16 Kasım 2011 Çarşamba

Durdurun ucagi inecek var !

Bana göre en havali meslek pilotluk. Hem mecazi hem de gercek anlamda "havali" bir meslek.. Bi kere adamin isi havalarda, ucuyorlar resmen ya ötesi var mi..
Bir pilotun sevgilisi veya esi olmakta eminim bir o kadar havali bir seydir..
Dusunsenize sevdiginiz adam sizi laf olsun diye degil, gercek anlamda bulutlarin uzerine cikartiyor, ayaklarinizi yerden kesiyor, birlikte ucuyorsunuz. Ne kadar romantik öyle degil mi? Böyle dusunmemde gecen sefer ki yolcugum sirasinda gördugum yakisikli pilotun hic bir alakasi yok tabi ki. Tamam belki birazcik olabilir. Yani birazdan da fazla, aman neysee iste.

Adam Kivanc Tatlitug'un yandan yemisiydi. Aslinda ben sarisinlardan hic hoslanmam, öyle Kivanc'in adelelerine ölup biten kizlardan da kesinlikle degilim. Ha Kenan Imirzalioglu olsa neyse, adam bastigi yeri titretiyor. Bildigin ta$ ! neyse konumuz simdi bu degil. Havaalaninda bekleme salonunda oturmus ucagin kalkis saatini bekliyorduk. ucagin kokpit takimi görundu meydanda, uniformalari cekmisler ustlerine, yuruyusleri bile ayri bir asil. Nedense uniformalilara, özelliklede omzunda apolet olanlarina karsi acayip bir saygi hörmet duyarim. Yalniz bu kez duydugum sadece hörmet duygusu degildi. öhöm. Hani filmlerde esas-oglan veya esas-kiz birbirlerini görurler de etraftaki her sey donar yalnizca onlar agir cekimde hareket eder ya iste öyle bir sey oldu. Herkes dondu o agir cekimde bana dogru yurudu.. Megersem bizim pilot O'ymus. Ustelikte Türk ! daha ne olsundu ! Hayatimda hic bir ucustan bu kadar keyif almadim diyebilirim.. Cunku ben daha ucaga binmeden O'nu görmemle ucusa gecmistim bile. Beynimin icindeki dj duruma uygun fon muzigini caldi " Ucacaksin, ucacaksin havalara ucacaksin, ayagini yerden kesicem senin kalbime konacaksin".

Canim ya bir de o kadar kibar ve mutevaziydi ki, ucaga binerken hostesmis gibi " hosgeldiniz" dedi bize. Ucaktaki tek Turk ben ve kuzendik, herkese "welcome" derlerken bizimle turkce konustuklarina bakilirsa tipimiz ya kezbana benziyordu ya da alnimizda görunmez bi yaziyla "ben Türk'üm" yaziyordu.

Türk filminde Ediz Hun Türkan Soray'la karsilasir ve söyle der; "Merhaba adim Hakan, Turk Hava Yollari'nda pilotum."
Türkan Soray'da der ki " Ne guzel ucuciiiizzz ! "
Benim hayalimde basroldekiler bizdik tabiki :) Ben sevgili pilotumuzla ilgili binbir turlu hayaller kurup coluk cocuga karisirken, o kafamdan gecenlerden habersiz isiyle ilgileniyordu..

"Sayin yolcularimiz kaptaniniz konusuyor.. Turk Hava Yollarinin TK-294 sefer sayili ucagina hosgeldiniz.. " deyisi bile karizma bu pilotlarin.. Hele bir de yakisikliysa pilotunuz ekstra karizma oluyor.. Neredeyse kokpit'e girip Zeki Muren gibi " Durdurun ucagi inecek var" diyip onunla birlikte parasutle ucaktan atlayip, sarkilar söyleyerek asagi inecektim ve mutlu yuvamizin temellerini atacaktim..

Ama yaklasik 4 saat sonra O da kucuk hayallerim arasinda yerini aldi ve maziye karisti.. enamu platonikkkk yani...

26 yasindaysaniz ve hala hayallerle yasiyorsaniz, inanin bana hayat cok foktan...

27 yorum:

Leah dedi ki...

Bence bi pilotun eşi ya da sevgilisi olmak hiç havalı değil ya. Hosteslerle beraberler her daim falan. Ay düşüncesi bile kötü. :P

murathan dedi ki...

Evde kalacaksin bul ya da kandir birini artik :))

éLLa Ç. dedi ki...

* leah yalniz birakir miyim hic ya, gerekirse hosteslik sinavlarina girerim :p

* murathan ben ne bulcam ya, o biri beni bulsun hIh !

Çirkin Hatun dedi ki...

katil olurdum pilot kocam yada sevgilim olsa :S düsüncesi bile felaket beee. günün 24 saatti kiskanclik krizleri gecirirdim. üstelik hic havali felanda degiller karizmatik bile degiller. üniformalarida bence itici. hem yakisikli koca kim isterki :( zeki olsun beni anlasin yeter :( zaten yakisikli erkeklerin sahipleri var cok güzel kadinlar :( ühüüü.

shhypie dedi ki...

''herkese "welcome" derlerken bizimle turkce konustuklarina bakilirsa tipimiz ya kezbana benziyordu ya da alnimizda görunmez bi yaziyla "ben Türk'üm" yaziyordu.'' Her yerde belli ederiz kendimizi :))

Lulu dedi ki...

Oyy kiyamam ben sana, hayaller suya dusmus. Acikcasi pilot esi olmayi ben de istemezdim. Adamlar habire ucuyor, yuzunu gorene ask olsun:)

ღ.♥.ღ pinkZorro ღ.♥.ღ dedi ki...

ben de aynı hayalleri esenboğa havalimanında uçaktan indikten sonra boy pos endam ve de üniformaya sahip olan pek yakışıklı pilotumuzu gördükten sonra kurdum diyerek bu utanca :p ortak oluyorum...o ana kadar pilotlar aklımın ucundan bile geçmezdi :D

Haluk dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
enes dedi ki...

Türk olmanın farkı kendini her zamanda ve mekanda belli etmektir bir daha ki sefer Kezbanımsı değil Selinsu modelinde olabilirsin;D

Hayal kurmuşsun ama bu hayalin altyapısı eksik pilot gün boyu hosteslerle uçacağı için her gün 24 saat boyunca kıskançlık krizin millerce yüksekte bulunacak..

Korhan dedi ki...

Şimdi ben de hastayım onlara diycem tuhaf bir kavram kargaşası çıkacak. Mesleklerine be! Çok şahane bişi uçmak.Adamın uçurması değil ama uçağın uçurması.Ulan konuştukça daha fena oluyor bu sohbet susucam!

ESRA dedi ki...

:) çok şekersin...
http://editorist1783.blogspot.com/2011/11/venedik-ne-giydim.html

Adsız dedi ki...

Ah Ellacım... Allah gönlümüze göre versin ne diyim :D:D Ama bencede pilotlar karizmatik olmasına rağmen sık sık erken saatlerde uçuşta olmaları, gittiği ülkelerde kalmaları yüzünden pek avantajlı değiller....Ama sadece şehiriçi uçuşları yapabilirler tabi....:D

lâl dedi ki...

bazen görüyorsun birini diyorsun Allah neler yaratmış böyle. evet 26 yaşındayım ve malesef halaaaaaa hayallerler yaşıyorum. o yüzden sana bir tesellide bulunamicimmm

Ayşe dedi ki...

Bir pilot kızı olarak yazıyı sevdim :):) Ama ben eşimi pilot seçmedim çünkü gerçekten eşlerine ve çocuklarına vakit ayıramıyorlar :( Allah herkese en başta sağlıklı yuvalar kurmayı nasip etsin :):)Blogunu takibe aldım canım Sevgiler:)


www.ayseguldonmez.blogspot.com
www.gozdeayse.blogspot.com
www.bloglovin.com/blog/1936765/ayseguls-daily-fashion-tips

Fısıltı dedi ki...

Evet dışardan bakıldığında havalı gibi görünebiliyor.. Hatta sevgilisi, eşi, kızı yerınde olmak isteyen çok insan var.. Fakat bazıları da o kadar şikayetöidir bu konuda, benım arkadaşımın sevgilisi mesela.. Bıraksın bu mesleği istemiyorumd edği anlarda çok fazla tanıklık ettim :)

Şantiyenin Gülü (Tender Lady in the construction site) dedi ki...

Birebir aynı şeyleri düşündüm desem :)bayram tatilinde barselonaya uçarken :)hatta beniğm hayalimde pilot kocam sadece avrupaya uçuyodu ve her seferinde beni de kokpit de beraberinde götürüyodu 27 yaşındayım hayellerde yaşıyorum :))
http://santiyeningulu.blogspot.com/

Berna dedi ki...

Blog altı yorumları bazen samimiyetsizdir.Kimisi sessizce kendisi icin yazarken,kimisi ulasabıldıgı kadar ınsana ulasmak ıster.O ikinci kısımdan olsamda samimiyetsiz gelmem umarım sizlere.
Sayfama bir goz atarsanız sevinirim, belki hosunuza gider…sevgiler

http://www.bernabozkurt.com/

éLLa Ç. dedi ki...

Ya aslinda haksiz sayilmazsiniz ama bu risk bence butun mesleklerde var. Adamin icinde varsa aldatmak havada karada her sekilde aldatir. bir de böyle dusunmek lazim dimi :)

yorumlara tek tek cevap yazmadigim offidersi :S

viva dedi ki...

cok güzel bir yazi olmus canim ya, icim gitti benimde okurken, ne romantik olur öyle bir es, birde tatliysa tabii huyu suyuyla...Allah´da sana cok iyi bir insan nasip etsin canim, mutlu ve mesut olabilecegin bir es, pilot´da olsun madem okadar begeniyorsun : )

éLLa Ç. dedi ki...

amin canim Allah herkesin gönlune göre versin :)

irem dedi ki...

Ellacım tebrix canım, bakıyorum verdiğim gazdan sonra yazma oranında optimum bir artı olmuş!! Ama söliim bak ööle her zaman veremeyiz gazımızı, malum çoook pahalıya mal oluyo bize, zaten zar zor ısınıyoruz, bi de sana harcarsak Akdeniz de yetmez, okyanusta ararız artık lpg'mizi!! Yazına gelince yine beni benden aldı bebüş, kezbana benzemene katılmıyorum, olsa olsa o soluk benizli europeanler arasında insana benziyorsundur!! hayırlı günler & apoletler dilerim cınım..

Adsız dedi ki...

Yazlarn bnm ruh halimi anlatyor, arada bi bloggunu okuyunca diyorumki yanlz deglm :) bu isvecte cok mutsuzum ya napsam olmyor mutlu olamyorum, 24 yasma girdim gecenlerde hala etkisinden kurtulamadm, butun arkadaslarm kendi yolarni cizdiler bi sekilde, bense ortada kalms gibiym. ksacasi acayp mutsuzum ya valla kör kuyularda merdivensiz braklms gibiyim :((
uppsalada yasayan bi mutsuz

éLLa Ç. dedi ki...

irem sen yaz vermezsen olmaz ama, yakitsiz ucamam ben.. :/

destiny dedi ki...

ne alem kizsin sen ya yenikesfettim blogunu süper sin kiz sen :D sanki ben yazdim bu yaziyi!!!!!!

Ada Deniz Kızı dedi ki...

bayıldım mizacına anlatış tarzına yaşadım o sahneleri tek tek:) hayat bu bellimi olur belki bir gün tekrar karşılaşırsınız temennisiyle:)

Eda dedi ki...

Yazıyı ve yorumları okuduktan sonra yazmazsam olmazdı :/ Benim babam pilot. Çevremde "çok havalı" olduğunu düşünen, babamla 2 kelime uçak muhabbeti yapmak isteyen çok insan var, fakat gel gelelim işin içinde olunca "nesi havalı ki..al tarafı uçak şöförü allaa allaaa" moduna giriyorsunuz, o ayrı.

En keyiflisi annem, dünyayı geziyorlar babamla. E tabi biz de nasibimizi alıyoruz :))) Ah bir de her gelişi elindeki torbalardan dolayı ayrı bi yılbaşı havası olabiliyor, kardeşimle "Santa Claus" adını taktık babama!

Sevgiler!

Ee Cadı Işte dedi ki...

Benim de kocam pilot, wallahi biz evlendikten sonra pilot oldugu icin hic istememistim ama dunya'yi gezdikce onu daha cok seviyorum:) tavsiye olunur