16 Mayıs 2011 Pazartesi

25 ya$ krizi ve kirilan kalbi onarma operasyonu..



" Sendromlardan insanı en çok çıkmaza sürükleyeni. geri dönüşü olmayan kararlar alma yaşıdır 25, ve aldığın her karar hayatını etkiler.

öğrencilik hayatı geride kalmıştır artık, kendi ayakların üzerinde durmak, her adımını ciddi ciddi düşünerek atmak zorundasındır. oysa sen bazı şeyleri düşünmekle bulamıyorsundur hala, bazı sorular hala cevapsızdır, kör bir kuyuda cebelleşir gibisindir. kafan karışıktır, hem de düşüncelerinin en çok oturmuş olması gereken, senden de öylesi beklenen bir zamanda... boşvermek, akışına bırakmak istersin her şeyi, oysa hayat ellerinin arasından kayıp gitmektedir, zamanın deli gibi aktığını idrak etmişsindir ve o lüksün yoktur. bu durum kafandaki her türlü belirsizliği daha da dayanılmaz kılar.

25 yaş öyle bir yaştır ki, genç değilsindir artık, yaşlı da değilsindir. yetişkin olman lazım, oysa sen bir yetişkin de değilsin henüz. berbat bir durum. sanki de insanın ruhu mengenelerle sıkıştırılıyor. kadınlar bu bunalımı erkeklerden çok daha ağır yaşıyor:

"ben bir kız değilim, henüz bir kadın da değilim. neyim lan ben?... genç kadın mı, hayır kadın değilim daha dedim..."

kaynak: Uludagsözluk 25 yas sendromu..

Ayni beni anlatiyoooooooooooorr..! Bu manik depresif hallerimin bir turlu adini koyamiyor, kelimelere de dökemiyordum. Saniyordum ki bu yalnizca bana özel bi durum, saniyordum ki yavastan tirlatmaya basliyorum. Ama öyle degilmis iste, benim gibi hissedenler hatta bunu sanki benim agzimdan yazmiscasina yaziya dökenler olmus.. Bunun adi 25 yas sendromu, evet gercekten varmis böyle bir sey.. Psikologlar tarafindan bile onaylanmis bir sey bu, ben bu zamana kadar nasil duymamisim hayret..!
Ve bu 25 yas öyle bir yas ki, daha ona alisamadan bir bakmissin 26 olmussun.. 25 yasindan sonra gecen yillarin hizina hic birimiz yetisemiyoruz maalesef.. Butun yaslar guzeldir aslinda, ama olmak istedigin yerde ve olmak istedigin sekilde yasiyorsan..

Hayatimla ilgili bir karar vermem gerektigini hissediyorum. Bir adim, bir sey. Onun ne oldugunu bilmiyorum, ne olacagina da karar vermedim. Her seyi iceriyor. 25 yas panigi diyelim buna.. Kafam allak bullak, bir an önce tatile gidip kendimi toplamam lazim.. Tatil hazirliklari coktan basladi bile..


$apka ve bikini H&M'den.. Bu yil kendini a$mi$ H&M bi gidin bakin derim..

Ha bu arada, buradan birine seslenmek istiyorum..Sanal alemin bickin ve ayni zamanda capkin delikanlisi Ukturk'un, dun aksam twitterda karizmasini epey bir cizdim sanirim, Allah muhafaza kismeti kapanir falan diye buradan bir duzeltme yapmak boynumun borcu oldu. Ben bu veballe nasil yasarim yoksa.. Zaten özrumu ancak bu sekilde kabul edermis beyfendi..

Özellikle kizlar iyi dinlesin burayi, aslinda ukturk hicte öyle capkin kazanova tipli biri degildir, ucanin kacanin elinden kurtulamadigi da külliyen yalan. Kendisi gayet mazbut, kedi gibi uysal bir cocuktur.. Tam bir ideal turk erkegi, biscolata erkekleri bile yaninda halt etmis (burada biraz fazla salladim sanirim, neyse neyse) ustelikte balik burcu ( baliklar az bucuk dengesiz olur ama o bu özelligi hiiiiiiiiic tasimiyor :p sadece romantizm kismini almis )
Sarisin ve ögretmen olanlar onun icin ideal.. Talipler öncelikle bana ulasabilir.. Bu iyiligi neden mi yapiyorum? Cunku eger 30 yasima geldigimde, karsima hala benimle evlenecek birisi cikmazsa Ukturk'e varmaya söz verdim de ondan. Evde kalmaya karsi bi nevi önlem, hayat sigortam :p yedek klubesinde bekletiyorum o yuzden. Benden önce evlendirirsek daha iyi olur tabi, özgecmislerinizi yorum kismina birakabilirsiniz kizlar :p


(Ukturk'cum artik ne kadar inandirici oldum orasini bilemem :p ama affedilmisimdir diye umuyorum)


Günün sarkisi: Kutsi'den geliyor canlar, klipte cok sevdigim bir diziden.. dinleyin gari tIk tIk

17 yorum:

viva dedi ki...

25 yas degil, her yasda oluyor öyle bence. Psikoloji derslerinde prof derdiki her 7 senede bir insan komple bir degisirmis, hem vücud olarak tüm hücreler yenilenirmis hemde beyin olarak karakter olarak insanlar degisirmis. 20-30 yas arasi insanlar tecrübesizlikten en yanlis kararlari verirmis, ama maalesef hayatini en cok etkileyen kararlarida ozaman verirmissin. Su anki aklimla gecmise baktigimda evet diyorum, nekadari degisik düsünüyormusum ozamanlari.. söyle 20 yasindaki halimle yan yana durabilsem su an, iki farkli insan cikar resmen ortaya. Ne yapalim, hayirlisi olsun önümüzdeki seneler bakalim ne getirecek bize..

bayan mikrop dedi ki...

kendimi bildim bileli 25 yaş bana yaşlılıkla çıtırlık arasındaki keskin çizgiyi anımsatır.
24.5 ken çıtır olabilirsin ama 25 e bastığın anda artık yaşlanmış sayılırsın.
gerisini artık hiç saymıyorum 26..27..35 falan.

lakin bende yavaş yavaş 25 e yaklaşıyorum.
son bir yılım ve sanırım bende o günler geldiğinde aynı senin gibi olacağım çok açı ://

Ful yaprakları dedi ki...

25 yaşın sendromu mu olur kuzum :))
,biz 29'uz ne yapacağız camdan atalım kendimizi :))
çok gençsin çok, kıymetini bilin ;)

TurquAzria dedi ki...

25 yas sendromu diye birsey de varmis demek, bende yeni duydum... iyiki daha 6 yilim var... keyfini çikartayim bari :D

Kısaca Fd dedi ki...

2 yılım var o sendroma.
hazırlamam lazım galiba kendimi.
o değil kızlardan evlilik de beklenmiyo hani. ne bileyim kimse "Niye evlenmiyon lan" demiyo. "hadi evlen artık" demiyo. Erkeklerin durumu daha bi fena.

Nora dedi ki...

Ne kadar büyürsek büyüyelim ruhumuz hep genç kalırmış ya, 30 yaşında da 40 yaşında da bir şeyler eksik gibi hissedecğiz zaten. Sadece 25 yaş altıyken eksiklikler normal geliyor. Daha büyümedik ki zaten tam olmasını beklemiyoruz diyebiliyoruz. Sen artık diyemeyeceğin yaşa geldiğini düşündüğün için panik yapmışsın cnmm. Oturur her şey yavaş yavaş yerine umarım..:)

mefisto dedi ki...

ya şu hayat gailesi içinde yılların geçip gitmesinin yarattığı paniği anlıyorum da, dönem dönem "cee!" diyen depresif ruh halini anlamıyorum ben. herkesler 25'inde, 40'ında, menopozlu vakitlerinde falan depresyona girer, ben her daim böyleyim. bu yaz tatile falan da gidemiyorum üstelik, en yakın zamanda öleyim en iyisi.

Marshmallow dedi ki...

Mefisto aynı durumdayız sana bir teklifte bulunaym gel beraber ölelim :D

Ukturk dedi ki...

Öncelikle tüm yorumcu yoldaşlara selamlarımı iletiyorum. Yorum köşelerinde geçen çileli yılları ben de çok iyi bilirim.

İkinci olarak 25 yaş sendrom udiye bir şey yoktur. Lütfen kamuoyunu yanlış bilgilendime ve yönlendirme yapmayalım. 25 değil 27 yaş sendromu vardır. Ayrıca sen 25 değil 26 yaşıdansın. Bunu da buradan açıklamış olalım. Yazıyla da yazayım yirmilatı!!11

Son olarak beimm hakkımda gayet doğru ve tatmin edici bilgileri sevgili okuyucularınla paylaştığın için çok müteşekkirim. Bilmiyorum çok utandım, daha önce hiç kimse benim hakkımda böyle doğru ve güzel şeyler söylememişti. Ben alıştım aslında iftiralar, yalanlara ama böyle güzel şeyler görüce de duygulanıyor insan :/ yok yok hayor ağlamıyorum sadece gözüme bir şey kaçtı!!

Gürhan GÜLEZ dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
cecilia dedi ki...

bi adetde benim o 25'liklerden :) tuhaf bi yaş kesinlikle, çok arada derede, ama 35e kadar yolu var yani ünlü düşünür berkayın da dediği gibi 35inde lolita :) hedefim bu geçen yıllara inat, şarap gibi hayat :)

éLLa dedi ki...

* viva tabiki öyle ama 25 yas buyuk kararlarin verildigi yas oldugu icin daha bir zor bir yas gibi geliyor insana..

* bayan mikrop ohooo iki dk da yasli ettin bizi yaaa , öliyim ben en iyisi :(

* Ful yapraklari, her yas guzeldir aslinda, bu birazda o yasta neler yasadigina bagli. Yaslilik sendromundan ziyade yeni kararlar verme acisindan 29 'dan daha farkli oluyor 25. Cunku 29 una geldiginde zaten bir dzen kurmus, verecegin kararlari coktan vermis oluyorsun :)

* TurquAzria yillar o kadar cabuk gececek ki buna sen bile sasiracaksin :)

éLLa dedi ki...

* Kisaca fd erkekler daha cok 30 yas sendromu yasiyor bence :) 25 koymuyor onlara fazla.

* Nora umarim dedigin gibi olur. Benim ruhum nedense hep yasli kaliyor :)

* mefisto depresyona girmeye bahane ariyoruz demek ki haha :)

éLLa dedi ki...

* Ukturk cok hainsin, yil ile hesap yapma, ay hesabi yap. daha eylulde basicam 26'ya. kendin yaslandin tabi benimde yasimi buyutmeye calisiyorsun, ama ben gelir miyim böyle numaralara :p
Eee napalim o kadar duygu sömurusunden sonra kamuoyuna yalnizca sana dair yanlis bilgiler vermis olabilirim :) Bu arada cok uzgunum hala bir talibin cikmadi Kaan :)


* Gürhan GÜLEZ hic dinlemedim ben o sakiriyi merak ettim bak simdi bi bakiyim..

* cecilia bak o konuda haklisin yaslandikca yillanmis sarap gibi olma durumu bende de var :p o degilde tipime bakan 18-20 saniyor beni, bu cok guzel iste. 25 yasinda olupta annem gibi görunenleri dusunmek bile istemiyorum. cok aci cok.

hitme dedi ki...

love the bikini :)
kisses from Poland ;*
http://hit-myself.blogspot.com

MeL jones' dedi ki...

bikinin oliiim senin! şapkan oliiim emi!

Deniz dedi ki...

Ben de 23 yaşımdayım, ve 25'e şunun şurasında ne kaldı:)) ama hiiiiç takmıyorum,hatta biran önce olgunlaşmak istiyorum çünkü küçük göstermek de bir yere kadar,bir yerden sonra hiç iyi değil bence..:((
www.LensMarket.Com