9 Eylül 2011 Cuma

Ehlem ve sehlem habibilerim..



Fasli arkadasimizin evinde bir folklör ekibine yetecek kadar geleneksel kiyafet vardi. Özel gunlerde sIk sIk giyerlermis. Yemege gelmeden önce bizden de kendi geleneksel kiyafetlerimizi getirmemizi istedi ama elimizde ne bindalli vardi ne de uc etek. Dusunuyorumda yabancilara nazaran ne kadar az sahip cikiyoruz milli degerlerimize.. Eee vatanini sevmenin ve sahip cikmanin suc sayildigi tek ulke bizim olduguna göre, bu durumu pekte yadirgamamak gerek...



Ben Agfan arkadasimin getirdigi nikah elbisesini giydim. Her ne kadar renkleri baska seyleri cagristirdigi icin hosuma gitmese de genel olarak otantik ve guzeldi.

Nargileyi tamamen ambiyansa uysun diye göstermelik kullandik.
Uzerindeki tozlardan da anlayacaginiz uzere arkadasimiz pekte titiz degildi. Yaklasik 10 yildir her milletten ahbaplar edindim ama biz Türkler kadar temizine maalesef rastlayamadim. Yabancilar dis görunuslerine verdigi özen ve bakimin yuzde birini bile evlerine göstermiyorlar, ya da suslenmekten vakit bulamiyorlar bilemiyorum.. e.n.k ile ben her gördugumuz pislikte birbirimizin gözunun icine bakiyorduk :) biz sustuk gözlerimiz konustu yani. Yemekleri de bu nedenle öyle cok istahla yiyemedik.



Biz uc Türk kiyafetleri görunce sevindirik olduk :)

Bari adam akilli egnelimde gecenin hakkini verelim dedik ve oryantal ögretmeni olan arkadasimizin bize yaptigi sahane gösteriden sonra, göbek atmaya özenip kivirmaya kalktik ama bu konudaki beceriksizligimiz fotograflara bile yansimis..





giydik giydik cikardik..


$u siralar arap dunyasiyla pek bir hasir nesir olduk. Cok kati kurallari olmasina ragmen giderek arap kulturune isinmaya basladim.



Bu arada bizim dizileri izlemeyen ulke kalmamis maasallah. Etrafimda kimi görsem Türk dizilerinin guzelliginden bahsediyor. Hatta bir cogu Kivanc Tatlitug'un fanatigi olmus.

Arap sarkicinin biri sirf klibinde oynatabilmek icin essek yukuyle para ödemis Kivanc'a. Klipte, sarkida, sarkiyi söyleyen terazi lastik jimlastik her yeri estetik olan hanim abla da berbat ötesi. Ama Kivanc'in hatrina izlenir. Merak edenler icin klip burda.

Siz ingilizce dizilere ayilip bayiladurun, türk dizisi izleyenlere uzayli muamelesi yapip asagilayin, elin arabi, özbeklisi, rusu yerlere göklere sigdiramiyor bizi..

Biz kendi kendimizi hor görup sevmezken tum dunya hayran kaliyor haberimiz yok..

15 yorum:

hitman-3 dedi ki...

'...ya la ben' ne kadar keyifli anlatıyosun öyle :)
Kültürümüze bizler de yabancılar kadar sahip cıkabilsek keske :)

esved dedi ki...

hohoo bu post tam benlik olmuş :)) Bir arapça öğrencisi olaraktan..YAVRUM sana da ehlen ve sehleno ne bakıştır öyle uuuu valla ne canlar yakar:) çok yakışmış elbise farklı seyleri çagrıştırıyr olsa da bayılırım otantik şeylere.. :) arap kültürü candır,şıkır şıkır..tamam pasaklılar ama :)

enes dedi ki...

Arap baharı arap ülkelerinde yaşanmadı ama bizzat kendin yaşıyorsun galiba arap baharını,klip gerçekten çok kötüydü klipte ki kadın tam bir estetik faciasıydı Arap Ceylandı sanırım;DD

Adsız dedi ki...

http://www.youtube.com/watch?v=aiFSUBQSm_I&feature=related

aksilaz dedi ki...

Fas deyince aklıma bu gelir :

http://2.bp.blogspot.com/_3dTzzNDP1nM/RjezTFD0aoI/AAAAAAAAAIY/8RLOlqwMrWc/s1600-h/corne_gazelle.jpg

içi badem doludur

murathan dedi ki...

ella cok harikasin. tebrix ederim ;)
bi de sevgili bulaydin

AYŞEN dedi ki...

nargiledeki toz ,tam içimden geçiriken pisliğini açıklamana güldüm.Ayrıca sinema ve dizi filmlerimiz hakkiklatten çok güzel çekilmeğe başlandı:)

Adsız dedi ki...

maritsaninkilere benziyor gozlerin ; )

theice-creamparlour dedi ki...

ahaha çok eglendimm :DD

irem örsel dedi ki...

renkler ve motifler çok güzel gözüküyo :)

want more fashion dedi ki...

renkler harika görünüyoooo !!

éLLa Ç. dedi ki...

* hitman-3 :) tesekkurler.

* esved öyle mi ögrendiklerinden birazcikta bize ögretirsen sevinirim :) ben de merak saldim arapcaya.

* enes evet ya arap hatunlarin cogu estetik harikasi zaten. dogru durust dogal guzeline rastlamadim.

*aksilaz ne degisikmis o öyle.


* murathan teveccuhun sagol.

éLLa Ç. dedi ki...

* AYSEN haha sen bi de mutfaktaki aspratörun halini görseydin:)

* Adsiz bunu bir iltifat olarak kabul ediyorum. Maritsa cok guzel bir kiz cunku.

* theice-creamparlour negzel :p

* irem örsel savool bacim :p

* want more fashion yeppaa ;)

essu dedi ki...

hahaa süper resimler bayıldım :) gözler cok güzeeeelll tehlikeliii:P

Şantiyenin Gülü (Tender Lady in the construction site) dedi ki...

Fotoğraflar süper olmuş :)

http://santiyeningulu.blogspot.com/