur be! İmam dediğin kudbettin olur, satılmış olur. O ne öyle..

SerpiL dedi ki...

hiii orda koca bir göz var fincanın ortasına.hemen parmağınla patlat onu.gözüolanın gözü çıksın inşallah.ayrıca kısmetin sıçramış bol kısmetli hatunsun.kahve tiryakisi olaraktan duymamış oliiim bunu.bi gün hpletiriz bidene belkim.ben atarım sen yutarsın bu fal olayını.inanmıyosanda inanmış gibi yap.hani bide böyel bişi söyleyince şşaırıp hiiiii filan yapıyolarya tam konsantirasyon:)ya bakma evde kalmış kıslar yapıyo işte:))

Peri Tozu Fotograf dedi ki...

Ben falinda kocaman gulen bir yuz gordum...Bir yola gireceksin, sonunda mutluluk olan :))

kibritci kız dedi ki...

kendini bir yere hapsedilmiş gibi hissediyorsun . başka bir yer var sana uzak... orada kargaşa var senin olduğun yerdeyse mış gibi mutluluklar. ikisinin ortası aydınlık . yakında herşey düzelecek . kısmetlerin ortalığa saçılmış . toplamalısın ...

éLLa dedi ki...

* leylek ne demek istedigini anlayamadim.

*Eva benimki de tamamen özentiden dolayi gelisti zaten yoksa icmezdim. fal da zevkli ismis bu arada. :) profosyonellere baktirmak lazim.

*thales uzun zamandir göremiyorduk seni nerelerdesin? yuvanda mutlusundur insallah canim.. benim icinde bi kac sallama yapsana cikar belki :p

* 'Berrin´' vuuuuuu aradigimiz falci burnumuzun dibindeymisiz bilmiyormusuz. sen nerelerdeydin yahu. fala inanmiyorum dedim ama söylediklerin heyecanlandirdi bak beni. 2 dilegim neymis ki acaba merak ettim, bende dilekten bol ne var.

*Adsiz imam Korhan haklisin valla, saol hocam :)

éLLa dedi ki...

* sophie'nin dünyasi amiiiiiiiin :) valla iyiymis ya arada bir baktiririm belki.

* seksenbir ahaha bu da baska bir bakis acisi tabi :D ama o gulen yuz gibi duran sekil ben fincani saga sola yatirip sekillerden anlam cikarmaya calisirken oldu, kahve akti biraz.

* ÖzlemBLN nun ne anlama geliyor ki acep :/ ? tesekkurler özlem'cim :)

* Cornflake Girl iyi benzetme yaptin bravo :) lisedeyken tipimize göre not veren sizofren bir hocamiz vardi o geldi aklima simdi :) simdi ögretmenlikten atilmis sanirim.

éLLa dedi ki...

* Korhan hoca, sen bu yorumu yazana kadar o kisinin sen oldugunu sanmistim :) Hakkaten ya Korhan adinda bir imam olmasi, Berke adinda dede olmasi gibi bir sey. Ama sagolsun guzel bir dua yazmis.

* SerpiL hiiiiiiiii ay aklima hic gelmedi patlatmak, öylece biraktim, yikadim. tüh bilseydim oyardim o gözu. sen bu isten anliyorsun gibi geldi bana, insan bir gun karsilikli iceriz. hatta ne yap biliyor musun kahve fali blogu ac, millet ictigi kahvenin fotosunu atsin sen de yorumla. Acayip ses getirirsin bu alemde. :p

* Peri Tozu Fotograf agzindan bal damliyor :)

* Kibritci kiz, profosyonel gibi yorumladin yahu, sasurdum :) bir yere kaybolma , bi ara bi tane daha icip sana yorumlattiracagim.

thales dedi ki...

ahh ellam ah bir cadı geldi bize izin vermiyor görüneyim :)))

taio dedi ki...

interesant

kibritci kız dedi ki...

bir de tartışma var , bu bir erkek .onun bu tavrı seni çok şaşırtacak ama daha sonra sen o kişiden daha çok sinirleneceksin .
ikinizin yolu bu tartışmada yaa ayrılacak ya da daha çok bağlanacak... nasıl ama iyi atıyorum de mi ella :)