22 Eylül 2011 Perşembe

Önemli olan dogru kisiyle evlenmek miydi, yoksa sadece evlenmek mi?



Bir evlilik muhabbetidir gidiyor. Tabi Esra Erol'dan,Zuhal Topal'dan bahsetmiyorum. Bi de sanal ortamlarimiz var o ayri bi rezalet zaten. Bu evlilik muhabbeti benim cevremde. Millet bi an önce evleneyim aman ceyizlerimi hazirlayim diye ugrasiyor.. Bacak kadar cocuklar kocaya kaciyor ya da evlenemedim diye telasa dusuyor.. Hayir yani evlenince ne oluyor basiniz göge mi eriyor? 20'li yaslarin ortalarina geldiklerinde herkeste bir evlenememe panigi ! Ne oluyoruz yahu?

Is yerinde, okulda, apartmanda her yerde vasfi ve zeka duzeyi ne olursa olsun sirf evli diye sizden ustun görulenler oluyor..

Genel olarak baktigimizda butun evlilerin icinde tek bekarsaniz, hele bir de yasca o kisi veya kisilerden buyukseniz aninda zavalli, kiskanc, onlarin mutlulugunu cekemeyen biri konumuna dusebilirsiniz. Sanki bekar olmak bir acizlik göstergesiymis gibi. Sanki hic kimse bizi almiyor, begenmiyormus gibi..
Neden evlenmemenin bir secim olduguna inanmak yerine, uydurulan bir bahane olduguna inaniyor insanlar?

Evlilik ne bir mecburiyettir ne de bir basari göstergesidir.. Yarista degiliz hanimlar.. Kazanmis edalariyla caka satmak niye?

Önce alttan alttan suzulur ve o malum soru sorulur: " sekerim sende hala bir sey yok mu? "

Elinin köru..!

Mesela haftaya Turkiye'ye gidiyorum; " daha yeni gelmistin Turkiye'den, ne o koca bulmaya mi gidiyorsun yoksa? "


Hasbinallah ! Sinirlenemezsin de.. Hele bir sinirlen hemen " evlenemedi ya, evde kaldi siniri ondan" derler.

Sanirim insanlarin cok fazla bos vakti var ki, baskalarinin hayatlarina karismayi misyon haline getirmis ve ulvi görevi layikiyla yerine getirmek icin canla basla beyin ütülüyorlar..
26 yasima bastigimdan beri benim uzerimde uygulanan baskiyi anlatamam.. Ailem sesini bile cikarmazken, bana yedi kat el olan insanlarin hayatima mudahale etmelerinden illalah geldi. Görucu gelmek isteyenleri reddettigimdeyse " aaa niye evlenmiyorsun, ne zamana kadar evde duracaksin? yasin geldi geciyor.." repliklerini ezberledim, hatmettim.

" Ben kendim bulup, severek evlenmek istiyorum" dedigimdeyse bana uzaydan gelmis muamelesi yapiyorlar. Pardon ama bu istegim cok mu anormal bir sey, cok mu gercek disi, cok mu sacma acaba ki duyduklarinda kulaklarina inanamiyorlar ve basliyorlar kinamaya; "biz sevdikte mi evlendik, sonradan seversin"
Katil olmam an meselesi..

Insan sever, sevdigi kisiyle ayni evi, ayni yatagi, ayni hayati paylasmak ister ve evlenir. Buna bi sözum yok.. Ama evliligin -belli bir yasa gelince- bir zorunluluk haline getirilmesi cok yanlis.

Insanlar sirf bu nedenle hayatlarinda kimse olmasa bile kafalarinda belli bir tarih, belli bir model belirleyip "ben su yasima gelince, en gec su tarihte evlenecegim" deme cesaretini gösteriyorlar. Ve bunu basariyorlar da. Sevmenin, sevilmenin bir önemi yok tabi bu noktada, yeter ki evde kalmasinlar, yaslari gecmesin. Tabi böyle bir iliskinin ne kadar saglikli olup olmayacagi tartisilir.

Kim istemez ki yuva kurmayi, ne demisler yalnizlik Allah'a mahsus.. insanin gözunun görup gönlunun sevdigiyle her an birlikte olmasi muthis bir duygu olsa gerek.. Ama bunu yaparken baskalari ne dusunur, ne der diye dusunup bu guzel olayi kosullara ve sartlara baglayarak yaparsak sonunda uzulen yine biz oluruz.

Demet Akalin sarkisinda "evli, mutlu, cocuklu" diyor ya, o 'mutlu' kismi aslinda pekte önemli degil insanlar icin. Evli ve cocukluysan zaten buyuk bir olay basardigin icin otomatikman mutlu oluyorsun..

beheeeyy ne diyelim Allah bir yastikta kocatsin.. Ama bana ellesmeyin.

p.s.: beni bu konuda ve her konuda anlayabilen (ustelikte evli olan) tek insan e.n.k 'tir. Ha bi de kuzen var hakkini yemeyim. ikisine de burdan öpucukler.

38 yorum:

burcu (zeynep'li hayat) dedi ki...

bide ben varım seni anlayan valla bak..
üsteli evli ve çocuklu biri olarak..

fashion house by zeto dedi ki...

Ayy içimden geçenleri ne güzel de ifade etmişsin aynı şeyler bende de mevcut çünkü:) Bir de örnek veriyolar ya onada sinir oluyorum. Yaa bırak kardeşim bi hayatımı yaşıyım di mi ama yok tek bildikleri evlen artık. O yüzden yaşlılarla görüşmemek lazım ben karar verdim:)

nina_O dedi ki...

canım benim bitmez bitemez insanların konuşması.inan bana nişanlansan evlilik ne zman sorusu.evlensen bebek ne zman.bebek olur 2 ci bebek ne zman.allah belanızı versin diyesim var.
26 yaşım var.. 3 aylık evliyim.mutluyum çok mutluyum ama iyiki erken yaşta evlenmemişim :)

sen hiç takma sinirlenmede.

Humberto Dib dedi ki...

Hi, I just popped in to say hello, great blog, congratulations!
I'll follow you.
You can visit mine if you feel like.
Cheers from Argentina!
Humberto.

Adsız dedi ki...

bide aynı seyi evlenip de çocuk sahibi henüz olmayanlar için yaparlar.eeee kaç yıl olduu,çocuk nerede....v.s. şöyle suratlarının üstüne bi yumruk çakasım geliyoki sorma gitsinn! ne düşüncesiz insanlar var yahu.

PEMBEBAKTERİ dedi ki...

hahahaha aynen kuzum çok doğru yazmışsın,herkesde bir evlenme telaşesi,ya bi bırak gerçekten herşeyin bir zamanı var,o zaman geldiğinde zaten sen bile dur diyemiyorsun hayata:))ben 3 ayda karar verdim,8 ay sonrada evlendim.nasıl oldu,ne oldu,ne zaman karar verdim,kim verdi bu kararı,nasıl yani ben şimdi evlimiyim soruları hooopppp anlayamadan evlendim.dediğim gibi zamanı gelince sen bile inanamıyorsun:))

enes dedi ki...

evlenmezsin niye evlenmedin,evlendiğin zaman çocuk nerede,1.çocuk yapıldığı zaman 2.yi düşünüyormusunuz,2.çocuk olduğu zaman 3.ü için geç kalma gençlik gidiyor v.b. bir kısır döngü var..

e.n.k dedi ki...

Ahh insanlar kendi tercihlerinin mutsuzluğunu yaşayıp karşıdaki kisiye aynısını önerecek kadar kiskanclar ..

Onlar sevmek istedikleri icin degil zorunda olduklari icin girdikleri dunya evine senin severek girmeni cekemiyordur bence .. Sonradan sevmek için kendini zorlamakla severek evlenmenin arasında hiç evlenmemekle evlenmek kadar büyük bir fark var .. İnsan belki tanımadığı bir insanla aynı evi , aynı mutfağı , aynı yemeği paylaşabilir sevmese de buna katlanabilir ancak aynı yatağı paylaşmak ve tanımadığın bir insana dokunmak tenini ona sunmak benim için algilayamayacagim kadar güç geliyor, düşünsene sevmediğin adamı hergun görmek hizmet etmek ve kahrını çekmek zorunda olmak .. ( eskilere helal olsun diyorum bunu başarmak gercekten zor Allah'a büyük konuşmayım ama sevmeseydim evlenmezdim ) ..

Konuşmalara gelince o hiç bitmiyor kanka o yüzden hiç dinlemeyecek kulakların yoksa çok yorulur beynin :) bkn : ben hiç salliyormuyum :p

İnşallah kısmetinde çok seveceğin bir adam vardır ve hayırlısı ne zamansa o zaman karsına çıkar bunu hakediyorsun dostum .. ( mümkünse yakın olsun o zaman gezecez tozacagiz daha grup olup :p )

essu dedi ki...

evlenipte mutlu olamayan insan çok sevdigiyle evlenip mutsuz olup boşanan insanda cok mutlu olanda cok sonradan sevende cok sevmeyende yani bu bence bi kısmı kader bi kısmı insanın elinde olan bişi bence evliler yeri geliyor bekarların hayatını özlüyor ama seni sözleriyle evlendirmeye calısıyor onlarda kendi içlerinde çelişki yaşıyor , hayatında kimse yokken kaderindeki kişiyi merak edersin birisi gelir birbirinizi üzersiniz durursunuz hayat çelişkilerden ibaret senin karşına ne zaman çıkarsa sevebileceğin kişi ki her sevdiğinlede evlenemiyorsun tamamen kader kısmet bence bu sözleri söyleyenlerde kader olduğunu biliyorlar ama neden ısrar ediyorlar bende anlamıyorum:)

Milena dedi ki...

ben de evliyim..3.5 yıl oldu ama inan çok aşık olarak evlenmeme rağmen yürütülmesi en zor kurum..baskılara kulağına tıka.Bende çocuk sorusundan muzdaribim muhtemelen olamayacak çocuğumu soruyorlar bende "böyle iyiyiz ,takılıyoruz herkes yapıyor zaten gereksiz nüfus artışı"diyorum bi daha sormuyorlar:)hayat güzel tadını çıkarmaya bak

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ нandan dedi ki...

evlilik güzel ama dogru insanlar zamanında yapılırsa güzel.. bir kere evlendiğin zaman bekar hayatındaki gibi olamıyorsun o yüzden her seyden doymus olup evlenmek en güzeli, bir de evlilik öyle ya da böyle istendikten sonra olacak bir şey.. evlenmek bir sıfata kavuşmak için evlenmek olmaz, evleneceksin ama zamanında ve tamamıyle hazır oldugun an da olacak.

yoksa evlilik güzel oldugu kadar bana göre bir o kadar da zor. her sey zamanı gelince yazılmıssa olacaktır.

Sinejan dedi ki...

Ben bu telaşı bi Türklerde bi Araplarda gördüm, başka yerde gören varsa ses versin...
Bu yazıda en doğru cümle şu 'Ben kendimi bulup, severek evlenmek istiyorum'
Kendini bulma yaşı zaten 25'ten başlar, kendini tanımlayan bir insan ancak doğru insanı bulup sevebilir. Kim ne derse desin bu böyle. Aksi taktirde ya eşinizin istediği şekli ve huyu alıyorsunuz yada kendinizi tanıdığınızda kucağınızda çocuğunuzla köşeye sıkışıyorsunuz. Bu mudur yani doğru olan ? Bu durumdaki 'evlenmiş' kızınız mı mutlu edecek sizi ey anneler ? Yoksa geri dönüşü olmayan yola girmeden ufku açık olan bekar ve kendini tanımlamış kızınız mı ?
Herkes ne der mantığı ile değil, kızım mutlu huzurlu olur mu mantığı ile ama daha önce kimliği olan bir kız yetiştirmeli anneler. Sonra o kadında erkekte bir şekilde yaşar, ama maalesef bu tarz evliliklerde ortada kimliksiz dolaşan çocuklara oluyor olan, rol model olmayıncada ebeveyinlerinden beter oluyorlar. Ve ancak ne yaptığını bilen, seçimlerini düşünerek yapan, kişiliği oluşmuş bir kadın gerçekten mutlu olur mutlu eder, işte o kadın insanlığa faydalı saygılı sevgi dolu bir evlat yetiştirebilir. Bol keseden atmasınlar, evlenmek için evlenenlerin çoğu mutlu değil, mutlu olmayanlar başkaları ile uğraşırlar, iş yok güç yok ne olsun, konuşturdular beni bu kadar, bloguma bile bu kadar uzun yazmadım :) Sevgiler...

hitman-3 dedi ki...

Dogru insan olmayınca yası-bası, parası-pulu hic önemli değil, yeter ki ben bu insanla bir ömür geciririm diyebilmek karsılıklı. Yani bir cocugun ilkokula baslamasi icin yasının gelmesi gibi bir sey değil.
Bir sey sorucam bu arada, TR'ye neden gidiyosun, koca bulmaya mı :))) Hehehe:))

Ayshenur dedi ki...

biz buna mahalle baskısı dioruzda daha neler ya halamı var böle şeyler ona şok oldum,görüşler dar olunca oluyo böle şyler zannımca,takma cnm ya birilerinin lafıyla canımızı sıkıyoruz ya bu bile çook yanlıs!

Lulu dedi ki...

Evli biri olarak seni gayet iyi anliyorum. Bence insanlarin anlamadiklari evlenmemenin bir tercih olabilecegi. Cunku hayatimiz sanki bir checklist ve sadece tik atmak uzerine kurulu. Universiteye gir,mezun ol, ise gir, birkac sene calis, sonra koca bul,sonra cocuk ne zaman, cocuk yaparsin ikincisi ne zaman? Insanin bu sorulara sanane diyesi geliyor. Bir de benim anlayamadigim genel olarak bu baskiyi yapan kadinlarin birkaci bir araya gelince yaptiklari ilk sey kocalarini cekistirmek! Yani madem bu kadar mutsuzsun, niye elin kizini da evliler cemiyetine sokmak icin cabalayip duruyorsun:) Bence evlilik sevdigin adami bulunca guzel, ask varsa guzel, evlenince birbirlerinizin hayatini degistirmeyeceksen guzel..Bence suanki hayatinda mutluysan,onemli olan o. Evlilik ise dedikleri gibi kisi karsina cikinca ve biraz kaderci bir yaklasim olacak ama kismetinse oluyor:)

Adsız dedi ki...

şimdi bişey yazıcam sizde bana yardımcı olun nolur.bu yazının üstüne olunca buraya yazmak istedim.nerden başlasam...şuan 4 yıllık bi ilşkm var çok çok sevyrum ama erkk arkdşm evlenmeye pek niyetli değil yaşımda zaten evlenmek için çok erken tabi bana göre 23 yaşındayım buarada.geçenlerde annem artık evlenme yaşın yaklaşıyo ya sevgiline söyle yada bizim buldğmuz biriyle evlen bizde yaşıyoken görelim mürvetini diyip tartışmıştık.ben şaka yapıyo sanmıştım erkek arkdşma söldm bak birini bulcklar bz ciddimiyiz dilmyz die ciddyiz ama çok erken dedi bu lafı bu kadar çok svmesm çoktan basmıştım tekmeyi nese dedm şimdlk susuym nasıl olsa zaman var ve annemde ölesine dedi falan die gçştrdm ama yok bu gün bu yazıyı okuduktan sonra yakında görücü gelicek ona göre sonra şaşırma dedi neye uğradığıma şaşırdım yaşım gelmişmiş erkk arkdşım beni oyalıyomuş falan filan bi ton şey söyledi annem.ben yaşım daha çok erken siz mutlu olcksnz die kendimi mi yakıyım dememe rağmen gelickler o kadar gelick kişi adam gibi adam biz çok sevyruz ve doğru kişi bu senn için bizi dinle senin kıymetni bilr blmem ne dedi durdu.istemyrum erkk arkdşma sölesem şu aşamada hiç bişi olmıck olmaz biraz dayan diyip okulu btsn okul btnce askerlk dicek öle geçicek zamn.bizimkler okumş modern bi aile olmasına rağmen böle bi durumla karşı karşıya kalmak şuan beni inanılmaz derecede üzüyo ve çok arada kaldım ne yapıcağımı blmyrum bi yanda artık evlen baskısı bi yandan mutlu olmk sevdğm adamla evlenmek istemm.hiç bişi dşnemyrum ailemn diretmsnden korkuyrum bana bi akıl vern nolur ne yapıyım.şuan belki salakça şeyler yazıyrum bi çoğunuz kızıcaksnz blki ama yinede yazmk istdm..

Aysun dedi ki...

Walla bence insanlara bu lafları söyletmemek için kariyerden konuya girip onlara laf söyletmiyorum.
Bence aslında bunları söyleyen insanlar bizi kıskanıyorlar.Çünkü sevmedikleri bir adamla beraberler ve mutsuzlar.
Mutsuz olanlar herkes mutsuz olsun ister ya bu da öyle birşey :)

birdelisevda dedi ki...

offf ayne dertten ben de muzdaribim. Erkek arkadaşım da var onun okul askerlik var deyince seni alamaya niyeti yok galiba diyorlar kıl kapıyorum....

Lazanya dedi ki...

sırf bunlara maruz kalmamak için evlenmeyı düşünmüyorum diyorum :(

Haluk dedi ki...

Bir zamanlar çocukları genç yaşta gözleri açılmadan başgöz etme merakı varmış.Büyüdüklerinde çok seçici olup evlenmekten kaçınmalarından çekinilirmiş.Sanırım hepimizin çevresinde bazı arkadaşlarımız aynı dönemi yaşamaya devam ediyorlar.Severek evlenmek misyonuna sonuna kadar katılıyorum Ella,sabret ve yaşamaya devam et.Doğru insan karşına mutlaka çıkacak.
Bu arada,bir dahaki Çeşme seyahatinde bilgi verirsen farklı ama risksiz (!!!) eğlence mekanları önerebilirim :)

**sema** dedi ki...

aslında bu sadece evlilikle ilgili bi durum değil.. alakasız insanların gerekli gereksiz herşeye burunlarını sokmasıyla ilgili.. çünkü bu sorular, meraklar evlenince de geçmiyor.. anlayamıyorum bu insanların hiç mi işi gücü düşüncesi yok ki başkalarının hayatlarıyla bu kadar alakadarlar????

Rebecca dedi ki...

bu sende bişi yok mular olmasa evlenmem ben

Ekşimsi Erik dedi ki...

Evlilik telaşı 20'li yaşlarda başlıyor. Hakkatten dediğiniz gibi. Ama bu telaş neyin nesidir bende anlayamadım.

Lirean ♥ dedi ki...

çok güzel yazmışın, duygularını ve düşüncelerini paylaştım.

cecilia dedi ki...

ellacım sende onlara "evlilik aşkı öldürüyor güzeliiiiim" şarkısıyla cevap ver :) yani ne demeni, ne duymayı bekliyorlar anlamıyorum kısmet bu işler, zamanı gelince olur herşey, yaş sınırlaması getiremezsinki bu işe, ayrıca zaten evlilik bi kere olup ömür boyu sürecek bişey o yüzden acele etmenin de manası yok, hiç evlenmemek de bir tercih ama işte bakış açısı bu, ki eskilerin ve genelde evlenmeyi bi marifet sayan insancıkların böyle ne yazıkki :/

Semi`nin Mutlu Elleri dedi ki...

Bu tarz baskılar olabiliyor ne yazık ki. Bence siz çevrenizi değiştirin, ben 30`uma yakın evlendim ve hiç baskı görmedim desem şanslı gruptan mıyım yoksa:)

Buda benim dunyam:) dedi ki...

Kesinlikle katılıyorum...
Evlenene kadar ayrı bir baskı oluyor..Evlenince bitiyor mu ?Hayır!!

Ondan sonra da "çocuk baskısı" başlıyor ne yazık ki :(

www.margunundunyasi.blogspot.com

éLLa Ç. dedi ki...

demek ki bu konuda tek dertli olan ben degilmisim :) bu duruma sevindigimi söyleyemiycem ama canlar. Allah hepimize sabir versin.

Milena dedi ki...

Çok sağol Lulucum bende çok istiyorum hayatım boyunca hiç olmadı belki bu sene başarırım bir deneyeyim bakayım.

Clara Turbay dedi ki...

I like what you post. please check out my blog and share some comments.

http://paquetevistasbien.blogspot.com

Fısıltı dedi ki...

Aynen aynennnn.. Harfı harfine katılıyorum sana canım. Bu ne ya, tepki veririsin olmaz susarsın olmaz. İnsanlarınm sanki hiç bir işi gücü yok, evlenmeyen hatunlara sataşıyorlar. Bana söz ettıklerı zaman cıldırıyorum artık o noktaya geldim malesef:S Evet Allah hepimize sabır verisin.

MadamB Fashion dedi ki...

Bende anlıyorumki seni.
madambfashion.blogspot.com

pelininstyle dedi ki...

ay cok sacma isler bunlar ya bosver tika kulaklarini hayatini yasa!
www.pelininstyle.com

Agnes* dedi ki...

Ebeveynlerimin 3 kez boşanmalarına şahit olmuş biri olarak, severek evlenmenin bile çözüm olduğunu zannetmiyorum.
Çok sevmişlerdi hani ?
Çok aşıklardı ?
Ne oldu ?
Ben söyleyeyim, 12 yaşımdayken bana "evlenince bebeğin olsun istiyor musun" diye soran teyzelere "sağolun, ben iki tane büyüttüm" diyordum.
Yani diyeceğim o ki sevmek, kısmet, aileler..... Bunlar önemli ama bence bunlar bile tik işaretleri koyduğumuz kutucuklardan ibaret.
Çok mutlu bir ilişkisi olan bir insan mıyım ?
Hayır, görüp görebileceğiniz "en saçma" ilişkiyi şahsen yaşamaktayım.
Ama o ilişkinin bile pek çok yanını "severek evlenenler" adı altında kendilerini kandıranlarınkine değişmem.
Sadece... Şöyle bir düşünün.. O çok sevdiğiniz erkek için nelerden vazgeçiyorsunuz ?
Kimliğiniz, takıldığınız mekanlar, arkadaşlarınız, aileniz, alışkanlıklarınız, belki çok sevdiğiniz topuklu ayakkabılarınız ya da mini etekleriniz, istediğiniz anda çocuklaşabilme veya şımarıklık yapabilme özgürlüğünüz, konuşmanız...........
Daha da uzayabilir bir liste.
Ben diyorum ki sizi, sizin onu sevdiğiniz şekilde seven bir erkek, sizden sürekli olarak fedakarlık beklemez. Siz bunu kendi isteğiniz doğrultusunda yaparsınız. Bence illa tik atılacak bir kutucuk istiyorsa insanlar, "bir ömür boyunca aynı pencereden bakabilelim" şartını arasınlar. Kalanları gelip geçici oluyor......
Allie *

PINKY FASHION dedi ki...

Bide şöyle düşün 30 yaşındasın bekarsın ve 3 senedir sevgilin var. o zaman sürekli şunu duyuyorsun:
- "eee zamanı geldi hadi artık hadi ne zaman düğününüzde göbek atıyoruz?"
"bak sen evlen, iki elim kanda olsun düğününe gelicem"

http://pinkyfashionbeauty.blogspot.com/

FidoLand dedi ki...

benim anlamadığım da bu insanların derdi tasası bir hayat gayesi yok mu da böyle boş sorularla kafa tırmalıyorlar..bi de evlilik ve çocuk konusunda çok haklısın,bunları bir üstünlük göstergesi olarak sunuyorlar!!saçmalığın daniskası!!valla ben 28 yaşında evlendim,daha geç de evlenebilirdim yani,hıı evliliğimde çok mutluyum eşimle hala sevgili gibiyiz ve ikimiz de çok özgürüz ama evlilikte iş, fatura, şu bu derdi hiç bitmiyor o yüzden hiç acele edilecek bişey değil ama sevgili kesinlikle olmalı,yani sevdiğin biri :)

SİHİRLİTORBA dedi ki...

KATILMAMAK MÜMKÜN DEĞİL ;)

fashiondiyet dedi ki...

agzina ve ellerine saglik. sanki sen benim icimi döktün bu yazida :)
nedir yaa bu evlenme derdi...ben derd etmiyorum,etrafima derd olmus..sanki hayatda evlenmekten önemli bisey yokmus gibi.

blogun harika,bi günde bütün yazilarini okudum :)) harikasin.
facebook'un ki olmasin, I like :)

almanyadan bol bol selamlar ;)