22 Mart 2012 Perşembe

Evde 'FAR BAZI' yapimi ve ekstra bilgiler.

Selam kizlaaar !

Yalnizca kizlara hitap etmemin sebebi, bu yazinin bayanlara özel olmasi. Tabi ki makyaj yapmaktan hoslanan beyler varsa onlar da ilgilenebilirler, yasak yok :p

Herkesten sIr gibi sakladigim bakim yöntemlerimi bugun siz degerli izleyicilerimle paylasmak ve etegimdeki tüm taslari dökmek istedim. (böyle konusunca kendimi sabah programi sunucusu gibi hissettim ehuhehuehe :p) efenim ben acikcasi bu konularda birazcik yaratici bir hatunum, hem daha kaliteli hem de daha ucuz seyler elde etmek icin cok caba sarfetmek gerekmiyor.. Niye gidip kiytirik bir makyaj malzemesine bi ton para bayilasiniz ki, idareli olun anacim. Aklinizi kullanin..
Ordan burdan edindigim bilgilere dayanarak kendi capimda denedigim ve cok cooookk memnun kaldigim ürünleri sizlerle vaktim oldukca paylacagim. Hepsini bir anda anlatmam mumkun degil, o yuzden bugun sadece "far bazi" yani primer da dedigimiz ürünün yapilisini anlaticam.. Ve inanin bana evde yapilan baz, dunyanin en pahali markalarindan bile daha kaliteli oluyor. Tecrubeyle sabit. Bunun youtube'da videosunu da var, ben ordan görup denemistim, isterseniz ordan da bir bakin.



Ihtiyacimiz olan seyleri sayiyim..
Yapmak istediginiz miktara göre;
-Yogun kivamli bir body butter veya ayni esdegerde bir nemlendirici.
- pudra
- fondoten
- ve bunlarin hepsini karistirabilecegimiz bos bi kutu..

Simdi öncelikle istediginiz miktarda kreminizi karisimi yapmak istediginiz kutunun icine koyun. daha sonra eklediginizz kremin yarisi kadar fondoten ekleyin. Fondoteni ekledikten sonra da , fondotenin yarisi kadar pudra koyun. (pudrayi toz haline getirip eklemeyi unutmayin). yani bir sonraki eklediginiz sey her zaman bir öncekinin yarisi kadar olucak. Hepsini bi firca veya kasikla karistirin.



Baziniz kullanima hazirrrrrr!


Kullanmadiginiz makyaj malzemelerini sakinola atmayin kizlar, ben bu hatayi daha önce cok fazla yaptim ve bu yuzden kozmetik urunlerine harcadigim parayla bir servet kaybettim denilebilir. Mesela ben gecen gun kullanmadigim daha dogrusu rengini koyu buldugum bir ruju degerlendirdim.



Ben dogalliktan yana oldugum icin rengi hem cok cirtlak geliyordu bana hem de nem orani cok az oldugu icin dudaklarimi kurutuyordu. Ben de cok fazla kullanmadigim renksiz seffaf bir dudak kremiyle bu ruju karistirdim.



Ne kadar karistirdiginiz önemli degil, rengini nasil istiyorsaniz o kadar ekleyin. Azsa az coksa cok.



Ortaya harika bir dudak parlatici cikti. Hem rengi cok seker oldu, hem de dudaklarimi nemli tutmaya yardimci oldu.



Bir tasla iki kus vurmak diye buna deniyor herhalde. Siz de kullanmadiginiz rujlari bu sekilde degerlendirebilirsiniz hatta bir yerine iki rengi bile karistirip ortaya ilginc bir sey cikarabilirsiniz. Tamamen sizin yaraticiliginiza kalmis bir sey.



simdilik bu kadar. Devami gelecek. Adios.

21 yorum:

ZeynepG. dedi ki...

yaratıcılık böyle bir şey anacım ben de pek yok olduğunda da üşeniyorum :))

pembe fiyonk dedi ki...

süpersin canım.evdeki malzemeden dedikleri bu olsa gerek.harikaymış.sağol canım

Mihrî Peri dedi ki...

Merhabalar,
paylaşımınız için çok teşekkür ederim! Kendi adıma süper oldu, çünkü böyle bir çalışma bende yapmak istiyordum (dediğiniz gibi tonlarda parayı savurmaya gerek yok böyle uygulamalar varken)! En kısa zamanda deneyeceğim.
Sevgiler :))

Şantiyenin Gülü (Tender Lady in the construction site) dedi ki...

bayıldım fikirlere yaa harika :)

Pontinin Takıları dedi ki...

Harika bilgiler, teşekkürler :)

gınny dedi ki...

Atilicak diye ayirdim tum rujlari karistirdim yaziyi okur okumaz suan rengi guzel bi rujum oldu :) simdiyse far bazini yapiyorum ayni zamanda yorum yazmaliyim dedim bakalim ruj kadar guzel olucakmi far bazim .... İlham oldugun icin tesekkurler

Adsız dedi ki...

Ya size bir yorum bıraktım bundan bir ay kadar önce, bloğunuzu gezerken öyle kaybolmuşum ki şimdi ne yazdığım yazıyı ne de cevap verip vermediğinizi goremiyorum.. :)

Yani bloğunuzu Beğendim demiştim sanırım, samimi, isveçe rağmen sıcak ve güzel.. Riga ve St.Peterburgu gördüm baya soğuktu :)

Bu arada erkeklerin Pek girmeyeceği post'a yazıyorum ki bulmam kolay olsun :))

http://www.facebook.com/mustafakemalavci

Mia Wallace dedi ki...

bayıldım bu posta!

çitlembik dedi ki...

Balkopugum yazini gorunce aklima geldi senin saclar icin bi onerin vardi onu rica etsem benim icin tekrar paylassan, telden eski yazilarina gitmek cook zor olcak :( saclarimin canlanmasini istiyoruum. Ve bence sen cokca boyle yazilar paylas cok sevdim :)

kozmetikkedisi dedi ki...

çok güzel şeyler cnm bunlar paylaştığın için çok saol:)

ZOEY. dedi ki...

ay çok güzel olmuş canım bir ara denemeliyim birde body butter nedir ?

elma+Z dedi ki...

harika valla denemeye değer:)

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Muthis bilgiler !!
Gercektende tutumlu olmak her zaman gecerli...
Donusum projelerni daima sevmisimdir :))
Cok sevgiler

başakdenizi dedi ki...

Çok güzel bilgiler,ellerinize saglık sevgiler

éLLa Ç. dedi ki...

Begenmenize cok sevindim. siz yeter ki isteyin daha fazla seyler paylasmaya devam edicem. vaktim elverdigince tabi :9 sevgiler.

éLLa Ç. dedi ki...

Adsiz guzel yorumlarin icin tesekkurler..

* Citlembik'imm canim benim o linki bulucam ben simdi sana. ben bi ara denedim bayagi ise yaramisti o yöntem ama usengeclikten biraktim kullanmayi. dokulme hala biraz var ama eskisi kadar degil. ayni seyleri degil de baska yontemleri anlatacagim bir post daha hazirliycam yakin zamanda, onlari da uygularsin olur mu. yorumuna gec cevap verdigim icin kusura bakma, ben de gun icinde hep telden girdigim icin ancak yayinlamakla yetiniyorum. pc' den girmeye pek irsat olmuyor, olsa da derman kalmiyor. openzi.

http://kanatlariminrotasi.blogspot.se/2011/02/kelin-ilacini-buldum-sizin-basiniza.html

in flames dedi ki...

ellerine sağlıık özellikle dudak parlatıcın ne kadar şeker olmuş!

kitana dedi ki...

Ben de pek severim evdekilerle oynamayı, katılıyıorum, dünyanın parasını saçmaktansa geri dönüşüm yap!Beyin bedava:)

Adela dedi ki...

selam sister , amazing blog you have ;D

chfashiontrend dedi ki...

çok sevdim ..nasıl faydalı ve yaratıcı bilgiler ...sevgiler tatlım

Adsız dedi ki...

rengi güzelmiş iştah açıyor :) yesek ne olur? :)))
Ahmet