14 Ağustos 2011 Pazar

Sen benim kim olamadigimi biliyor musun?



Berbat biriyim.. Tatil dolayisiyla ögleye kadar uyuyan, paket paket citos yiyen, spor yapmayan, surekli 'ne halt edecegim ben' diye dusunen biri.. Oysa erkenden kalkip kosuya cikan, sanat yapan, cok para kazanan, sabah Paris'te, öglen Italya'da, aksamsa Ispanya'da olan biri olmak isterdim.. (aslinda bakma sen Turkiye'de olmayi tercih ederim, yeminlen..) Bunun insanin kendini oldugu gibi kabul etmesiyle alakasi yok..

$imdiden pamuklu beyaz battaniyemi hazirladim.. Kanepeye uzanip, kocaman bir doritos paketi esliginde diziler izleyecegim upuzun bir kI$ var önumde.. Ustelik bunun icin cok beklememe de gerek kalmayacak, cunku havalar coktan buz gibi olmaya basladi bile.. Evet, bu kadar bos ve manasiz yasiyorum iste ben..

"Sefil düşünceler ve küçüklükler arasında kaybolup, hayattaki büyük sırrı çözemedik, soru da cevapsız ve acımasız kalakaldı: Nasıl yaşadın, neden öyle yaşadın, neyi yapabilecekken yapmadın? Neden hayal ettiklerini, düşündüklerini bu kadar küçümsüyorsun? Bu soru çok basit gibi görünebilir, bazı insanlar bu soruyu belki hiç kendilerine sormayabilir ya da sormaktan kaçınabilir. Önemli olan bu sorulan sorunun hangi amaca hizmet ettiğidir." diyordu okudugum kitapta.. Son gunlerde hep bu sorulari soruyorum kendime..

Aslinda hayatimda o kadar cok önemli sey var ki hangisi mansetlik karar veremiyorum. Butun olaylar icinde buyuk ödule en cok hak kazanan kisiyken, bana yine ücün biri dusuyor.. Hep baskalari icin kendinden ödun verirsin, ama gel gör ki bir takdiri bile cok görurler sana.. Insanin 15 yasindaki akli ve hayalleriyle, 25 yasindaki akli bir olmuyor maalesef.. $imdiki aklim olsaydi demek nafile..Gecip giden zamani geri getiremezsin. Yan derdine otur.!


Yarista ikinci gelen atlet gibiyim, hedefe hep cok yaklasan, emek veren ama birinciligi hic bir zaman alamayan... Aklimdan gecenler yuzunden hayatimdaki hic bir seyden zevk alamiyorum ve yaptigim tek sey planlar kurup uygulamamak..

Benden baska herkes hayatini bir duzene koydu. Doktor, profesör, radyo sunucusu, yapimci, oyuncu, yazar vs oldular.. Istedikleri neyse onu yaptilar.. Bense tesadufen iyi bir is sahibi oldum ve daha iyi bir firsat aramaya gerek duymadim.. Bu yasima kadar elindekilerle yetinmeyi bilen, kucuk seylerle mutlu olan bir insan oldum.. Peki neden simdi mutsuzum? Nerde yanlis yaptim, neden geri kaldim diye dusunmeden edemiyorum..

Bu hafta kötumser oldugum bir dönem. Benim yasimdaki bir cok kadin evli, cocuk sahibi ve ben daha kiminle cikacagima bile karar veremiyorum..
Armudun sapi, uzumun cöpu, elimin körü..!

Allah'im ne zaman bu kadar zavalli oldum ben?

Günün son ögüdü: Mutlu olmak icin beklentilerinizi kucuk tutun..! bu sözu kim dediyse halt etmis.. Hayattan ne beklerseniz, hayat size onu verir.. Dunya hizla gelisiyor ve buyuyor. Neden geri kalasiniz ki..! Cok gec olmadan isteyin ve alin! Hayallerinizi yuksek tutun..!

31 yorum:

kara kırmızı dedi ki...

Bazen liseden arkdaşları görüyorum.kocaman plazalarda çalışıp kışın bile bronz tenlerle dolaşıyorlar...Hepsi birer kocaman adam olmuş,bana sorduklarında neler yaptığımı "yazıyorum,anlatıyorum,
okuyorum işte" diyorum...uzaylı görmüş gibi bana bakıyorlar...Ha sorarsan onalarmı doğru yaptı benmi bilmiyorum ama bildiğim tek şey var "Şimdiki aklım olsa böyle yapmazdım öyle yapsaydım şimdiki aklım olmazdı"

EzoNe dedi ki...

İçini rahatlatmaya yeter mi bilmiyorum ama okuduklarım epey tanıdık geldi :) Ama söylemeliyim ki; iyisin, doğrusun. Bunu tekrar hatırlatmalısın kendine..

Adsız dedi ki...

Oha ayni suanki ben :-( 25 yasindayim :-( ayni hissediyorum!

Hayat Belki Bazen dedi ki...

Bu memnuniyetsizlik hali eminim benim gibi bu yazdıklarını okuyanlarda da çok yabancılık hissi uyandırmıyordur. Ben bunun kişiye özel, cevabı kolay bulunmayan, çok bilinmeyenli bir denklem olduğuna inanıyorum(insan olmaktan kaynaklı bir kusurun getirdiği.) Rahatsız ediyor olmasıda aslında içinde umut barındırması bakımından da sevindirici:)

Ayrıca bak şöylede düşünüp yazan da var, diğer birçokları gibi.
http://www.milliyet.com.tr/2004/05/17/yazar/temelkuran.html

Kolaylıklar dilerim:)

e.n.k dedi ki...

Dönem dönem insan kendini bu hal icinde buluyor , biraz hesap kitap ısinden sonra baktın icinden çıkamıyorsun derhal uzaklasip , geleceginide keşkelere baglamamak icin planlarını daha sağlam kurup , olabilmesi icin uğraşmalisin ..
Evet hayat ne isterse veriyor insana ve Allah bu kadar cömertken biz neden dualarımızda,isteklerimizde bu kadar cimri davranıyoruz bende anlamıyorum :) bu kadar kanaatkar olmamalıyız sister :)

crazywomanrosemary dedi ki...

Bayıldım fotona..yazıya girişin bir boşvermişlik havasında ama mesaj çok güzel ..:)

ha sahi alıtı yaptığı hangi kitaptı?

Erdi Karadeniz dedi ki...

Evet işte böyle çıkmazlar söz konusu bende de... Bir çok kişinin hissettiklerini en doğal haliyle yazmışsın tebrikler :)

Adsız dedi ki...

:'(( kişiler yaşanmışlıklarını edinim kabullenseler de, hiç kimse yönünden "ben hayatımı özgürce yaşarım" eksistensiyalığı pozitif algılanmamalı, her kes layık olduğu yaşamla kuçaklaşır, iyi bir işiniz varmış daha ne istiyorsunuz!! yaşınız 30 a da yaklaşsa karamsarlığa odaklamayın psikolojinizi, (güzel günler beni bekliyor) edasıyla yaşamla dost olup sıkıca sarınıp, hayat rotasyonunuzu güncelleyin herşey düzelecektir:'))
iyi kal, dostça kal, mutlu kal:')

Eren DOĞAN dedi ki...

iyisidir ;-)

murathan dedi ki...

https://www.facebook.com/profile.php?id=100000424588353
eklersen tanismak isterim.
biraz konusmak iyi gelir.

ღ.♥.ღ pinkZorro ღ.♥.ღ dedi ki...

herkesin genel anlamda hayattan şikayeti va şu sıra, ben de senin gibi düşünüyorum çoğu zaman :(

ev oğlanı dedi ki...

bence düşlediğin şeylere ulaşmış olsaydın yine mutlu olmıycaktın. "hayatımda neden bıdı bıdı da yok ki hufff?! -_-" şeklinde giden bi kısır döngü bu, her zaman daha iyisini istiyoruz. insanoğlu doyumsuz vesselam. hepiciğimizin içinde doymak bilmeyen bi canavar var.

Evy dedi ki...

hahaha yazini keyifle okudum, cok tanidik geldi! :D
http://maffionista.blogspot.com/

Melisa dedi ki...

Yanlış olabilir bu düşündüklerim ama sadece bugüne kadar yazdıklarından çıkardıklarımı yazıyorum.. Bence çok çok düşünüyosun her şeyi ve çokkkk takılıyosun ayrıntılara bu yüzden hayat devam ediyo ama sen hep yerinde sayıyosun akışına oluruna bırak her şeyi rahat bırak kendini yaşının yaşamın gerektirdiklerini yaşa hep. Sadece mutlu olmak için yaşa.. :) Yanlışsa yazdıklarım özür dileriim :(

Venüs dedi ki...

Aynı dönemleri, aynı duyguları ben de yaşıyorum. Hatta geçen kış elimde cipsim ile izlemediğim dizi bırakmadım, hali ile baya kilo da aldım. Ben de çok soğuk bir ülkedeyim, dışarı çıkası gelmiyor insanın. Hiçbir şey yapası da... Fakat sonra kendini çok sorguluyor, niye oturdum da biraz da çabalayıp hayatıma başka renkler katmadım diye...

Lulu dedi ki...

Yazini ve butun yorumlari okudum,galiba herkesin sikintilari benzer. Ikinci atlet benzetmeni ise cok sevdim, ben de hep bir adim kaldi diyorum, yaklastikca goruyorum ki esasinda uzaklasmisim. Offf yazini okudukca galiba daha depresif oldum.

Karakutu dedi ki...

yazı ben de dahil herkese tanıdık geldiyse doğru yerde toplanmışız demektir, hoş ve işte öyle...

Korhan dedi ki...

Yazdıklarının çoğu kendinin değiştirebileceği şeyler. Ayrıca gözlükler süper :)

tuana hediyelik & yapay çiçek dedi ki...

günün öğüdünü sevdik :)

lâl dedi ki...

canım ben de aynı şeyleri düşünüyor ve sorguluyorum. ben de 26 yaşındayım ve ben de hala hayatmı bi düzene sokmuş bi baltaya sap olabilmiş değilim. çabalamadım mı çabaladım elimden geldiğince. ama bazen olmayınca da olmuyor. hayallerim elimde patladıkça ben de saldım gitti. acaba ne istediğimizi gerçekten biliyor muyuz? ayrıca hayat ne istersen onu verire inanmıyorum ben.

H A R R Y G O A Z dedi ki...

Have a SUPER week !

http://designsbykuvvetli.blogspot.com dedi ki...

yani okadar yazı okuyorum blog takip ediyorum .. su yazmıs oldugun yazı beni çok düşündürdü sanıyorum çogu zaman hepimiz bu moda giriyoruz ve kendi kabugumuza çekilmek istiyoruz .. hiç bişey istemez beklemez oluveriyoruz .. ama allahtan geciyor bır sure sonra .. arada yasamak lazım galiba bu tarz duyguları yada ben oyle hissediyorum . bazen boşvermek en güzeli geliyor bana ki sonra ayaga kalktıgımda gücümü toplamıs olayım .. yazın çok hosuma gitti

sunshine dedi ki...

iznin olmadan bloğumda bi cümleni alıntı yaptım.beni anlatan öyle bi cümleydi ki iznini beklemeden yazı verdim.şu durumumda içimi iyice dağladın:((
umarım hayatının doğru kişisi çıkar karşına ve çok mutlu olursun.ben inanıyorum ki çok güzel bi ailen ve çocukların olucak zavallı değilsin inan bana iyisin ve gerçekten çok doğru bi insansın ezonenin dediği gibi...

http://kanatlariminrotasi.blogspot.com/

Yigit Alp dedi ki...

Senin sorunun yalnız olman.

Nora dedi ki...

Mimin varr, bloggern n'leri konusunda :)

Adsız dedi ki...

hayaLLe yaşarken Gercek dünyada, zamanı içmişiz haberimiz yok..
ÖmürLe yüzyüze geLdik aynada harcanıp gitmişiz haberimiz yok..

Adsız dedi ki...

hayatta ne kadar çabalarsan çabala sana yazılmış kaderden öteye gidemiyorsun, daha sonra kabullenip oturuyorsun köşeye...Çünkü bunun en canlı ve bariz örneğini yaşıyorum...Bir yerde okumuştum insanın geleceğini belirleyen en önemli 3 etken ailen,yaşadığın çevre/para ve evliysen koca/karı bunlarında çok büyük rolu var...
Ece

AssoRTieK dedi ki...

paylaşmaya utandıklarım benim bunlar,ağzına sağlık

éLLa Ç. dedi ki...

vaaay be bende bir tek ben böyleyim saniyordum:) bosuna acimisim kendime :)

mim gönderen arkadaslara sonsuz tesekkurler. hepinize tek tek cevap yazmak isterdim ama inanin vaktim olmuyor. yeminlen. sevgiler öpucukler.

Leah dedi ki...

Ben bu yazıya upuzuuuuun bi yorum atmıştım gitmemiş mi yea . :/

wmina dedi ki...

ilk paragraf benim.REsmen her durumda napçam lan ben diyen sporu hep erteleyen ve akşama kadar uyuyan ..

Çok tanıdık geldin nedense zamanla önceki yazılarını okuyunca başka neler varmış görücem. hadi bakalım kolay gelsin sana :)