24 Ocak 2012 Salı

Ankara'dan ablam gelmis evde bir bayram havasi





Insanin iki tane ablasi olmasi demek, yeri geldikce calabilecegin iki ekstra kiyafet koleksiyonu, makyaj malzemeleri demek. Maalesef kurek kadar ayaklara sahip oldugum icin ablamlarin ayakkabilarindan hic faydalanamadim. Ayakkabimin bir tanesine cok rahat bir sekilde bebe gömulur, bebek mezari kadar yahu (39 numara). Belli bir zamandan sonraysa kimsenin bir turlu anlamlandiramadigi bir sekilde iki ablamdan da uzun oldum. Ikisi de hâlâ annem uzerinde baski uygular "bu kiza özel bir sey mi yedirdin" diye , halbuki annem o zamanlar dörduncu cocugu yani beni istememis bile, istenmeyen cocuk oldugumu ögrenmek cok koymustu ama simdi en kiymetlisiyim (dermisim :p) O zamanin sartlari nasildi bilemeyiz tabi yadirgamamk gerek. Hal böyle olunca bizim valide sultan, cocuk (burda cocuk ben oluyorum) dussun diye igne falan vurdurtmus kendine, megersem o yaptirdigi kemik ignesiymis. O yuzden ben böyle pehlivan gibi olmusum. Geleneksel kirkpinar yagli gureslerine cikarsalar herkesi tu$ eder kundeye getiririm o derece kemikliyim. Yani sebebi bu kemik ignesi olabilir ama bana kalirsa ben dedeme cekmisim. Dedem sirim gibi yakisikli bir adamdi Allah rahmet eylesin. O'nu bilahare anlatirim, o ayri bir konu.Neyse iste ben sirik gibi olunca öncelikle pantolonlardan mahrum kaldim, soracima evliligin getirisiyle midir artik nedir iki ablamda duba gibi olunca butun nimetlerden mahrum kaldim :) Ama haklarini yemeyim onlar da benim az seyimi asirmamistir. Mesela ben evin kucuguyum diye pek kaile alinmazdim "sen kucuksun, sen bilmezsin, sen elleme ablamlar yapsin, sen dur ablanlar alsin" diye itilip kakildim. Bunlar gider magazalardan pahali pahali kiyafetler alip giymezlerdi ben gider pazardan 3 kurusa bi buluz alirdim bayilirlardi. Ben görmeden calip calip giyer eskitirlerdi ama ben farkederdim yani kazagin göbek kisimlari sünmüs olurdu. Insanin ablasinin olmasi guzel sey, hele iki tane ablasi olmasi daha da guzel sey. Her seyden önemlisi ikisi de ayri der ortagi, ayri destekci oluyor insana. Hem de kosulsuz sartsiz guvenebilecegin ortaklar. Az sey mi?

Büyük ablam tipik balik burcudur. Asiri duygusal hayal dunyasinda yasayan saftirigin tekidir, kendinden baska herkesi dusunur fedakarlik eder. Ailenin en yufka yureklisi diyebiliriz onun icin. Yesilcam filmlerine baka baka Murat Soydan gibi bir adam buldu evlendi. (kendisi benzetiyor ama sacindan baska hic bir yeri Murat Soydan'a benzemez enistemin) Ama bir seyi cok istersen olmazmis ya hani, ablamin ki o hesap. romantik adam diye diye gitti hödügün tekini buldu. haha enistem burayi okusa keserdi beni herhalde :) Saka bi yana romantik olmasa da ailesine duskun harika bir adamdir, biz surekli laf dalasina gireriz onunla, sagolsun nazimi ceker. isvec'e ilk geldigim siralar bana anne ve babalik ettiler, cok sahip ciktilar asla unutamam.



Gelelim kucuk ablama. Aramizda iki yas oldugu icin ikiz gibi buyuduk diyebilirim, zaten hepimizin arasinda ikiser yas var, bizim ebeveynler iyi calismislar sagolsunlar haha. Super performans. Ayyy nedendir bilmem insan annesiyle babasini bir turlu birlikte hayal edemez. Ulan dümbük sen nasil dunyaya geldin saniyorsun demezler mi adama. Derler tabi.
Benim kücük abla (kendisi de kucuktur, citi piti, minyon tipli sarisin ela gözludur. Ablalarimla hic benzemeyiz zaten. Biri sarisin, digeri esmer, bense kumralim) iste benim bu elleri ufacik kendisi topacik ablacim icimizde en hirsli, en zeki, en tuttugunu koparandir. Olacak adam okundan belli olur derler, bu kiz daha bacak kadarken gecenin bir yarisi komsunun bahcesinden salatalik ister aglarmis "ben havuc istiyooruuuuuuuum" diye. Havuc dermis salataliga. Annemlerde napsin garibim susturamayinca cazgiri giderler cakmakla (lambami varmis o zamanlar) zarzor karanlikta bulur getirirlermis hanfendiye. Dedigini ettirirdi yani, aglaya zirlaya ettirirdi. Hâlâ da ettirir.



Allah bilmiste mi yazmis napmis, mulayimlerin mulayimi, anlayislilarin anlayislisi, romantiklerin $ahI enistemi bizim kiza yazmis. Ablam tam da kendisi icin yaratilmis bir meslek olan avukatligi secti., hayatinin erkegini buldu, o da mutlu yuvasini kurdu.



Kucukken ev kucuk ailede buyuk olunca biz bu minnak ablamla birlikte uyurduk geceleri. Ama var ya ben böyle dunyanin en tirsak, en korkak cocuguydum o zamanlar. Bunda abimin beni karanlik bir odada yalniz birakip kapinin disindan " öculer geliyor, kokucular geliyooooorrrr" diye korkutmasi ve geceleri gelip bize cinli perili hikayeler anlatmasinin payi buyuktur. Benimse hayal dunyam o kadar genisti ki kafamda kurdugum senaryolar simdi ki korku filmlerine bes cekerdi valla. Yorgani tepeme kadar ceker nefes alamazdim sanki kafam disinda kalsa birisi kafami kesecek, ayagimi da ayni sekilde toplar cenin pozisyonunda uyurdum, sanki ayagim disinda kalmazsa kimse bana yorganin altindan bi sey yapamazmis gibi. Bunlar da korkumu yatistirmayinca ablamin pijamasina yapisirdim. sarilsam sarildirtmiyor, napiyim bende arkasindan tisörtunu falan tutardim. Ama bu var ya nasil kizardi, nasil bunalirdi. Az cekmedi elimden. Bugun bile karanliktan korkarim.



Bi keresinde de annem beni ekmek almaya gönderiyordu -zaten kucuk olmanin en boktan yanida budur, her yere en kucuk olan gönderilir- ama serde inatcilikta var tabi her zaman gitmezdim. Annem git diyorum diye direttikce ben "banane bananeee ablam gitsin" diye ordan oraya sekiyordum. Zaten zayifmisim ve yerimde durmayip surekli zipzip ziplayan bir cocuk oldugum icin cekirge derdi babam bana :) Annem sevgi dolu oldugu kadar disiplinli de bir kadindi, ancak hakkindan geliyordu o kadar cocugun napsin ( bu arada 5 kardesiz biz). Sonra bir ara sabri tasti kadinin. O zamanlar onun böyle alti plastik acayip sert olan lacivert renkte meshur bir terligi vardi, vurdugu yeri cayir cayir yakan, onu bir firlatti banaaa. Ama noldu? Hoplayiverdi cekirge ziplayiverdi cekirge vidi vidi vidi cekirgeeeeeeee :) beni iskaladi yanimdaki ablamin iki kasinin arasina zonkkkkkkkkkk diye degmesin mi. Kizin burnunun ustu fo$ur fo$ur kanamaya basladi. Hala izi durur ve hala basima kakar senin yuzunden oldu diye . Hayatinda biraktigim tek iz bu olmaz umarim.





Biz ki tuvalete bile birlikte girerdik onunla, yillar sonra aramizda daglarin denizlerin girecegini söyleseler inanir miydik acaba? Hayat surprizlerle dolu iste. Ve insanoglu kus misali bir gun orda bir gun burda.
Bu surprizlerden birini de ablam bize yapti gectigimiz hafta. Buyuk ablamla bir guzel organize etmisler, benim de haberim yoktu ama annemi caktirmamak icin bir kisinin daha durumu idare etmesi gerekiyordu. o yuzden son anda bana da acikladilar.
Kucuk ablam isvec topraklarina ayak basinca buyuk ablam msj atti "havaalanindayiz birazdan eve geciyoruz annemi kandir bize gel" diye. Gittim "anne dedim ablamin cani sIkIlIyormus gelin oturalim diyor, sonra da alisverise falan cikariz hem " dedim "aaa o zaman dur ben bir abdestimi aliyim namazimi kilayim öyle cikariz " dedi. iyi dedim. Namaz bitti bu seferde "aa ama baban simdi gelir dur ben bir corba kaynatayim öyle cikalim" dedi. öff pöfff ettim önce ama mecburen tamam dedim, bir yandan da yerimde duramiyorum bir an önce gitmek icin. Corba da tam pisti derken kapi caldi. Yillardir bize dogru durust gelmeyen dayim gelmesin mi bu kezde. Haybin kunduz. Sen onca zaman gelme gelme, gelmek icin bugunu sec. Mictigimin evreni ! Ustune birde saftirik olan ablam benim yerime anneme msj cekmis "uydur bir sey kap gel hadi annemi eve vardik" diye annem anlamadi tabi bana sordu. Ben de dayimi atlatmak icin uydur dedi falan diye kivirdim. Neyse ki dayim bir saat falan durdu gitti. Aldim göturdum annemi bizimkilere de haber verdim geliyoruz kapiyi O acsin diye. Cebimde de fotograf makinasini hazir tutuyorum annemin saskinligini videoya almak icin. 4-5 aydir görusmuyorlar ne de olsa. Zili caldik kucuk ablam acti "surprizzzzzzzzzzz" diye annem az kalsin kalpten gidiyordu. Önce sustu "nasil?" dedi. Sonra bu ciglik atmaya basladi " bu O mu diye?" aglamalar kahkahalar, cigliklar falan havadaucustu. Annemden sonra sirayla babami, abimi, kuzenleri, butun yakinlari $oke etti. Suratlarindaki o "ohannes" ifadesini görmek bayagi eglenceliydi.



Ablamla Stockholm'un altini ustune getirdik. Pek begenmedi buralari, asiri sakin, soguk ve karanlik olusu sIktI galiba onu. haksiz da degildi hani. Bolbol alisveris yaptik, buradaki ucuz ucuz magazalari görunce cigirindan cikti kizcagiz. Zaten tembihlemistik bos bavulla gel diye. BU ulkeden ayrilirsam en cok eksikligini hissedecegim sey sanirim magazalari olurdu. Isvec'liler ucuza modayi takip etmeyi bilirler. Elimizden geldigi kadar ilginc mekanlari, ilginc tadlari gösterdik. Guzel ve yorucu bir haftanin ardindan evli evine gitti, köylu gurbetinde kaldi..




eee Noel baba da bi buyugumuz sonucta :) Gelmisken elini öpmeden gitse ayip olurdu :p

22 yorum:

Milena dedi ki...

Ne güzel ya çok şanslısın kocaman bir ailen var..benim kuzenim var ama ablam yani öyle büyüdük yeri çok ayrı çok özeldir..abla gibisi yok:)
allah kavuştursun bu arada..

aylin dedi ki...

güzel çocukluk anıları sevgi dolu aile:)terlikler meşhurdu bir zamanlar annelerde:)
hep bir arada olmanızda çok keyifli olmuş sevgiler:)

chfashiontrend dedi ki...

çok şeker bir post..ablalarına sevgiler.

zelis dedi ki...

Ay nee güzel,büyük bi keyifle okudum....imrendimde,olusu cok kardes olanlara imrenirim:)biz sadece iki kardesiz,iki kiz bide anne:)cocukluk anilarin cok eglenceli ayrica,amma afacanmisin:)ablanla görüsünüs oalrak benzemiyorsunuz ewet,ama o tr de yasadigi icin cok sansli bence:)ben almanyadayim,ve tr ye tekrar dönmek isterdim:P
kapida resim cekebildinmi bari?ayy ne heycanli anlardir iyi bilirim:)
Allah hepinizi birbirinize bagislasin ellacim:)öpüyorum:)

♥pemb€sinti♥ dedi ki...

Allahım kimseye hasret çektirmesin canım.. Hep beraber olmak bir arada olmak ne güzel, Allahım daimi bir arada olmamızı nasip etsin..

Ella bu arada sana twet atıyorum ulamıyorum, msj atıyorum ulasamıyorum, lütfen rica ediyorum bana maille yada twetle dönüş yapabilir misin?? Lütfen..

Melisa dedi ki...

ayy duygulandımm ben de :( umarım en kısa zamanda tekrar bir araya gelirsiniz. Bu arada gerçekten çok şanslısın kalabalık aile gibisi yok :) Bütün aileye öpücükler :* :))

Zombi dedi ki...

tıpkı dediğin gibi abla demek kıyafet ayakkabı makyaj malzemesi demek ablamla aynı bedenlere sahibiz :P o gömleği çok beğendim ben :P

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ нandan dedi ki...

yazıyı bıtırene kadar anam ağladı :) cok uzun ama bır o kadar da keyıf doluydu. biz de cok güzel bir kardeslık yasadık ve sızın gıbı ayrı yerlerde yasıyoruz evlılıgım sonrasında.. yalnız bır sey dıkkatımı cektı ablan da cok guzel masallah siz de güzellik genetik :)

Uftade dedi ki...

çok özendim bende bırak ablayı kız kardeş bile yok,iki erkek kardeşim var -.- yazını çok beğendim,çok duygulu çok tatlı olmuş ^^

sevgiler
http://youshoulddancewithme.blogspot.com/

éLLa Ç. dedi ki...

* Milena Allah herkese bir kardes nasip etsin, olmuyorsa da onun yerini az cok doldurabilecek senin ki gibi bir kuzen ve dost nasip etsin :) cok tesekkurler

* aylin terlikler ve cimdikler meshurdu :) sevgiler benden canim

* chfashiontrend sensin seker :*

* zelis ya aslinda cok usluymusum, kafasina vur al ekmegini tarzinda hala da sakin yapili olgunumdur :) cok hareketliymisim sadece. evet bana kalirsa bence de tr'de yasiyor olmak buyuk sans. bunu onlara söylediginiz zaman anlamazlar tabi " ee gelin o zaman ne duruyorsunuz orda" derler. ama iste kazin ayagi öyle degil, o kadar kolay bozulamiyor bir duzen. Ama benimde gönlumde Turkiye'ye kesin dönus yapma istegi var. Kismet bakalim. Allah herkesi sevdiklerine bagislasin tatlim sagol. ben de öpuyorum.

* pembeesinti sagol tatlim. Yalniz bana her hangi bir tweetin gelmedi, ordan yazdigina emin misin? yorumlarindan baska bir sey almadim cunku ben. sen adresini yaz, ulasmaya calisiyim sana olur mu. buraya yaz yalniz, yanlislik olmasin. yayinlamam nasilsa. öpuyorum.

éLLa Ç. dedi ki...

* Melisa butun aile de sana öpucukler gönderiyor demeyi cokisterdim ama kucuk ablam disinda blogumu okuyan yok aileden, daha dogrusu bilen yok. o yuzden onlarin adina ben seni kocaman öpuyor ve tsk ediyorum :*

* Zombi ayay benim o gömlek ablam ödunc almisti :p

* Handan gercekten hepsini okuduysan brova sana :) ben okunmuycani bile bile yazmistim, sirf kendim okuyup ilerde guleyim diye. O senin gözlerinin guzelligi canim, tesekkur ederiz, cok naziksin :* Allah kavustursun sizi de.

* Uftade olsun ya hic olmamasindan daha iyidir ama dimi :) sevgiler

iρεκβöcεĝι~ dedi ki...

Kızkardeşim yok,bomboş bi evde büyüdüm zaten ve kalabalık aileleri oldum olası kıskanmışımdır :(
Harika bişey bu,gittiği ilk günler biraz boş gelmiştir ev dimi,Allah sağlıkla kavuştursun yine diyelim ellacım:)

MİSİ dedi ki...

enişteni okurken bayağı güldüm.
Çok eğlenceli,
ekliyorum arkadaşım...

Adsız dedi ki...

bir vatandaş da çıkıp '' resimden gördüğümüz kadarıyla ablan duba gibi de değilmiş '' desin yahuuu :))))))

Lolish :))

bitter dedi ki...

benmde iki ablam var. ve iki ablaya sahip olmak çooooo ama ççooo güzel birşey :) En küçük olmanın keyfi de ayrı tabi. bende senin gibi istenmeyen bi çocuk olmuşum. 3. çocuk fazla gelebilir diye korkmuş bizimkiler. ama annem iyi ki doğurmuşum seni diyor şimdi :)
çok eğlenceliydi Sevgiler :)

cecilia dedi ki...

ne çok isterdim bi ablam olmasını hatta seninki gibi iki tane olsun hatta üç tane dört tane, çok mutlu ederdi bu beni heralde maalsef bi kızkardeşim bile yok :( arkadaşlarımla idare ediyorum ama aynı evde aynı kandan bir kız arkadaş, yani abla yada kardeş çok çok özel ve güzel bi duygudur eminim..

éLLa Ç. dedi ki...

*ipekböcegi canim evet bir cocuk icin gercekten kardes cok önemli. sen yasayamamissin ama dilerim cocuklarin bu guzel duyguyu tadar :) ucer beser dogurmak lazim aslinda da bakmasi mesele iste :) tskler sevgiler.

* Misi sen bir de bizi didisirken gör :) hacivatla karagöz gibiyiz :p

* Adsiz lolis kimse bir sey demedigine göre söylediklerimi teyyid etmisler demektir hahaha. hemen rejim yapmaya basla :p

* bitter en kucuk olmanin artilari da var eksileri de var. ayni kaderi paylasmisiz desene :)

* cecilia herkesin tadmasini isterdim bu duyguyu ama maalesef herkese nasip olmuyor. dilerim cocuklarina nasip olur datlum uzulme.

Giz dedi ki...

Ella’cım, bir kız kardeşi bir de abisi olan birisi olarak kız kardeşler arasındaki o bağı ve de büyüklerden çekilenleri o kadar iyi bilirim ki, okurken çok tanıdık geldi bu satırlar bana :) ben evlenince minimum ayrı kalmak için haftasonları alıkoyuyorum kardeşimi yine de yetmiyor, bir de araya denizler girince çekilen hasreti tahmin edebiliyorum. Herkes iyi olsun mutlu olsun ama bir de yakın olsun :)

Bu arada benim de kemiklerim çok iri kardeşimle aynı kiloda olsak bile o daha zayıf gözüküyor bu yüzden, ayaklar da 39 nr :) laf etmeyelim lütfen hiç de bebek mezarı değil geçen jenerasyonda ayak nosu 38’di artık çoğunluk 9 bir kere :pp

éLLa Ç. dedi ki...

Giiiiiz cok tatlisin ya icimi ferahlattin :)))))

lutfiye dedi ki...

yazdıklarını film seyreder gibi okudum,annenizin yerine benim gözlerim doldu.iyi bilirim gurbeti.sevgiler canım

berrak dedi ki...

bej hırka ile turuncu kolye nerden hayatım? çok şık çoook

♥Nilays World Fashion♥ dedi ki...

:) hahah bloguna yazma tarzina bayildim cok matrak birisin:) ben gibi delidolu yani:) blogunu izlemeye aldim
ayy o pizzanin hepsini yiyebildinmi yaa ? :D
banada beklerim:)