20 Kasım 2011 Pazar

Sonum olacaksiniz moda bloglari ! | Nerdeee o eski bloggerlar?



Blog dunyasiyla tanisali 2 yili askin bir zaman oldu. Bazilarina göre cokta uzun bir surec olmayabilir bu ama bu kadarcik zamanda bile öyle cok sey degisti ki buralarda, sanki ustunden bir asir gecmis gibi geliyor.. Bloglarin tum dunyada genis bir furya haline gelmesi ve sayimizin artmasi guzel tabiki ama o eski samimiyet kalmadi sanki. Insan söyle bir durup "nerde o eski bloglar, bloggerlar" demeden edemiyor. Bir kere sinifsal bir fark olusmaya basladi. Eskiden kim daha samimiyse veya kim daha etkileyici yazilar yaziyorsa onlar seviliyordu. Nerden geldigin, ne is yaptigin, ekonomik durumun, sosyalligin önemli degildi. Bloggerlar arasi rekabet degil, dostluk vardi. Oysa simdi sanki bir ticaret alaniymis gibi insanlar yaris halinde.. Bu ugurda rusvet verenler, kampanyalar duzenleyenler bile oldu.. Oysa amac keyif almak degil miydi?

Artik iyi veya icten yazmanin da bir manasi kalmadi, biraz zenginsen hele bir de jet sosyetedeysen senden ala blogcu olmaz.. Tek bir cumle dahi yazmana gerek yok, marka kiyafetlerini giy, son model profosyonel fotograf makinanla da afilli pozlar cek olay tamamdir. Ha bu kötu bir sey mi? Asla! Yeri geliyor biz de yapiyoruz bunlari.. Hem moda dunyasindan iyi kötu haberimiz oldu, bilgilendik sayelerinde.. Yalniz benim anlayamadigim bir sey var. Bu insanlar o kadar parayi nerden buluyor? Veya o abuk subuk seylere bi kamyon para harcarlarken icleri yanmiyor mu? Hep mi alisveris yapip, seyahat ediyorlar, hic calismiyorlar mi?
Bir cogunun gelenek göreneklerimizle uzaktan yakindan alakasi yok! Bazen ayni ulkenin insanlari miyiz diye sormadan edemiyorum. Hayir yani ben köy yerinde yasiyor olsam ve o yuzden garipsiyorum desem neyse ama Avrupa'dayim bir de dusunun. Ekonomik olarak esit sartlarda yasayan insanlar yok maalesef Turkiye'de. Kimilerinin bir ayda kazandigi maas, kimilerinin ruj parasina yetmiyor..



Alisveris tutkusu hepimiz de var, biz de aliyoruz ama acikcasi bazilarinin durumu cidden abarttigini dusunuyorum.. Insanlar biraz daha uygun fiyata da gayet bakimli ve $Ik olmayi basarabilir bence. Essek yukuyle para ödeyince dunya guzeli bir afet-i devran olmuyorlar sonucta. Hem olan var, olmayan var dimi ama :p Insanin kanina giriyorsunuz, bunalima sokuyorsunuz bizi, atiyoruz kendimizi alisveris merkezlerine. Sizin yuzunuzden iflas edecegiz !

itiraf ediyorum, en keyifle izledigim bloglar moda bloglari. Böyle de celisirim iste kendimle. Her neyse.. Aslinda ben bloglarin eski tadinin kalmadigindan bahsedecektim konu nereye geldi. Sen bana bakma okuyucu, isteyen istedigini yazar, istedigini paylasir, istedigini alir. Arada böyle bir gelirler bana, terör estiririm kendi capimca. Eskiyi ararim, eskilere özlem duyarim. Sanki yasadigimiz suan hic eskide kalip, eskimeyecekmis gibi..

34 yorum:

Lazanya dedi ki...

iphone 4 almışızzz hayırlı osssunn :D

şirin dedi ki...

çoğu blogları okuyunca moralim bozuluyor bunlarınki hayatsa beniki ne diyorum. valla şkürler olsun sevdğimi bi işim var zorlu koşullada olsada çalışıyorum ama ayın sonu zor geliyor tabi. bi de bloglara bakıyorum vay be ulan benimki de hayat mı be diyorum :)

éLLa Ç. dedi ki...

Lazanya'cim yok benim degil o i phone 4 :) o kadar yazidan gözun bi tek ona mi takildi :) blackberry'ciyim ben.

* sirin anliyorum seni cancagizim :)

Lazanya dedi ki...

ben sevmem ki alışveriş bloglarını :D yazıyı okudum okumasına ama bende o kadar para yok. öyle habire gidip karton kutulu yerlerden alışveriş yapamam ben :D

almışsan hayırlı olsun diyim dedim napiyim yani :D

illa böyle dert mi yanayım hahaha :D

éLLa Ç. dedi ki...

Lazanya bosver :) bize de bir gun kader guler guler insallaahhhhhh :p

Lazanya dedi ki...

amin bebeğömm :D

o zaman lazanyanın dolabı diye blog açıcam valla :D

éLLa Ç. dedi ki...

haha tamam ilk izleyicin ben olucam söz :)

Judy Abbott dedi ki...

ben de makyaj bloglarından fazla etkilenip bir ara MAC koleksiyonlarına dadanmıştım, anaaa sonra baktım makyaj filan yaptığım yok, işyerinde gayet bembeyaz yüzümle dolaşan biriyim. Kurtuldum bu bağımlılıktan:) yine de hala bakmayı severim makyaj bloglarına, özeniyorum ama öyle makyaj yapamadığıma göre almaya da gerek yok.

Ayse ((: dedi ki...

Bende bi moda blogger'ym ama dediğin gibi bende çok şaşırıyorum bazılarına kamyon kamyon para döküyolar küçücük bir şeye .. =))




www.hergnyenikombin.blogspot.com

Adsız dedi ki...

evet bu yazıya en güzel örnek kesinlikle nur karaata :))

Kısaca Fd dedi ki...

moda bloglarından gecilmiyo ortalık. Ilk sayfada elbise gördüğüm bir blogdan anında uzaklaşıyorum.

hippilazman dedi ki...

Kimi zaman aynı şeyleri ben de düşünüyüorum. Keyifle de takip ettiğim tonlarca moda blogu var. Takip etmek sevmek onun üzerine yorum yapmayacağız düşünmeyeceğiz ya da eleştirmeyeceğiz anlamında değil. Lakin gerçekten zengin olup gezen, gerçekten pahalı markalardan alışveriş yapıp fotoğraf çeken bloglar yok değil. Bu kişilere bu noktada niye alıyorsun demek pek tatmin etmiyor beni. Çünkü adı üstünde "zengin" O tarz bir yaşamı var. O şekilde büyümüş ve blogu gezme moda üzerine açmış... Takıldığım nokta lakin onlar gibi olmaya çalışanlar! Orta halli olup... Sanki marka giymek modayı oluşturuyor. Markalar moda endüstrisinin bir parçası bence. Neyse bu ayrı bir konu. Ama şöyle bir şey de duymuştum. Bu tarz insanlar sırf post yapmak için kıyafet kiraladıklarını... Yani gördüklerimiz bize her sadece baktığımızı yansıtıyor da olabilir. İnsanlar olmak istedikleri için çok şey yapabilirler.. Sırf post için de gelirinden fazla harcamak kötü tabi...

Bir de nur karaata demiş yukarıda biri. O kız zengin bir aileden geliyor bildiğim kadarıyla. Bu noktada o tarz insanlara da aa niye yapıyorlar demek bana mantıklı gelmiyor. Yukarıda da dedim zaten. Abi var parası harcıyor. Zengin doğmasının suçunu ona değil sisteme söyleyin aushduahs diye son son kahrolsun kapitalizm şeklinde bitireyim...

sanki çok karıştı dediklerim ya.. :S :D

viva dedi ki...

ya canim bir zamanlar bir is´te calisiyordum patronum benden bir müsteriyi arayip sirf bir eglence amacli bir aksiyon icin ~10.000 Euro para ödemesini ikna etmemi istedi. Ozamanlar bana cok sacma gelmisti, niye ödesinki durduk yere okadar parayi dedim. Telefon actim, hic adami ikna etmeme bile gerek yoktu, sacmasapan aksiyon hosuna gitti ve dünden raziydi...saskinlik icinde patronuma anlatirken, patronum bana: "Hayatta hic bir zaman baskalarinin harcamalarini kendi cüzdaninla düsünme" dedi. Hic unutmam. Paran varsa harcarsin istedigin gibi, yoksa yok. Bugün calismasam, giderlerime dikkat etmesem, yarin ortada kalirim. Buda benim hayatim. Herkes kendi sart´larinda icinde yasiyor : )
Ve inaniyorumki mutlaka sadece gezen tozan insanlarda vardir, kendilerinin/esinin/ailesinin zenginligine güvenip hareket edenler mutlaka vardir, ama onlarinda kendilerine göre problemleri vardir diye düsünüyorum. Dertsiz insan yoktur hayatta. Para hic bir zaman insani tamamen mutlu etmez. Ama maalesef parasizlik insani her daim mutsuz eder... : )

loststone dedi ki...

aslında düşünüp de kelimelere dökemediğim şeyleri ne kadar güzel anlatmısın. süpersin. blog okumaya yeni başlamış biri olarak buranın sadece fotograf yayınlanan biryer oldugunu düşünmeye başlamıştım

esra dedi ki...

hhaha kahrolsun kapitalzim güzeldi:)
güzel yazı demek ki çoğumuz aynı şeyleri düşünüyoruz, yorumlara da baktım. şu kiralama olayı doğru mudur ya, bu kadar ambalaj meraklısı mı olduk.
ohaa demek istiyorum:)

! ¤ iç dünyamın başkenti ¤ ! dedi ki...

Nasıl alıp satıyorlar diye hiç düşünmüyorum ama herkes moda bloggeri olmamalı diye düşünüyorum bazen rastlıyorum da feci görüntüler çıkıyor ortaya Allah korusun yani :))

Ama isin hakkını verenleri zevkle izliyorum :))

Sena dedi ki...

Valla icimdende ayni senin düsündüklerin geciyodu kac zamandir. nereden buluyorlar, babalari mi zengin diye soruyorum hep kendi kendime. hani hic calisir, para kazanir gibi bi halleride yok???
cözmüs degilim. birgün cözersen yine böyle bi post hazirla :)

lemon blossom dedi ki...

gerçekten bende son günlerde söylediklerini sayıklayıp dururum hiç çalışmıyorlarmı bu kızlar durmadan seyahat seyahat orda burda chanel bilmem neler ülkemizde baya godaman çocuğu varmış diyorum açıkçası benim babam o kadar zengin olsa bile öyle bi lüx içinde yaişatmazdı beni örneğin bi bota 2bin tl verecek kadar yada keyfii seyahatlere çıkıp orda aylarca kalacak kadar ve iyikide öyle ukala dümbeleklerinden olmamışım hepsi için söylemiyorum bende ama aralarında öyleleri varki pes diyorum görgüsüzlüğün bu kadarı zaten şimdi herkes blogger herkes stilist oldu ortalık modacıdan geçilmiyor

enes dedi ki...

Kapitalizm bloggerları da vurdu;DD

Çirkin Hatun dedi ki...

ben makyajima yilda 50 lira bile harcamiyorum ama bazi insanlar 1 kremi icin 80 lira bile harciyorlar. sok oluyorum. birde türkiyedeler ben avrupada. aslinda türkiye ekonomisi iyi olan en iyi ülkelerden biri, abd'de italyada yunanistanda yilda onlarca banka batarken, türkiyede yilda 1 banka bile batmiyor. zama kiziyorlar ama burda sigara paketi 5 € lira olarak 10tl olmasi gerek, suan türkiyede zam gelmis ve 10 tl civari eskiden 7mis sanirim. ona sinirleniyorlar, aslinda normal. türkiyede hayat aslinda okadarda pahali degil herkesin dedigi gibi, cok tuhaf insanlar var. bircok blogcunun reel hayatinida merak etmiyor degilim, acaba reeldede gercekten böyle lükslerine düskünlermi? bloglarina sadece moda seyleri paylasiyorlar, dedigin gibi bazen hatta 1 cümle bile yazmiyorlar. eskiden en icten yazan en keyfli blogculari severdik, simdi hersey moda bloglari olmus, moda bloglarini takip etmiyor degilim, ediyorum, aslinda öyle modaya düskün biride degilim ki zaten olamam bu 125 kilomla. modayi takip edecek tip bile yok ama merak iste.

Zeynep Şeker dedi ki...

Ne kadar güzel yazmışsın. Bu aralar ben de aynı şeyi düşünüyorum. Sanki geçen sene daha bir güzeldi buralar. Eline sağlık canım.

BeTwin Us dedi ki...

Ella, ben hem hobi blogu hem de moda blogu olan birisi olarak herkesin daha çok moda bloglarına ilgi gösterdiğini şahsen, hatta başta çok da üzülerek deneyimledim. Hobi bloguma bugüne kadar toplam 180 post yaptım (çok da emek verdim) ilk 4 ay tek yorum almadı hala da göreceli olarak yavaş yavaş ilerliyor ama betwin us’ın henüz 50 postu olmasına rağmen 3 katı ilgi gördü diyebilirim. Her ikisi de ilgi alanım olduğu için aynı özeni gösteriyorum ama aldığım sonuçlar bambaşka. Edebi bir hikayemi insanlar okumadan geçerken (herkes değil ama çoğunluk) moda postunda görselleri incelemekten keyif alıyorlar onları suçlayamam ama bu bir furyaysa eğer hem kurban hem de gazlayanı oluyorum bu durumda ki sırf bu şekilde olmaması için iki blog arasına 6 ay koyarak açtım moda blogunu.

Alınan kıyafetlere gelince, afili bir makinesi olan ve alışveriş yapan birisi olarak kendi adıma şöyle bir açıklamada bulunabilirim. Ben ve kardeşim de çalışıyoruz, ailemiz bize okumamız ve geçinmemiz için hep destek oldu ama üniversite yıllarında da özel ders vererek kendi harçlığımızı kazandık bu şekilde alışverişe ekstra bütçe ayırdık. Şimdi ikimiz de farklı şirketlerde çalışıyoruz ve kıyafetlerimizi bu şekilde kazandıklarımızla alıyoruz (ayrıca ben tekstil sektöründe olduğumdan farklı bir fiyattan alıyorum şirketin ürünlerini), bu tüm kazandığını alışverişe yatırmak şeklinde olmuyor ama buna da bütçe ayırabiliyoruz. Zaten bizim blog yapmaya karar vermemizde lüks moda ürünleri ile fast fashion denilen uygun bütçeli ürünleri bir araya getirerek insanlara ilham verme motivasyonu vardı. Yani arada, bir çantayı lüks tüketim ürünlerinden alıyorsak çoğunlukla zara, bershka, stradivarus, koton’dan aldıklarımızla kombinler yapıyoruz böyle olunca da ulaşılabilir lüks oluyor. Fotoğraf çekmek zaten hobimiz, benim eşim vakti zamanında klip çekebilmek için yatırım olarak makinemizi almıştı, şimdi müzik, klip devri geride kaldı ve makine de bize kaldı, biraz da şansımıza oldu. Niye bu kadar uzun yazdığıma gelince, insan dışarıdan bakmayınca fark etmiyor ama yazdıklarını okuyunca insanlar bizim hakkımızda da böyle düşünüyor mudur acaba diyerek içimden gelenleri paylaştım.

éLLa Ç. dedi ki...

* Betwin Us canim cok guzel aciklamissin bence. Aslinda sizi bu bahsettigim kategoriye sokmak aklimdan bile gecmedi. Sizi begenerek izliyorum. Bence bu isin hakkini veren ender moda bloglarindansiniz. benim elestirdiklerim moda kisvesi altinda cigirindan cikan bazi bloglardi. tam izah edemedim derdimi ama sen anlamissin yine de beni. aciklaman cok tatmin ediciydi tesekkur ederiz efenim :)

BeTwin Us dedi ki...

Ella, asıl biz teşekkür ederiz :)) senden bu güzel sözleri duymak bizi mutlu etti. Aslında biz de kendimizi o kategoride görmüyoruz ama insan olayın içindeyken nesnel bakamıyor bazen, yazını okuyunca benim de içime bir acaba düştü ve de eğer öyle görünüyorsa işin iç yüzü bu şekilde diyerek bir açıklama gereği duydum.

Demek istediğini çok iyi anlıyorum, senin de bizi anlamana, karşılıklı anlaşabilmemize çok sevindim canım ;))

Lame ve Dore dedi ki...

Harikasın!!!!Birçok blogger ın içinde kalan şeyleri söylemişsin...Ben şahsen hiçbir kişisel düşünce ,yorum eklenmemiş sadece outfit lerden ibaret blogları okumaktan keyif almıyorum. Öncelikle samimi, içten yazılmış olması en önemli kriterim...Senin bloğunu da çok beğeniyorum, bu arada bugün bloğumda seni de MIM ledim ve özellikle bu yazından sonra benim MIM e vereceğin cevabı sabırsızlıkla bekliyorum; http://hayalgemisinde2kisi.blogspot.com/2011/11/mim-blogunuzu-cevrenizle-paylasyor.html

♡ ♥♕Butik Merve♕♥♡ dedi ki...

Canım çok güzel dile getirmişsin olanı.Ama acı bir gerçek moda blogları diğerlerinden daha fazla ilgi görüyor.Emek değil görsellik ön planda her zaman.Ben şahsen kendi adımada acı ama ilgimi onlar daha çok cekiyor.Ama çok güzel ele almışsın saol.

zeymuran dedi ki...

ne güzel yazmıssın ne guzel anlatmıssın duygularını,bu arada moda bloklarını bende sevıyorum ama kalıtelı olanlar daha cok hosuma gıdıyor tabıkı

AssoRTieK dedi ki...

kesinlikle katılıyorum,herşeyde olduğu gibi bunuda biraz cıvıttık sonunda

zelis dedi ki...

Ewet yaa haklisin epeydir blog takipcisi olarak,suan herkesin ister istemez halde bir yaris icinde oldugunu gördüm,haa bu kötü brseymi ayari kacirmadikca tatli rekabetler güzel olur elbette,yeterki is cirkin boyutlara ulasmasin..
degindigin konularin tamaminda senle hemfikirim dostum!:)
yeni bir blogcu olma yolunda olan biri olarak bahsettiklerini aklimdan cikarmiycam:)

Sevda krc dedi ki...

Merhaba canım, söylediklerinde okadar gerçeklik payı var ki,sanırım çoğumuzun aklından geçen fakat dile getirmediğimiz şeyler,bu anlamda en azından benim duygularıma tercüman olmuşsun teşekkür ediyorum !sanırım biz blogerrların dikkat etmesi gereken takip ettiğimiz bloglar konusunda çok daha hassas davramak !
sevgiler... :)

Tinkerbell dedi ki...

uzun suredır sesız sedasız okurum seni ama bu posta yorum yazmadan duramadım...kesinlik haklısın..eski ihracat üretim testilcisi oldugumdan sanırım moda blogları gözdem:)bu arada populer olmak yada onun ıcın ugrasmak ıste samımıyetı götüren en önemli şey...sen bu sekılde devam et :)

mervişko dedi ki...

bu kadar doğru sözün üzerine söyleyecek pekte birşey bulamıyorum...birde şuna gıcık oluyorum kendi blogunda kocasını öne atanları (gösteriş endamları ..ay kocam beni çok seviyor ...--eee bize ne sevişin durun hacı napalım reklama ne hacet diyesim geliyor) itici yapmacık buluyorum..birde mesela ben yeni bloggerim öğrenmeye çalışıyorum bu işi bazı benden eski bloggerlerin taklit edilme kıskanılma yani kıskanıldığını sanma psikolojisi var..blogu o keşfetmiş ya :)..samimi olun canımı yiyin..

bu arada blogunu ilk kez ziyaret ediyorum çok beğendim...bana uğramak isterseniz adresim..

mervishko.blogspot.com

acemiyim idare edin ;)

Necla Şölen dedi ki...

Ne kadar da doğruyu söylüyorsun, moda ve makyaj bloglarına takıldım,aldım aldım aldım.... bu böyle gitti... Hep al, hiç üretme nereye kadar!!!

renkli kuşla herşey tadında dedi ki...

bende yeniyim ama kendimden evimden hayatımdan kareler yazıyorum çoğu zaman,eski blogları gazete okur gibi okurdum,onların sevinçlerini üzüntülerini paylaşırdım kendimce ,yazdıkların çok kaliteli,sende sessiz sedasız 2 yıl geçirmişsin iyiki denk geldim bloğuna artık senide okurum keyifle:)