8 Eylül 2011 Perşembe

Fas, Irak, Afganistan ve Türk mutfagi bulustu.



Yeni evli olan Fas'li arkadasimizi hem tebrik etmek hem de yeni evini görmek amacli cumbur cemaat aksam yemegine gittik. Butun arkadaslar kendi memleketlerine özgu yemekler getirince ortaya tam bir dunya mutfagi cikti .Ortadogu desek daha dogru olur gerci. :) Kimisi damak tadima uymadi ama cogu lezzet seylerdi.


Gunun spesyalitesi Fas'a ait olan bu yemekti, ismini animsayamiyorum ama tercume ettigine göre tavuk mezari gibi bir seydi (tavuklari sehriyelerin altina gömmus cunku) Icinde hem eksi, hem tatli, hem aci, hemtuzlu her turlu tat vardi. Ben begendim. (uzerindekiler; pudra sekeri, tarcin, badem, haslanmis yumurta. altinda da tavuklar var)


Bu ortaki yemekse Irak'a ait arap usulu dolma. Bizimkilere nazaran cok daha iri ve tavukla pisiriliyor. Icindeki beyazlarsa sogan dolmasi. Eksili ve guzeldi bence. Bizim sarmamizin yaninda yavan kaliyor. Onun yanindaki uzumlu sehriyeli yemekse Afganistan'in geleneksel yemegiymis. Ayni sekilde o da butun tatlarin birlesiminden olusuyordu, acikcasi onu pek sevmedim.



Masada yer almayan daha bir cok yemek vardi ama fotograflamayi unutmusum. Mesela corbalar bizim mercimek corbasina benziyordu ama icinde köri baharati vardi. Ilginc bir tat deneyin. Köftelerin sirrini cözemedim, kisirsa bizim Türk mutfagindan.



Hindistan cevizli kakao toplari.


Dag gibi bulasiklari gören Arkadasimin $ok ani :)



Neyseki bulasiklari e.n.k'in ve Mariam'in uzerine yikti da kurtuldu :)




Bunlar da evinden kucuk kareler. Arap usulu sus esyalari.. Aslinda daha cok fotograflamistim ama e-n-k'cim sagolsun göndermeye usenmis. öpucuklerimi yolluyorum O'na burdan :* (anladin sen onu ganga)



iste bu da katliam yaptigim hancer.. Suc aletim.



Fas'li arkadasimin uzerindeki kiyafette geleneksel kiyafetleriymis, onlari da bir daha ki postta görsellerim.

Bu aralar hic vaktim yok, yazilarin kisa ve gelisi guzel olmasi bu yuzden canlarim..

15 yorum:

hippilazman dedi ki...

ohh valla.. kıskandım

e.n.k dedi ki...

o gece beni zaten cok sasirttin kanka nasil begendin ve nasil yedin hala aklim almiyor ..

Bana göre ne varsa bizim mutfaklarda var hic olmazsa butun tatlari karman corman etmiyoruz bosuna dememisler arap corbasi diye :)) hersey karisik dile yazik hangi tadi alacagini sasiriyor hahhaha :)

bu arada olan resimleri yolladim arada kaynayanlar olduysa bilemiyorum ee bunada sukret sekerim sen haziri bile yollamaya erinirken ben hepsini tek tek yukleye yukleye sinir oldum :p

bide bide ahhh o pencerenin manzarasi ,o davlumbazin isigi aklimdan hic cikmiyor anladin sen onu öperim ..

Bolat dedi ki...

Midefesatı geçiririm ben :)

lamina dedi ki...

yemekler çok hoş görünüyorda, dedinya tatlı acı ekşi karışık pek bizim buralara uymadı :) ama görünüş süperr cnm :))

theice-creamparlour dedi ki...

leziz gözüküyor valla ama bilemicem :D gercekten karman cormanmı lezzetleri

betül t. dedi ki...

o makarnamsı erişteyi tanıyorum. fasta yemiştim. annem makarnayı şekerli yedirdiği için küçükken, bana çok güzel şeyler anımsatmıştı yerken. çok leziz gelmişti. fasın geleneksel yemeği diye okuyunca bu sofrada et tajin ya da tavuk tajin aradım ama tavuklu şey ıraka ait çıktı. hüzünlendim. siz en iyisi mi bir tajin yiyin. etin keyfine varın=)

Kitapçı Kız dedi ki...

Blogunu 3 hafta önce falan keşfettim galiba, hep görürdüm ama uğramazdım. Ne büyük aptallıkmış.

Baştan sona büyük bir takıntıyla bütün blogu okudum ve nihayetinde bugün bitirdim. Durum o kadar vahim bir hal aldı ki burayı okumak için takip ettiğim blogları okumadım, her türlü işimi erteledim. manyağım evet :)

Maalesef artık seni okumak için yeni yazılarını beklemek zorunda kalacağım. Depresyondayım. Yazılarını baştan sona kısa sürede okuyunca bünyede garip bir his oluşturdun. Daha ne diim şimdi bilemedim. Sen çok yaşa hep yaz...

Bu arada birşey farkettim: İşaret parmağına hep yüzük takıyorsun halbuki o parmağa takılan yüzük hep insanın karşısına zorluklar çıkarır, tecrübeyle sabittir.

Adios. Hep sen mi şarkı armağan etcen bu da benden sana gelsin:
http://www.youtube.com/watch?v=qTTGX27fsA4

hitman-3 dedi ki...

Ama efendim olmuyor ki böyle,her seferinde yemekler, çay partileri falan bizim de gözümüz kalıyor sadece,insan bi kargo yapıp gönerir dimi :))
http://biseydiycem-hitman-3.blogspot.com/

éLLa Ç. dedi ki...

hakkaten ya karman cormandi cogunu yiyemedim zaten..

éLLa Ç. dedi ki...

Betül t. bakalim onu da yeriz kismetse.

Kitapci kiz ne sekersin sen öyle yiringg :*
bak sirf sen istedin diye bir gun arayla yeni post girdim. cok tesekkurler.

hitman-3 birak simdi cayi falanda nerde benim bidonlar ondan haber ver.

hitman-3 dedi ki...

Bidonlar gelmeden sana zırnık börek çörek yok mu diyosun yani :)
Kurye adresi bulamamıs olmasın :)))

want more fashion dedi ki...

iste zenginlik budur !!

Şantiyenin Gülü (Tender Lady in the construction site) dedi ki...

Ortadoğu mutfağında sanırım farklı tatların karışımına sıklıkla rastlanıyo,bizim ağız tadımıza pek uymasada yemekler nefis gözüküyo afiyet olsun :)

Carl Poulin dedi ki...

Wow. Ça donne vraiment faim!

KelebekGibi dedi ki...

Sofra enfes gözüküyor, o tavuklara sulanmadim desem dogru olmaz :P
Muhabbetiniz bol olsun :)