18 Şubat 2012 Cumartesi

Beden + Ruh Sagligi = Güzellik



Icinin guzelligi yuzune yansimis derler ya hani, aslinda bu sözun altindaki mana kalp ve ruh guzelliginin yani sira saglikla da ilgili bence.. Makyajlar, kremler, maskeler, bakim urunleri ic sagligi olmadigi surece aslinda hic bir ise yaramayan yalnizca kesenize zarar veren seyler. Bu yuzden dI$ guzelligine önem veren hanimlarin, hatta beylerin öncelikle sagliklarini bir kontrolden gecirmeleri sart. Mesela en basitinden bir örnek vereyim; vitamin eksikligi veya kansizlik hem saclari döker, hem gözaltlarinda ve ciltte yorgun bir göruntu yaratir. Isterseniz dunyanin en iyi ve pahali kremlerini, sampuanlarini alin hic biri ise yaramayacaktir.
Bir cok guzellik yollarini denerken beden ve ruh sagligini cok fazla gözardi ediyoruz. Halbuki olayin kilit noktasi buradan geciyor canlarim. O nedenle ben bugunden itibaren beslenmeme daha cok dikkat etmeye karar verdim. Misal sivilcem mi cikiyor gidip kimyasal urunleri yuzume surmuycem, bunun yerine vucuttaki iltihaplari atmaya yarayan lahanayi daha fazla yemeye özen göstericem. Saclarim mi dökuluyor bolbol sarimsakli seyler yiycem, cildim mi kötu kara uzum yiycem vs.
Bu sabahta her derde deva olan yesilcaya merhaba dedim, artik kendisiyle gecirecegim uzun bir zaman beni bekliyor.



Tabi spor yapmayi aksatmamak gerek ama ben aylardir gitmiyorum. Hatta uyeligimi durdurmaya karar verdim. Havalar isinsin acik havada yurumeye basliycam. Millettin ter kokulari icinde, kapali basik salonlarda beni afakanlar basiyor daral geliyor.



Bi de benim canim pek bir kiymetli spor yapmaktan cok laklak ediyoruz kuzenle, pilates toplarinin uzerinde zipliyoruz :)



Yalniz bi kac ay önceki fotograflarimla suan ki halim arasinda rahat 7-8 kilo var. Duba gibiymisim burda.



Klasik cumartesi bugunde. Ögleye kadar uyku, uzun bir kahvalti keyfi, hamam sefasi ve ardindan ver elini alisveris merkezleri. Burada yapilacak cok fazla bir alternatif yok maalesef.





Isvec'te coluk cocuk, yetiskin, yasli herkes yalnizca haftanin bir gunu abur cubur ve seker yer. Formlarina ve sagliklarina o kadar önem veriyorlar ki yalnizca cumartesi gunleri bunlari yemeyi adet edinmisler. 10 yildir bu ulkede yasiyorum ama hala onlarin adetlerine uyum saglayabilmis degilim. Ben haftanin her gunu abur cubur yiyen bir insandim. Simdi sadece cumartesilerine indirgemeye calisiyorum ama acisini bir kilo seker ve cikolatayla cikariyorum :) Neyse siz yine de hocanin dediginin yapin, yaptigini yapmayin.

iyi haftasonlari.

Arrideverci.

21 yorum:

Đëjάώυ dedi ki...

aslında ne de iyi yapıyolar di mi eLLa ^^ biz de onlar gibi yapabilseydik ortalama kg düzeyinde bir toplum olurduk :)))
bu arada cumartesileri ve pazarları senin yaptıklarını yapamayanlar da var haline şükret :D

Modafobik dedi ki...

Haha şuan İsveçte yaşamadığıma şükrettim sanırım, o ne öyle tek gün?! Hele de benim gibi jelibon canavarı için, ııh cık :))

Milena dedi ki...

Evet katılıyorum ne yazıkki sağlıksız bir insan olduğum için elimden geldiği kadar güzel kalmaya çalışıyorum ama söylediğin gibi saçlarım avuç avuç dökülüyor,kortizon yüzünden sivilcelerim çıkıyor zorunlu göbek yağlanması başlıyor..ama yapıcak bişey yok önce hayatta kalmak sonra güzel olmak elbette..yinede hasta insanlarda güzel kalabiliyor ellerinden geldiğince ruhlarımız daha dingin oluğundan yüzümüzde bunu yansıtıyor belki..
ama sizler yinede sağlığınızın kıymetini bilin..aksi zor..

serife dedi ki...

Cok haklisin , temelden vücut saglikli dayanikli icten gelen güzellik olmassa, bir ise yaramaz kremler pudralar:) haftanin birgünü Yemeyi türk milleti olarak da basarsak tig gibi oluruz evelallah. Bence sen yine her gun yemeye devam et:) eminim daha az yersin cumartesinin toplamindan:))

Tuğba tuğba dedi ki...

Maşallah fıstıksın valla...sen bu fotoda dubaysan artık..!!!Ve yeşil çay,abur cubur aynı anda çok güzel gidiyorrr:))))

nik dedi ki...

Hello! I just found your blog and I think it's AMAZING! The pics are great and I can see that You really like what you do here! I love people with great ideas, like you!
Your blog is inspiring! I will follow you!
xoxo

http://nikandpic.blogspot.com/

Bir İnce Ses dedi ki...

İçinin güzelliği yüzüne vurmuş hikayesi yalan yok öyle bi şey.. Ne kızlar var bakmaya kıyamazsın ama şeytanan pabucunu ters giydirir.. Bi de ben varım yani allah kahretsin kendimi övmek gibi olacak :p mükemmel bi insanım ama yüzüme bi şey yansımamış. Allah beni böyle yaratmış deyip susuyorum napayım :) Ama doğal besinlerle ilgili faydalı bilgiler kısmı güzel olmuş :)

Adsız dedi ki...

Merhabalar Ella..Bişey sorabilir miyim?
O alışveriş merkezleri ne kadar boş öyle,o koltuklar filan ne öyle,neden boş,kimse yok mu?Biz burada alışveriş merkezlerinde itiş-kakış..İhtiyaçlarımızı gideremiyoruz bile,yemek için masa peşinde koşuyoruz..Anlamadım bu sizin memleketi valla..Bilgilendirirseniz sevinirim..:) Selamlar..:)

esra dedi ki...

adsızın yorumunu cevapla lütfen Ella ben de merak ettim buralarda nefes alamıyoruz avmlerde.
sağlıklı beslenmek şart tabi. ben saçımı parlatcam diye çatladım ama üniv öğrencisiyim fast food yiyip kimyasala boyanmak sonuç vermiyormuş.ama tatilde anneme kavuşunca yüzüm gözüm renkleniyor saçım bile :)

Adsız dedi ki...

gerçek adın ella mı?

Adsız dedi ki...

merhaba bende isveçte yaşamak ve çalışmak istiyorum ne yapmam gerek?

éLLa Ç. dedi ki...

*dejawu haklisin :) sikayet etmesem iyi olacak.

*modafobik bence de sukretmelisiniz, bizim ulkemiz bir cennet kiymetini bilin.

*milena gecmis olsun canim. sac dokulmesi bende de var. hic sebze yemedigimden vucudumda yeterince vitamin ve demir yok maalesef. saglik bu sakaya gelmez ciddiye almamiz lazim.

*serife hehe morAL oldun ya saol.

* nik thanks

* Bir inceses bir insanin karakteri bence gzlerine yansiyor. mesela is yerimde bi teyze var guzel degil ama gzlerinde oyle bir isilti ve yuzunde oyle bir samimiyet var ki anlatamam. dunyanin en guzel insanin gibi gorunuyor gozume. bir insan o kadar mi sicak tebessum eder, resmen kalbinin guzelligi yansiyor kadinin yuzune. mesela kimileri de fistik gibidir ama suratlari mahkeme duvarina benzer. onun gibi iste.

* Adsiz hemen aciklayim. alisveris merkezlerindeki magazalar genelde saat 10 itibariyle acilir. ama icerisinde bulunan marketler veya cafeteryalar bir iki saat daha erken acilir. Ama burada magazalarin acilisin saatinden once gelen fazla insan olmaz. biz de oyle bir vakitte kahvalti icin gittik. magazalar bolumde in cin to oynuyordu haliyle. aradan yarim saat gecmeden herkes usustu tabi :)

* esra cevaladim umarim tatmin edici olmustur :) cok dikkatlisiniz bu arada :)

Adsiz hayir maalesef gercek adim ella degil ama olmasini isterdim.

* Adsiz isvec'li bir manita bul evlen, en kestirme yol bu :)

Hamiyet Akan dedi ki...

Merhaba canımcım, özlemişim senin şu uçuk kaçık hallerini :) Şekerler ve sen birsiniz ikinizde çoook tatlı :) Sevgilerimi bırakıp kaçtım canım. Hep mutlu kal.

Buse | OH HAPPY STUDIO dedi ki...

isvec'te yasamak guzel olsa gerek :]

éLLa Ç. dedi ki...

Hamiyet nerelerdeydin? akide sekeri demeni özledim, unultudugumu sanmistim. sevgiler.

Buse hicte guzel degil.

Korhan dedi ki...

Merhaba;
Gerçek adınız Hamiyet mi sizin? Bir de ben her akşam çikolatalı bir şeyler ya da çeşitli hamur tatlıları yiyiyorum.Bunu sadece haftada 1 gün yemenin yolu ne? Ayrıca haftada 1 gün yiyince mi pilates topuyla poz veriliyor? Hayır delikanlı adam öyle topa falan oturmaz tereddütteyim. Aydınlatın beni lütfen!

ylenia dedi ki...

Nice blog you've here, happy I've found it!
I just posted some fashion sketches made by me on my blog, I'll be happy to read if you like them =)
XOXO
Ylenia

Adsız dedi ki...

arrideverci değil de Arrivederçi olacak :)
ciao

mychoice dedi ki...

Ne güzel, bende haftanın bir günü yemiyorum. diğer günler yiyorum. Türk milleti işte .. huyumuz kurusun haha. izlemeye aldm!

Sevgilerrrr :)

http://fashionbymychoice.blogspot.com/

éLLa Ç. dedi ki...

Korhan :)))))))))))))

Adsız dedi ki...

Ben burda dogdum ama hala alisamadim :)