2 Nisan 2012 Pazartesi

Cilt lekelerinizden ve siyah noktalardan kurtulun !

Merhaba arkadaslaaaarr ! Söz vermis oldugum gibi bakim önerilerime devam edecegim.. Blogum giderek makyaj bloguna dönuyor gibi oldu ama bu durumu icinde her konuyu barindiran verimli bir blog diye nitelendirmek daha guzel olur bence. Hazir yaz aylari da yaklasmisken isil isil bir cilde sahip olalim degil mi.

Bir cogumuzun korkulu ruyasi cilt lekeleri ve siyah noktalardir. Bunlari gidermek icin bir cok yöntem var, hangileri ise yariyor bilmiyorum acikcasi ama ben hic birine inanmiyorum. Eger cildinize 6 ay boyunca duzgun bir sekilde bakarsaniz zaten lekeler gider..

Yapmaniz gereken sey cok basit, öncelikle bol su icin... Mutlaka ama mutlaka su tuketimi artirin lutfen, cildinizin icin cok faydasi var göruceksiniz..

Daha sonra eger elinizde hala yoksa, derhal gunes koruyucu faktöru olan bir nemlendirici alin.. Bulamazsaniz normel gunes kremi kullanin. Hic bir problem olmaz, yeter ki gunesten korusun. Yaz kis farketmez, hava kapali dahi olsa mutlaka kullanin, cok önemli.!
Kremin uzerinde SPF (Sun Protection factor) yazmasina dikkat edin, 15 in uzerinde olanlari tavsiye ederim. mesela ben clinique'in 25 numarali olanini kullaniyorum cokta memnunum. Ama önemli olan markasi degil, koruyucu etkisi.



UVA ve UVB olan urunler etkilidir. Bir tanesi ten yanigini önluyor, digeriyse derinin alt tabakasina etki ederek cilt lekelerinin olusmasini ve cilt kanseri riskini önluyor.. SPF veya UVA UVB yazmayan urunleri almayin, saticilarin size abuk subuk urunleri gunes koruyucu diye kakalamasina icin vermeyin.
icindekileri okumadan bir urun almayin, bosu bosuna hic bir seye para vermeyin. isinize yaramayacak urunlere reklamlarina veya ne bileyim iste konu mankenlerinin guzelligine aldanip neden para veresiniz, vermeyin. Ustelik söz konusu ayni zamanda sagliginizken.

Bir diger yapmaniz gereken seyse yuz fircasi kullanmak.



Bu fircalarin maliyeti o kadar yuksek degil, Turkiye'de Tekin Acar gibi kaliteli yerlerde 3-5 liraya falan bulabilirsiniz.. Her sabah ve aksam yuzunuzu bununla yikayin. Hem cildinizin derinlemesine arindirilmasini saglayacak, hem de kan dolasimini hizlandirip ölu deriyi aldigi icin cildinizin daha canli durmasini saglayacak.. Dolayisiyla gözenekler sIklasacak ve siyah noktalar tertemiz olacak..




Sabun olaraksa Neutrogena'nin visibly clear olan butun urunlerini tavsiye ederim. Sivilce cikmasini önleyip cildin yag dengesini harika bir sekilde oranliyor. Bu konuda Neutrogena'yi tek gecerim.

Son olarak 1 degil 2 degil 3 degil 4 degil tam 5 tanee bal maskesi öneriyorum, yaninda poleni olmasa da olur, tek basina bal yeterli :) bali yuzunuze surup bi 10-15 dk bekleyip yikayin. Farki farkedecekseniz. Haftada bi iki kez yapmaniz yeterli.
Yalniz bu lekeler icin degilde daha cok cildin nemli ve canli durmasi bakimindan ise yariyor.



Ek bilgi olarak lekeler icin methini cok duydugum ama hic denemedigim baska bir bal maskesi tarifi var. Onun da videosunu ekleyim isteyen uygulasin.. Mecburi degil, ama yukarda saydiklarimi muhakkak uygulayin..!

Bugunluk bu kadar, devamini isteyenler yorum biraksin ki ona göre icimden yazmak gelsin. sevgiler.

25 yorum:

balböcükleri dedi ki...

elloş kız (elloş yanlız hahahahah)bu clınıc yüz kremimi?ayrıca fiyatı nedir?hergünmü sürücez?nemlendirici niyetinemi. yani nemlendirici bu başka ürüne gerek yok öylemei? yaz kışmı?hani güneş için ya sadece yazınmı sürülüyo?ya çok sordum ama aydınlat beni bi hele:D para vercez okadar değsin yani diimi ama:)

Eternal Flame dedi ki...

Balı sevmem,kokusuna falan dayanamam ama cildim için denemek istiyorum methini çoğu blogta duyduk.Ama temizliği konusunda çekingenim.Nasıl temizliyorsunuz yıkarken yapış yapış olmuyor mu her yer merak ettim :)

weba dedi ki...

Şu bal maskelerini herkes öneriyor ama cildim karma diye çekiniyorum ben :(

éLLa Ç. dedi ki...

Kiz Serpiiil tek tek sor anacim napmissin öyle :))) bacim ben bu clinique'i burdan aldim Turkiye'de fiyati nedir bilmiyorum ama 40-50 tl civari bir sey vardir. Pahali gelirse daha ucuz markalari da deneyebilirsin bu sart degil, hatta söyledigim gibi normal gunes koruyucu losyonu bile olabilir. Ama cok para versen dahi paranin cöpe gitmediginden emin olabilirsin, cok gerekli cunki..
Evet bu zaten normal bir nemlendirici baska nemlendiriciye gerek kalmiyor. her gun sabahtan sur gun boyu korusun cildini. Sadece yazin degil kisinda sureceksin cunku sen farketmesende havali kapali olsa da gunes isinlari var :)

* Eternal Flame canim bali sadece ek bilgi olarak verdim ben, onu uygulamak zorunda degilsin, ben de pek yapmiyorum zaten esas önemli olan diger saydiklarim onlara odaklan sen.

* weba burda uzerinde durulmasi gerekenler yukarda saydiklarimdi zaten, sen onlari uygula.

hulyasunazende dedi ki...

ilk iş olarak bir yüz fırçası edineceğim.süpermiş.devamını bekliyoruz,saç bakımıyla ilgili birşeyler de yazar mısın?

éLLa Ç. dedi ki...

Tabi ki yazarim, yeter ki isteyin :)

esra cem dedi ki...

bende neutrogena yi tek gecerim universiteden beri de mudavimiyim :)

Melisa dedi ki...

Cliniq'in üzerine makyaj yapıyor musun canım? :)

New York Turca dedi ki...

Ella yuz fircasi fikrini acayip tuttum hemen alacagim ve eger burun cevresinde ki siyah noktalardan tumden kurtulmama yarayacaksa alnindan opecegim :)

motto dedi ki...

Selam :)
Ciltte sorun hic bitmio yaa..
Firca olayini hemen deniycem..
Sevgiler

lutfiye dedi ki...

bal ve yoğurdu karıştırıp sürmüştüm yüzüme ,ama bir defada kaldı:)

balböcükleri dedi ki...

valla sorolarıma cvp verdiğin için sağol ben olsam başlarım kremine senin diye sayabilirdim:)araştırma ypiiiciim.arayı bulacağım kremi.

lâl dedi ki...

bu aralar cilt bakımına odaklanmışken böyle tavsiyeleri görmek hoşuma gidiyor :) fırça konusunda ben kendi adıma çekimserim. dediğin gibi tek başına dıştan yeterli değil içten de desteklemek lazım. eline sağlık.

Fabrizia dedi ki...

I like your post so much! This moisturizer cream seems great! What do you think about write also in english?
I’ve just wrote a new post, tell me what do you think about it!
Take a look and if you want we can follow each others: Cosa mi metto???

éLLa Ç. dedi ki...

* esra cem o markanin her urununu severek kullaniyorum.

* Melisa evet evet yapiyorum. alirken calisanlara da sormustum hic bir sakinca görmediler.

* New York Turca umarim yarar canim :)

* motto bence de denemelisin ben cok memnun kaldim. hiyjen söz konusu oldugunda daha da karsi koyulmaz oluyor.

* lutfiye hmm o da bi fikir tabi. benim annem hic öyle krem falan kullanmaz mesela. ama normal yasindan en az 10 yas daha genc gösterir. sirri ne biliyor musun mutfakta ne bulsa yuzune surer :) ama ben onun gibi degilim cok usenirim.

* balböcukleri ayipsin tatlim ne demek :) yap bakalim belki sen daha iyi urunler bulursun bizde bi fikir sahibi olmus oluruz. valla ne guzel herkes böyle kendi yöntemlerini paylassa aklimiza yatani uygulasak falan dimi.

* lâl firca konusunda neden cekimser kaldin anlamadim, hic bir yanetkisi yok. tuyleri cok yumusak cildi tahris etmiyor. :) ama evet icsel sagligini da kontrol altina alman önemli.

* Fabriza hi, I'm happy that you like my blog :) I will think about that :) thank you.

Vale ♥ dedi ki...

I love this Clinique cream ! Used it and I like it so much =)

If you want let's follow each other on google, Bloglovin and Facebook page ;)
Fashion and Cookies
Fashion and Cookies on Facebook
Follow me on Bloglovin
My Twitter

Ee Cadı Işte dedi ki...

Sevgili Ella peki bisiy sorucam hergun multivitamin kullaniyor musun? Benim harika bir cildim vardi,Guerlain nemlendirici kullaniyorum + 90 factor UVA&UVB krem ama vitamin kullanmaya basladigimdan beri yuzum haritaya dondu:(( prenatal vitamin benimkisi ama bu durumda olan bir baskasi var mi? plsss helpppp

lâl dedi ki...

şöyle çekimser kaldım. cildim aşırı hassas ve alerjik. doktorum göz kremi vermeye bile çekindi alerji oluyorum diye. eskiden bebek gibiydi bir senedir sivilce problemleri de çıktı. o yüzden bir şey sürmeye korkar oldum :)

Aida dedi ki...

Hi gorgeous,
just found your amazing blog by chance while peeking on others and i must tell you that it´s so lovely, well structured and interesting [certainly a reflection of your personality] that it kept me totally hooked. I'm your new follower and would like to invite you to visit mine and to follow back if you appreciate it.
wish you lots of success!!!
http://cottoncandy-peaches.blogspot.com

éLLa Ç. dedi ki...

* Ee Cadi hayir canim kullanmiyorum o yuzden senin sorununun kaynagi bilemiycem maalesef. Yalniz arada bir normal vitaminler alirim hic bir yan etkisini görmedim. Yalniz söyle bi sey var , bir cok cilt problemlerine dis etkilerin neden oldugunu zannederiz ama bir cogu icsel sorunlardan kaynaklanir ve disa vurur. O yuzden kesinlikle bir iyi bir doktora gidip tahliller yaptirman gerekiyor. Allah korusun sagliginla ilgili bir sorun cikabilir. Onun disinda kullanmis oldugu kremde yan etki etmis olabilir +90 gibi yuksek bir koruma faktöru de pek iyi degil acikcasi. 25 bile fazla hatta 15 yeterli oluyor. Kremi birakmayi hic denedin mi? Kremin icindeki her hangi bi madde ictigin vitaminlerle birlesince yanetki yapmis olabilir. yani bilemiyorum bunun bi cok sebebi olablir bence doktora gitmelisin.

* lâl'cim endiseni anliyorum ama firca gercekten cok yumusak tuylu. Fircayi kullanmasan bile neutrogena'yi kesinlikle kullan sivilceler uzerinde inanilmaz bir etkisi var. Eger o da alerji yapiyor diyorsan eczanelerde alerjik reaksiyonlara ve sivilcelere karsi yuz jelleri var. gece yatmadan suruyorsun butun gece yuzunde duruyor ve sabah yikiyorsun. ciltteki yag birikimini önluyor, dolayisiyla sivilcelerde cikmiyor. umarim en kisa zamanda bir cözum bulursun. benim bildiklerim bu kadar.

lâl dedi ki...

ay canım üşenmemiş anlatmışsın :)teşekkür ederim.neutrogena'yı hiç kullanmadım. şu an antibiyotik tedavisi görüyorum sivilcelerim için ve dr.umun önerdiği eczanelerde satılan temizleme köpüğü, nemlendirici ve güneş koruyucu kullanıyorum. benimki biraz içten kaynaklanan bişi sanırım. ciltle ilgili şeyler karaciğerde bişiler eksikliğinden olurmuş.o yüzden karaciğere iyi gelecek şeyleri yemeye çalışıyorum :) daha 1,5 aylık tedavim var :( bakalım ürünlerle beraber nasıl işe yarayacak.ama kontrole gittiğimde fırçayı ben bi sorayım :)

Ee Cadı Işte dedi ki...

Cok tesekkurler Ella, aslinda hamile kalmayi planladigim icin tum tahlillerim hepsi yapildi, cok sukur bi sorun yok. Belki de haklisin, su gunes kremini hayatimdan cikarayim bakalim bi sure ne olacak...

éLLa Ç. dedi ki...

* lâl rica ederim canim. sor bakalim, pesini birakma yani illa ki bi cözum bulursun.

* Eee cadi iste cok sevindim. duzelir umarim :)

'Berrin' dedi ki...

ben nıye usengecım bu konuda ..o fırcadan da var her nevı cılt temızlık urunundende:) alırım ama yapmam..

bende sıze kayısıcekırdegı yağını onerıyorum..yaslanma etkılerını gecıktırıcı canlandırıcı..ve dogal..

Adsız dedi ki...

Ellaa, takipteyimm. :)
Dilin çok eğlenceli. Ne yazarsan yaz burada, okunacaktır. Emin ol ;)