8 Şubat 2012 Çarşamba

Yerli mali yurdun mali herkes bunu kullanmali.



Yine böyle gecenlerde oturduk Sila'yla lafliyoruz, aman bir muhabbet bir muhabbet sorma gitsin.. Zaten biz böyle ailecek alisigizdir ünlülerle icli disli olmaya. Hatta dun Tarkan'la oturduk karsilikli manti yedik. Yani cok normal seyler bunlar abartmaya gerek yok. Yalniz Sila'nin konserine gelene kadar, guzel sehrimde bu kadar cok kodoman oldugunu bilmiyordum. Bu kadar yakisikli ve zengin Turk nerede yasiyor da ben görmuyorum holuuuuuum diye kahroldum resmen.

Sila'cim ciceeem, gözumun bebeei, (bebek diyince aklima yalan dunyada Orcun geldi izlediniz mi? "ikinizde benim bebegimsiniz" diyen. bitiyorum o cocuga .)) )

Sila aynen sunlari dedi:
"Ilginc bir sehirde yasiyorsunuz. Sokaga ciktim basim yukarda geziyorum, herkes uzun ve herkes guzel. Kadinlara bakiyorum kadinlar guzel, erkeklere bakiyoooooooorum (burda biraz isveli konusuyor) erkekler guzel. iyi yere dukkan acmissiniz geözumuz gönlumuz acildi. Ne o öyle biz Istanbul'da kara kara biyiklilari göruyoruz surekli"

Sen o biyiklarin her bir teline kurban ol emi Silaaaaa diye bagirdik tabi biz hep bir agizdan. Disindan baktim yesil türbe, icine girdim estagfrullah tövbelik bir durum bu.. Uzaktan cok cazip görunmus olabilir.



Simdi buraya kadar her sey iyi hos, bir konserden cok stand up show'una benziyordu, sagolsun oturdu bolbol guldurdu bizi ve böyle bir seyi ilk defa yaptigi icin Stockholm konserini asla unutmayacagini söyledi falan.



Yalniz söyle bir sey var, Turk erkeklerinin Rus kizlarina olan duskunlugunu öne surerek bir seyi cok fena örtbas etmisiz, aslinda Turk kizlari cok daha fazla yabanci erkek duskunuymus megersem. Sessiz ve sinsi topluluk.. Tamam Carlos candir falan ama hic bir sey görundugu gibi degil. Tepemiz atinca " ayy Turk erkekleri söyle kro böyle dallama, medeniyetsiz" diyoruz ama asiri medeniyette bunyeye zarar be yavruslarim. Adamlar nazik, kibar, saygili olabilirler ama mezhepleri genis bir kere. Bu yuzden cok fena kultur catismasi yasayabiliriz onlarla. Misal onlara göre sizinle birlikteyken baska bir kadinla yatmak yemek yemek, tuvalete gitmek kadar normal bir davranis. Ayni sekilde siz de ayni boku yeseniz adam size tebessum eder, o derece yani. Yillardir bunca yakisiklilarin kol gezdigi bir ulkede neden hala yalnizim saniyorsunuz? Kimse bana bakmiyor diye mi, aksine pesimde onlarcasi var.. Alakasi yok. Olmaz yani canlar, bizim mayamiz farkli bir kere. Sahiplenilmek isteriz, kollanmak isteriz, kiskanilmak isteriz. Ve maalesef bu özelliklerin hepsi o begenmediginiz Turk erkeklerinde fazlasiyla var.




Turklerin "hisssstttt yavrum hepsi senin mi" laflariyla Avrupa'lilarin "Pardon bir dakika bakar misiniz? cok guzelsiniz hanimefendi bir kahve icmeye ne dersiniz?" deyisleri arasinda bir fark yok aslinda. Ikisinin de niyeti ayni, söyleyis tarzlari farkli.
Ama pek sevgili yorgo'lar, Alex'ler, hans'lar alttan alttan sinsice yaklasiyor ve centilmenlik silahlariyla bizi tam onikiden vurup, gözlerimizi boyuyorlar..
Tipki sey gibi islamdaki cok esliligin geri kafalilik gibi gösterilip(ki bu kisim tartismaya acik) 10 tane kadini ayni anda idare etmenin daha modern ve daha olagan bir davranismis gibi lanse etmek gibi. Cok eslilik ne kadar yanlissa, ayni anda bir cok kadinla birlikte olmakta ayni ölcude yanlis bence. ikiside bir..!

Gecenlerde bir tweet okumustum, "Avrupa devletleriyle savas ciksa bizim kizlar gider onlarin karargahlarina kamp kurar" diye :)) Dogru valla, yapmayin etmeyin ya. Davul bile dengi dengine.



Sila'dan o kadar bahsetmisken o muhtesem sesini dinlemeden olmazdi :) buyrun.


videolar alintidir..

19 yorum:

fashiondiyet dedi ki...

SILA canli muhtesem. gelen hafta bizim buralara'da geliyor.insallah bizim konser sizin konser kadar keyifli olur :))

balböcükleri dedi ki...

:D deli yaaaaaaaaa.
orda olmayı isterdim ama.

aksilaz dedi ki...

Blogun adını yıllarca kanatlariminortasi diye okumuşum. Az önce farkettim rotası olduğunu.

Zeynep dedi ki...

cok guzel bir posta canim

sevgilerimle,
Zeynep

zeynnepp.blogspot.com

Violette dedi ki...

Sonunda birisi gercekleri yazmis cok sukur:) Sonuna kadar katiliyorum sana.. Birde daha fazla post goermek istedigimi belirtmeden bitirmeyeyim:)

weba dedi ki...

" Tepemiz atinca " ayy Turk erkekleri söyle kro böyle dallama, medeniyetsiz" diyoruz ama asiri medeniyette bunyeye zarar be yavruslarim. Adamlar nazik, kibar, saygili olabilirler ama mezhepleri genis bir kere. Bu yuzden cok fena kultur catismasi yasayabiliriz onlarla."

demişsin ya o kadar güldüm ki Ella (:
Haklısın aslında ya.
Her şeyin fazlası zarar dedikleri doğru.

Bu arada ne zaman Sıla dinlesem aklıma rakı sofrası geliyor böyle de acaip biriyim.
:)

n.g.e dedi ki...

çok begendim yazıyıı :)stockholm de cok kısa bir süre kaldım..yazıları okudukça gözümde canlandı anılarr:PPP

Melisa dedi ki...

Ayy şekerim sorma ya geçen gün çağatay bizdeydi yine. Evet yine ya çıkmıyo çocuk bizden ferihasıydı dizi setiydi muhabbeti sıktı artık daha olgun erkeklerle muhabbet etmek istiyorum sen daha olmamışsın dedim. Neyse işte haftaya kuzey güney gelecek bakalım

Firste dedi ki...

Yazını okuyunca koptum ama vallahi haklısın billahi haklısın.
Ne diyim ki daha? :)))
Sevgiler..

parfümümün kokusu dedi ki...

Allah'ım sonunda benimle aynı düşünen birine rast geldim.Dünya'da 1.Türk, 2. ise Asya'lı(Kore)'li erkekler kadar eşlerine sadık ve sahiplenici erkek yok bence ... Süper bi yazıydı ayrıca sılanın şarkılarınada bayılırım iyi geldi ;)

Adsız dedi ki...

haklısın ella yabancılara karşı biraz zaafiyet olabilir:)))bunu dün fransızlarla yaptıgımız toplantıda farkettim her ne kadar fransaya karşı tepkili olsak da bu konuların cok dışında, bireysel anlamda seni yumuşatabiliyorlar :)))mesela cok karizma bir DAVİD vardı ki ''good morning madam '' diye başlayan topantımız boyunca hal ve hareketler, o ses tonu :''ben karizmayım, cool um, cok yakışıklıyım diye bagırıyordu :)))toplantı bitimi de 'See you ''dediğinde ister istemez see you soooooooooon diye uzatıyorsun cümleyi:)))))lolishhhh

viva dedi ki...

Orcun´u esimde cok begeniyor, ama Avrupa Yakasi gibi olmuyor ya : D

éLLa Ç. dedi ki...

* fashiondiyet eminim keyifli olucaktir harika bir sahnesi var cunku :)

* balböcukleri ben de burda olmani isterdim :) senin cilginliginla benim sivri dilim bir araya gelince eminim cok eglenirdik.

*aksilaz ahaha o da bir bakis acisi tabi :)

* Zeynep sevgiler benden seker :*

* Violette sen istersin de ben yazmazmiyim. isten gucten vakit buldugum an hemen solugu burda aliyorum inan. cok cok tskler sevgiler.

* weba hep gul canimcim gulmek sana yakisiyor, yani eminim yakisiyordur :) evet her seyin azi karar cogu zarar maalesef. Sila deyince benim aklima da izmir geliyor. deniz geliyor, haliyle cilingir sofrasi da geliyor :)

* n.g.e aaa ne guzel :) yine yolun diuserse beklerim.

* Melisa sen kendine niye blog acmiyorsun bakiyim? acmalisin bence. ahaha cagatay'ci misin sende? ben levent'ciyim :) Guneye selam söyle, izlemesem de seviyoruz kendisini :p

* Firste cansin <3

* parfumumun kokusu evet evet Kore'li erkekleri de bayagi bir övuyorlar, dizilerini epey bir seyreden var . Ayni göruste olmana sevindim canim :)

* Adsiz, oooo Lolis hanimm noluyor öyle fransizlarla toplantilar falanlar felonnlaaaaaarrr :) is kadini olmak kolay degil tabi. Ya benim is yerinde de böyle Kivanc tatlitug'un yandan yemisleri cok hatta daha yakisiklilar ondan. uzun boylu ucgen vucutlu, yakisikli kibar. Ve surekli iltifat edenler var ama sunnetsiz gavurlar sonucta diyip bagrima tas basiyorum napiyim :))

* Orcun bir numara ya :) evet Avrupa yakasi gibi kesinlikli olamaz, ucundan kiyisindan bile gecemez bu dizi Avrupa yakasinin.

Melisa dedi ki...

Aslında düşünmüyor değilim ama 3 5 gün sonra yazacak bi şey bulamazsam diye korkuyorum. Böyleyim işte ben garanticiyim korkuyorum ahaha (Sezen Aksu - Şanıma İnanma çok güzel şarkı) :)))))

chfashiontrend dedi ki...

sıla çok başarılı kendine has bir tarzı var ve söz yazarı olması da ayrı bir artı bence ....sevgiler

Colorful dedi ki...

Bence biraz acimasiz bir genelleme olmus bu, neticede her milliyette her turlu insan var. benim esimde yabanci ama bu dedigin seyler (hem Turk hemde yabanci erkekler icin) biraz fazla abarti kaldi benim gozumde. Ne benim esim oyle gidip istedigi kadinla yatacak kadar mezhebi genis nede Turk erkeklerini tumu kiro. Konu dogru erkegi bulmakta; milliyetinin bir onemi yok o noktada.

Korhan dedi ki...

İkisinin ortası yok mu? Kollanılmak, sahiplenilmek güzel şeyler ama çoğu hemcinsim bunu kendine güvensizliğinden yapıyor. Yani kafamızı çevirdiğimiz anda karımız, sevgilimiz birine verecekmiş gibi bir ruh halinde yetişiyoruz bu ülkede. Kadına ne kadar hakaretse erkeğe de aynı derece hakaret bence. Kıskançlık da aynı oranda insanı hayattan soğutabiliyor. Sen sevdiğin insana ve ilişkine güven gerisi boş bana göre. Birisini gerçekten sevdin mi zaten gözün başkasını görmüyor ki. Bunun çok milliyeti yoktur bana göre. Çok eşlilik konusuna girmiyorum bile; kafana cübbeli ahmet hocayı vura vura döverim seni!! Bu yorumu yarım saatte başka elli tane şeyle ilgilenerek yazdım başı sonu birbirini tutmuyorsa kusura bakma ciğerim :)

Adsız dedi ki...

Ben Avrupa'da okuyorum ve pek de fazla denk gelmiyorum o eşinin, sevgilisinin başka erkeklerle beraber olmasına izin veren erkeklere. Aldatma varsa her iki taraf da gizlice yapıyor bunu. Bahsettiğiniz "open relationship" o kadar da yaygın değil bence.

Ayrıca şunu sormak istiyorum size Türk erkeği sahipleniyor demişsiniz. Ama kendi her haltı yemiyor mu? Evlenmeden önce ve hatta evlendikten sonra da erkeğin elinin kiridir mantığıyla her şeyi yapmıyorlar mı? Beraber olduğum her kadınla yatayım, karım bakire olsun nosyonu bu ülkeye ait değil mi?

Erkeğin 4 eş hakkına da gelince. O noktada o hak sadece erkeğe verilmiş oluyor. Ama kadının öyle bir hakkı olmuyor. Oysa batıda 4-5-10 fark etmez, evet farklı kişiler olabiliyor o ya da bu şekilde ama bu kadın için de geçerli. Yani bir adam 10 kadınla birlikte olabiliyorsa bir kadın da 10 erkekle birlikte olabiliyor. Bu belki size uygun bir şey değildir, saygı duyarım ama aynı şekilde 10 erkeği isteyen kadına da saygı beklerim. Yani işin özü, birinde erkeğin çok eşliğine bir şekilde izin var, kadına katiyen yok. Diğerinde bir şekilde iki tarafa da var. Ben asla eşimi aldatmam, yani böyle bir şerefsizliği eşime asla yapmak istemem ama kesinlikle o iki cinse de rahatlık verileni desteklerim. Ayrıca kuzenim de İtalyan bir erkekle evli, eniştem kuzenimi resmen gitti baba evinden aldı. Ve kuzenimi inanamayacağınız kadar sahipleniyor. Kuzenim eniştemi aldatsa bir saniye bile suratına bakmaz kuzenimin, eminim... Yani her Avrupalı erkek illa ki öyle "open minded" değil... Şu da var... Bir erkek "ben yapabilirim ama kadınım yapamaz" diyorsa yüzbin kere "ben yapıyorum ama karım da yapabilir" diyeni tercih ederim. Ama elbette ne ben yapayım ne de eşim, bu nasip olsun umarım.

Umarım sizin de gönlünüze göresi nasip olur. Ama Avrupalılar böyle, Türkler böyle gibi genellemeleri yanlış buluyorum. Ne Avrupalı erkekler var, Türk erkekleri onların tırnağındaki kir olamaz (ya da tam tersi).

Sevgiler.

éLLa Çiça dedi ki...

Ya ben ne yazmisim öyle ya, tepki uyandirmisim bayagi :) nasil bir bir anima denk geldi de böyle bir yazi yazmisim hatirlamiyorum ama kadin ve erkek esitligi hakkinda hepinize sonuna kadar katiliyorum. özellikle cevremdekiler bu konuda ne kadar hassas oldugumu iyi bilirler, zira karsi cinsle sIk sIk bunun agiz dalasini yapmisligim vardir. Olayi milletlere göre ayirt etmeye gelince bu yaziyi yazarken sahit oldugum bir kac olay sanirim bu yanlis hükümleri vermeme sebebiyet vermisti. yoksa insanlar irklarina göre degil karakter ve yasayis tarzlarina göre degerlendirilmeli.