15 Şubat 2012 Çarşamba

Turuncu renk







Gardrobumdaki turuncu renkli giyisilerin sayisinin gittikce arttigini farkettim. Halbuki turuncu renkle bu zamana dek hic barisik degildik. Biliyorsunuz ki bu yilin moda renklerinden birisi de turuncu ama ben moda olan seyleri kendime yakistirmadigim surece giymedigim icin bunun baska nedeni olacagini dusunup sorgulamaya basladim. Bu icsel degisimi anlayabilmek icin google söyle bir göz attim bakin ne cikti.

"Turuncu dışa dönük, heyecan ve mutluluk verici, dinamik, dikkat çekici, çarpıcı ve iç açıcı bir renktir. Turuncu rengi seven insanlar genellikle dışa dönük, hareketli, neşeli ve sosyal ilişkileri kuvvetlidir. Bazen de sürekli haklı olma ve üstün gelme isteği görülebilir.
Turuncu renk, kullanıldığı ortamlara neşe ve canlılık verir."

Renklerin insanlarin psikolojisini etkiledigi konusunda ne dusunuyorsunuz canlar?

16 yorum:

Missbone dedi ki...

Renk Bilgisi dersinden anladığım kadarıyla evet renkler yüzde yüz insan psikolojisini etkiliyor-muş- :D
Yani araştırmalar öyle söylüyor.
Turuncuyu bende bu yala kadar sevmemştim açıkcası, bu yıl fırtınalı bir aşk yaşıyoruz.:)

İlk resimde ki bluzu sevdim bu arada :)

chfashiontrend dedi ki...

turuncu çok hoş olmuş yakışmış canım..ben de turuncu bir çanta alıcam....sevgiler

What's Next dedi ki...

bence renklerin kesinlikle ve kesinlikle insan psikoloji üstünde etkisi var! canlı renkler enerji veriyor bana, pastel tonlar sakinleştiriyor rahatlatıyor.. ben de son bir senedir bir baktım ki gardrobumda biirr sürü turuncu ve sarı parça olmuş, hayret ettim ben ne zaman bu renkleri bu kadar çok sevmeye başladım diye :D

Zeynep dedi ki...

Merhaba canim,

Bence turunce rengi sana gercekten cok yakisiyor.

Dusundugumde benim aslinda pek giymedigim bir renk ama belkide buna bir degisim gelmeli, cunku gayet hos duruyor!

Ilk resimdeki bluzuna bayildim gercekten cok hos bir buluz!

sevgilerimle,
Zeynep

zeynnepp.blogspot.com

AYŞEN dedi ki...

turuncu favori rengim,kesinlikle yazdıklarına katılıyorum

Duygu Şenyürek dedi ki...

Cok severim harika

balböcükleri dedi ki...

ay bu pottan sonra baktım benim bi tek hırkam var turuncu adına.pek kullanmıyomuşum anladım.ilk fotodaki bluz çok hoş turuncunun farklı tonu.yaruağızımı deniyo ne işte ondan.güle güle giy.

Marika dedi ki...

Love the shirt!!!
visit my blog on http://laviecestchic.blogspot.com
xoxo Marika

éLLa Ç. dedi ki...

*Missbone'cum engin bilgilerinden faydalanmak isteriz. :)

* chfashiontrend cok tesekkurler. evet turuncu, yesil, mavi bu renklerin hepsi canta olarakta cok moda suan. simdiden gule gule kullanmani dilerim. sevgiler benden.

* What's Next ben genelde siyah giyerim. Bu durumda benim psikolojimin genel olarak depresif olmasina sasmamak gerek :p

*Zeynep'cim merhaba. cok naziksin tesekkurler. Ben de hic giymezdim hatta turuncuyu sevmezdim, hangi ara bu kadar cok turuncu edinmisim inan hatirlamiyorum bile :)

* Aysen turuncu severler dernegine hosgeldin :)

* Dugyu Senyurek ben esya olarak severdim de, kiyafet olarakta yavastan sevmeye basliyorum.

* Balböcukleri yok canim bu bildigin turuncu :) yavruagzi cok daha acik tonlarda oluyor. bence daha fazla turuncu renkte kiyafet edinmelisin enerji ve nese veriyormus insana. biz öyle duyduk :)

mihrace dedi ki...

turuncu güzel ama ayakkabı daha güzel olur diye düşünüyorum alıcam inşallah bir tane :)

Ee Cadı Işte dedi ki...

Ben de senin gibi turuncuyu pek sevmezdim ama bu sezon boyle Coral'a kacan turunculara gider oldu elim:)

Şantiyenin Gülü (Tender Lady in the construction site) dedi ki...

İlk fotodaki bluzun çok güzel :) bende turuncudan nefret ederdim ama şimdiki cırt olmayan turuncu tonları gerçekten iç açıcı oluyo:)

viva dedi ki...

bence mutlaka renkler insani etkiliyor, mesela hic bir zaman oturma odasini komple kirmizi istemezdim, kesin sürekli kavga gürültü olur tansiyon cikar o odada ; D

éLLa Ç. dedi ki...

alin valla kizlar, guzel duruyor ici aciliyor insanin.

STAY ON THE FASHION dedi ki...

kesinlikle renkler insanın modunu ele veriyor , turuncuyuda ayrı bir severim kendisi hiç yakışmaz bana elime aldığım gibi bırakırım ama severim o rengi :)

Korhan dedi ki...

Renk dili "bu kadar turuncu giydiğinde orta boy fenike portakalına benziyorsun" diyor. Valla bak.