10 Mayıs 2011 Salı

Bir haftada nasil 5 kilo verdim..



"Malim mülküm var ama yiyemiyorum! acim anaammm acimmmmmmmm" diyen Seda Sayan'a döndum, cal darbukaci diyip " gurbaneee gurbane" diye göbek atasim var sinirimden.. Kola istiyorum ama icemiyorum..! Bu diyet isi ne zormus meger..

Nisan mayis aylari gevser gönul yaylari demisler ya hani, biz kadinlarinsa bu aylarda daha cok basen, kic, göbek, kursak yaylari gevsiyor, genisliyor.. Kisacasi nisan ve mayis ayina "nasil etsemde 5-10 kilo versem" ayi da diyebiliriz.. Yaz geliyor, tatile gidilecek, bikini giyilecek o yanlaaaarrr ne, o yanlaaaar baciiiiiiiimm.. Az daha ciksa kanat niyetine cirpip ucabiliriz, ya da göbegimizi sehpa niyetine kullanabiliriz, ben denedim bak, cekirdek tabagi falan gayet guzel duruyordu :) Ama istedigimiz bu olmamali hayir hayir hayir ! silin atin bu dusunceyi kafanizdan.. Ben size zayiflamanin yollarini verecegim.. Ne Ebru $alli gibi gunun 10 saati plates topuyla oynayacaksaniz, ne organik urun manyagi olacaksiniz, ne de abuk sabuk zayiflama haplari icip sagliginizdan olacaksaniz... Gerci herkesin metabolizmasi farklidir ama denemekte fayda var..

Acikcasi 25 yildir hayatim boyunca hic diyet yapmadim, ben hep yiyip yiyip kilo almayan o nefret edilesi kizlardan oldum. Ama insan yaslandikca kilo alma ve kalori yakma kapasitesi azaliyor sanirim ki ben de göbek kalca almis basini gidiyordu.. Tatil gunu de yaklasinca bu duruma bir dur demeye karar verdim.. Cok özel bir sey yapmadim.. sadece;

sabah kahvaltilarimi iyi yaptim,
ögle ve aksamlarsa hafif seyler yedim. (meyve, yogurt, kitir ekmek, salata, izgara somon gibi.)
Aksam 6 dan sonra özellikle meyveden baska bir sey yemedim..
Benim icin cok zor olsada makarnayi bile ekmekle yiyen ben hayatimdan beyaz ekmegi cikardim.. Cocugumu kaybetmis gibi bedbahtim bilemezsiniz :(
Gunde bir bardak su bile icemezdim, susadikca kola veya cay icerdim ama simdi gunde en az 2 lt su iciyorum.. Baslarda cok mide bulandirici oluyor ama zamanla alisiyorsunuz. Vucuttaki butun toksinleri ve iltihaplari sökup atiyor su..
Abur cubura, kizartmaya bye bye dedim..
Ve haftada 4-5 gun spor yapmaya basladim.. Yarim saat ko$uyorum ve agirlik calisiyorum..




Bugun ki ögle yemegim buydu..




Vitamin icecekleri de enerji niyetine iyi bir takviye oluyor.. Bir yerde dusup bayilmamak icin ideal ;)



Ayy bunda $u kadar kalori var, ayyy bunda bu kadar kalori var diyen kokoslara hep sinir olurdum, bir dilim pastayi bile bi ton matematiksel islemden gecirip zorla yerlerdi.. Ama sonra onlari anlamaya basladim.. Kilo vermek bir ömur suruyor, almaksa bir dakika.. 1 saat yuruyorsun 100 kalori yakiyorsun, 1 dk yiyiyorsun 1000 kalori aliyorsun. Metabolizmamiza tukureyim..



Benim icin en cok abur cuburu birakmak zor oldu, $unlarin guzelligine bakinsaniza ...






Kuzenin dogum gunu sebebiyle bir kacamak yapip sini buyuklugunde kocaman bir pizzayi mideye indirdim ama pisman degilim hakim bey, yine olsa yine yaparim.. !

Bildiginiz incelme yollari varsa yazin hanimlar, herkes bir birini motive etsin böylece.. Benim su an 3 kilo fazlam var.. Antremana kaciyorum simdi..

Hepinize rast gelsin..

46 yorum:

Elizaphelia© dedi ki...

Sen de aynen benim gibiymissin hatun! :) Uzun yillar voleybol oynadim, tabi birakinca o kaslar yavas yavas yaga cevirmeye basladi. Yiyip yiyip kila almayan ben, selulitlenmeye falan basladim bildigin ki cok sasirdim yani bu halime. Benim aslinda derdim bacaklarimla, en cok kas bacaklarimda vardi ve suan kendini ilk salan yer bacaklarim oldu.
Aynen senin gibi yapiyorum ben de bu aralar ama bir arkadasim patates diyetini uygulayabildi 3 gun. Aslinda 1 hafta uygulanmasi gerekiyor. 6 kila verebiliyormussun 1 hafta ile.
Ve inanamazsin benim 3 gun uygulayan arkadasim bile 2 kilo verdi 3 gunde. Sabah oglen aksam sadece 2 orta boy haslanmis patates yedi ama diyet sagliksiz bir diyet bittabii.
Istersen google it :D Uyarsa sen de 2 gun falan dene bakalim. Zaten ondan sonrada sekersiz cay, ekmeksiz kahvalti olayina donersin :)

Kolay gelsin:)

_Bilgece_ dedi ki...

cnm ya 1 haftada 5 kilo inanılmaz bişey. ben aylardır 60 kiloyum sporda yapıyorum ama tatlı çikolataya dur diyemiyorum :( çok moralim bozuk hühüüh:( lütfen birbirimize motivasyon verelim. veremeyince sinir oluyorum sinir olunca da çikolataya sığınıyorum hühü:( tam bir kısır döngüye girdim. akıl ver bana napicim kuzum. 1 haftayı geç 1 ayda 5 kilo vermeye razıyım..:( acayip morale ihtiyacım var kuzum. lütfen yaz bana mail adresimi veriyorum: jolie01tr@hotmail.com
teşekkürler! mucux mucux!

Lulu dedi ki...

Ne eglenceli anlatmissin, cok eglendim:) Dediklerini yapmak bence kolay degil, yemek soz konusu olunca ben dayanamiyorum, yaptiklarini okuyunca helal olsun Ella'ma dedim:)

Melisa dedi ki...

Öğünleri atlama az az ama sık sık ye :)

madwoman dedi ki...

ben de abur cuburu bırakmadım ama sini gibi pizza yerine 2 dilimle yetindim :) 2 saatte bir yemek yemek, 6 dan sonra hiçbir şey yememek, ve 2 litre su+ bol yeşil çay içmek haftada 3 kilo verdirtti bana. Haftada 3 gün de yürüdüm bunun dışında spor yapmadım bacaklar sıklaştı sadece göbek kaldı birazcık. ama bunların gerçekliğine hiç inanmazdım 2 lt su falan :) oluyomuş :)

Adsız dedi ki...

Mrb, ben sizin blogunuzu bir aydan beri takip ediyorum. Isvec yasamaniza ragmen türkceniz cok güzel (ben avusturyada yasiyorum, benimkisi berbat, bakma burda bu kadar cok özeniyorum :) Göbegi sehba yapmak cok komikdi. Yesil cay sabah icersen hazmi kolaylastirir ve metabolizmayi (umarim dogru yazmisimdir) iyi calistirir. :) Sevgiler

Bir umut Bir dokunus dedi ki...

Tebrikler :) Hayran kaldim abur cuburu birakmana kim dayana bilirki onlara benim bile istahim kabardi.. Herkes kilo vermek icin ugrasiyor bende tam tersi almak icin cabaliyorum kücüklügümden bu yana hep zayif olan biri olunca üstüne bide onca insanin ay cok zayifsin demesine sinir olmaya basliyor insan ister istemez kafaya takiyor hani.. OFFF ben nasil kilo alacam yaa yemedigim yok ama yok anam yok alamiyorum bi hastalanayim aldigim kiloda gidiyor :( Insan oglu ne garip varliklar demi ama biri kilo verecem diye aglar bazilarida benim gibi kilo alsam diye aglar hehe :) Neysa canim eminimki bu gidisle sen istedigin kiloya ulsacaksin hani ögle yemeginde az istah kabartici degil bol meyve hic yok diyemem üzerinde dondurma onun üstünede cikolata parcalari :D HEHEE ... Cok öptüm kolay gelsin sana diger posta bi 5 kilo daha verdim diye mujdeleyecegini biliyorum simdiden :)

éLLa dedi ki...

* Elizaphelia ben de lisedeyken voleybol oynardim birakinca felaket oldu, kaslar yerini catlaklara birakmisti.. yas gectikce vucut yapisi degisiyor gercekten önlemini almak gerekiyor. Patates diyeti iyiymis ama benim o kadar asiri kilom yok, sagliksizsa yapmaya degmez. yine de tskler :)

* _Bilgece_ canim dedigim gibi bu birazda insanin metabolizmasinin nasil calistigina bagli, hormonlarla alakali bir durumda olabilir. bazilari zor kilo verir zor alir, ben aninda zayiflar aniden de kilo alirim. garip bir yapim var. Her zaman yardimci olmak isterim yorumunu yayinladim ama istersen silebilirim adresin görunmesin.. en kisa zamanda bir bana ulasabileceginiz bir g-mail adresi alsam sanirim cok iyi olacak, o zaman rahataca yanitlarim sorularinizi :) öpucukler.

* Lulu ayy tsk ederim motive oldum, benimde dayanamadigim noktalar oldu canim, arada kacamaklar yapiyorum, bakma böyle yazdigima :)



* LuLu

viva dedi ki...

Masallah, darisi bizim basimiza! : )

éLLa dedi ki...

* Melisa ben normalde diyet yapmadigim zamanlarda da zaten ögun konusunda pek özen göstermiyordum acikcasi, duzensiz besleniyordum. bazen gunde 2 ögun yiyyordum bazen 5 ögun :) ayni duzensizlik hala devam ediyor. elimde degil ;(

* madwoman ya benim sebzelerle maalesef hic aram yok, siz yiyebiliyorsaniz ne ala, hic birakmayin derim. hem cokta saglikli ama benim icim almiyor. etoburum ben. su konusunda bende kendime inanamiyorum :)

* Adsiz sen yurt disinda mi dogup buyudun canim? ben Turkiye'de dogup buyudum ondandir belki. gerci burada yasadigim sure icerisinde benim de turkcem cok bozuldu, özellikle diksiyonumda bozukluklar olusuyor maalesef.. yesilcayi icmeye calisacagim, siyah cay tiryakisiyim ben gerci ama deneyelim bakalim. sevgiler benden. tavsiyen icin de tesekkurler

éLLa dedi ki...

* Bir umut bir dokunus , insanoglu maymun istahli bir mahlukat neyi yoksa onu ister. zayif sismanlamak ister, sisman zayiflamak, saci duz olan kivircik olmak ister duz kivircik olan duz. havalar sicak olur ay bunaldim kis gelsin deriz, kis gelir donduk artik gunes acsin :)))
benim sana tavsiyem zirt pirt cikolata ye, elinden cipsi dusurme, patates kizartmasi ve kebaba yumul. ooohhhh senin isin kolay yerinde olmak isterdim :)

* viva amin :)

muhabbetsofrasi dedi ki...

yada bir adet reflü edineceksiniz

o kiloları çok güzel hizaya getiriyor :)

!'**rengarengo**'! dedi ki...

ne cici anlatmışsın ya,bayıldım!!!4-5 gün spor bana çok ters ama bende yüzmeye başliiiciim du bakalım nasıl olcak!bu pazar ve pzt tüm gün evdeyim.patatesi uyguliicim;)))

Gürhan GÜLEZ dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
mefisto dedi ki...

az biraz pratik yapsam uçabilirim bence, evet. deneyelim bakalım şu diyeti. eksik olma ella'cığım, ilaç gibi geldi :)

aLone dedi ki...

Yahu nedir bu kızların bu kilo derdi :)

Sanırım sonsuza kadar bu böyle devam eder. Bir bayan ne kadar da zayıflasa yine kendini kilolu görüyor neden??

Adsız dedi ki...

Sen biraz hizli vermissin canim :) masallah demek bunye bunu bekliyormus (:
bende veriyorum 7 kiloya yaklasti daha 1.5 ay olmadi ama ekmek gunde 2-3 dilimin altina dusmuyorum genelde.ara ogun falan yerim ufak tefek kalorili seyler.ama dedigin gibi aksam balik-et -tavuk (yagsiz) ve salata-ayran bol bol.
biraz egzersiz biraz da su.

Sedef

@ysun dedi ki...

Tebrik ederim...Senin yazdıklarının üstüne sana bir tavsiyede bulunmak çok zor zaten her şeyi düzenli yapıyorsun.

Ne diyelim darısı başımıza :)

Loves From Fashion dedi ki...

aburcubura kim dahanabilirr :P bloguma beklerim =)

http://lovesfromfashion.blogspot.com/

Sayın KARACA dedi ki...

Ahh ahh bende seda sayana konuk olmak istiyorum. hüngür hüngür bögüre böğüre ağlamak istiyorum ahh ablammmm tutamıyorum bu boğazımı bir bünyeye bak birde yediklerime biri beni tepemden bastırmış yanlardan çekmiş yahu allah sana verdiği sabrı azmi banada nasip eylesin işalllahh AMİN :)

Đëjάώυ dedi ki...

ella harikasın canım azmin sonu selamet ^_^
ben 20 kg verdim hala uğraşıyorum cicim senin son kilolar daha zor gider :D
spor kesinlikle bırakma ben işten güçten unuttu kendimi 2 aydır :D

Leylak dedi ki...

İsveç'te diyet kolalarımız var! "Cola Türko max" üstelik geri dömüşümlü pet'lerde, denemekte fayda var élla'caniko, kalorisi zerro:)

SerpiL dedi ki...

o fotodaki sensen gelip bi osmanlı tokadı atmak istiyorum.kızaaaaaaaaaam salon kadını imajımdan çıkmak üzereyim(öle bi imajım varmıydı gerçi:))erimişin bitmişin bide tarif istiyon.dalgamı geçiyoooooon.

Chichom dedi ki...

Benim il etapta tam da 5 kilo vermeye ihtiyacım var.Hemde bu ay sonuna kadar:(
Sabahları 1 bardak süt,ara öğünlerde burçak bisküvi 1 adet, günde 2 adet türk kahvesi,öğlen tavuklu salatave , akşam salata ve yoğurt.Günlük 2litre su ve dün akşamdan beri evde 1 saat spor.Bu sabah itibari ile 65,1 idim 60a düşmem gerek.Yoksa bikini kim ben kim :(

Adsız dedi ki...

Boy 1.75 mt, 64 kğ, yaşın 26,5daha ne olsun normal bir hatunsun, illaki koşmak yahut fitnes solonlarına gitme zorunluluğunun olması mı lazım ki! yoksa seni, spor yapman daha da mı güzelleştiriyor?:( Tapılacak kadınmı olamak istiyosun? tanrı tüm güzellikleri senden esirgememiş zaten (+1 hrç) evlenerek özgürlüğüne veda mı etmek istiyorsun?:)

Gizzy dedi ki...

yaaa süpersinn bayıldım bu yazıya çünkü direk içimden geçenleri anlatmışsın...ben de diyetteyimm ve yani şu yaşıma geldim ilk defa diyetisyene falan gittim şaka gibi kendimi kilo vermekten aciz hisseder halde diyetisyenin karşısında buldum kendimi:) bakalım şimdilik iyi gidiyor tek problem haftaya ufak bir tatile gidicem o kısmı da sorunsuz halledersem temmuz ayına kadar hedefim 10 kilo!!!:)

tuzlimontekila dedi ki...

Ama sağlıklı beslenmeye başladığında elinde olmadan kalori sayıyorsun.Mecburen :) Ve tebrik ederim seni. Metabolizman hızlı çalışıyormuş ki bir haftada 5 kiloyu verebilmişsin.Darısı başıma.

Selin Ergeçer dedi ki...

O kadarrrrrrr iyi anladım ki seni anlatamam çünkü tam şimdi diyetteyim, çünkü tam şimdi açlıktan ölüyorum,saatleri sayıyorum resmen :( ama dayanıyorummmm dayanıyorummm...dayanıyorum ama imdaatttt :PPP

hayalci dedi ki...

Omaygat 5 kilomu? Gönlümden bir alkış kopup geliyo sana doğru,bravo :)

yeşiL dedi ki...

hayırrr yaa moralim bozuldu :( o öğle yemeğini ben akşam yemeğiyle gece atıştırmalıkları arasında aperatif olarak yiyorum :) şuan kendi kendimi gaza getirip diyete girme isteğiyle doldum umarım biraz sonra fikrim değişmez :D

Reyhani dedi ki...

cnm yaaa ben de düşünüyorum uygulamak bne etkili olurmu acaba :)))))

çoook sevgilerrrrr kojjamannn

Asli dedi ki...

Serpil'e katılıyorum fotoğraftaki sen misin? Eğer öyleyse harika görünüyorsun Ella :)

kanopik kavanoz dedi ki...

yaklaşık 3 haftadır spora gidemiyorum (iş-güç, hastalık nedenleriyle). ancak midemi küçültmeyi başardım, az ve eskisinden daha sık yiyiyorum. pek bir değişiklik yok gibi bende. haziranın başında gezi var, bu göbekle ne yapacağımı hala bilmiyorum. ben böyle kilo takıntısı bir insan değildim. yaş 26 olmuş, sanırım bir yaştan sonra işler değişiyor. herkese kolay gelsin anacım.

Gezi/yorum... dedi ki...

Abur cubur olayını dizginleyebilsek hersey güzel olacak.. :)

Lucíe dedi ki...

A healthy and balanced diet, it's sexy, and makes us feel great!


xx

hitme dedi ki...

Love your blog <3 kisses from Poland :*
http://hit-myself.blogspot.com

Vale ♥ dedi ki...

This post has beautiful pics ! Unfortunately I don't understand turkish nor swedish :) but your blog seems so cool !

http://fashionandcookies.blogspot.com

éLLa dedi ki...

gelismelerle tekrar karsinizda olucam, beni izlemeye devam edin anacimmmmmm :p

éLLa dedi ki...

heeeey Adsiz atmissin ama pek tutturamamissin boyumu kilomu ve yasimi :) yanlis bilgilerle insanlari yaniltma.. cix cix cix

EclecticNyLa dedi ki...

Ben Resimlerinizi seviyorum. Özellikle şeker ile resmi seviyorum. Yummy yumm.

Adsız dedi ki...

elllaa ocagina düstüm nolur gelismelerle ve bize tüyolarla devam et? 4 hairana kadar vermem gereken kilolar var anaaaminnn yardim et nolur devaam dietplani vermeye! 5 kilo versem bile mutlu mesut lcam ama 7 sekiz verirsem fuuu deymeyin keyfime ;)) anlaaat post beklioz;) bir bir söle neler yion icinon;)

éLLa dedi ki...

aslinda su aralar 2-3 kilo daha verdim ve baya zayifladim, daha fazla zayiflamak istemedigim icin elime ne gecerse yiyyorum :) bayan dedigin biraz dolgun hatli olmali dimi :) ama degisik öneriler vermek icin daha ayrintili bir post daha girerim. su an icin sana tavsiye fazla ekmek yeme, aksamlari yemeyide kes, elinden geldigince meyve ve su tuket. sevgiler.

Adsız dedi ki...

aman Allahım, günümün yarısına denk gelen bir kısmını tuvalette geçiriyorum artık beenn :))


bu arada ella blogunu çok sevdim , bende istiyorum ama o kadar üşengecim kii :)

coco-jelly dedi ki...

o kaçamakları bende yapıyorum ah ah tatlım ama dediğin gibi yaz gelio die aldığımız 3-5 kiloyu verme çabası var bende de..coco senin gibi yer almaz ama ben spora alışkın olduğum içib sporu bırakınca hemen 2kg alırım:)yapı meselesi yaa..aman sağlık olsunda 0 beden olmasın kimse çok çirkin..

şu çikolardan alda bizede gel

http://coco-jelly.blogspot.com/

tuturella dedi ki...

Vay canına sayın seyirciler abur cubura bak. İçim dağlandı. O değil de geçen gün zayıfçık fotoğraflarıma baktım içim gitti ama ne diyeyim. Bünye 25'i devirdikten sonra yavaşlamaya başlıyormuş, masabaşı da adamı köle edermiş onu gördüm arkadaş. Hafta sonu spor yapacak zaman mı var hangi birine yetişeyim: Obezite forevır bu gidişle. Gazan mubarek ola!

Adsız dedi ki...

1.67 boyunda ve 48 kiloyum 7 yıl taekwondo yaptım iki yil once birakmistim inanamassiniz biraktiktan 9 ay sonra 63 kilo oldum ve erkek arkadasim inceden inceden kili ver demeye baslamisti çok fazla üzdü bu durum beni ve hic bisey yememeye basladim ilk hafta kilo verememistim ve o hafta kilolarim yuzunden erkek arkadasim yanina yakismadigimi soyledi universite sinavina hazirlaniyordum depresyona girdim ve hırs yaptım 1 ayda 63 kilodan 48 kiloya dustum ve artik o benim eski sevgilim hukuk fakultesinden selam yolluyorum sana . her sry icin hirs yapin ve elinizden her seyin gelebilecegini dusunun ben o depresyonla hic bisey yiyemedim sadece sabah kahvaltisi yapiyordum onda da kucucuk haslanmis tuzsuz yagsiz bi patates yiyordum simdi normalim ve hatta bir iki kilo almak istiyorum hirs yapın kesinlikle ise yariyor