25 Temmuz 2011 Pazartesi

Bazi Günler "Ne halt ettim ben?" diye düsünürsün..



Ne zaman yakisikli ve karizmatik bir adam görsem geri geri giden cöp kamyonu gibi sinyal vermeye basliyorum: Bip, bip, bip....
Neden mi? Cünkü böyle erkeklerin karsisinda kendime olan butun guvenimi kaybediyorum.. " Bu bana bakar mi ya " diyip kendimi degersizlestirdigim yetmiyormus gibi, adam ilgi gösterdigindeyse uzerime bile alinmiyorum.. " Yok ya bana bakmiyordur" falan diyorum.

Bir turlu asik olamayisima gelince hadi dedik Avrupa'da cok fazla türk görmuyoruz ondandir, ama tatilde de bu degismedi.Tabi bunda buyuk dusunur Ismail Yk'nin teorisininde buyuk etkisi var; "beni begeneni ben begenmem, benim begendigim beni begenmez. Yoksa ben tipsiz miyim heee?"
Tum hotel, hatta abartmiyorum cemi cümle butun cesme ahalisi pesimdeyken benim tas kesilmis olmam pek normal degildi sanirim.. Balayina gelmis evli ciftlerden tutunda babam yasindaki herifler bile bize asiliyordu yeminle. Zaten paratoner gibi butun psikolari uzerime cekiyorum.. Bir arayis icinde de olmadigim icin gunumu gun etmekteydim ben. Bir gun 25 yillik hayatimda ilk defa bir seylerin degistigini sezdim, o da fos cikti.. Anlatayim hemen ;

Oralarda cok sirin teras katta bir bar vardi, butun personelle kanka olduk hatta birlikte tekne turlarina ciktik falan. Artik evimiz gibi olmustu orasi bizim. Yine öyle püfür püfür bir aksamda, canli muzikle cosup hep bir agizdan sarkilar söylerken yan masada bir yakisikli ilisti gözume. Kuzenin söyledigine göre surekli bana bakiyormus.. Tabi ben her zaman ki gibi "yok yaeee sana öyle gelmistir" modlarindayim. Ama yukarda Allah var etkileyici ve karizmatik bir adamdi, ilk defa ruhumun bam teli titredi.. Bir daha basimi kaldirip bakamadim. (Bu huyumdan nefret ediyorum, begendigim biri oldugunda bucak bucak kaciyorum, umursamadigim biri oldugundaysa gayet rahat ve kendimden emin davranabiliyorum..) Bardaki butun hatunlarin gözu onun uzerindeydi, hatta yan masadakiler " armatörlermis, cok zenginlermis" falan diye onlari cekistiriyorlardi. Onlar dedigim o yakisikli ve yanindaki yasli adamdi. Taslar yerine oturmaya baslamisti, simdi anliyordum neden butun bar personelinin el pence divan seklinde adamlarin masasindan baska masayla ilgilenmedigini. Adamlar resmen kalantormus..
Gecenin ilerleyen saatlerinde barin sahibi yanima gelip benim yakisikliyi göstererek "yandaki beyfendi size bir seyler ismarlamak istiyor" dedi. Tabi ben aninda nakavt oldum. Dusunsenize hem acayip yakisikli, hem felaket karizmatik, hem zengin, hem de benim gibi siradan bir kizla ilgileniyor. Muthis bir seydi bu, aha dedim ella en sonunda seytanin bacagini kirip sende asik olacaksin kizim dedim.. Ama yine de daha ilk teklifte baliklama atlayacak degildim, adamin niyetini bile bilmiyordum henuz. Nuri Alco gibi gazozuma ilac atip beni ifal etmek istemeyecegini kim garanti edebilirdi? Nazikce tekliflerini geri cevirdim. barin sahibiyse musterisini kaybetme endisesiyle teklifi kabul etmem icin nerdeyse bir yalvarmadigi kaldi. En sonunda demez mi "misafirlerimiz yunan dilimizi bilmiyor" diye. Tepemden asagiya fo$uuuuuurrrttttttt diye kaynar sular dökuldu. Zaten her seyin bu kadar mukemmel gitmesi cok garipti, benim hayatimda hic bir sey bu kadar kusursuz gitmezdi ki. Illa ki bir maraz cikar yani, cikmazsa olmaz.. Kolay kolay kimseden etkilenmeyen ben ilk defa birinden hoslaniyorum ve ögreniyorum ki adam dilimi dahi bilmiyor. Alcak kader yine aglarini orlon iplikle haince örmeye devam etti. lanetli miyim neyim anlamadim ki.. Sen 10 yil Avrupa'da elin gavurlarindan uzak dur sevme, ille türk olsun de, sonra Turkiye'ye git zibilyon tane turk erkeginin icinden git elin yunani bul.. Hay sansima tukureyim..

Bu sarkiya taktim bu aralar duruma cok uyuyor dinleyin TIKLA.. Isin ilginc yani ne biliyor musunuz? Ertesi gun baska bir mekanda da karsilastik bir bu yorgoyla. Hayir yani imkansiz olmasa ve karsilasalim diye sabahlara kadar dua etsem karsima cikmaz, istemeyince de tesaduf ustune tesaduf yasarim, her yerde karsilasirim.

Biliyorum erkekler hakkinda cok fazla yazmam, bu baslangic cogunuzu sasirtmistir hatta.. Acikcasi bilmedigim konular hakkinda yazi yazmak pek adetim degildir, bu konuda ne kendimi gelistirecek deneyimlerim oldu, ne de o aptal saptal erkek tavlama veya kisisel gelisim kitaplara vakit harcadim..(ihtiyacimda olmadi zaten :p bir bakisim yeter :D ) Hatta bu gune kadar kimseyle cikmadim desem yeridir.. Sebebi guvensizlik mi, yoksa dogru insani(dogrudan kasit neyse artik bilemiyorum) bulamamak mi henuz ben de bilemiyorum.. Ilgi görmeyen bir insan degilim ama girdigim her ortamda adim agir ablaya cikiyor. Tatilde bile benden tirsanlar olmus :) Gercek $u ki, benim kafa yapim 1950'lerde kalmis. Hatta o zamanin kadinlari bile eminim benden cok daha acik görusludur.. Erkeklere karsi epey sertim, öyle laylaylom olamiyorum yanlarinda, hep bir mesafe hep bir resmiyet vardir aramizda. Yapimda yok kardesim napiyim, asla ilk adimi atan kisi olmam.. Gururumdan ölurum daha iyi.

Bir ikinci olayda söyle oldu; baska bir gece yine ayni mekanda yan masadan bir bayanla tanistik. Ismi Filiz, tipik Izmir kadini. Hayatini doya doya yasamis 5 koca eskitmis, oldukca havai, dunya yansin umrumda olmaz tarzinda bir kadin. Askta meskten konu acildi, iskocya'li kocasindan bahsetti, 4 yildir biriyle birlikte yasayan kizindan bahsetti (evlenmeyin diyormus hatta kizina). Ben de iste malum bir olsun pir olsun diyenlerdenim teranesini okudum kadina da. Kadin bana ögutler vermeye basladi, öyle bir konusuyor ki ona kalsa önume gelenle yatmaliymisim. Her neyse dikkate almadim tabi ki. Sonra karsi masadan bir cocuga buyurmaz misiniz dedi masamiza cagirdi, biz $ok olduk tabi. Cocukta hic cekinmedi maasallah dunden raziymis. Mecburen tanistik, tokalastik falan. Burcunuz ne dedi cocuga "boga, boynuzlu burcuz biz" dedi. Cok sempatik ve esprituel bir cocuktu." Bak éLLa'nin ki de basak, basakla bogalar iyi anlasilir dedi" Filiz cadisi. Sonra hangi arada oldu bilmiyorum bizim isguzar Filiz sivismis masadan. kaldik mi basbasa. Kuzende vardi tabi ama o sarkilara kaptirmis kendini bizi duymuyordu bile. Ben tabi gerildim gözum surekli saate takiliyor. Cocukta "habire saatine bakiyorsun hemen kaciyim derdindesin anlasilan" dedi, "hmm gec oldu" falan dedim. Sonra cocuk basladi ardi ardina espirileri patlatmaya, showlar yapmaya. giderek daha yakin hissetmeye basladim kendimi. Sanki eskiden beri arkadasmisiz gibi bir his vardi icimde. O da bana "cok asil ve mesafeli bir durusun var" dedi. Allah'im herkeste ayni lafi diyor cildircam dedim (icimden). 'Akilli ol aklini alirim der gibi bakiyorsun' dedi, itiraz etmedim 'aynen öyle' dedim tebessum ettim.. Sonra söyle bir alici gözuyle baktim ona, bayagi yakisikliymis cocuk. kafam hafif dumanli oldugu icin farkedememisim. Tam farkedip kivilcimlar olusurken kemanci geldi masamiza ve benim en sevdigim sarkilardan birini söylemeye basladi. Zekai Tunca'dan "gulu susuz seni asksiz birakmam". O da gözumun icine baka baka söyledi sarkiyi. Gercek olmasi gerektiginden cok daha fazla romantikti. Ama éLLa bu durur mu. Benim kamyon geri geri basip sinyallerini vermeye basladi, hemen kacma ihtiyaci hissettim. Salak gibi o anin tadini cikaracagima yerin yarilsin icine gireyim diye dua ediyordum. Tekila ismarlamis kendine, daha önce ictin mi dedi, "hayir alkolle aram yok" dedim. Icersin icemezsin diye inatlasinca ben bi fondipledim tekilayi, butun organlarim yandi tutustu, suratim sekilden sekile girdi. Ne kadar komik bir ifade olustuysa artik yuzumde gulmekten yerlere yatiyordu o da. Tabi ben iyice kendimi kötu hissettim. Beeeen hic tanidigim biriyle , hem de barda icki ictim olacak sey degildi. Beni taniyanlara söylesem hayatta inanmazlar. Sonra kuzeni aldim yanima hadi dedim gidiyouz, o da kalkti bizimle ben sizi birakiyim otelinize kadar dedi. Gerek yok taksiye bineriz dedim ama yine de bizimle birlikte cikti. Tekila carpmis olacak ki az kalsin merdivenlerden yuvarlaniyordum, tuttu belimden göz göze geldik. Film gibi yani. :)
Yolda yururken elimi tuttu koluna girdirdi, " gerek yok, iyiyim" dedim. Ben iyi degilim ama" dedi gözlerime bakarak. Tam bir Istanbul capkiniydi, Istanbul'dan geliyormus. Bir kahve icelim diye cok israr etti ama ne yaptiysa beni ikna edemedi.. Bizi otele kadar birakmak icin yalvardi, taksicilerden daha mi az guvenilirim, o kadar muhabbet ettik dedi. Efendi birine benziyordu tamam dedim sonunda. Bindik, arabadan sarki acti son ses Tarkan - Kayip.. Dikiz aynasindanda surekli beni dikizliyor tabi.. Otele varir varmaz "hadi iyi geceler" diyip kapiyi acip öyle bir firladim ki iceri cocukcagiz bakakaldi arkamdan. Ne numarami isteyebildi, ne de konusabildi.. Sabah ayildigimda pisman oldum tabi. O kahveyi icmeliydin éLLa dedim. Ölurdum sanki arabadan inince tokalasip en sIkIssaydim cocukla, kiyamet kopardi, adim kötuye cikardi..
Aradigim butun özelliklere sahipti. Kibardi, sakaciydi, yakisikliydi, romantikti. Her seyden önemlisi cok guzel bir tanismaydi. Baslangic icin harika. Neyse dedim otelimi biliyor, isteyen her sekilde bulur dedim. Ama gel gör ki tatil bitip otelden cikisimizi yaparken bir de baktik ki oda sadece kuzenin adina görunuyor. Ve beni arayan herkese (aileme de dahil) "burda éLLa diye biri yok onlar yabanci" diyorlarmis. Ikinci bir $okta böyle yasadim. Yani o da aradiysa (ki eminim aramistir) ulasamamistir bana.

Bu ve bunun gibi bir firsatlari kacirdim canlar. Kucuk hatalar, saniyeler, dakikalar belkide gerceklesecek olan cok guzel seylere mani olmustur. hayat detaylarda gizli aslinda.. Ben bu kafayla gidersem sanirim ömrum boyunca asik olamiycam.. Ve hayatim böyle pismanliklarla ve keskelerle gececek ..

27 yorum:

♥ Heels Are My Drugs ♥ dedi ki...

ama muhteşem bir şeymiş buuuuu :(
her şey gözümde tek tek canlandı resmen :(




http://heelsaremydrugs.blogspot.com

Korhan dedi ki...

Sevgi kelebeği arkadaşım;

O kadar uzundu ki başlarını unutmuş olabilirim. Öncelikle Türk inadın neden? Kendimden biliyorum Türk erkeği çekilmez bişi :)) (türk kadını-türk erkeği tencere kapak bir çok konuda)

Yunan'dan mesela neden kaçtın? Tamam belki o kadar şahane adamın niyeti gecelik hatundu ama o aşamaya kadar neden şans vermedin tanışmak için?

Her adam sonuncu gibi uğraşmaz. Bir yerde bir açık kapı görmeliler göremezlerse oturup "sevgilim yok, aşk yok ühühüh" diye yazan blog yazarının kafasını gözünü kırarım ben. Allah hulaaaaaaaaayn.

Hof! Tamam sakinim!

Yaşanmamış şeylerin muhasebesini kafanda yapma. Adamlara bir şans ver. Doğayı sev çiçeği koru ağacı öp. En kısa zaman da burada "şahane sevgili yaptım" diye bir yazı bekliyorum. Bulamasan bile yalan malan yaz bişiler bu saatten sonra o yazı olmazsa kan çıkar o kadar diyim abicim!!

AYŞEN dedi ki...

amanın barda tanıştıgın kadında bır felaketmıs,neysekı özüne bayıldım.ama kendıne bıraz şans tanımalısın nedersın?

éLLa dedi ki...

* Hels sahiden usenmeden hepsini okudun mu :) tebrik ediyorum seni canimcim :)

* Korhan eniste yorumlarina bitiyorum senin ya hahaha :D Ben gavurlardan bikmisim abicim, bi de yunanli mi sariyim basima. hem nasil anlasaktik onda turkce catpat, bendeyse hic yunanca yok. adamin ingilizcesi iyiydi ama benim aizicik ingilizceyle mi konusacaktik.? yoksa askin dilini mi kullansaydik :)

ögutlerine dikkate alacagim söz veriyorum :) gelismelerle tekrar karsinizda olucam. bu arada yazinin tamamini okuyanlara plaket veriyorum :) bravo valla.

éLLa dedi ki...

* AYSEN'cim ne diyeyim haklisin derim :)

G.n.c dedi ki...

bende okudum hepsini amaa bu senin yazının akıcılığından kaynaklanıyor. ne çok hikaye var sende oku oku zevk alıyorum severek bayılarak :p takip ediyorum (:

http://blogumunkenari.blogspot.com/

Leylak dedi ki...

"Sebepsiz sevmektir aşk, nedeni olmadan bağlanmak birine. Hatta sarılamamaktır utançtan, Çünkü utanmaktır sevmek aslında". [Can Yücel]
(ama herkese göre deil)
Tecrübe lazım, olgunlaşmak lazım, duygusal (saf) olmak lazım:)

Gelecek tatilini Kuş Adasına proğramla, Zekai Tunca nın yerine Çoşkun Sabah'ı dinlersiniz, değişiklik olur:(
(Babylon Aya Yorgi bar da canlı müziğimiz her akşam var.:)

Adsız dedi ki...

ne kadar akıcı bi yazı olmuş ella daha sürse gülerek okumaya devam edecektim resmen yaşadım o anlarını..seni çok iyi tanıdıgım için bunların bire bir gerceği yansıttıgını bilince hatta gözümde seni canlandırabilince daha cok eglendim yazında :))))) süper olmuş :))) loliş

Adsız dedi ki...

sevgili ella,formspring'e yazmıştım almadın mı,sana ulaşmaya çalışıyorum..sevgiler

e.n.k dedi ki...

anam bu uzun yaziyi görunce dedim butun tatil anilarini bir cirpida anlativermis bu hatun ..ama sadece iki parcayi anlatmissin ..ahh ahh en icten sövgulerimle okudum tum satirlarini..( dun anlatirken saydigim butun laflari hatirlayabilirsin :)) )

ayrica ella bizi Kiss Bar´a götur :P

Çiğdem dedi ki...

yazı süperdi, hiç bu kadar uzununu sıkılmadan okumadım şimdiye kadar,bende senin gibi yapardım ama bir ara boş verdim daha doğrusu karşıdakine şans verdim,baktım !iyi böyle dedim kendime, beğenmezsen eyvallah diyorsun zaten,işte bu arada eşimle tanıştım. :)

éLLa dedi ki...

* e.n.k. ahaha en anladim ben onu :) kiss bar'i da anlatiyim mi kiz :p

* Cigdem oy oy oy agzindan bal damliyor. hadi darisi basima.

éLLa dedi ki...

* G.n.c. bunu duyduguma sevindim, kimse okumaz saniyordum. sirf ilerde bir gun unutmamak adina yaziyim demistim oysaki. Ben de hikaye cok, ama blogumda anlatipta insanlari sIkmak istemiyordum acikcasi. Bundan böyle (cok özel olanlar haric) vakit buldukca anilarimi yazarim :)

* Leylak sirada Istanbul var, hem de yakin bir tarihte. seneye de Bodrum'u dusunuyoruz. bakalim kismet.

* lolis tesekkur ederim, alelacele yazilmis bir yaziydi aslinda, o yuzden imlâ hatalari ve anlatim bozukluklariyla dolu bir yazi oldu. ama su aralar o kadar halsizim ki , yanlislari duzeltmek söyle dursun yaziyi bile ite kaka yazdim. Tum bunlara ragmen böyle dusunmene sevindim. Daha bir suru sey var aslinda anlatacak ama blogta özel hayatimin detaylarina girmeyi sevmiyorum. öperim yavrim

Esila dedi ki...

Yaaaa çok güzel anlatmışsın gerçekten film gibi ama mutlu sonla bitsin isterdim :) Gerçekten bugüne kadar HİÇ sevgilin olmadı mı Ella? Bence de keşkeleri unutup şans vermelisin sevgiler :)

murathan dedi ki...

bu turk kizlari yok mu her yerde aynilar...
bulunmaz hint kumasi misiniz anlamadim gitti valla.bu tripleriniz yuzunden cok sey kaybediyorsunuz cook...
kiymetimizi bilin, kiymetinizi bilin. =)

Çakma Çalıkuşu dedi ki...

ella, sen benim yüreğime mi indireceksin, yazının sonunu nasıl getirdim bilemedim. dedim, "sonsuza dek mutlu yaşadılar" yazar herhalde, ama hale bak.
bi silkelen gayri, yazık oldu yazık. :)

éLLa dedi ki...

* Esila'cim sanalda olmustu bi tane ama onunla da reelde görusemeden ayrildik. o sayilmaz yani. hic olmadi evet.

* murathan biraz sert bir elestiri olmus ama haklilik payin var gibi gibi.

* Cakma cali kusu aah ahh sorma. ah akilsiz kafam :/

murathan dedi ki...

hayir ben genel olarak soyledim ella. eger kirdiysam ozur dilerim. bu ara basimda bi deli var da onun etkisiyle de bu sekilde yazdigimi bilmeni isterim.yukaridaki yazini da okudum. cesaretli birisin. tebrik ederim. denizden otele, otelden denize gidip gidip gelen siradan tatilcilerden degilsin anladigim kadariyla. biraz attraksiyon yasamak gerek. :)
kal saglicakla =)

éLLa dedi ki...

murathan hayir hayir kirilmadim aksine cok guldum yorumuna :) sorun yok.. evet film gibi iki hafta gecirdik daha ne hikayeler var ne hikayeler :) ama hepsini anlatmaya usenirim.

A.H dedi ki...

Blogcuların %80'i sizi takip ediyor sanırım...cogunun profilinde ilk sıralarda görüyordum blogunuzu...uzun süre merak edip bakmadım...bugün bi bakayım dedim...son ilk yazınızı okudum. Aziz Nesin'in Türk milletine dair tesbitinin birkez daha teyid edildiğini gördüm...bu kadar millet bu yazıları takip ediyor demekki dedim. neyse kolay gelsin...serdar ortaçın müzüisyen sayıldığı ülkede siz kitap bile yazabilirsiniz aq

éLLa dedi ki...

A.H kardes öncelikle turk bloggerlar'in sayisi o kadar az degil, yuzde 80 derken bayagi bir abartmissin. Ikincisi benim hic bir iddiam yok bos vakitlerimde gelip burada icimi dökuyorum, kalkipta belgesel ekmiyorum veya roman yazmiyorum. o yuzden beni serdac ortac'la falan kiyaslaman abese istigal etmis. insanlarin beni izliyor olmasina bi sey diyemem , sagolsunlar begenip okuyorlarsa ne mutlu bana. bu kadar saygisizlasmana hic gerek yoktu, sonucta burasi kisisel bir blog, ben istesem burda kufur ederim, sacmalamanin dibine de vururum.. Halka mal olmus biriymisim gibi davranman cok komik gercekten. begenmiyorsan bile saygi göster.

Adsız dedi ki...

guLu susuz seni aşksız bırakmam...

İrma dedi ki...

yaaa bi telefon numarası filan alınsaydı bari ben bile sinir oldum burda:) neyse bu da sana ders olsun bir dahakine kaçma diyorum ama kime diyorum ohoo di mi:) ben de soğuk buzdolabı gibi gözüken erkeklerin mesafeli duruşumu hemen fark ettiğim biriyim seni anlıyorum ama sonumuz ne olur onu hiiiiiç bilmiyorum

Korhan dedi ki...

Çakma Çalıkuşu isimli yorumcu da aşk hayatını anlatsın.Yaz dönemi tv'de pek belgesel yok onu okuyalım bari.

éLLa dedi ki...

* irmaaaaaaa aaahh irma ahh kafama sey ediyim :/

Çakma Çalıkuşu dedi ki...

yani tüm karizmamın içine 5 sn.de @ korhan. sağ ol ya. desperate housewife'yiz diye de bu kadar taşlanılmaz.

Adsız dedi ki...

Senin bloguna iyiki rastladim.. cok supersin yaaa..

Sevgiler
Anonymous